[1G 90-94] Problem z nadpobudliwym ABS |
Autor |
Wiadomość |
regaciarz
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 1g 2.0b 1994 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 22 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 02-09-2010, 17:23 [1G 90-94] Problem z nadpobudliwym ABS
|
|
|
ABS w razie hamowania działa ok, pompa się wyłacza po wyjęciu kluczyka( dzisiaj dostałem pocztą drugie przekaźniki od kolegi z forum, objawy takie same jak na moich starych). Podczas delikatnego hamowania auto zwalnia i przy prędkości 5-10 km/h odpala się ABS. Dzieje się tak tylko przy spokojnym hamowaniu, przy mocnym, ale jeszcze bez ABS problemu nie ma. Kontrolka się nie zapala( żaróweczka jest w niej nowa, po wyjęciu przekaźników świeci, na zapłonie też i po odpaleniu silnika gaśnie) |
|
|
|
 |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 02-09-2010, 19:49
|
|
|
Zapowietrzony układ...Nic innego nie przychodzi mi do głowy . |
|
|
|
 |
regaciarz
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 1g 2.0b 1994 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 22 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 02-09-2010, 19:59
|
|
|
O tym też myślałem, ale jakoś nie zagłebiałem się w temat Też własnie nie mam pomysłów, gdyby to były czujniki to wywalałoby błąd układu ABS, a tutaj nic. Myślałem nad zbyt małą ilością płynu, jutro sprawdzę i przy okazji skoczę do znajomego odpowietrzyć. Inny znajomy wpadł na pomysł, że to wina zużytych opon z przodu w dodatku niedopompowanych( a w zasadzie za mocno napompowanym tyłem na nowych oponach). Jeżeli to tylko zapowietrzony układ to wyśmieję prosto w twarz poprzedniego właściciela, który jest mechanikiem...
Pytanie dodatkowe:
Gdzie mogę dostać olej Red line do skrzyni biegów i ile toto kosztuje? Haczy mi lekko dwójka i po lekturze forum wiem, że muszę zmienić olej. - już znalazłem |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-09-2010, 20:26
|
|
|
regaciarz, jak będziesz grzebać przy odpowietrzaniu to od razu wymień płyn, koszt niewielki a co dwa lata pasuje wymienić. Możliwe że Twój problem z ABS jest związany z starym nie trzymającym właściwości płynem. Układ zalej DOT4, w zupełności wystarczy. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
regaciarz
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 1g 2.0b 1994 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 22 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 02-09-2010, 21:08
|
|
|
uwaga dla wrażliwych, pytanie z serii "wstyd mi o to pytać": ile wchodzi tego płynu do układu hamulcowego? Przy okazji przetoczę tarcze przednie, jeśli to one sa winne telepania przy hamowaniu to wymieniam komplet z klockami. Mam nadzieję, że przy wymianie płynu nie ma zbytniej filozofii i znajomy mechanik od Vw i Audi sobie poradzi To już moje czwarte auto, którego budowy nie zna... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-09-2010, 21:32
|
|
|
regaciarz napisał/a: | ile wchodzi tego płynu do układu hamulcowego? | około litra, ale potrzeba nieco wiecej, na zalanie i przepompowanie, 1.5l powinno styknąć. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 03-09-2010, 01:06
|
|
|
Przetaczane tarcz koszt ok 100 zł nowe tarcze ok 200 zł w inter cars - są bez szału ale lepsze nowe niż przetaczane .Najczęściej winne takich akcji są tarcze tylne Możesz zalać DOT 4 lub DOT 5,1 - ma wyższą temperaturę wżenia i też nie niszczy gum w układzie.1,5l ? Mi weszło max maximum 1l ?OLEJ http://allegro.pl/olej-pr...1201098213.html poszukaj dokładnie pewnie znalazłeś taniej . |
|
|
|
 |
regaciarz
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 1g 2.0b 1994 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 22 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 03-09-2010, 19:48
|
|
|
olej znalazłem za 162zł 2 opakowania z wysyłką kurierem za pobraniem. Co do tarcz to u mnie przetoczenie kosztuje pół litra, czyli w ramach testowych może być. Akurat u mnie to są tarcze przednie bo mocno bije kierownicą. Jestem też zdania, że jak już inwestować w hamulce to konkretnie, nie ma co montować dla siebie jakichś najtańszych nonamów, za tarcze i klocki liczę minimum 500zł, więc w ramach diagnostycznych te 20zł są akceptowalne( przejeżdżę na tych tarczach w porywach dwa tygodnie, na bezpieczeństwie się nie oszczędza). Do czwartku muszę obyć się bez ABS bo znajomy dopiero wtedy mnie wciśnie w grafik, przy okazji ogarnę zawieszenie, byłem dzisiaj na szarpakach i mam do wymiany garść drobnostek. Przy okazji wysypał mi się dzisiaj rozrusznik- szczotki z wymianą 40zł+ 35zł za ropę bo musiałem do Białegostoku jechać. Rozrusznik w lepszym stanie jak w o 10 lat młodszym Transicie ojca, u niego miesiąc temu nie było czego regenerować |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 05-09-2010, 19:30
|
|
|
lombard napisał/a: | Możesz zalać DOT 4 lub DOT 5,1 - ma wyższą temperaturę wżenia |
Zaraz zaraz W żadnym wypadku nie zalewaj DOT 5.1 !!!! to płyn o zupełnie innym składzie chemicznym niż DOT 3 i 4
W Eclipse 1G w żadnym wypadku nie można stosować DOT 5.1 to płyn do układów z uszczelnieniami NIE gumowymi. A temperaturę wrzenia ma niższą niż DOT 4. Jedyna różnica na plus to mniejsza higroskopijność.
A co do problemu z ABS to zacznij od sprawdzenia dokładnie centymetr po centymetrze przewodów od czujników na obecność pęknięć , korozji itp. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
regaciarz
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 1g 2.0b 1994 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 22 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 05-09-2010, 19:53
|
|
|
ale gdyby był to problem z czujnikami to chyba wywalałoby błąd w sensie palącej się kontrolki, a ona po odpaleniu auta po prostu nie żyje |
|
|
|
 |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-09-2010, 10:45
|
|
|
a żarówka kontrolki nie jest przepalona? sprawdzisz to łącząc pin 10 i 12 w złączu diagnostycznym i odpalając silnik (powinna palić się cały czas) |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
regaciarz
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 1g 2.0b 1994 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 22 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 06-09-2010, 17:30
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | a żarówka kontrolki nie jest przepalona? sprawdzisz to łącząc pin 10 i 12 w złączu diagnostycznym i odpalając silnik (powinna palić się cały czas) |
regaciarz napisał/a: | Kontrolka się nie zapala( żaróweczka jest w niej nowa, po wyjęciu przekaźników świeci, na zapłonie też i po odpaleniu silnika gaśnie) |
[ Dodano: 09-09-2010, 13:50 ]
odebrałem auto i było tak samo jak wcześniej, mechanik nie wymienił całego płynu jak się potem okazało tylko odpowietrzył i wlał około 0,5 litra, ale pomijam to. Dopompowałem przednie koła i popompowałem trochę pedałem i problem praktycznie zniknął, pojawia się tylko w dosłownie jednym obrocie koła przed zatrzymaniem auta. Teraz wstawiłem ponownie do mechanika bo dostałem części do zawieszenia, jutro przetestuję dokładniej hamulce( dzisiaj nie ma szans bo jakaś choroba mnie łamie i nie mam ochoty na wychodzenie z domu). |
|
|
|
 |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 09-09-2010, 23:42
|
|
|
Mimo wszystko nie powinno tak być - może jakiś czujnik od abs-u masz mocno zasyfiony albo tarcze krzywe ? No i płyn się po prostu wymienia raz na co najmniej 2 lata a nie dolewa ... |
|
|
|
 |
regaciarz
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 1g 2.0b 1994 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 22 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 10-09-2010, 09:54
|
|
|
Tak, tarcze są krzywe i do tego rozwalone prawe łożysko i opony, które na zapasówkę się nie nadają, ale jeszcze z miesiąc na nich przejeżdżę. Co do płyny to niestety do moich mechaników jeszcze to nie dociera, że należy go wymienić a nie uzupełnić...
Za ABS zabiorę się w przyszłym tygodniu, ale od biedy można takim jeździć, już mi dzisiaj tyłek uratował jak ciągnik mi przed samą maskę wyskoczył... |
|
|
|
 |
|