 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Lancer C68A GTi |
Autor |
Wiadomość |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 17-08-2010, 20:49 Lancer C68A GTi
|
|
|
Mitsubishi Lancer GTi 1836 DOHC 16V (C68A)
Wszystko zaczęło się zimą 2009, kiedy to jeszcze bez prawka ujeżdżałem czarną BMW 320 E30. Myślałem że po zdaniu prawka zarejestruje ją sobie, opłacę i będę śmigać, ale niestety się okazało że muszę najpierw opłacić zaległe składki (4 lata), wymienić silnik, który zajeździłem i wtopić weń więcej kasy niż to warte. Myślałem nad złomowaniem, ale znalazł się kupiec, i Beema poleciała do Tczewa za 500zł (o własnych siłach jeszcze )
Zdałem prawko, i zaczęły się poszukiwania taniego auta (no bo nie widzi mi się wydawać na zakup auta np 3000zł, bo większość kasy przeznaczam na Motocykl, i to on jest u mnie priorytetem)
Kryteria były sprecyzowane: max 2500zł, minimum 120KM, niska masa. Odpadały dresiarskie Civic, i VW którym słoma wystaje z wydechu.
Były różne koncepcje - pralka 1gen, Kadett/astra GSi, 205 GTi, 100NX GTi, Celi Vgen. i takie tam...
Nagle pewnego dnia kumpel z klasy zapytał mnie na lekcji czy nie chcę kupić Lancera GTi. Odparłem do niego aby przesłał mi zdjęcia bluetooth'em. Ujrzałem szare rozbite auto. Stare, kwadratowe, brzydkie, japońskie - Takie lubię! i jeszcze do tego mocne
Po powrocie do szkoły szybka obczajka images.google z wyszukiwaną frazą "Lancer GTi" i porównanie do "cywilnego" egzemplarza. Byłem zachwycony tą propozycją, w szczególności ze cena jaką zaoferował oscylowała się w granicach 1000zł
Zdjęcia uszkodzonego pojazdu pokazałem ojcu, przedstawiłem sytuację, i on ocenił czy to warto naprawiać... A wyglądało to tak:
     
Ojciec odparł, że da rade to zrobić, tylko mam pojechać sam obejrzeć to auto, zrobić dokładne zdjęcia cyfrówką i samemu zobaczyć czy to warto brać...
Po przyjeździe na miejsce (Liniewo, 60km od mojego miejsca zamieszkania) moim oczom ukazał się piękny Lancer GTi... Auto stało pod warsztatem już od ponad roku nie ruszane.
Jakież moje było zdziwienie gdy po podłączeniu akumulatora i przekręceniu kluczyka, silnik zaskoczył "od strzała" i pracował równo, nie wydobywając z siebie żadnych niepokojących dźwięków Motor pięknie wkręcał się na obroty, elektryka działała bez najmniejszego szwanku (wszystkie szyby, lusterka nawiewy, podgrzewania, radio itp), biegi wchodziły, sprzęgło wysprzęglało, w zbiorniku ponad połowa stanu.
Nic tylko uwolnić auto ze szponów zardzewiałych tarcz i klocków spieczonych z nimi. Kilka szarpnięć sprzęgła, cztery trzaski i Lancer się poruszył
Jeśli chodzi o stan blacharki, to purchelki pojawiały się na dołach drzwi, i na tylnych błotnikach - bez uszkodzeń blachy - wszystko do odratowania
A uszkodzenia wyglądały tak:
Cały przód przekosiło na prawo:

Pas przedni pomielony, górna część ładnie zawinięta (przez to nie uszkodziło chłodnicy)
 
Maska kwalifikowała się tylko do wymiany, bo w gównie nie rzeźbię
Prawy błotnik był by cały, gdyby ktoś po wypadku nie otworzył drzwi pasażera...
  
No i w sumie to by było na tyle. Cena ugadana, wstępnie 700zł, ostatecznie 600zł. W gratisie dostałem Lancera C66A (1993 rok, silnik 4G92, 1.6 16v 113kuniuf)
  
GTi'kiem wjechałem na Lawete i przywiozłem do warsztatu abym sobie go z ojcem naprawił
   
No i zaczęło się... Rozbieranie
   
Następnie nadszedł czas na naciąganie... No ale niestety rama była zawalona podnośnikami, częściami od limuzyny itp, to trzeba było sobie radzić samym ramieniem hydraulicznym
 
No i pierwsze przymiarki
po 10 godzinach klepania, naciągania itp było już lepiej
 
Następnie kilka dni spędzonych przy przygotowywaniu do lakierowania, podkład i w lakier
Potem uzbroić auto, i można wypychać z lakierni
Tak odżył Lancer
Cieszy mnie jeszcze fakt, że zamknąłem się ze wszystkim, razem z OC w 2000zł
Na razie jestem na etapie odzyskiwania dokumentów. Pojazd zakupiony od nieżyjącego już właściciela. Dowód w WK zabrany za uszkodzenia po wypadku
fotohistoria: http://picasaweb.google.com/RMan911/LancerGTi#
pozdro! |
Ostatnio zmieniony przez R-Man 08-10-2013, 11:20, w całości zmieniany 10 razy |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 17-08-2010, 21:49
|
|
|
jak Ci to jeżdzi ? Jak silnik ? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 17-08-2010, 22:00
|
|
|
na chwilę obecną przejechałem może z 200m... tyle co go odpaliłem, wjechałem na lawete, zjechałem z niej, i wjeżdżałem i wyjeżdżałem z podnośnika na warsztacie... potem zająłem się pękniętą pokrywą zaworów, i jutro rano ma dojść na warsztat nowy komplet uszczelek więc po zamontowaniu odbędę jazdę próbną |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-08-2010, 18:24
|
|
|
A ta srebrna maszyna za Lancerem, to też Twoja?
Bardzo ładny gal, tzn mam przeczucie, że go ładnie odpicujesz |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 18-08-2010, 18:37
|
|
|
mystek napisał/a: | A ta srebrna maszyna za Lancerem, |
mystek napisał/a: | Bardzo ładny gal, tzn mam przeczucie, że go ładnie odpicujesz |
mystek zdecyduj jaki model rozpoznajesz na zdjeciach |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
kafar87
Mitsumaniak

Auto: Lancer V Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 77 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 18-08-2010, 21:03
|
|
|
kafar87 napisał/a: | R-Man, zrobił z Lancerka prawdziwego Gala rosomak1983, nie domyśliłeś się? |
ze tez na to nie wpadłem Ale z przodu podobny do gala rzeczywiscie... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 18-08-2010, 22:56
|
|
|
mystek napisał/a: | A ta srebrna maszyna za Lancerem, to też Twoja? |
to jest "samochód zastępczy nr.9" czyli 911 carrera4S kumpla
Wyprałem dziś tapicerkę, dochodziłem do ładu z alternatorem i hamulcami (troszkę jeszcze przód poprawić trzeba było )
Dziś zrobiłem pierwsze 50km, i powoli odmulam go... Początkowo nie miał hamulców, banglał na 3 cylindrach itp. Teraz już jest lepiej, ale nadal nie ma tego buta co powinien...
Jutro będę dalej działał!
muszę zalać nowe paliwko (bo wciąż jeżdżę na tym starym, które tam już prawie półtorej roku zalega), kupię preparat do czyszczenia wtrysków i mam nadzieję że wróci silniczek do normy |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-08-2010, 05:22
|
|
|
omg, ale dałem ciała :D to jest oczywiście lancer!!
#R-man - odpicuj tak lancelota, żeby po całym zabiegu "pimb my ride" mógł robić tego porscheaka |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 19-08-2010, 07:57
|
|
|
Na wiosnę myślę nad alusami do niego, i będę raczej celował coś w ten deseń:
Na wakacje 2011 jest plan jeden: 4G63T od eclipse'a |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
kafar87
Mitsumaniak

Auto: Lancer V Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 77 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 19-08-2010, 11:57
|
|
|
R-Man, jeśli doprowadzisz GTi do takiego stanu jak na fotach z białą felą to big szacun dla ciebie Trzymam kciuki za powodzenie misji. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 22-01-2011, 14:42
|
|
|
Co się zmieniło?
Doszedł do mnie poszukiwany od ponad pół roku oryginalny zderzak GTi
Zamontowałem wydech
Uploaded with ImageShack.us
A kilka dni wcześniej zapewniłem silnikowi zimniejszy oddech
Obecnie auto niejedzie... Spaliło mi komputer ECU
W niedalekiej przyszłości auto dostanie niższy zawias, szelki, kierownica zostanie zmieniona, może zakupie drugi kubeł, dla pasażera no i jakieś ALU z oponami letnimi |
|
|
|
 |
emilio_09
Mitsumaniak

Auto: Mirage
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 150 Skąd: Suwałki/Warszawa
|
Wysłany: 22-01-2011, 15:43
|
|
|
R-Man napisał/a: | Na wakacje 2011 jest plan jeden: 4G63T od eclipse'a |
To ja chętnie odkupię ten |
_________________ Mój Mitsubishi Mirage 1988
 |
|
|
|
 |
BeNeK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 1.8 16v140km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-01-2011, 15:50
|
|
|
R-Man, Gratki lancelota
R-Man napisał/a:
Cytat: | Na wakacje 2011 jest plan jeden: 4G63T od eclipse'a |
Kolego na alledrogo znalazłem co takiego:
http://moto.allegro.pl/la...1418887904.html oblukaj sobie , bo cena jest dobra :] Silnik 4g63T kosztuje około 4-7 tys jeśli chcesz kupić coś dobrego a nie jakiś szit ...
A tu by pasowa ten silniki P&P Ale to tylko taka moja mała sugestia A ten silnik co masz to można rozwiercić do 2.0 i pasują tłoki od 4g63 ;d tak jak ma to zrobione rosomak1983
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=59717 |
_________________ “Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
ś.p. Colin McRae |
|
|
|
 |
|
|