skrzypienie na postoju |
Autor |
Wiadomość |
mihoo
Forumowicz
Auto: Outlander II DiD Ralliart
Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 58 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-08-2010, 12:24 skrzypienie na postoju
|
|
|
witam,
od długiego czasu borykam się ze skrzypiącym autem podczas wsiadania i wysiadania.
W serwisie odkryli, że to linka hamulca ręcznego, jak jest zaciągnięty i pobujam autem to skrzypi jak stary gruchot. Byłem już z tym problemem w aso 3x, coś tam posmarowali, ucichło na 2 dni i znowu. Po prostu wstyd wysiadać przy zaciągniętym ręcznym. Ponoć nie jestem jedyny, który to zgłaszał. Macie też takie objawy i pomysły na zwalczenie?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 26-08-2010, 13:03 Re: skrzypienie na postoju
|
|
|
mihoo napisał/a: | witam,
od długiego czasu borykam się ze skrzypiącym autem podczas wsiadania i wysiadania.
W serwisie odkryli, że to linka hamulca ręcznego, jak jest zaciągnięty i pobujam autem to skrzypi jak stary gruchot. Byłem już z tym problemem w aso 3x, coś tam posmarowali, ucichło na 2 dni i znowu. Po prostu wstyd wysiadać przy zaciągniętym ręcznym. Ponoć nie jestem jedyny, który to zgłaszał. Macie też takie objawy i pomysły na zwalczenie?
pozdrawiam |
Jeśli skrzypi przy zaciagniętym ręcznym to po prostu nie używaj go na płaskiej drodze. Bieg też służy jako hamulec. Jeśli ASO nie daje rady to i z 10x możesz jeździć a i tak tego nie naprawią. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 27-08-2010, 01:45
|
|
|
Ja całkiem niedawno zauważyłem i to przypadkiem (bo jeżdżę na ogół z zamknietymi szybami) że coś mi skrzypi jakby starą szafę na filmach grozy otwierać... Było to na dodatek w garażu więc echo prawie sie niosło Normalnie czy zaciąganie czy zwalnianie z ręcznego trwa przecież moment ale właśnie tego dnia jakoś tak powoli sobie zaciągnąłem no i usłyszałem ten specjalny efekt dźwiękowy ze stajni Mitsubishi - nic nie zgłaszam bo mi jeszcze każą dopłacać .A tak na poważnie to oczywiście przy kolejnej wizycie w "kuźni" do rozklekotanego siedzenia kierowcy zgłoszę i ten "ponadczasowy i nadnaturlany" efekt ...
Tylko,że jak to często bywa, jak podjade to nic skrzypieć nie będzie...Miałem to samo z "prykaniem" w tylnych lewych drzwiach... no i sie do prykania przyzwyczaiłem |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 27-08-2010, 08:57
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | A tak na poważnie to oczywiście przy kolejnej wizycie w "kuźni" do rozklekotanego siedzenia kierowcy zgłoszę i ten "ponadczasowy i nadnaturlany" efekt ... |
Mnie też stelaż fotel kierowcy się rozleciał i skrzypiał jak stara wersalka. Wymienili bez szemrania i teraz od 6 miesięcy mam spokój. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
mihoo
Forumowicz
Auto: Outlander II DiD Ralliart
Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 58 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-08-2010, 09:13
|
|
|
mitsu00 - idąc tą drogą przestanę niedługo używać zawieszenia, bo też coś hałasuje,
chyba nie o to chodzi |
Ostatnio zmieniony przez mihoo 27-08-2010, 10:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 27-08-2010, 09:18
|
|
|
mihoo napisał/a: | mitsu00 - idąc tą drogą przestanę niedługo używać zawieszenia, bo też coś hałasuje,
chyba nie oto chodzi |
Chciałeś rady to ją otrzymałeś Chyba że wolisz 10x razy brać wolne z roboty i jechać z tym do ASO. Temat przeze mnie wielokrotnie przerabiany...... A co do ręcznego to sam tak robię mimo że mi nie skrzypi, tzn zaciągam tylko na wzniesieniach. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
skaut
Mitsumaniak per aspera ad astra
Auto: Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 292 Skąd: EL
|
Wysłany: 27-08-2010, 09:35 Re: skrzypienie na postoju
|
|
|
mitsu00 napisał/a: |
Bieg też służy jako hamulec. |
Zdarzały się chyba przypadki samoczynnego wypięcia biegu na postoju. Może jednak zaciągać hamulec ręczny? |
|
|
|
 |
mihoo
Forumowicz
Auto: Outlander II DiD Ralliart
Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 58 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-08-2010, 10:10
|
|
|
nie ma dyskusji, hamulec po to jest aby go zaciągać !
a, że skrzypi jak stary 125P ?
no nic, będę upierdliwy i będę ich męczył aż wymienią linkę, prowadnicę i nie wiem co jeszcze ... |
|
|
|
 |
pkwiat
Forumowicz
Auto: O II 2.0 DID MY 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 52 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 27-08-2010, 11:29
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Mnie też stelaż fotel kierowcy się rozleciał i skrzypiał jak stara wersalka. Wymienili bez szemrania i teraz od 6 miesięcy mam spokój. |
Mi nie skrzypi ale samoczynnie opada. Rano podciągam go 3-4 ruchy dźwignią do góry - kolejnego ranka jest już na pdłodze i znowu muszę go podnosić. W AutoTest w Markach pan z serwisu przejechał się autem i powiedział, że jemu nie opada -co pewnie jest prawdą bo ja też po 15 min jazdy nie zauważam różnicy w położeniu fotela. Na koniec dodał, że jak problem się nasili to fotel wymienią. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 27-08-2010, 11:53
|
|
|
skaut napisał/a: | Zdarzały się chyba przypadki samoczynnego wypięcia biegu na postoju. Może jednak zaciągać hamulec ręczny? | Jeżdżę od 1988r. i ani razu nie zdarzyło mnie się wypięcie biegu na postoju. Świadczyło by to o usterce skrzyni biegów i zapewne możliwe byłoby również podczas jazdy. Zimą nie zaleca się zaciągania ręcznego z uwagi na możliwość przymarznięcie klocków/szczęk. Taki przypadek niestety raz miałem, jak się nie zwróci uwagi może być duży problem - przynajmniej w bębnowych hamulcach (nie dot. Outka) |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 27-08-2010, 11:57
|
|
|
rezon napisał/a: | Jeżdżę od 1988r. i ani razu nie zdarzyło mnie się wypięcie biegu na postoju. Świadczyło by to o usterce skrzyni biegów i zapewne możliwe byłoby również podczas jazdy. Zimą nie zaleca się zaciągania ręcznego z uwagi na możliwość przymarznięcie klocków/szczęk. Taki przypadek niestety raz miałem, jak się nie zwróci uwagi może być duży problem - przynajmniej w bębnowych hamulcach (nie dot. Outka) |
Nie zalecam też zaciąganie ręcznego w OII i pozostawienie auta na dłużej z zaciągniętym hamulcem. Raz tak zrobiłem jak wyjechałem na urlop na 3 tyg. (nie zimą a latem). Jak wróciłem i chciałem ruszyć to usłyszałem taki huk że myślałem że na minę najechałem. Powodem były zapieczone szczęki ręcznego. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
skaut
Mitsumaniak per aspera ad astra
Auto: Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 292 Skąd: EL
|
Wysłany: 27-08-2010, 12:04
|
|
|
mitsu00 napisał/a: |
Nie zalecam też zaciąganie ręcznego w OII i pozostawienie auta na dłużej z zaciągniętym hamulcem. Raz tak zrobiłem jak wyjechałem na urlop na 3 tyg. (nie zimą a latem). Jak wróciłem i chciałem ruszyć to usłyszałem taki huk że myślałem że na minę najechałem. Powodem były zapieczone szczęki ręcznego. |
A jak to wygląda w samochodach z automatyczną skrzynią biegów? czy tam w położeniu P (parking) lun N (neutral) ręczny nie załącza się sam? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 27-08-2010, 12:12
|
|
|
BTW mitsu00 odebrałeś już, że zmieniłeś podpis?
[ Dodano: 27-08-2010, 12:15 ]
skaut napisał/a: | jak to wygląda w samochodach z automatyczną skrzynią biegów? czy tam w położeniu P (parking) lun N (neutral) ręczny nie załącza się sam? | W starszych samochodach ręczny nie ma nic wspólnego z automatyczną skrzynią, a też P i N jest. Tylko nowe, z elektrycznym ręcznym mają możliwość, ale też wątpię. Neutral na pewno nie załącza ręcznego nawet w nowych |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 27-08-2010, 12:59
|
|
|
rezon napisał/a: | BTW mitsu00 odebrałeś już, że zmieniłeś podpis? |
Podpisu nie zmieniałem, a Audika odbieram w październiku. Do tego czasu latam miśkiem.
skaut napisał/a: | A jak to wygląda w samochodach z automatyczną skrzynią biegów? czy tam w położeniu P (parking) lun N (neutral) ręczny nie załącza się sam? |
N to nic innego jak "luz". Zostawisz skrzynię w tej pozycji i auto poleci z górki. Co do pozycji P to nie jestem pewien na 100% ale działa to jak hamulec. Może analogicznie do biegu w manualu? |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
regon
Forumowicz

Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 419 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 27-08-2010, 17:07
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | ...Miałem to samo z "prykaniem" w tylnych lewych drzwiach... no i sie do prykania przyzwyczaiłem |
witam w klubie, miesiąc temu przed wyjazdem na wakacje wpadłem do serwisu w tej samej sprawie - prosiłem aby sprawdzili. Oczywiście nic nie pomogło i dopiero interwencja mojego dziecia (przywaliło w drzwi) przestało prykać (dzwięk jakby blaszka drgała).
[ Dodano: 27-08-2010, 17:12 ]
w automacie p oznacza, iz mozna bez hamulca zostawić bo auto jest zblokowane. N mozna używac np na myjni automatycznej gdy ciagnie prowadnica samochód - czyli luz. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|