wymiana osłony przegubu zewnętrznego |
Autor |
Wiadomość |
szikuna
Forumowicz

Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 91 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 17-08-2010, 16:57 wymiana osłony przegubu zewnętrznego
|
|
|
Witam dzisiaj zauważyłem że pękła mi osłona przegubu. Mam pytanie czy do jej wymiany potrzebny jest jakiś ściągacz czy coś w tym stylu? Oddać autko do warsztatu czy wymieniać samemu? |
|
|
|
 |
jelonek98
Forumowicz

Auto: Lancer 91r 1.5 12V LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 81 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-08-2010, 17:40
|
|
|
Ściągacza nie potrzebujesz. Wystarczy tylko zdemontować opaski metalowe, które zaciśnięte są na końcach osłony. Więcej pracy jest przy wysunięciu przegubu z piasty bo inaczej nie założysz nowej osłony. Z tego co pamiętam to wystarczy odkręcić dwie dolne śruby które mocują amortyzator wtedy piasta będzie się trzymała tylko na sworzniu wachacza i można ją wtedy tak ustawić, żeby półoś wyszła z wieloklinu. Potem naciągasz nową gumkę zakładasz nowe opaski, skręcasz do kupy i jeździsz. Proponuję to zrobić jak najszybciej bo będzie przegub do wymiany. |
_________________ Mitsubishi Lancer GLXi + LPG, 1991 rok, 1.5, 12V.
 |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 17-08-2010, 18:08
|
|
|
Dodam że osobiście dawałem do warsztatu, bo robota niewdzięczna jest bardzo. Zapłaciłem po 75 zł za stronę... |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
szikuna
Forumowicz

Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 91 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 17-08-2010, 22:29
|
|
|
dzięki za podpowiedzi. Jeszcze jedno czy muszę ściągać przegub czy naciągnę gumę bez jego zdejmowania |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-08-2010, 11:13
|
|
|
Oczywiście że trzeba zdjąć przegub z półosi. A że siedzi tam pierścień rozprężny, to robi się to zbijając go młotkiem przez pobijak. Szanse na zbicie go z półosi, jak wszystko jest na aucie są raczej marne, szczególnie, że jak pociągniesz bardziej półoś, to przegub wewnętrzny rozłoży się na 2 części.
Najlepiej wyjąć całą półoś ze skrzyni - podważa się łychą między skrzynią a przegubem wewnętrznym i półoś wychodzi ze skrzyni. Wcześniej trzeba spuścić olej przekładniowy, ew wsadzić szmatkę w dziurę po półosi. Potem półoś na stół i imadło i już z górki:) |
|
|
|
 |
hizop
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 2 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 18-08-2010, 11:28
|
|
|
Proponuję nie wyciągać półosi ze skrzyni.
Odkręć koło i wybij przegub młotkiem. Ja tak robiłem i jakoś poszło.
Powodzenia. |
|
|
|
 |
szikuna
Forumowicz

Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 91 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 18-08-2010, 17:45
|
|
|
już wymieniłem nic trudnego a 140 zł w kieszeni dzięki za rady. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|