Zapal się kontrolka Check Engine po tankowaniu |
Autor |
Wiadomość |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 22-08-2010, 22:11 Zapal się kontrolka Check Engine po tankowaniu
|
|
|
Witam:)
Może ktoś się spotkał z taką sytuacją:
Po zatankowaniu paliwa wyjazd na autostradę i po ok 20 km jazdy z prędkością 130km/h zapala się kontrolka. Zmian we pracy silnika czy cokolwiek odczuwalnego nie stwierdziłem> Po ok 10km kontrolka gaśnie czemu towarzyszyło lekkie szarpnięcie. Po następnych 30 km zapala się, i po ok 10km gaśnie ale już bez żadnych zauważalnych skutków. Przejechałem dalsze 150 km aż do zapalenia się rezerwy, tankowanie, i po 10 km zapaliła się, po 2km zgasłą bez żadnych znów objawów i już następne 80km bez zapalenie się.
Auto kupiłem pod koniec lipca, ale z padniętym aku i przez tydzień stało bez akumulatora, a od kupna aku przejechałem ok 450km. Czy to możliwe że komputer uczy się albo że coś z paliwem było?
Za pierwszym razem tankowałem we Wrocławiu, za drugim na swojej lokalnej i sprawdzonej od dawna stacji (choć zdarzały im się gorsze litry paliwa)
Pozdrawiam |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-08-2010, 22:35
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia kodów błędów, opis w Biblioteka/FAQ |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pitbu77
Mitsumaniak Made in Poland

Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 728 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-08-2010, 23:04
|
|
|
Hello,
Może jeszcze oprócz sprawdzenia kodów warto by było odłączyć akku na chwilę i tak jak procedura nakazuje nauczyć sam komputer obsługiwać silnik. Raz bez klimy, raz z klimą i max nadmuchem po 15 minut. Jak raz wsiadłem od razu do auta po podpięciu akku to nie miałem wolnych obrotów, szarpało silnikiem i ogólnie żadnej przyjemności z jazdy. |
_________________ ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 23-08-2010, 07:15
|
|
|
Po podpięciu aku zrobiłem ta procedurę, nie było problemów, auto ślicznie jeździło... oprócz tego w zeszłym tygodniu wymieniłem świece.. Kodów w sumie nie za bardzo jak sprawdzić, bo lampka gaśnie tak jak opisałem, a jak zgaśnie to się już nie pojawia.. chyba że po tankowaniu.. niedługo 3 tankowanie to zobaczę czy znów to samo będzie |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 23-08-2010, 07:55
|
|
|
mackbeth, sprawdz sondę lambdę a jak masz lpg to mieszankę. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 23-08-2010, 08:03
|
|
|
zobacz jak odczytać kody błędów z pamięci ECU spina się do tego 2 piny w złączu diagnostycznym.
jak dla mnie to sonda Ci się wywaliła albo podgrzewanie sondy częsty przypadek w Toyotach że uszkadza się podgrzewanie sondy i pojawia się błąd |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 23-08-2010, 08:08
|
|
|
Nie mam LPG, a kody wiem jak odczytać.. ale jak lampka gaśnie to znaczy że błędu już nie ma, czyż nie? Jeślii jest błąd, to powinna się palić cały czas dopóki błąd nie zostanie skasowany, przynajmniej do teh pory tak myślałem... |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 23-08-2010, 10:17
|
|
|
mackbeth napisał/a: | ale jak lampka gaśnie to znaczy że błędu już nie ma, czyż nie? |
Jak bledu nie ma to kontrolka ma migac caly czas jednakowe krotkie impulsy (czyli 9 x n).
mackbeth, a zapraszalem na wczorajszy spot i wszystko by sie wyjasnilo |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 23-08-2010, 10:33
|
|
|
Chętnie bym wczoraj był, gdyby nie wyjazd właśnie w weekend i podczas tej jazdy tak się zdarzyło:).. a co do kontrolki to się chyba nie zrozumieliśmy.. przy sprawdzaniu to wiem że miga w kółko. Chodzi o to że jeśli zgasła podczas pracy silnika to znaczy że błędu już nie ma... Czyli tak: jeśli kontrolka pali się cały czas - to błąd jest i trzeba odczytać:) (tak mam z abs'em, pali się cały czas bo są błędy). Jeśli po zapaleniu silnika się nie świeci, to nie ma co odczytywać bo błędów już nie ma... |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 23-08-2010, 10:59
|
|
|
mackbeth napisał/a: | Chodzi o to że jeśli zgasła podczas pracy silnika to znaczy że błędu już nie ma... |
Nie. Z sonda lambda jest tak ze po kilku km zgasnie. Bynajmniej ja tak mialem. W tygodniu moze sie zapalic tylko raz. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 23-08-2010, 11:03
|
|
|
Aaaa... czyli lampka zgaśnie, ale jak odczytam kody to będzie błąd mimo to??? to wyjaśnia.. chociaż myślałem że jak błąd się pojawi to jest i już i lampka ciągle się świeci... no nic, niestety auto jest gdzie indziej i najwcześniej w piątek spróbuję wymigać błędy...
A czy może być tak że paliwo było takie sobie i ECU ustawiał nową mieszankę?- bo w sumie zdarza to się po zatankowaniu tylko |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-08-2010, 15:48
|
|
|
mackbeth napisał/a: | Aaaa... czyli lampka zgaśnie, ale jak odczytam kody to będzie błąd mimo to??? | Tak. |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 23-08-2010, 20:28
|
|
|
mackbeth napisał/a:
Cytat: | Aaaa... czyli lampka zgaśnie, ale jak odczytam kody to będzie błąd mimo to??? to wyjaśnia.. chociaż myślałem że jak błąd się pojawi to jest i już i lampka ciągle się świeci.... |
jeżeli lamka się zapali i zgaśnie to znaczy że jest to chwilowy błąd |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 23-08-2010, 21:01
|
|
|
Tak myślałem.. czyli go jednak nie odczytam jak się nie świeci:) spoko a po za tym przypomniałem sobie że jak tankowałem to za każdym razem w baku nie wiecej jak 5 litrów było paliwa, a reszta zawsze pochodziła z innej stacji, wiec może ustawienia z paliwem jakieś sie ECU nie zgadzały...:) |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 24-08-2010, 07:18
|
|
|
marcinzam napisał/a: | mackbeth napisał/a:
Cytat: | Aaaa... czyli lampka zgaśnie, ale jak odczytam kody to będzie błąd mimo to??? to wyjaśnia.. chociaż myślałem że jak błąd się pojawi to jest i już i lampka ciągle się świeci.... |
jeżeli lamka się zapali i zgaśnie to znaczy że jest to chwilowy błąd |
Blad jest cały czas - jest zapamietany i nie jest chwilowy ...
mackbeth napisał/a: | Tak myślałem.. czyli go jednak nie odczytam jak się nie świeci:) |
Błąd będzie cały czas - wyżej zostało wszystko napisane.
PS. Trochę to przypomina "gdybanie". Nie lepiej najpierw sprawdzić jak już dostałeś informacje ... |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
|