 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Różnica między Invite a Intense |
Autor |
Wiadomość |
MichalRej
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 183 Skąd: Lib/Krk
|
Wysłany: 30-08-2010, 12:22
|
|
|
Ja za nowiutki komplet 18" z Dojczlandu dałem 2,8k...
tylko było to w środku zimy, gdzie one troszkę tracą na cenie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marian_K
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 94 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 30-08-2010, 14:18
|
|
|
moku napisał/a: | Czy w Intense zawieszenie jest twardsze lub lepiej trzyma się drogi? Warto dopłacać? | Ja mam Intense, więc może dwa zdania w tym temacie...
Na oryginalnych kołach (18) znakomicie trzyma się drogi, ale to co zauważyli inni - komfort najwyższy nie jest... Nie ma też tragedii, ale musiałbyś sam ocenić, bo nikt nie wie czego oczekujesz.
Jak zakładam zimówki (16) - różnica w trzymaniu drogi jest kolosalna, auto zdecydowanie bardziej "pływa" na zakrętach, które teraz muszę pokonywać ze sporo mniejszą prędkością. Nie jestem rajdowcem, ale nawet taki laik jak ja wyczuwa zdecydowaną różnicę. Oczywiście komfort jazdy na zimówkach jest zdecydowanie wyższy.
Podsumowując - sama zmiana kół zdecydowanie zmienia własności jezdne pojazdu.
Jeśli chodzi o to czy warto dopłacać - musisz sam ocenić czy chcesz lepszy wygląd (koła 18, listwy progowe itp), lepsze audio ze zmieniarką, oryginalne czujniki cofania, zestaw bluetooth ... Jednym to potrzebne innym nie... a 8 tys. po drodze nie chodzi i zawsze można na inne rzeczy wydać...
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 30-08-2010, 15:47
|
|
|
moze niech kolega sprobuje dogadac sie z jakims forumowiczem ze swojej okoliczy co ma instense i niech da mu sie przejechac kawalek zobaczy czy jest to dla niego naprawde odczuwalna roznica w prowadzeniu i porowna z tym co bylo w testowym auce w salonie i wtedy bedzie latwiej zdecydowac |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-08-2010, 17:22
|
|
|
Radassss, zeby byla odczuwalna roznica to trzeba jechac na pograniczu przyczepnosci w zakretach
chyba nikt nie bedzie sklonny dawac do testow tego typu swego auta
wg mnie wiecej daja fotele niz samo zawieszenie... nie wiem jak w SB, ale w sedanie u mnie mozna na zakretach tak wywijac, ze auto jedzie jak po sznurku, ale ja musze sie solidnie zapierac zeby mnie z fotela nie wyrzucilo
a w intense jednak lepsze trzymanie boczne jest...
Aha na zimowkach jesli nie ma solidnego mrozu to strasznie plywa w stosunku do letnich... jednak bardziej miekka opona jest chyba przy dodatnich temp. i wg mnie wieksza roznica jest dla Mariana_K w tym niż w wielkości... |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
Pawcho
Forumowicz Pawcho
Auto: Lancer 1.8 SB Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 265 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 30-08-2010, 18:22
|
|
|
Jac - no cóż za zestaw audio RF.500zł na Allegro hmm. trochę "dziwna"cena albo faktycznie super okazja.
Zaś co do reszty - sama jedna opona 18 w ASO 1000zł. Cena Felgi ?? nie wiem. Oczywiście można szukać zamienników, szperać na forach i znajdzie się taniej ale po pierwsze nie będzie to oryginał, po drugie jakby to zliczyć to wyjdzie porównywalnie cenowo. No i stracony czas na szukanie i ryzyko zakupu słabych jakościowo zamienników. |
|
|
|
 |
jac
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 299 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-08-2010, 18:47
|
|
|
Pawcho napisał/a: | Jac - no cóż za zestaw audio RF.500zł na Allegro hmm. trochę "dziwna"cena albo faktycznie super okazja.
Zaś co do reszty - sama jedna opona 18 w ASO 1000zł. Cena Felgi ?? nie wiem. Oczywiście można szukać zamienników, szperać na forach i znajdzie się taniej ale po pierwsze nie będzie to oryginał, po drugie jakby to zliczyć to wyjdzie porównywalnie cenowo. No i stracony czas na szukanie i ryzyko zakupu słabych jakościowo zamienników. |
tytulem wyjasnienia - radyjko dostalem z paragonem fiskalnym a zatem nie bylo "cieple"
jezeli zas chodzi o ceny kol to oczywiscie mozna jechac do salonu i kupic, napewno bedzie to org., niekoniecznie ladne, napewno drozsze i napewno zdobedziemy uznanie sprzedawcy. Ja osobiscie kazda zlotowke ogladam z przyslowiowych "obu stron" dlatego radyjko kupilem nie za 1800 a za duzo taniej i teraz szykuje sie do kupna zimowek i felg stalowych (do tych zimowek) i elementy te na 100% nie kupie w salonie - szkoda pieniedzy
nawiazujac do Twoich slow o porownywalnej cenie to ostatnio kupilem w sklepie zestaw kol do colta zony, alusie - nie chinskie i opony Silwerstona - calosc 230 funtow - wychodzi cena poltorej felgi do colta w salonie, a gdzie reszta 2,5 i opony? |
|
|
|
 |
Pawcho
Forumowicz Pawcho
Auto: Lancer 1.8 SB Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 265 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 31-08-2010, 09:08
|
|
|
to faktycznie okazja ale musisz doliczyć głośniki,sub,wzmacniacz .Na pewno nie podlega dyskusji, że w sklepach internetowcyh dostaniesz prawie każdy towar taniej. Nawet nie ma co próbować porównywać cen z ASO. Jednak ja przed zapałaceniem wolę towra obejrzeć i "pomacać"niż kupować w ciemno. Oczywiście może jestem zbyt dociekliwy i ostrożny ale to takie skrzywienie "zawodowe"
Generalnie na pewno nawet przez chwilę nie żałowałem zakupu swojej wersji. |
|
|
|
 |
Marian_K
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 94 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 31-08-2010, 10:11
|
|
|
gzesiolek napisał/a: | na zimowkach jesli nie ma solidnego mrozu to strasznie plywa w stosunku do letnich... jednak bardziej miekka opona jest chyba przy dodatnich temp. i wg mnie wieksza roznica jest dla Mariana_K w tym niż w wielkości... | Nie wiem czy to kwestia twardości opony czy wysokości profilu (a może i tego i tego), faktem jest, że na letnich w ten sam "testowy" zakręt wchodzę bez problemu 35-40km/h i czuję się pewnie, a na zimówkach przy niecałych 30km/h boję się, że za chwilę wylecę...
Pisząc o rozmiarach kół i oponach chodziło mi tylko o to, że porównanie właściwości jezdnych Invite i Intense (w celu wychwycenia różnic) ma sens tylko i wyłącznie na takich samych kołach w obu autach.
jac napisał/a: | radyjko dostalem z paragonem fiskalnym a zatem nie bylo "cieple" | Jac - wiadomo że okazje się zdarzają - Ty miałeś szczęście, ale czy załatwisz innym takie radyjko w tej cenie? Wszystkim, którzy chcą mieć Intense taniej niż w salonie?
Prawda jest taka, że chcąc te "dodatki" dokupić na rynku trzeba zapłacić sporo więcej niż w salonie, pytanie tylko, czy każdemu te dodatki są potrzebne, ale na to każdy sam musi sobie odpowiedzieć
Jest jeszcze jedna kwestia - zakładając np koła 18 do Invite (gdzie nie ma rozpórki) jesteś pewny że nie tracisz gwarancji na elementy zawieszenia/karoserii? Ja bym się obawiał, że potem ktoś powie: "za duże drgania/twardość spowodowane zmienionym kołem nie zgodnie z zaleceniami producenta" ... podobnie z odszkodowaniem (odpukać) w przypadku stłuczki...
Ja wiem że to tylko czarne myśli, ale obserwując to co się wyprawia w naszym pięknym kraju... wolę myśleć czarno za wczasu...
Pozdrawiam!
[ Dodano: 31-08-2010, 10:12 ]
Pawcho napisał/a: | Generalnie na pewno nawet przez chwilę nie żałowałem zakupu swojej wersji. | Ja podobnie |
|
|
|
 |
MichalRej
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 183 Skąd: Lib/Krk
|
Wysłany: 31-08-2010, 10:21
|
|
|
Może ja opiszę sytuację jaka miała miejsce w moim przypadku z wyborem wersji lancera.
Przyjechałem do salonu w połowie marca (2009r) z nastawieniem kupna wersji INVITE.....
po szybkim przeliczeniu, stwierdziłem że tej wersji po prostu nie opłaca mi się kupować,
ponieważ gdybym chciał coś dołożyć do wersji INVITE np: felgi 18" to już jestem w plecy,
bo przekraczam te 8k różnicy między wersjami wyposażenia...
(w tedy ceny dodatków były następujące:
felga 18" 1800zł - sztuka, + około 700zł opona daję 2500 zł za koło, mnożąc to przez 4 daje nam JUŻ 10 000
dodatkowo sam pakiet dokładek, do przedniego zderzaka 1500 zł
a progi 2500zł... To jest sam pakiet zewnętrzny między INVITE a INTENSE...
a gdzie doliczać zestaw nagłośnienia, fotele, rozpórka i co tam jeszcze jest)
Więc ponownie przystąpiłem do ataku na sprzedawce aby negocjować jak najlepszą cenę,
tylko tym razem na wersję INTENSE...
Ale dostałem bana od sprzedawcy ponieważ mówi że są problemy z dostępnością tej wersji
i odbiór był by dopiero na przełomie października/listopada 2009
(a INVITE na początku maja), wyszedłem z salonu mówiąc gościowy czy go czasem nie poj*&^$^
że na nowy samochód każe mi czekać 8 miesięcy... =) (tak troszkę nieogarnięty byłem)
Pojechałem do salony obok Mitsu i gościu mi mówi to samo,
od razu net i szukanie dealerów po całej Polsce i dzwonienie- i każdy mówi to samo:
INVITE za około półtora miesiąca, INTENSE za 8/9, ponieważ mieli tyle zamówień w tedy podobno...
Więc musiałem się przeprosić z pierwszym sprzedawcą, ponieważ on dawał mi najlepszą cenę,
i zamówiłem wersję INVITE, w gratisie dał mi jeszcze loteczkę, ja domówiłem sobie
za 1,5k przednie dokładki do zderzaka i dało radę, niedługo później załatwiłem
oryginalny komplet nowiutkich 18" za 2,8k (tak jak już pisałem),
no i zmieniłem wydech co też kosztowało troszkę...
Oczywiście było jeszcze parę innych drobniejszych modyfikacji, ale to na inną okazję zostawmy... =)
na razie czuję się zadowolony z wyglądy wizualnego swojego samochodu...
(bo na tym najbardziej mi zależało chcąc kupić wersję INTENSE)
następne zmiany po zimie.. =D
Ale się rozpisałem...
sorki... =)
[ Dodano: 31-08-2010, 10:25 ]
Marian_K napisał/a: | est jeszcze jedna kwestia - zakładając np koła 18 do Invite (gdzie nie ma rozpórki) jesteś pewny że nie tracisz gwarancji na elementy zawieszenia/karoserii? Ja bym się obawiał, że potem ktoś powie: "za duże drgania/twardość spowodowane zmienionym kołem nie zgodnie z zaleceniami producenta" ... podobnie z odszkodowaniem (odpukać) w przypadku stłuczki...
Ja wiem że to tylko czarne myśli, ale obserwując to co się wyprawia w naszym pięknym kraju... wolę myśleć czarno za wczasu... |
Noo Proszę Cie... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marian_K
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 94 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 31-08-2010, 10:29
|
|
|
MichalRej napisał/a: | Noo Proszę Cie... | Ja już taaaakie rzeczy słyszałem, że nic mnie nie zdziwi...
MichalRej napisał/a: | no i zmieniłem wydech co też kosztowało troszkę... | Można wiedzieć w jakim celu zmieniałeś? I czy jesteś zadowolony ze zmiany?
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
MichalRej
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 183 Skąd: Lib/Krk
|
Wysłany: 31-08-2010, 10:52
|
|
|
Ja zmieniałem wydech ponieważ chciałem aby wreszcie to jakoś wyglądało,
według mnie wersja oryginalna tłumika i samej końcówki rury wygląda fatalnie...
(zdecydowanie za nisko...) (a już nie mówiąc co się dzieje w SB w tej sprawie)
Zmieniłem puszkę na mniejszą z wylotami na obie strony,
i teraz mam ładnie wyglądający i napewno dużo przyjemniej brzmiący wydech niż był w oryginale...
(nie jest to żadne wiejskie buczenie, bo unikam tego typu zabiegów... =) ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|