Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PAJERO TD kruczki i haczki
Autor Wiadomość
Bodek 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 29-08-2010, 15:28   PAJERO TD kruczki i haczki

Witam szanownych kolegów

Szykuje się prężnie do wymiany samochodu, a ten na którego poluje to właśnie jest Pajero 2 (koniec produkcji) w 2.5 ewentualnie 2.8 TD. Branża, w której pracuje, po części, wymusiła na mnie posiadanie samochodu który poradzi sobie na bezdrożach i nie ukrywam, też trochę chęć posiadania pierwszej terenówki. Tutaj właśnie mam pytanie do kolegów z sekcji Pajero:) (przesiadam się z galanta czarna perła 2.0 SE nota bene: sprzedam - stan prawie kolekcjonerski:). Do sedna: na co uważać przy zakupie? jakie części najczęściej się zużywają? 2.5 czy 2.8 TD (tylko diesel mnie interesuje) Który jest bardziej bezawaryjne jeżeli w ogóle jest? Trochę pytań natury technicznej. Jest możliwość odłączenia przedniego/tylnego napędu czy ma stały napęd 4x4? Ta skrzynia super select to czym się różni od zwykłej?
Dzięki z góry za pomoc i pozdrawiam.
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2010, 15:39   

Witam!

Generalnie jeśli koniec produkcji to tylko 2.8TD. Ma łańcuszek rozrządu i jest mocniejszy. Spali niewiele więcej niż 2.5TD, a różnica w dynamice będzie znaczna.
Skrzynia SS różni się od ES (w ogromnym uproszczeniu) tym, że bez przeszkód można jeździć z napędem na 4 koła po asfalcie. Jest o tym szerzej opisane w dziale FAQ.
 
 
Bodek 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 29-08-2010, 16:38   

Trochę poczytałem o budowach tych systemów. Brak środkowego mechanizmu różnicowego może wpływać na wytrzymałość półosi, części przeniesienia napędu itd. na asfalcie. Czyli w rzeczywistości jak ktoś ma zamiar jeździć po drogach utwardzanych równie często a może i częściej niż na nieutwardzanych wybór ES traci sens? Chodzi mi o to czy faktycznie wtedy układ napędowy w ES się sypie.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 29-08-2010, 21:02   

SS swietnie sobie radzi na asfalcie w czasie opadow deszczu, z napedem na tyl udalo mi sie pare razy w niekontrolowany poslizg wpasc, na szczescie byla mala predkosc i nikogo na drodze. Od tego czasu jak pada wlaczam 4x4. Probowalem przy takim samym zachowaniu nie wpada w poslizg z napedem 4x4 i ladnie idzie. Na ES wogole nie wlaczysz 4x4 na asfalcie. Ja bym nie bral, lepiej poszukac SS
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 29-08-2010, 22:07   

Faraonix napisał/a:
Na ES wogole nie wlaczysz 4x4 na asfalcie

Włączysz...i będzie jeździć jednak na dłuższą metę nie polecane ze względu na to, że naprężenia powstałe w wyniku braku mechanizmu różnicowego między osiowego zrobią robotę-czyli ogółem napęd trochę dostaje po tyłku.


Bodek napisał/a:
Chodzi mi o to czy faktycznie wtedy układ napędowy w ES się sypie.
więc jak napisałem dostaje po tyłku w przypadku długotrwałego jeżdżenia po czarnym, ale każde pajero ma opcję napędu na jedną (tylną )oś

[ Dodano: 29-08-2010, 22:16 ]
Po prostu w es do jazdy na czarnym i suchym służy napęd na ośkę, z resztą ja u siebie mam ss i też korzystam z niego na asfalcie b. rzadko ze względu na sporo większe spalanie przy napędzie na 4 koła.
A tak naprawdę jeżdże na 4 albo w terenie, albo na śniegu, co w przypadku es nie stanowi większego problemu.
Lecz jednak wyższość ss jest zdecydowanie większa, chociażby ze względu na wygodę (miąchanie wajchą od napędów i w jedną stronę i wdrugą bezproblemowo podczas jazdy itd.) :D

[ Dodano: 29-08-2010, 22:29 ]
główne kruczki w pajero to: rdzewiejąca rama, w dieslach bywają pęknięte głowice, simmeringi na pompie wtryskowej.Przed kupnen dobrze zaznajom się jak powinny działać i funkcjonować napędy, cobyś się na mukę nie wsadził....
...o tym wszystkim było...poszukaj dobrze w "chcę kupić pajero". Powodzenia :p
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2010, 23:04   

gołąb napisał/a:
większe spalanie przy napędzie na 4 koła.


nie przesadzajmy :wink:

gołąb napisał/a:
albo na śniegu, co w przypadku es nie stanowi większego problemu


Jeśli śniegu/lodu jest naprawdę sporo. Ale w warunkach przejściowych tj. topnienia śniegu czy deszczu opcja 4H raczej nie wchodzi w grę na asfalcie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.