Różnica między Invite a Intense |
Autor |
Wiadomość |
moku
Nowy Forumowicz
Auto: Renault
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 26 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 29-08-2010, 18:47 Różnica między Invite a Intense
|
|
|
W specyfikacji Sportbacka napisano że wersja Invite różni się od Intense m.in. sportowym zawieszeniem. Na czym to polega? Jaka jest różnica ? Czy w Intense zawieszenie jest twardsze lub lepiej trzyma się drogi? Warto dopłacać? |
|
|
|
 |
jac
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 299 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-08-2010, 20:22
|
|
|
Wszystko zalezy od Twojego stylu jazdy. Jezeli lubisz "palic gume" na swiatlach itp to zdecydowanie polecam versje Instyle ktora jest twardsza a nawet poszedl bym dalej i kupil Evo. Jezeli natomiast potrzebujesz normalnego samochodu do normalnej jazdy to Invite jest wystarczajaca jezeli chodzi o wlasciwosci jezdne ktore w jego przypadku sa bardzo dobre. Wersje Instyle wybralbym (gdybym oczywiscie byl zdecydowany doplacic roznice), tylko i wlacznie z uwagi na dodatki (jak np skorzana tapicerke). Sorki za sarkazm, ale pytanie wydaje mi sie (to moje subiektywne odczucie) podobne do takich w rodzaju: samochod A - predkosc max 220km/h a sam. B - 280!! Co wybrac?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
moku
Nowy Forumowicz
Auto: Renault
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 26 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 29-08-2010, 20:47
|
|
|
Rzeczywiście sarkastycznie... Pytam, bo jedyne za co warto płacić w tej wersji to ewentualne lepsze zawieszenie i lepsze właściwości jezdne. W salonie nie ma tej wersji , żeby wypróbować. Stąd pytanie. |
|
|
|
 |
jac
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 299 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-08-2010, 21:16
|
|
|
moku napisał/a: | Rzeczywiście sarkastycznie... Pytam, bo jedyne za co warto płacić w tej wersji to ewentualne lepsze zawieszenie i lepsze właściwości jezdne. W salonie nie ma tej wersji , żeby wypróbować. Stąd pytanie. |
Tak podchodzac na chlodno do pytania:
1. w salonach nie spotkasz raczej "testowek" w wersji najbogatszej.
2. wlasciciele Invite, nie powiedza Ci jaka jest roznica w jezdzie bo skad......
3. wlasciciele Instyle, jezeli zrobili jazde testowa wersja Invite to ....... rowniez nie powiedza Ci w sposob obiektywny roznicy, poniewaz testując wersje tansza, nie zdazyli jej poznac na tyle zeby odczuc roznice. Przeciez samochodu sie uczymy, tygodniami, robiac kolejne kilometry. Jedyna szansa jest wowczas, jezeli ktos mial Invite ktorym jezdzil kilka miesiecy i albo je rozbil, albo mu ukradli i zmienil na Instyle.
Ja moge powiedziec jedynie to ze porownujac do moich dwoch ostatnich aut czyli Toyoty Avensis i Octavii II Lancer Invite bije je na glowe latwoscia prowadzenia i przyczepnoscia na zakretach. Raczej Ci ta wypowiedzia nie pomoglem ... ;-( |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2010, 21:18
|
|
|
Na nasze drogi nie jest na pewno lepsze:) |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-08-2010, 21:24
|
|
|
Intense ma grubsze stabilizatory przez co mniej się przechyla na zakrętach. Do tego opony 18 cali powodują uczucie dużo bardziej sportowego zawieszenia ale to się (po za stabilizatorem i rozpórką) nie różni. Na pewno różni się wizualnie pakietem dokładek do zderzaków i progów a 18-stki też wyróżniają auto z tłumu.
W Intense nie ma skóry jak ktoś napisał, jest w Instyle. |
|
|
|
 |
maleo_m
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SportBack 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 14 Skąd: k.Warszawy
|
Wysłany: 29-08-2010, 21:37
|
|
|
Zrobiłem już 8 tys. SB Intense`m [edit]-w wolnym tłumaczeniu: Dobrze się trzyma na zakretach. Natomiast na zapadniętych/wystających studzienkach bądź innych tego typu przeszkodach, można sobie zęby wybić . Czyli kto co lubi, mnie pasuje.
Tego typu zachowania sa niemile widziane na Forum.
Z racji, krótkiego stazu - ostrzezenie przed ostrzezeniem. |
Ostatnio zmieniony przez mkm 29-08-2010, 23:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jac
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 299 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-08-2010, 22:58
|
|
|
krzychu napisał/a: | Intense ma grubsze stabilizatory przez co mniej się przechyla na zakrętach. Do tego opony 18 cali powodują uczucie dużo bardziej sportowego zawieszenia ale to się (po za stabilizatorem i rozpórką) nie różni. Na pewno różni się wizualnie pakietem dokładek do zderzaków i progów a 18-stki też wyróżniają auto z tłumu.
W Intense nie ma skóry jak ktoś napisał, jest w Instyle. |
fakt z tymi skorami troszku mi sie podyndolilo, natomiast jezeli chodzi o kola 18-tki na niskoprofilowych oponach to powiem tak: mam takie w sluzbowym Passacie i jazda takim autem po miescie z nierowna nawierzchnia (czyli w zasadzie kazda) z komfortem malo ma wspolnego.. |
|
|
|
 |
MichalRej
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 183 Skąd: Lib/Krk
|
Wysłany: 29-08-2010, 23:48
|
|
|
krzychu czy temat "grubszych stabilizatorów" jest w jakiś sposób sprawdzony...??
Czy to tylko mit który gdzieś tam między wierszami padł...??
Bo według mnie to tylko czysta lipa,
a różnica w całym zawieszeniu (skoro Mitsu tak się tym chwali) to tylko dodana rozpórka
na przód, i to dodatkowo nie najlepszej jakości...
Ale pomijając temat "Sportowego zawieszenia" to napewno warto dołożyć parę K,
i kupić wersję INTENSE |
_________________
 |
|
|
|
 |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 30-08-2010, 08:30
|
|
|
a moze kolega niech pojedzi w testowo Invite i sie sam przekona czy mu takie zawieszenie wystarcza, na twardszym zawiasie trzymanie na zakretach pewnie bedzie i na plus ale pojawia sie pytanie ile chcesz jezdzic po tych zakretach bo jesli w miare normalanie, a powiem wiecej normalnie i szybciej to Invite sie na takich zakretach trzyma bardzo dobrze drogi, no chyba ze planujesz jeszcze szybciej kolejna spara to taka ze zawsze mozna do invite sobie zamonowac kolk 18" i juz bedzie bardziej twardo jesli ktos tak lubi, pytanie co wolisz invite dobrze trzyma sie drogi nie mozna nic mu zarzucic, intense robi to prawdopodobnie jeszcze lepiej kosztem komfortu, no ale ma do tego lepsze wyposazenie ale w sumie to tam chyba dochodzi ekstra pakiet stylistyczny, rozporka na przodzie i rockfor... wybor nalezy do Ciebie swoja droga to dziwne ze w salonach nie maja wersji bogatrzej do jazdy skoro teoretycznie rozni sie zawieszeniem od wersji tanszej... wiadomo jakby bylo to tylko wyposazenie to nie ma problemu, ale jesli juz w salonie spiewaja ze tamto lepiej sie prowadzi to niech to jakos udowodnia a nie tylko "na gebe"... |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-08-2010, 09:20
|
|
|
MichalRej napisał/a: |
Czy to tylko mit który gdzieś tam między wierszami padł...??
|
Taka wzmianka się pojawiła już przed wprowadzeniem z tego co pamiętam tylko o 1mm grubsze a potem miało to potwierdzenie w danych technicznych. Wpisz w google od razu wyskoczy sporo stron gdzie jest potwierdzenie tego.
jac napisał/a: | jezeli chodzi o kola 18-tki na niskoprofilowych oponach to powiem tak: mam takie w sluzbowym Passacie i jazda takim autem po miescie z nierowna nawierzchnia (czyli w zasadzie kazda) z komfortem malo ma wspolnego.. |
Oczywiście jeśli ktoś mówi o komforcie to jego nie ma na dziurach ale jest co innego zależny kto co lubi. Ale auto na 18-stkach i to 215 ma ogólnie sporą oponę i dużo nierówności bierze na siebie nie wpadając... Gorzej jest z wypukłościami po niezdarnym łataniu po raz 10-ty... Jak ktoś kiedyś napisał po dziurach wolno na zakrętach szybko W każdym razie ten profil w Intense jeszcze jest do zniesienia moim zdaniem. Na zimę tylko 16-17 założyć bo zima jest nie do przeżycia przynajmniej w moich warunkach pogodowych na takim profilu. |
|
|
|
 |
Pawcho
Forumowicz Pawcho
Auto: Lancer 1.8 SB Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 265 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 30-08-2010, 10:37
|
|
|
co do zawieszenia mnie akurat nie przeszkadza, nierówności wybiera generalnie normalnie, faktycznie mocniej trzeba trzymać kierownicę na wzdłużnych muldach wyrobionych przez Tiry ale też nie ma tragedii Na zimę mam 16. Za to ma kilka innych plusów - dla mnie główny to zestaw audio. |
|
|
|
 |
jac
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 299 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-08-2010, 11:19
|
|
|
Pawcho napisał/a: | co do zawieszenia mnie akurat nie przeszkadza, nierówności wybiera generalnie normalnie, faktycznie mocniej trzeba trzymać kierownicę na wzdłużnych muldach wyrobionych przez Tiry ale też nie ma tragedii Na zimę mam 16. Za to ma kilka innych plusów - dla mnie główny to zestaw audio. |
to moze troszke faktow i przykladow:
Roznica pomiedzy wersjami to prawie 8 tysiecy zlotych.
Glowne roznice (pomijajac to "tematyczne" zawieszenie) to system audio i kola.
Poniewaz mnie rowniez moje audio w Invite przeszkadzalo to po kilku tygodniach szukania po ebay-u i allegro znalazlem "funkiel nowke niesmigana" Rockford Fosgate z wersji Instyle (ze zmieniareczka) za niecale 500pln. Wymiana jest banalna.
Jezeli ktos chcialby miec wieksze buty w samochodzie to wowoczas zakup takiego zestawu 18" oczywiscie nie w salonie to koszt ktory nie powinien przekroczyc 2,5 tys.
Rasumujac, na upartego mozna zaoszczedzic do 5 tys zl.
mozna ? mozna! |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-08-2010, 11:25
|
|
|
jac napisał/a: |
to wowoczas zakup takiego zestawu 18" oczywiscie nie w salonie to koszt ktory nie powinien przekroczyc 2,5 tys.
|
Chyba żartujesz.... 2,5 tys to nawet samych opon nie kupisz a co dopiero dobre felgi... Należy od razu rozróżnić oryginalne enkei-ie od aftermarketu a i tak afermarketu za 2,5 nie kupisz... Jedynie używki.
http://allegro.pl/mitsubi...1204224440.html
Używki z nie wiadomo w jakim stanie oponami.
Zapominasz o dokładkach na progi i zderzaki, innych fotelach, grubszych stabilizatorach, rozpórce, a Car Audio podejrzewam że różni się jeszcze głośnikami... Sub też zamontowałeś (bo nie wiem jak to jest z nim w wersji Invite)? |
|
|
|
 |
jac
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 299 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-08-2010, 11:59
|
|
|
krzychu napisał/a: | jac napisał/a: |
to wowoczas zakup takiego zestawu 18" oczywiscie nie w salonie to koszt ktory nie powinien przekroczyc 2,5 tys.
|
Chyba żartujesz.... 2,5 tys to nawet samych opon nie kupisz a co dopiero dobre felgi... Należy od razu rozróżnić oryginalne enkei-ie od aftermarketu a i tak afermarketu za 2,5 nie kupisz... Jedynie używki.
http://allegro.pl/mitsubi...1204224440.html
Używki z nie wiadomo w jakim stanie oponami.
Zapominasz o dokładkach na progi i zderzaki, innych fotelach, grubszych stabilizatorach, rozpórce, a Car Audio podejrzewam że różni się jeszcze głośnikami... Sub też zamontowałeś (bo nie wiem jak to jest z nim w wersji Invite)? |
tak zeby na swierzo odpowiedziec nie bede szukac cen kol ale faktycznie fotele w Instyle sa duzo lepsze
wracajac do audio, glosniki sa te same, z tylu zamiast normalnych sa dwudrozne i dochodzi wzmacniacz dla suba w bagazniku. Zamierzalem dolozyc i wzmacniacz i suba do momentu ........ az wysterowalem sobie radyjko w chwili obecnej musze "zbijac" jeszcze basy, jakosc jest rewelacyjna ale ale do muzyki ktora jak slucham, czyli glownie rock. Jezeli chcialbym miec bardziej soczysty bas i sluchalbym techno to wowczas zainwestowalbym w suba i wzmacniacz.
Tak tylko informacyjnie porownywalem jakosc odsluchu z Instyle |
|
|
|
 |
|