Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Brak mocy na wyższych obrotach - kontrolka ch
Autor Wiadomość
virago500 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-08-2010, 09:27   [Cari 1.8 GDI] Brak mocy na wyższych obrotach - kontrolka ch

Od 3 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Carismy 1.8 GDI 2000r w której to zaobserwowałem dość dziwną usterkę. W normalnym trybie pracy silnik chodzi bez zarzutu, objawy ujawniły się dopiero na szybko pokonywanym odcinku autostrady. Rozpędziłem auto do około 130 km/h i ku mojemu zdziwieniu auto nagle straciło moc, zdławiło się i prędkość spadła do około 90 km/h. Równocześnie pojawiła się pomarańczowa kontrolka check engine która paliła się cały czas to momentu zgaszenia zapłonu. Po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu 2,3 minut wszystko wracało do normy do momentu aż znów nie przyspieszyłem do 130, 140 km/h. Proszę o sugestię co może być przyczyną takiej usterki.
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 18-08-2010, 10:36   

Pompa WC. Miałem to samo.
Samochód będzie jeździł coraz wolniej.
Wyczyść lub kup nowy filtr w pompie WC.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
virago500 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-08-2010, 11:46   

Pytanie techniczne. Czy dużo czasu zajmie takie czyszczenie i czy poradzę sobie samodzielnie. Jaki jest do niej dostęp?
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 19-08-2010, 02:12   

poszukaj na forum... błąd 56
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
Kamilofone 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-08-2010, 09:31   

Nie wiem czy jest sens zabierać się za czyszczenie jakiegokolwiek filtra a zwłaszcza paliwa !
Wspomniany przez kolegę filtr występuje w 2szt. przy pompie wysokiego ciśnienia i za ok. 20zł za szt. można go dostać w serwisie więc nie wiem czy nie warto podjechać i zamówić :)
Na wszelki wypadek podaje org. oznaczenie: MD619962 wyglądają jak malutkie lejeczki
 
 
 
virago500 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-08-2010, 12:20   

Faktycznie część dostępna w serwisie - już zamówione 2 sztuki - koszt 40 PLN. Mam nadzieję że samodzielnie poradzę sobie z wymianą.
 
 
Kamilofone 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-08-2010, 16:42   

Operacje z tego co wiem nie jest skomplikowana i czasochłonna.
Niestety będziesz musiał poszukać może na forum lub na necie opisu wymiany tych filtrów.
Wiem że się znajdują w ujściach przewodów paliwowych które dochodzą do pompy WC.
 
 
 
virago500 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-08-2010, 23:17   

Problem Rozwiązany. Choć kwestia jest na tyle ciekawa że muszę ją opisać. Serwis jak zwykle nie spisał się za bardzo i nie przysłali mi w wyznaczonym terminie wspomnianych powyżej filtrów pompy WC. Znajomy mechanik w sobotę rzucił na komorę silnika fachowym okiem... ku mojemu zdziwieniu okazał się że usterkę powodował zagięty wąż doprowadzający paliwo do pompy WC. węża podwiązaliśmy opaską elastyczną i problem znikł. Robiłem różnego rodzaju próby i silnik płynnie przyspiesza w całym zakresie obrotów. Czasem dobre jest świeże spojrzenie fachowca....

[ Dodano: 27-10-2010, 22:49 ]
Wracam z zapytaniem gdyż problem nie zniknął. Po jakimś czasie znów powrócił. Filtry pompy WC zakupione więc czas na wymianę. Pytanie : czy do wymiany filtrów należy wymontować całą pompę? czy nie ma takiej potrzeby? Oraz kolejne pytanie co z uszczelnieniem ? czy rozebranie pompy nie powoduje konieczności wymiany uszczelek ( czy innego rodzaju uszczelnienia).

Wiem że czeka mnie również rozebranie i przeczyszczenie pompy paliwa ?( niskiego ciśnienia). Nie wiem czy kolejnym etapem nie będzie czujnik... aha zapomniałem dodać że dokonałem szczegółowych pomiarów ciśnienia na pompie - są to wartości stałe rzędu 46, 47 barów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.