 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Galant 2,0 elegance 2001 r szwagroz |
Autor |
Wiadomość |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 15-08-2010, 19:01 Galant 2,0 elegance 2001 r szwagroz
|
|
|
To raczej dziennik galanta i jego opis
Do kupna Galanta zainspirowała mnie żona po przeczytaniu jednej z książek Jeremy Clarkson, gdzie to opisał Galanta jako naseksowniejsze auto wszechczasów po długich miesiącach odkładania kasy i szukaniu czegoś po 2000 roku, nadszedł czas by pojechać do elbląga celem obejrzenia i ewentualnego zakupu. Po dokładnych oględzinach zakupiłem go 26 czerwca 2010 roku i mam nadzieję że pojeżdżę nim bezproblemowo kilka lat.
przebieg 188 tysięcy, więc nie ma bata że nic nie trzeba robić z autem.
na dzień dobry wymiana oleju i filtrów wszelakich, przeczyszczenie tłoczków w hamulcach i czekanie na dalsze podstawowe wymiany.
potem powymieniałem poprzepalane żarówki, przecięcie zielonego kabla pod zegarem, plus zamontowanie wyłącznika podświetlenia schowka
następna w kolejce okazała się instalacja LPG, padło na stag 4, koszt montażu 2150 zeta i zobaczymy jak to podziała. No i przy okazji wymiana 4 świec i czekają mnie przewody bo podobno trochę już zużyte i mają lekkie przebicia a gaz jest bardzo czuły na te elementy.
we wtorek 17 sierpnia jestem umówiony z mechaniorem na wymianę rozrządu, oraz z lakiernikiem na poprawki które niestety sa do zrobienia, czyli wgniot na klapie bagażnika i tylnym zderzaku (prawdopodobnie ktoś zaliczył jakiś słupek cofając.
Wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód 15 04 13, malowanie alu na grafit
Kolejne zmiany: nadkola lewy prawy i wywalenie dodatkowej anteny
 
panel środkowy zmienił się z plastikowego drewna na czarny połysk
Nowy gadżet podnoszący wartość auta zamontowany. Przy okazji dzięki Fragu za udostępnienie garażu i pomoc przy montażu.
ostatnie modyfikacje: skórka na kierę
i zestaw zimowy:
Wygłuszenie drzwi (wszystkie 4) Maty butylowe 2,5 mm
- gaz 188800 km (2150 zeta)
- świece (50 zeta)
- lakiernik (400 zeta)
- rozrząd 189400 km (wszystkie paski i napinacze) + robocizna (680 zeta)
- nowa plecionka rury wydechowej (60 zeta)
- amortyzatory tył 200940 km (220 zł za 2 sztuki)
- hamulce tył 210000 km (200 zeta tarcze + klocki)
- wahacz prosty przód 210300 km (165 zeta - OYODO)
- hamulce przód 215 800 (komplet - 395 zeta - TRW)
- reperaturki tył maj 2013 (obie strony - 1350 zł)
- czujnik cofania listopad 2013 (119 zł)
- opony letnie Barum 205/50R17 marzec 2014 (1175zł)
- opony i alu na zimę (1000 zł)
- 239000 - wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów (50 zł)
- 239000 - wymiana świec NGK (50zł)
- 239500 - wymiana kabli WN (75zł)
- 240000 - wymiana termostatu
- 247000 - wymiana łożyska prawy przód koyo 205 zł
- 248000 - wymiana wahacza górnego prawego 145 zł
- 250600 - wymiana tarcz przód Zimmermann 320 zł (10.09.2015)
- 252000 - rozrząd, paski, olej, amortyzatory przód, łączniki stabilizatora tył - 786 zł
- 252600 - lewy banan oyodo (200 zł)
- 255000 - drążki kierownicy (0 zł) gratis przy kupnie auta 6 lat czekały (i wytrzymały 10 tyś km wrrr)
- 256700 - łożysko prawa strona przód koyo 220 zł
- 266800 - wachacz prosty dolny prawy 196 zł (27.01.2017)
- 273000 - drążki kierownicy
- 274300 - chłodnica wody 180 zł
- tłumik końcowy 350 zł
w dalszych planach:
- antena
- co dalej czas pokaże |
Ostatnio zmieniony przez Szwagroz 23-08-2017, 17:33, w całości zmieniany 28 razy |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 16-08-2010, 01:20
|
|
|
wyglada całkiem ładnie, życzę bezawaryjnej eksploatacji |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 17-08-2010, 14:39
|
|
|
Psikus napisał/a: | wyglada całkiem ładnie, życzę bezawaryjnej eksploatacji |
Mi takze sie podoba.
Szwagroz napisał/a: | następna w kolejce okazała się instalacja LPG, padło na stag 4, koszt montażu 2150 zeta i zobaczymy jak to podziała. |
Wtryskiwacze pewnie nie za dlugo. Tym bardziej ze im bardziej bedzie Ci sie filtr fazy lotnej zapychal to bedziesz mial przeklamania cisnienia gazu. Masz zle wpiety trojnik pomiarowy, zamien go miejscem z filtrem. Dodatkowo jak filtr filgazu przepusci brud to pusci go od razu na wtryski bo ma z gorki
Reduktor chociaz wystarczajacy zalozyles |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 17-08-2010, 17:36
|
|
|
KaWu a ty montujesz instalacje? Ja raczej nic nie będę zmieniał, nie chcę stracić gwarancji, mogę się co nawyżej gazownika spytać dlaczego zmontowali to tak a nie inaczej |
|
|
|
 |
rogal133
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 184 Skąd: Radziejów
|
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 17-08-2010, 21:02
|
|
|
Ta kwota za instalację-tanio ale widze że się chłopaki do estetyki montażu ( co do wpływu zamocowania podzespołów na działanie-nie mam pojęcia ) średnio przyłożyli |
|
|
|
 |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 18-08-2010, 06:45
|
|
|
bo to nie ma wygladać a ma jeździć, na razie bez najmniejszych problemów, ale trzeba najpierw pokręcic troche kilometrów, bo te 250 na gazie to nic. W poniedziałek oddaje go do lakiernika (wgniot na tylnej klapie) a w środę rozrząd i bedzie mozna w końcu jakąś dłuższą trase zrobić. Z ciekawostek to reakcje ludzi, dość często mi się zdarza że ludzie oglądaja i pytaja ile takie piękne auto teraz stoi... też trafiacie na takie reakcje??? |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 18-08-2010, 07:25
|
|
|
Szwagroz napisał/a: | Ja raczej nic nie będę zmieniał, nie chcę stracić gwarancji, mogę się co nawyżej gazownika spytać dlaczego zmontowali to tak a nie inaczej |
Wystarczy ze powiesz im, zeby zrobili zgodnie ze schematem instalacji Staga i musza ci poprawic ... Masz gwarancje to egzekwuj. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 18-08-2010, 17:56
|
|
|
Szwagroz napisał/a: | bo to nie ma wygladać a ma jeździć | kiedyś tez z takiego założenia wychodziłem, a ile później problemów z samochodem miałem to już inna sprawa. A to jak sie ktoś przykłada do estetyki zamontowania czegoś w samochodzie może też świadczyć jak sie do tego w ogóle przykłada. Jak olej ktoś wymieni to dobrze będzie jak przy okazji naleje go pół litra dookoła korka? przecież do silnika też się wlało No ale jak Tobie to nie przeszkadza to nie ma co się nad tym rozpisywać |
|
|
|
 |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 18-08-2010, 18:50
|
|
|
znam wielu którzy zakładali instalacje w tym zakładzie co ja i przejechali po kilkadziesiąt tysięcy km, najpierw zebrałem sporo informacji o nich i jakoś nie spotkałem nikogo kto by miał jakiekolwiek kłopoty z silnikami i instalacjami przez nich montowanymi, więc nie wiem za bardzo co ma estetyka montażu do sprawności instalacji? Tu przynajmniej zamontowali wszystko do istniejących śrub i otworów. poprzednie auto z instalacją w innym zakładzie mnie zszokowało, powiercili dziury w blachach, korek wlewu dali na środku zderzaka a na przegląd do nich to trzebabyło jechać przez tydzień codziennie i się prosić. |
|
|
|
 |
kafar87
Mitsumaniak

Auto: Lancer V Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 77 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-08-2010, 20:08
|
|
|
Szwagroz, instalacja gazowa to dość mocna ingerencja w silnik więc skoro ktoś zauważył niezgodność to warto to sprawdzić choćby dla czystego sumienia. Mój Ojczulek miał problem w Civicu VII, źle był poprowadzony jakiś przewód i się przetarł. Także moim zdaniem nie warto ignorować wszelkich zauważonych niezgodności. A co do Gala to Miód autko w jedynym słusznym kolorze |
_________________
Clio 1 ph1 RN 1.2 2007-2010
Mitsubishi Lancer CB4W GLXi Motion 2010-... |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 18-08-2010, 21:19
|
|
|
Szwagroz, wiesz, nie ma reguły. dla mnie ma nie tylko jeździć, ale też wyglądać, nie utrudniać ingerencji w silnik lub jego osprzęt, i nie kluć mnie w oczy jak tylko otworze maske, ale ja juz takie skrzywienie mam a Tobie jak to nie przeszkadza to luuz |
|
|
|
 |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 19-08-2010, 06:14
|
|
|
no nie mówię że nie, oni sami przy oddawaniu mówili że po pierwszym tysiącu jak przyjade na regulację, to mam swoje uwagi i zastrzeżenia wymienic a oni co bede chciał to poprawią, ale miejsza z tym. Dla mnie najwazniejsze żeby to bezproblemowo działało. Jedyne co mnie wnerwia to wskaźnik ilości gazu. Pierwsza kontrolka zgasła po 50 km, po pewnym czasie zapaliła się ponownie, po 220 km zgasły dwie, dziś mam 260 km i pala sie wszystkie, albo ktoś mi dolewa w nocy gazu albo perpetum mobile hehehe. W zbiornik wchodzi mi jakieś 38 litrów gazu, czyli na moje powinny zgasnąć przynajmniej 3 diody. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 19-08-2010, 07:42
|
|
|
Szwagroz napisał/a: | Pierwsza kontrolka zgasła po 50 km, po pewnym czasie zapaliła się ponownie, po 220 km zgasły dwie, dziś mam 260 km i pala sie wszystkie, albo ktoś mi dolewa w nocy gazu albo perpetum mobile hehehe. |
Do ustawienia sa [V] wskaznika - progi przejscia.
Trzeba tez sprawdzic czy na wielozaworze butli wskaznik nie lata luzno jezeli dioda gasnie i pozniej ponownie sie zapala.
Moze tez latac plywak jezeli nie jest dobrze skrecony, moze byc butla niewypoziomowana itd.
Szwagroz napisał/a: | więc nie wiem za bardzo co ma estetyka montażu do sprawności instalacji |
Nie pisalem o estetyce, tylko bardziej o tym co ma wlasnie wplyw na sprawnosc.
Zatkaj sobie usta brudnym recznikiem i zobacz jak sie tak oddycha
kafar87 napisał/a: | skoro ktoś zauważył niezgodność to warto to sprawdzić choćby dla czystego sumienia |
Szwagroz napisał/a: | znam wielu którzy
zakładali instalacje w tym zakładzie co ja i przejechali po kilkadziesiąt tysięcy km |
Widze, ze jestes mocno przekonany do ich pracy. Nie mam wiecej uwag-bo widocznie chcesz sie cieszyc jazda, niech i tak bedzie.
PS. bledow nie popelnia ten, kto nic nie robi |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 19-08-2010, 08:36
|
|
|
dzięki za wszelkie uwagi i sugestie, przydadzą się bardzo przy najbliższej wizycie u gazownika. |
|
|
|
 |
|
|