Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Terkotanie chyba obrotomierza
Autor Wiadomość
kabat 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 NT TT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: 15-08-2010, 20:31   [EA2A/W 2.0] Terkotanie chyba obrotomierza

Witam
Mam w okolicy kokpitu bardzo denerwujące terkotanie. Jego częstotliwość jest zsynchronizowana z prędkością obrotową silnika. Ja stawiam, że jest to coś w obrotomierzu. Może ktoś z Was miał taki problem i jakoś się z nim uporał
_________________
Pozdro
Galant 2.5 V6 Nardi Torino TripTronic 99r.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-08-2010, 21:28   

kabat, mogą to być wtryskiwacze paliwa.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
maniekk1 
Forumowicz

Auto: Galant v6 - nardi torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: ze Swiętego Miasta :)
Wysłany: 16-08-2010, 01:30   

u mnie tez wystepuje podobne terkotanie,wydaje mnie sie,ze raczej wtryskiwacze to nie beda bo odnosze wrazenie,jakby tam cos sie obracalo terkoczac sobie wlasnie z predkoscia silnika.to tylko moje wrazenie a co to jest tak naprawde to nie mam pojecia.denerwujace to troche jest i nie wiem jak sie do tego zabrac :)
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-08-2010, 08:59   Re: Terkotanie chyba obrotomierza

kabat napisał/a:
Witam
Mam w okolicy kokpitu bardzo denerwujące terkotanie. Jego częstotliwość jest zsynchronizowana z prędkością obrotową silnika. Ja stawiam, że jest to coś w obrotomierzu. Może ktoś z Was miał taki problem i jakoś się z nim uporał


a czy to terkotanie słyszysz podczas jazdy czy na luzie na postoju?
czy jak wysprzęglasz to też słyszysz terkotanie?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-08-2010, 21:29   

maniekk1, jak hamujesz silnikiem tez słyszysz terkotanie :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kabat 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 NT TT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: 16-08-2010, 22:52   

Słychać to niezależnie czy jest na biegu czy na luzie. I jest tak jak pisze maniekk1. Mam wrażenie ze to dochodzi spod kokpitu, coś jak przy przegrodzie silnika. Trudno to zlokalizować. Mi się wydaję ze to jakiś napęd obrotomierza. Jak hamuje silnikiem też słychać bo wskazówka obrotomierz jest podniesiona. Jak tylko spadnie do obrotów jałowych terkotanie cichnie. Do tego teraz też padł mi prędkościomierz o czym pisałem w innym poście. Ale schemat czujnika VSS czy jakoś tak nic mi nie mówi, nie wiem gdzie tego szukać żeby wogole skorzystać z tego schematu:) do mnie trzeba łopatologicznie:)
_________________
Pozdro
Galant 2.5 V6 Nardi Torino TripTronic 99r.
 
 
 
maniekk1 
Forumowicz

Auto: Galant v6 - nardi torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: ze Swiętego Miasta :)
Wysłany: 17-08-2010, 21:44   

jutro zwroce uwage czy przy hamowaniu silnikiem slychac i na luzie sie poturlam przy wiekszej predkosci.Na postoju na wolnych obrotach tego nie slychac.odezwe sie jutro.
 
 
kolaj6 
Nowy Forumowicz

Auto: galant'01 Elegant2.0 EA2A1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 22
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18-08-2010, 17:50   

Witam.
U mnie występuje jak to mówicie 'terkotanie' przy prędkości 100-125km/h jadąc na piątym biegu. Taki dziwny odglos spod kokpitu lub spod maski. Po przekroczenie tej prędkości ustaje. Przed tą prędkością też tego nie ma. Próbowałem przypisać to do prędkości obrotowej jednak przy niższym biegu w aucie jest głośniej, przez co nie słyszę czy też występuje....
Może macie jakiś pomysł??
 
 
maniekk1 
Forumowicz

Auto: Galant v6 - nardi torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: ze Swiętego Miasta :)
Wysłany: 20-08-2010, 21:38   

hmm.. przy hamowaniu silnikiem slychac,kiedy wysprzegle i tocze sie na luzie - nie slychac.dodam,ze cyka mi troche silnik,moj poprzedni galant z 99` ten sam silnik,podobny przebieg(ale przy tamtym mialem cala historie serwisowa) - brzemienie tamtego silnika bylo idealne - a ten 2001,brak prawie nic histori serwisowej niestety no i dzwiek silnika nie jest zadowalajacy.Sprawdzali mi kompresje przy wymianie swiec - powiedzial,ze jest lepiej niz myslal ze bedzie ,na kazdym ok. 200 psi. wiec jakies to pocieszenie jest,ale ten dzwiek.....denerwujacy,pozrawiam
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-08-2010, 18:59   

maniekk1 napisał/a:
hmm.. przy hamowaniu silnikiem slychac,kiedy wysprzegle i tocze sie na luzie - nie slychac


to pewnie coś ze skrzynią biegów, prawdopodobinie łożyska do wymiany
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-08-2010, 21:46   

stara wada - przednie łożysko wałka sprzęgłowego
ma dziury na bieżni i terkocze... - poprzednik dość często ruszał z 3000 rpm ;)
 
 
maniekk1 
Forumowicz

Auto: Galant v6 - nardi torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: ze Swiętego Miasta :)
Wysłany: 23-08-2010, 13:28   

wczoraj otworzylem szybe gdzies przy predksci ok 50 km/h i stwierdzam ze ten odglos terkotania jest zsynchronizowany z praca silnika i chyba wlasnie z pod maski sie wydobywa,czasem zanika...
robertdg - napisales,ze moga to byc wtryskiwacze paliwa - na co mam ewentualnie zwracac uwage,czy bedzie sie cos gorszego dzialo czy moze to juz czas na ich wymiane czy lepiej sprzedac fure ?? :)
ogolnie to silnik daje rade,ladnie ciagnie do przodu,pracuje rowno,nie kopci,spalanie w normnie tylko te dzwieki :-X ..wrrrrr
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-08-2010, 13:47   

Krzyzak napisał/a:
stara wada - przednie łożysko wałka sprzęgłowego
ma dziury na bieżni i terkocze... - poprzednik dość często ruszał z 3000 rpm ;)
 
 
maniekk1 
Forumowicz

Auto: Galant v6 - nardi torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: ze Swiętego Miasta :)
Wysłany: 23-08-2010, 13:56   

hmmm.... i co dalej - czy to juz trzeba wymieniac czy nic zlego narazie nie bedzie sie dzialo oprocz tych wspanialych odglosow ?? :)

dodam,ze wczoraj na postoju wciskajac sprzeglo slyszalem taki ``klick`` ,pierwszy raz to uslyszalem ,zobacze dzis jak wsiade do furki. czy to moze miec zwiazek ze sprawa ??
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-08-2010, 14:01   

maniekk1, na forum było już poruszane wiele razy. Za jakiś czas padnie drugie łożysko, potem może zacząć wyskakiwać 4ty bieg. Skrzynia zacznie rzęzić.

Do wymiany najlepiej oba łożyska na wałku sprzęgłowym, oraz komplet uszczelniaczy.

Żeby potwierdzić diagnozę, posłuchaj czy terkocze na wciśniętym sprzęgle.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.