Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Uciekający płyn chłodzący
Autor Wiadomość
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14-01-2010, 14:26   

gesty napisał/a:
typuje niskie temperatury jako przyczyne ubytku a nie poprawy stanu plynu w zbiorniczku
kolego dokładniej czytaj. Napisałem właśnie, że u mnie po wymianie płynu na nowy przestał znikać i nie wiem czy jest to przyczyną minusowej temperatury, czy zapowietrzenia układu...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
gesty 
Forumowicz


Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 57
Skąd: wlkp
Wysłany: 14-01-2010, 15:04   

faktycznie, czeski blad
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14-01-2010, 15:06   

gesty, a Tobie też płyn znika?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
gesty 
Forumowicz


Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 57
Skąd: wlkp
Wysłany: 14-01-2010, 15:08   

znikal, przestal znikac od mniej wiecej miesiaca.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14-01-2010, 15:12   

Jak długo masz auto? U mnie tak samo przestał znikać tylko jak wcześniej napisałem po zmianie na nowy płyn.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
gesty 
Forumowicz


Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 57
Skąd: wlkp
Wysłany: 14-01-2010, 15:51   

auto mam 3 miesiace, dolalem raz i zniknal, ostatnio dolalem z miesiac temu i tym razem nie ubywa, plyn pewnei inny, nie pamietam jakiego producenta lalem za pierwszym razem.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-08-2010, 23:14   

No i problem. Mam wyciek na dole chłodnicy wody (patrząc od strony zderzaka to w dolnym, lewym rogu). Na pewnym odcinku powypadało użebrowanie i gdzieś tam powstała nieszczelność. Płyn ścieka do dolnej podstawy chłodnicy i dalej po uchwycie w dół. Co ciekawe przez 2 dni ubyło ok. 200-300 ml, ale auto nie zostawia pod sobą żadnych plam! Dziwne... Pytanie jest następujące: Czy do silnika 4G63 (2.0 16V) ze skrzynią automatyczną 1998 r. pasuje chłodnica wody od silnika 2.5 V6 również z automatem oczywiście? Gdzie jest w ogóle chłodnica klimatyzacji, bo jakoś jej nie znalazłem? Czy da się wymienić chłodnicę wody bez rozszczelnienia układu klimatyzacji? Jak postępować z wężykami układu chłodzenia oleju ze skrzyni biegów podczas wymiany? W których miejscach je rozłączać? Proszę o wszelkie wskazówki, napewno ktoś to robił w Galu w automacie. Ja jeszcze w żadnym aucie nie wymieniałem chłodnicy wody, a tym bardziej w aucie z klimą i w automacie.
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 26-08-2010, 00:29   

Hugo napisał/a:
Gdzie jest w ogóle chłodnica klimatyzacji, bo jakoś jej nie znalazłem?

Pierwsza od przodu auta :arrow: >>>artapa<<< ,skraplacz(chłodnica klimy) a za nią masz chłodnicę wody wraz z wentylatorami.
Hugo napisał/a:
Czy do silnika 4G63 (2.0 16V) ze skrzynią automatyczną 1998 r. pasuje chłodnica wody od silnika 2.5 V6 również z automatem oczywiście?

W/g katalogu >>>NISSENS<<< Jest to samo.
Hugo, a tak na marginesie? jesteś od czterech lat na forum postów masz 1,200,000, a zadajesz banalne pytania? bez urazy :oops:

Hugo napisał/a:
Czy da się wymienić chłodnicę wody bez rozszczelnienia układu klimatyzacji?

W/g mnie da się, gdyż chłodnica wody ma gumowe węże i się podda po odchyłce i wyjęciu skraplacza. Nie chcę szukać już postów Bartka i innych , że wyjęcie skraplacza (chłodnica klimatyzacji) to banał.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-08-2010, 07:42   

Hugo napisał/a:
No i problem. Mam wyciek na dole chłodnicy wody (patrząc od strony zderzaka to w dolnym, lewym rogu).
Spróbuj pokleić poxiliną bez zdejmowania chłodnicy zlokalizuj wyciek, tak robiłem i trzyma jak 105 :)
Hugo napisał/a:
Na pewnym odcinku powypadało użebrowanie i gdzieś tam powstała nieszczelność.
Miałem to samo rozszczelnił się słupek.
Hugo napisał/a:
Czy da się wymienić chłodnicę wody bez rozszczelnienia układu klimatyzacji?
Wykręcałem w swoim galu chłodnicę i z klimą się nic nie działo...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-08-2010, 15:23   

czekoladka_1981 napisał/a:
Hugo, a tak na marginesie? jesteś od czterech lat na forum postów masz 1,200,000, a zadajesz banalne pytania? bez urazy
Bez urazy, ale jeśli wiesz wszystko to tylko zazdrościć. Poza tym nikt nie kazał Ci odpowiadać na moje pytanie. I żeby nie było używałem jak zawsze funkcji SZUKAJ.

[ Dodano: 26-08-2010, 23:48 ]
Wziąłem się za zaklejenie dziurki w chłodnicy. A nóż widelec będzie szczelnie.
andrew84 napisał/a:
Spróbuj pokleić poxiliną bez zdejmowania chłodnicy zlokalizuj wyciek, tak robiłem i trzyma jak 105
Użyłem kleju epoksydowego. Jest dwuskładnikowy w postaci stałej, firma Technicoll. Należy oderwać dwie równe części i gnieść w palcach aż zrobi się "plastelinowate". Zlokalizowałem wyciek, tak jak u Ciebie jeden z pionowych słupków był nieszczelny (pęknięcie w pionie na długości ok. 15 mm). Niestety nie można było tego zrobić bez odkręcenia wentylatora. Dwie górne śrubki poszły gładko a oczywiście obie dolne było potwornie skorodowane i się ukręciły. Pozostałość jednej usunąłem z uchwytu bez problemu, a z drugą walczyłem 2 godziny! (po ostatnich ulewach zalało mi kanał w 3/4 wysokości, więc bawiłem się z tym w garażu). Boże. Płyn spuszczony, miejsce pęknięcia osuszone suszarką (aż płyn chłodniczy parował). Odtłuszczenie benzyną ekstrakcyjną i nałożenie w/w "plasteliny". Jeszcze podgrzane suszarką i dociśnięte. Nowe kwadratowe nakrętki i śrubki dolne do wentylatora i montaż. W sumie zeszło mi z tym 5 godzin. Masakra, ręce całe pocharatane, wszędzie mnóstwo ostrych krawędzi. Mam nadzieję, że chociaż nie będzie ciekło. Płyn zalałem, ale auta nie odpalałem. Zobaczymy jutro.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 27-08-2010, 12:02   

Hugo, jak będzie trzymać to potestuj w okolicy czy się trzyma. Znajomy kleil Poxilina i trzymalo kilka dni. Pojechal w dluzsza trase (do Chorwacji) i mial problem bo musial szukac chlodnicy ... BO zaczela niezle lac ...
Wg mnie jak juz sie saczy chlodnica to lepiej kupic nowa i miec spokoj. Tym bardziej, ze piszesz wyżej, że chlodnica zaczęła już gubić radiator - więc bez niego będzie chlodnica mniej wydajna.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 27-08-2010, 12:26   

Jak Hugo dobrze "obmurował" słupek klejem będzie trzymało na pewno... Tym bardziej, że wszystko odtłuścił.
KaWu napisał/a:
Znajomy kleil Poxilina i trzymalo kilka dni. Pojechal w dluzsza trase (do Chorwacji) i mial problem bo musial szukac chlodnicy .
Być może źle odtłuścił powierzchnię lub wcale, albo chłodnica nadawała się na złom. Jeżeli Hugo miał tylko w jednym miejscu wyciek i reszta słupków w dobrej kondycji, to na pewno będzie ok. Ja kleiłem tak w poprzednim galancie, znajomemu w galancie e33, w safrance i nissanie sunny. Koszt kleju 11 zł plus robota :) A jak ktoś lubi dłubać przy swoim autku to robota bezcenna :D
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-08-2010, 15:19   

KaWu napisał/a:
Hugo, jak będzie trzymać to potestuj w okolicy czy się trzyma
W okolicy czego?
KaWu napisał/a:
Tym bardziej, ze piszesz wyżej, że chlodnica zaczęła już gubić radiator - więc bez niego będzie chlodnica mniej wydajna
Odpadł tylko naokoło "dziurki", kilka cm kwadratowych.
andrew84 napisał/a:
Jak Hugo dobrze "obmurował" słupek klejem będzie trzymało na pewno... Tym bardziej, że wszystko odtłuścił.
Dokładniej sie nie dało.
andrew84 napisał/a:
Jeżeli Hugo miał tylko w jednym miejscu wyciek i reszta słupków w dobrej kondycji
Tak to wyglądało.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 27-08-2010, 15:24   

Hugo napisał/a:
W okolicy czego?


W okolicy domu :) Chodzilo mi o to, żeby w trasę się nie wypuszczać.

Hugo napisał/a:
Odpadł tylko naokoło "dziurki", kilka cm kwadratowych


Ok.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 13-02-2012, 21:16   

Koledzy i koleżanki, zlokalizowałem u siebie wyciek. Standardowo na trójniku (plastikowym). Może ktoś potwierdzić, że w moim 2.0 R4 podobnie jak w V6 potrzebny jest trójnik 19x16x19? Ma ktoś jakieś namiary gdzie można coś porządnego dostać?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.