Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Problem z nadpobudliwym ABS
Autor Wiadomość
regaciarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1g 2.0b 1994 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 22
Skąd: Sokółka
Wysłany: 02-09-2010, 17:23   [1G 90-94] Problem z nadpobudliwym ABS

ABS w razie hamowania działa ok, pompa się wyłacza po wyjęciu kluczyka( dzisiaj dostałem pocztą drugie przekaźniki od kolegi z forum, objawy takie same jak na moich starych). Podczas delikatnego hamowania auto zwalnia i przy prędkości 5-10 km/h odpala się ABS. Dzieje się tak tylko przy spokojnym hamowaniu, przy mocnym, ale jeszcze bez ABS problemu nie ma. Kontrolka się nie zapala( żaróweczka jest w niej nowa, po wyjęciu przekaźników świeci, na zapłonie też i po odpaleniu silnika gaśnie)
 
 
lombard 
Forumowicz
JESTEM HARDCOREM !!!

Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 266
Skąd: Koszalin
Wysłany: 02-09-2010, 19:49   

Zapowietrzony układ...Nic innego nie przychodzi mi do głowy :) .
 
 
 
regaciarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1g 2.0b 1994 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 22
Skąd: Sokółka
Wysłany: 02-09-2010, 19:59   

O tym też myślałem, ale jakoś nie zagłebiałem się w temat :wink: Też własnie nie mam pomysłów, gdyby to były czujniki to wywalałoby błąd układu ABS, a tutaj nic. Myślałem nad zbyt małą ilością płynu, jutro sprawdzę i przy okazji skoczę do znajomego odpowietrzyć. Inny znajomy wpadł na pomysł, że to wina zużytych opon z przodu w dodatku niedopompowanych( a w zasadzie za mocno napompowanym tyłem na nowych oponach). Jeżeli to tylko zapowietrzony układ to wyśmieję prosto w twarz poprzedniego właściciela, który jest mechanikiem...

Pytanie dodatkowe:
Gdzie mogę dostać olej Red line do skrzyni biegów i ile toto kosztuje? Haczy mi lekko dwójka i po lekturze forum wiem, że muszę zmienić olej. - już znalazłem 8)
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-09-2010, 20:26   

regaciarz, jak będziesz grzebać przy odpowietrzaniu to od razu wymień płyn, koszt niewielki a co dwa lata pasuje wymienić. Możliwe że Twój problem z ABS jest związany z starym nie trzymającym właściwości płynem. Układ zalej DOT4, w zupełności wystarczy.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
regaciarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1g 2.0b 1994 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 22
Skąd: Sokółka
Wysłany: 02-09-2010, 21:08   

uwaga dla wrażliwych, pytanie z serii "wstyd mi o to pytać": ile wchodzi tego płynu do układu hamulcowego? Przy okazji przetoczę tarcze przednie, jeśli to one sa winne telepania przy hamowaniu to wymieniam komplet z klockami. Mam nadzieję, że przy wymianie płynu nie ma zbytniej filozofii i znajomy mechanik od Vw i Audi sobie poradzi :wink: To już moje czwarte auto, którego budowy nie zna...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-09-2010, 21:32   

regaciarz napisał/a:
ile wchodzi tego płynu do układu hamulcowego?
około litra, ale potrzeba nieco wiecej, na zalanie i przepompowanie, 1.5l powinno styknąć.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lombard 
Forumowicz
JESTEM HARDCOREM !!!

Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 266
Skąd: Koszalin
Wysłany: 03-09-2010, 01:06   

Przetaczane tarcz koszt ok 100 zł nowe tarcze ok 200 zł w inter cars - są bez szału ale lepsze nowe niż przetaczane :) .Najczęściej winne takich akcji są tarcze tylne :) Możesz zalać DOT 4 lub DOT 5,1 - ma wyższą temperaturę wżenia i też nie niszczy gum w układzie.1,5l ? Mi weszło max maximum :) 1l ?OLEJ http://allegro.pl/olej-pr...1201098213.html poszukaj dokładnie :) pewnie znalazłeś taniej :) .
 
 
 
regaciarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1g 2.0b 1994 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 22
Skąd: Sokółka
Wysłany: 03-09-2010, 19:48   

olej znalazłem za 162zł 2 opakowania z wysyłką kurierem za pobraniem. Co do tarcz to u mnie przetoczenie kosztuje pół litra, czyli w ramach testowych może być. Akurat u mnie to są tarcze przednie bo mocno bije kierownicą. Jestem też zdania, że jak już inwestować w hamulce to konkretnie, nie ma co montować dla siebie jakichś najtańszych nonamów, za tarcze i klocki liczę minimum 500zł, więc w ramach diagnostycznych te 20zł są akceptowalne( przejeżdżę na tych tarczach w porywach dwa tygodnie, na bezpieczeństwie się nie oszczędza). Do czwartku muszę obyć się bez ABS bo znajomy dopiero wtedy mnie wciśnie w grafik, przy okazji ogarnę zawieszenie, byłem dzisiaj na szarpakach i mam do wymiany garść drobnostek. Przy okazji wysypał mi się dzisiaj rozrusznik- szczotki z wymianą 40zł+ 35zł za ropę bo musiałem do Białegostoku jechać. Rozrusznik w lepszym stanie jak w o 10 lat młodszym Transicie ojca, u niego miesiąc temu nie było czego regenerować
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 05-09-2010, 19:30   

lombard napisał/a:
Możesz zalać DOT 4 lub DOT 5,1 - ma wyższą temperaturę wżenia

Zaraz zaraz W żadnym wypadku nie zalewaj DOT 5.1 !!!! to płyn o zupełnie innym składzie chemicznym niż DOT 3 i 4
W Eclipse 1G w żadnym wypadku nie można stosować DOT 5.1 to płyn do układów z uszczelnieniami NIE gumowymi. A temperaturę wrzenia ma niższą niż DOT 4. Jedyna różnica na plus to mniejsza higroskopijność.
A co do problemu z ABS to zacznij od sprawdzenia dokładnie centymetr po centymetrze przewodów od czujników na obecność pęknięć , korozji itp.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
regaciarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1g 2.0b 1994 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 22
Skąd: Sokółka
Wysłany: 05-09-2010, 19:53   

ale gdyby był to problem z czujnikami to chyba wywalałoby błąd w sensie palącej się kontrolki, a ona po odpaleniu auta po prostu nie żyje
 
 
lombard 
Forumowicz
JESTEM HARDCOREM !!!

Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 266
Skąd: Koszalin
Wysłany: 05-09-2010, 21:55   

HouseM - Chyba nie doczytałeś i mówisz o DOT-cie 5 a nie DOT-cie 5.1 ???Tu masz pierwszy z brzegu opis :) : http://www.nokaut.pl/plyn...-5-1-0-5l.html.
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-09-2010, 10:45   

a żarówka kontrolki nie jest przepalona? sprawdzisz to łącząc pin 10 i 12 w złączu diagnostycznym i odpalając silnik (powinna palić się cały czas)
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
regaciarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1g 2.0b 1994 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 22
Skąd: Sokółka
Wysłany: 06-09-2010, 17:30   

zenek_bb napisał/a:
a żarówka kontrolki nie jest przepalona? sprawdzisz to łącząc pin 10 i 12 w złączu diagnostycznym i odpalając silnik (powinna palić się cały czas)

regaciarz napisał/a:
Kontrolka się nie zapala( żaróweczka jest w niej nowa, po wyjęciu przekaźników świeci, na zapłonie też i po odpaleniu silnika gaśnie)


[ Dodano: 09-09-2010, 13:50 ]
odebrałem auto i było tak samo jak wcześniej, mechanik nie wymienił całego płynu jak się potem okazało tylko odpowietrzył i wlał około 0,5 litra, ale pomijam to. Dopompowałem przednie koła i popompowałem trochę pedałem i problem praktycznie zniknął, pojawia się tylko w dosłownie jednym obrocie koła przed zatrzymaniem auta. Teraz wstawiłem ponownie do mechanika bo dostałem części do zawieszenia, jutro przetestuję dokładniej hamulce( dzisiaj nie ma szans bo jakaś choroba mnie łamie i nie mam ochoty na wychodzenie z domu).
 
 
lombard 
Forumowicz
JESTEM HARDCOREM !!!

Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 266
Skąd: Koszalin
Wysłany: 09-09-2010, 23:42   

Mimo wszystko nie powinno tak być - może jakiś czujnik od abs-u masz mocno zasyfiony albo tarcze krzywe ? No i płyn się po prostu wymienia raz na co najmniej 2 lata a nie dolewa :shock: ...
 
 
 
regaciarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1g 2.0b 1994 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 22
Skąd: Sokółka
Wysłany: 10-09-2010, 09:54   

Tak, tarcze są krzywe i do tego rozwalone prawe łożysko i opony, które na zapasówkę się nie nadają, ale jeszcze z miesiąc na nich przejeżdżę. Co do płyny to niestety do moich mechaników jeszcze to nie dociera, że należy go wymienić a nie uzupełnić...
Za ABS zabiorę się w przyszłym tygodniu, ale od biedy można takim jeździć, już mi dzisiaj tyłek uratował jak ciągnik mi przed samą maskę wyskoczył...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.