[Cari 1.8 GDI] Brak mocy na wyższych obrotach - kontrolka ch |
Autor |
Wiadomość |
virago500
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2010 Posty: 30 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-08-2010, 09:27 [Cari 1.8 GDI] Brak mocy na wyższych obrotach - kontrolka ch
|
|
|
Od 3 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Carismy 1.8 GDI 2000r w której to zaobserwowałem dość dziwną usterkę. W normalnym trybie pracy silnik chodzi bez zarzutu, objawy ujawniły się dopiero na szybko pokonywanym odcinku autostrady. Rozpędziłem auto do około 130 km/h i ku mojemu zdziwieniu auto nagle straciło moc, zdławiło się i prędkość spadła do około 90 km/h. Równocześnie pojawiła się pomarańczowa kontrolka check engine która paliła się cały czas to momentu zgaszenia zapłonu. Po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu 2,3 minut wszystko wracało do normy do momentu aż znów nie przyspieszyłem do 130, 140 km/h. Proszę o sugestię co może być przyczyną takiej usterki. |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 18-08-2010, 10:36
|
|
|
Pompa WC. Miałem to samo.
Samochód będzie jeździł coraz wolniej.
Wyczyść lub kup nowy filtr w pompie WC. |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
virago500
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2010 Posty: 30 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-08-2010, 11:46
|
|
|
Pytanie techniczne. Czy dużo czasu zajmie takie czyszczenie i czy poradzę sobie samodzielnie. Jaki jest do niej dostęp? |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
|
|
|
 |
Kamilofone
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-08-2010, 09:31
|
|
|
Nie wiem czy jest sens zabierać się za czyszczenie jakiegokolwiek filtra a zwłaszcza paliwa !
Wspomniany przez kolegę filtr występuje w 2szt. przy pompie wysokiego ciśnienia i za ok. 20zł za szt. można go dostać w serwisie więc nie wiem czy nie warto podjechać i zamówić
Na wszelki wypadek podaje org. oznaczenie: MD619962 wyglądają jak malutkie lejeczki |
|
|
|
 |
virago500
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2010 Posty: 30 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-08-2010, 12:20
|
|
|
Faktycznie część dostępna w serwisie - już zamówione 2 sztuki - koszt 40 PLN. Mam nadzieję że samodzielnie poradzę sobie z wymianą. |
|
|
|
 |
Kamilofone
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-08-2010, 16:42
|
|
|
Operacje z tego co wiem nie jest skomplikowana i czasochłonna.
Niestety będziesz musiał poszukać może na forum lub na necie opisu wymiany tych filtrów.
Wiem że się znajdują w ujściach przewodów paliwowych które dochodzą do pompy WC. |
|
|
|
 |
virago500
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2010 Posty: 30 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-08-2010, 23:17
|
|
|
Problem Rozwiązany. Choć kwestia jest na tyle ciekawa że muszę ją opisać. Serwis jak zwykle nie spisał się za bardzo i nie przysłali mi w wyznaczonym terminie wspomnianych powyżej filtrów pompy WC. Znajomy mechanik w sobotę rzucił na komorę silnika fachowym okiem... ku mojemu zdziwieniu okazał się że usterkę powodował zagięty wąż doprowadzający paliwo do pompy WC. węża podwiązaliśmy opaską elastyczną i problem znikł. Robiłem różnego rodzaju próby i silnik płynnie przyspiesza w całym zakresie obrotów. Czasem dobre jest świeże spojrzenie fachowca....
[ Dodano: 27-10-2010, 22:49 ]
Wracam z zapytaniem gdyż problem nie zniknął. Po jakimś czasie znów powrócił. Filtry pompy WC zakupione więc czas na wymianę. Pytanie : czy do wymiany filtrów należy wymontować całą pompę? czy nie ma takiej potrzeby? Oraz kolejne pytanie co z uszczelnieniem ? czy rozebranie pompy nie powoduje konieczności wymiany uszczelek ( czy innego rodzaju uszczelnienia).
Wiem że czeka mnie również rozebranie i przeczyszczenie pompy paliwa ?( niskiego ciśnienia). Nie wiem czy kolejnym etapem nie będzie czujnik... aha zapomniałem dodać że dokonałem szczegółowych pomiarów ciśnienia na pompie - są to wartości stałe rzędu 46, 47 barów. |
|
|
|
 |
|