Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2,0 elegance 2001 r szwagroz
Autor Wiadomość
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 15-08-2010, 19:01   Galant 2,0 elegance 2001 r szwagroz

To raczej dziennik galanta i jego opis :)

Do kupna Galanta zainspirowała mnie żona po przeczytaniu jednej z książek Jeremy Clarkson, gdzie to opisał Galanta jako naseksowniejsze auto wszechczasów :) po długich miesiącach odkładania kasy i szukaniu czegoś po 2000 roku, nadszedł czas by pojechać do elbląga celem obejrzenia i ewentualnego zakupu. Po dokładnych oględzinach zakupiłem go 26 czerwca 2010 roku i mam nadzieję że pojeżdżę nim bezproblemowo kilka lat.






przebieg 188 tysięcy, więc nie ma bata że nic nie trzeba robić z autem.

na dzień dobry wymiana oleju i filtrów wszelakich, przeczyszczenie tłoczków w hamulcach i czekanie na dalsze podstawowe wymiany.




potem powymieniałem poprzepalane żarówki, przecięcie zielonego kabla pod zegarem, plus zamontowanie wyłącznika podświetlenia schowka







następna w kolejce okazała się instalacja LPG, padło na stag 4, koszt montażu 2150 zeta i zobaczymy jak to podziała. No i przy okazji wymiana 4 świec i czekają mnie przewody bo podobno trochę już zużyte i mają lekkie przebicia a gaz jest bardzo czuły na te elementy.



we wtorek 17 sierpnia jestem umówiony z mechaniorem na wymianę rozrządu, oraz z lakiernikiem na poprawki które niestety sa do zrobienia, czyli wgniot na klapie bagażnika i tylnym zderzaku (prawdopodobnie ktoś zaliczył jakiś słupek cofając.



Wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód 15 04 13, malowanie alu na grafit


Kolejne zmiany: nadkola lewy prawy i wywalenie dodatkowej anteny


panel środkowy zmienił się z plastikowego drewna na czarny połysk


Nowy gadżet podnoszący wartość auta zamontowany. Przy okazji dzięki Fragu za udostępnienie garażu i pomoc przy montażu.



ostatnie modyfikacje: skórka na kierę


i zestaw zimowy:



Wygłuszenie drzwi (wszystkie 4) Maty butylowe 2,5 mm


- gaz 188800 km (2150 zeta)
- świece (50 zeta)
- lakiernik (400 zeta)
- rozrząd 189400 km (wszystkie paski i napinacze) + robocizna (680 zeta)
- nowa plecionka rury wydechowej (60 zeta)
- amortyzatory tył 200940 km (220 zł za 2 sztuki)
- hamulce tył 210000 km (200 zeta tarcze + klocki)
- wahacz prosty przód 210300 km (165 zeta - OYODO)
- hamulce przód 215 800 (komplet - 395 zeta - TRW)
- reperaturki tył maj 2013 (obie strony - 1350 zł)
- czujnik cofania listopad 2013 (119 zł)
- opony letnie Barum 205/50R17 marzec 2014 (1175zł)
- opony i alu na zimę (1000 zł)
- 239000 - wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów (50 zł)
- 239000 - wymiana świec NGK (50zł)
- 239500 - wymiana kabli WN (75zł)
- 240000 - wymiana termostatu
- 247000 - wymiana łożyska prawy przód koyo 205 zł
- 248000 - wymiana wahacza górnego prawego 145 zł
- 250600 - wymiana tarcz przód Zimmermann 320 zł (10.09.2015)
- 252000 - rozrząd, paski, olej, amortyzatory przód, łączniki stabilizatora tył - 786 zł
- 252600 - lewy banan oyodo (200 zł)
- 255000 - drążki kierownicy (0 zł) gratis przy kupnie auta 6 lat czekały (i wytrzymały 10 tyś km wrrr)
- 256700 - łożysko prawa strona przód koyo 220 zł
- 266800 - wachacz prosty dolny prawy 196 zł (27.01.2017)
- 273000 - drążki kierownicy
- 274300 - chłodnica wody 180 zł
- tłumik końcowy 350 zł

w dalszych planach:

- antena
- co dalej czas pokaże
Ostatnio zmieniony przez Szwagroz 23-08-2017, 17:33, w całości zmieniany 28 razy  
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 16-08-2010, 01:20   

wyglada całkiem ładnie, życzę bezawaryjnej eksploatacji ;)
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 17-08-2010, 14:39   

Psikus napisał/a:
wyglada całkiem ładnie, życzę bezawaryjnej eksploatacji


Mi takze sie podoba.

Szwagroz napisał/a:
następna w kolejce okazała się instalacja LPG, padło na stag 4, koszt montażu 2150 zeta i zobaczymy jak to podziała.


Wtryskiwacze pewnie nie za dlugo. Tym bardziej ze im bardziej bedzie Ci sie filtr fazy lotnej zapychal to bedziesz mial przeklamania cisnienia gazu. Masz zle wpiety trojnik pomiarowy, zamien go miejscem z filtrem. Dodatkowo jak filtr filgazu przepusci brud to pusci go od razu na wtryski bo ma z gorki 8)
Reduktor chociaz wystarczajacy zalozyles :?:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 17-08-2010, 17:36   

KaWu a ty montujesz instalacje? Ja raczej nic nie będę zmieniał, nie chcę stracić gwarancji, mogę się co nawyżej gazownika spytać dlaczego zmontowali to tak a nie inaczej
 
 
rogal133 
Forumowicz


Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 184
Skąd: Radziejów
Wysłany: 17-08-2010, 19:28   

bardzo ładny galant za taki przód w moim autku dałbym sie pokroic
_________________
historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 17-08-2010, 21:02   

Ta kwota za instalację-tanio ale widze że się chłopaki do estetyki montażu ( co do wpływu zamocowania podzespołów na działanie-nie mam pojęcia ) średnio przyłożyli :?
 
 
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 18-08-2010, 06:45   

bo to nie ma wygladać a ma jeździć, na razie bez najmniejszych problemów, ale trzeba najpierw pokręcic troche kilometrów, bo te 250 na gazie to nic. W poniedziałek oddaje go do lakiernika (wgniot na tylnej klapie) a w środę rozrząd i bedzie mozna w końcu jakąś dłuższą trase zrobić. Z ciekawostek to reakcje ludzi, dość często mi się zdarza że ludzie oglądaja i pytaja ile takie piękne auto teraz stoi... też trafiacie na takie reakcje???
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 18-08-2010, 07:25   

Szwagroz napisał/a:
Ja raczej nic nie będę zmieniał, nie chcę stracić gwarancji, mogę się co nawyżej gazownika spytać dlaczego zmontowali to tak a nie inaczej


Wystarczy ze powiesz im, zeby zrobili zgodnie ze schematem instalacji Staga i musza ci poprawic ... Masz gwarancje to egzekwuj.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 18-08-2010, 17:56   

Szwagroz napisał/a:
bo to nie ma wygladać a ma jeździć
kiedyś tez z takiego założenia wychodziłem, a ile później problemów z samochodem miałem to już inna sprawa. A to jak sie ktoś przykłada do estetyki zamontowania czegoś w samochodzie może też świadczyć jak sie do tego w ogóle przykłada. Jak olej ktoś wymieni to dobrze będzie jak przy okazji naleje go pół litra dookoła korka? przecież do silnika też się wlało :mrgreen: No ale jak Tobie to nie przeszkadza to nie ma co się nad tym rozpisywać :wink:
 
 
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 18-08-2010, 18:50   

znam wielu którzy zakładali instalacje w tym zakładzie co ja i przejechali po kilkadziesiąt tysięcy km, najpierw zebrałem sporo informacji o nich i jakoś nie spotkałem nikogo kto by miał jakiekolwiek kłopoty z silnikami i instalacjami przez nich montowanymi, więc nie wiem za bardzo co ma estetyka montażu do sprawności instalacji? Tu przynajmniej zamontowali wszystko do istniejących śrub i otworów. poprzednie auto z instalacją w innym zakładzie mnie zszokowało, powiercili dziury w blachach, korek wlewu dali na środku zderzaka a na przegląd do nich to trzebabyło jechać przez tydzień codziennie i się prosić.
 
 
kafar87 
Mitsumaniak


Auto: Lancer V Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 77
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-08-2010, 20:08   

Szwagroz, instalacja gazowa to dość mocna ingerencja w silnik więc skoro ktoś zauważył niezgodność to warto to sprawdzić choćby dla czystego sumienia. Mój Ojczulek miał problem w Civicu VII, źle był poprowadzony jakiś przewód i się przetarł. Także moim zdaniem nie warto ignorować wszelkich zauważonych niezgodności. A co do Gala to Miód autko w jedynym słusznym kolorze :twisted:
_________________

Clio 1 ph1 RN 1.2 2007-2010
Mitsubishi Lancer CB4W GLXi Motion 2010-...
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 18-08-2010, 21:19   

Szwagroz, wiesz, nie ma reguły. dla mnie ma nie tylko jeździć, ale też wyglądać, nie utrudniać ingerencji w silnik lub jego osprzęt, i nie kluć mnie w oczy jak tylko otworze maske, ale ja juz takie skrzywienie mam :mrgreen: a Tobie jak to nie przeszkadza to luuz
 
 
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 19-08-2010, 06:14   

no nie mówię że nie, oni sami przy oddawaniu mówili że po pierwszym tysiącu jak przyjade na regulację, to mam swoje uwagi i zastrzeżenia wymienic a oni co bede chciał to poprawią, ale miejsza z tym. Dla mnie najwazniejsze żeby to bezproblemowo działało. Jedyne co mnie wnerwia to wskaźnik ilości gazu. Pierwsza kontrolka zgasła po 50 km, po pewnym czasie zapaliła się ponownie, po 220 km zgasły dwie, dziś mam 260 km i pala sie wszystkie, albo ktoś mi dolewa w nocy gazu albo perpetum mobile hehehe. W zbiornik wchodzi mi jakieś 38 litrów gazu, czyli na moje powinny zgasnąć przynajmniej 3 diody.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 19-08-2010, 07:42   

Szwagroz napisał/a:
Pierwsza kontrolka zgasła po 50 km, po pewnym czasie zapaliła się ponownie, po 220 km zgasły dwie, dziś mam 260 km i pala sie wszystkie, albo ktoś mi dolewa w nocy gazu albo perpetum mobile hehehe.


Do ustawienia sa [V] wskaznika - progi przejscia.
Trzeba tez sprawdzic czy na wielozaworze butli wskaznik nie lata luzno jezeli dioda gasnie i pozniej ponownie sie zapala.
Moze tez latac plywak jezeli nie jest dobrze skrecony, moze byc butla niewypoziomowana itd.

Szwagroz napisał/a:
więc nie wiem za bardzo co ma estetyka montażu do sprawności instalacji

Nie pisalem o estetyce, tylko bardziej o tym co ma wlasnie wplyw na sprawnosc.
Zatkaj sobie usta brudnym recznikiem i zobacz jak sie tak oddycha :?:

kafar87 napisał/a:
skoro ktoś zauważył niezgodność to warto to sprawdzić choćby dla czystego sumienia

Szwagroz napisał/a:
znam wielu którzy
zakładali instalacje w tym zakładzie co ja i przejechali po kilkadziesiąt tysięcy km


Widze, ze jestes mocno przekonany do ich pracy. Nie mam wiecej uwag-bo widocznie chcesz sie cieszyc jazda, niech i tak bedzie.
PS. bledow nie popelnia ten, kto nic nie robi 8)
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 19-08-2010, 08:36   

dzięki za wszelkie uwagi i sugestie, przydadzą się bardzo przy najbliższej wizycie u gazownika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.