Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
stag 300 odpiecie akumulatora i reset ?
Autor Wiadomość
Krejzi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 414
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-08-2010, 13:55   stag 300 odpiecie akumulatora i reset ?

Witam.
Gdy kupowalem auto, gaz byl ustawiony na temperature ( przelaczal sie na gaz dopiero po nagzaniu ).
Po Resecie ECU czyli odlaczeniu klemy ujemnej na minute, zauwazylem ze diodka przy wskazniku poziomu LPG ( nawet bez zaplonu ) swieci sie ciaglym swiatlem. nic to odpalilem silnik wszysztko ladnie pieknie tylko teraz ( z tego co wyczytalem w instrukcji ) dioda mryga tak jakby czekala na obroty i rzeczywiscie przelacza sie na gaz po przygazowaniu albo baaardzo nisko przy 2 tys obrotow ( niezalenie od temperatury ). czy da sie jakos wrocic samemu przelaczanie gazu " na temperature" ? czy musze odwiedziec gazownika ?

pozdrawiam
_________________
Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC

Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 18-08-2010, 14:20   

Przy "sprawnym" sterowniku lpg nie wpowinno nic sie przestawic podczas resetu akumulatora.

Krejzi napisał/a:
Po Resecie ECU czyli odlaczeniu klemy ujemnej na minute, zauwazylem ze diodka przy wskazniku poziomu LPG ( nawet bez zaplonu ) swieci sie ciaglym swiatlem


czyli prawidlowo

Krejzi napisał/a:
Gdy kupowalem auto, gaz byl ustawiony na temperature ( przelaczal sie na gaz dopiero po nagzaniu ).

Krejzi napisał/a:
dioda mryga tak jakby czekala na obroty i rzeczywiscie przelacza sie na gaz po przygazowaniu albo baaardzo nisko przy 2 tys obrotow ( niezalenie od temperatury ). czy da sie jakos wrocic samemu przelaczanie gazu " na temperature" ?


Musiales miec ustawione w instalacji spelnienie min. 2 parametrow: temperature i obroty.
Nie miales tylko samej temperatury.
2000 obr. to nisko :?: wczesniej przelaczal przy wyzszych obrotach :?: Bo nie rozumiem.

Krejzi napisał/a:
niezalenie od temperatury

Moze poczekaj noc i zobaczysz czy to prawda. Jak silnik cieply to bedzie szybko przelaczac.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Krejzi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 414
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-08-2010, 14:26   

wczesniej najpeirw czekal na temperature potem sie przelaczal.
Wczesniej nie mialo znaczenia przy jakich obrotach bo i tak czekal mi na temperature.
poprzedni wlasciciel mowil ze jest ustawione na 37 stopni.

Resetowalem juz dawno i sprawdzalem na cieplym i na zimnym. przelacza sie niezaleznie od tego.

jak na moje okoko 2000 to bardzo nisko nie da sie jechac tak zeby sie nie przelaczyl, a nie chce jezdzic odrazu na gazie ( manualnie wylaczam sobie gaz i wlaczam jak juz sie troche nagrzeje silnik)

[ Dodano: 18-08-2010, 14:28 ]
w instrukcji jest mowa o tym ze jak mryga szybko to czeka na obroty a jak mryga wolniej to czeka na temperature u mnie zawsze czeka tylko na obroty

[ Dodano: 18-08-2010, 14:39 ]
wiec zgaduje ze nie da sie tego ustawic kombinacja guzika czy czegos i trzeba jechac do gazownika pod komputer. (?)
_________________
Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC

Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 
 
wojtasw007 
Forumowicz

Auto: GALANT 2.0 v6 - 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 35
Skąd: ...
Wysłany: 18-08-2010, 16:40   

Jeśli już długo tak masz to nie rozumiem dlaczego tam jeszcze nie pojechałeś ? :shock:
Gazownikowi podpięcie pod PC i ustawienie temp zajmie góra 5 min :)
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 18-08-2010, 17:01   

Krejzi napisał/a:
wiec zgaduje ze nie da sie tego ustawic kombinacja guzika czy czegos i trzeba jechac do gazownika pod komputer. (?)


Tak,

Ale sprawdz czy cos z czujnikiem temp. sie nie stalo. moze lezy na silniku i od razu lapie temperature po odpaleniu, jak mowisz, ze nie musisz czekac na 37°C.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Krejzi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 414
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-08-2010, 17:18   

no to glupi laiczne pytanie gdzie jest ten czujnik ? ;D
_________________
Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC

Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-09-2010, 17:37   

sterownik po odłączeniu zasilania nie traci danych napewno nie stag. Coś jest nie halo. Najlepiej jechać do gazownika, ustawi za parę złotówek i po kłopocie. Jak masz ochotę to kup sobie fejsa za 50 zł i sam sobie ustawisz podstawowe parametry. Co do czujnika to powinien on znajdować się na odcinku przewodu gazowego od filtra do listwy wtryskowej, może też być zintegrowany z filtrem fazy lotnej.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 03-09-2010, 10:31   

mario mario napisał/a:
Co do czujnika to powinien on znajdować się na odcinku przewodu gazowego od filtra do listwy wtryskowej, może też być zintegrowany z filtrem fazy lotnej.


lub zintegrowany z listwa wtryskiwaczy :wink:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-09-2010, 20:06   

Czujnik ciśnienia, tak powinien znajdować się jak najbliżej wtryskiwaczy, wtedy podaje nam, a raczej do sterownika bardziej dokładne dane takie jak ie występuje na wtryskach a nie na przewodzie prowadzącym do wtryskiwaczy. Natomiast czujnik temperatury gazu moim zdaniem powinien być zaraz za filtrem albo i przed. Sterownik wprowadza korekcje po temperaturze z czujnika na dolocie do wtryskiwaczy. Czym większa temperatura gazu tym lepiej dla samych wtryskiwaczy, szczególnie w zimie, ale tak naprawdę to zimny gaz lepiej się spala niż ciepły. Także czujnik temperatury powinien być bliż3ej reduktora i do sterownika niech idą dane o wyższej temperaturze gazu a sam przewód doprowadzający gaz od filtra do wtrysków powinien być dłuższy. Ja u siebie zaeksperymentyję i wstawię dłuższy dolot gazu z reduktora, zrobię kompensację na rozdzielaczach i czujnik ciśnienia dam na przewodzie kompensującym, powinno być lepiej niż jest, a jest dobrze, ale przy 6000 obr reduktor za mało gazu podaje.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-09-2010, 09:08   

mario mario napisał/a:
Natomiast czujnik temperatury gazu moim zdaniem powinien być zaraz za filtrem albo i przed


Wszystko zalezy od dlugosci wezy od reduktora do wtryskow.
Ja osobiscie wole czujnik temp. blizej wtryskiwaczy.

A najlepiej u mnie sie sprawuje w tojniku, z ktorego mam cisnienie :)

mario mario napisał/a:
ale przy 6000 obr reduktor za mało gazu podaje.


Jaki reduktor wrzuciles do siebie?
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-09-2010, 21:25   

Cytat:
Jaki reduktor wrzuciles do siebie?


Ja na początku miałem scorpiona st, niestety do tego silnika troszeczkę za słaby. Teraz mam magic III i ten też nie do końca daje radę, ale muszę zrobić jeszce kilka zabiegów kosmetycznych i powinno być dobrze. Obawiam się, że czaja FL02 blokuje mi gaz i ciśnienie spada. Pod względem filtracji to dobry filtr ale słyszałem o słabej przepustowości. Docelowo zakładam faro, filtr puszkowy matrixa, rozwiercam elektrozawór, wymieniam wielozawór na tomasetto extra, kompensuję rozdzielacze i czujnik ciśnienia daję na przewodzie kompensującym a czujnik temperatury gazu zaraz za filtrem, zmieniam przewód za reduktorem z 12 na 15 a nawet 16 aż do trójnika rozdzielającego na dwie strony. Powinno być wystarczająco dobrze. Wtedy będzie można pobawić się z mnożnikiem i mapkami, no cóż parę groszy będę musiał dołożyć.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 16-09-2010, 07:41   

mario mario napisał/a:
Obawiam się, że czaja FL02 blokuje mi gaz i ciśnienie spada. Pod względem filtracji to dobry filtr ale słyszałem o słabej przepustowości.


Mozesz miec racje. Zmienialem koledze na zwykly FL01 i byly niezauwazalne spadki a na FL 02 zauwazalne.
Ja to tlumaczylem tym ze byc moze byl brudny ...
Choc moze byc tak ze lepiej filtruje i jednak "tlumi" przeplyw.

Widze ze dopieszczasz instalacje. DObrze. Choc mysle, ze zmiana z 12=> 15 niewiele zmieni. Przeciez Gal nie jest jakis paliwozerny zeby brakowalo mu gazu ...
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.