Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
15-10-2007, 02:25
Wymiana uszczelki pod głowicą
Autor Wiadomość
promil69
[Usunięty]

Wysłany: 28-09-2006, 19:39   Wymiana uszczelki pod głowicą

Witam. Czy może ktoś opisać na co trzeba zwrócić szczególną uwagę przy wyminia uszczelki? jutro ruszam z wymianą i chciałbym żeby po złożeniu było wszystko ok-i ;) . Tylko nie każcie mi ściągać manuala - chodzi mi tylko o to czy trzeba na coś szczególnie uważać.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-09-2006, 21:18   

Warto zwrócić uwagę na wężyki podciśnień, który gdzie, bo później może się zrobić niezły bałagan i nikt nie dojdzie jak ma być. Najlepiej zaznaczać kolorami, no chyba , że nie ma ich dużo (wężyków). Przede wszystkim należy w odpowiedniej kolejności dociągać szpilki głowicy, zaraz po montażu na ok. 70-80 Nm i po przejechaniu 500 km dociągnąć na powiedzmy 100 Nm. W silnikach Mitsubishi to ważne. Osobiście swoją głowicę dociągnąłem na 140 Nm i szpilki nie "popłynęły", ale trochę przesadziłem. A jeśli jeszcze nigdy nie wymieniałeś uszczelki pod głowicą to sam nie próbuj.
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 28-09-2006, 22:32   

potwierdzam słowa hugo, pozatym musisz dobrze obejrzeć głowicę no i oczywiście splanować.
 
 
promil69
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2006, 07:28   

czy po planowaniu głowicy trzeba regulować zawory? może ktoś wie gdzie w WLKP planują głowice?
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2006, 09:24   

Wzasadzie przydało by się i przy okazji sprawdź uszczelniacze zaworów czy nie puszczają.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-09-2006, 10:59   

Ja przy ściąganiu głowicy nawet bym się nie zastanawiał i uszczelniacze zaworów zmienił - można dostać taniej oryginalne Hyundaia z G15B.
 
 
rami1000
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2006, 14:15   

za dobrej jakości uszczelniacze nie orginalne ale zamienniki ja płaciłem w serwisie mitsu po 8 zł /szt.

[ Dodano: 29-09-2006, 14:19 ]
a i jeszcze z ważniejszych żeczy przed przykreceniem wyczyść dobrze szpilki i posmaruj olejem masz wtedy większa pewność że są dociągnięte z równą siła. I jeszcze jedno nie wiem jak robią inni ale ja zawsze smarowałem uszczelkie smarem grafitowym. podobno jest lepiej ale nie wiem co inni o tym sądzą.
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2006, 14:47   

rami1000 napisał/a:
za dobrej jakości uszczelniacze nie orginalne ale zamienniki ja płaciłem w serwisie mitsu po 8 zł /szt.

[ Dodano: 29-09-2006, 14:19 ]
a i jeszcze z ważniejszych żeczy przed przykreceniem wyczyść dobrze szpilki i posmaruj olejem masz wtedy większa pewność że są dociągnięte z równą siła. I jeszcze jedno nie wiem jak robią inni ale ja zawsze smarowałem uszczelkie smarem grafitowym. podobno jest lepiej ale nie wiem co inni o tym sądzą.
nie jest to konieczne ale nie zaszkodzi.

[ Dodano: 29-09-2006, 14:52 ]
Jeszcze jedno, przy okazji zmień symeringi na wałku rozrządu, wogóle to bym na twoim miejscu kupił komplet do uszczelniania silnika, ja dałek 320 pln, jak będziesz kupował oddzielnie to zapłacisz grubo ponad 500pln, a i sprawdź czy niema progów, i czy otwory nie sa owalne bo jak będzie lipa to szlif cię czeka, możesz też pokusić się o wymianę panewek. i silnik jak nowy.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-09-2006, 12:46   

I wiadomo głowicę należy również odkręcać w odpowiedniej kolejności. Do tego po odkręceniu głowicy weź wkrętak, nałóż na niego kawałek szmatki i wybierz olej, który wleci do otworów na szpilki głowicy. Jeśli tego nie zrobisz możesz mieć problemy z równym dociągnięciem głowicy lub ukręcisz szpilki.
 
 
promil69
[Usunięty]

Wysłany: 02-10-2006, 23:17   

nomm i mam problem.... głowica zdjęta.... jutro idzie do szlifu ale nie moge znaleźć cechy na kole wałka rozrządu - na wale znalazłem bez problemu tylko jest w innym miejscu niż na schematach, może ktoś zapodać fotke ze swojego auta jak ma tą ceche na kole od wałka rozrządu??
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-10-2006, 00:11   

Nie wiem gdzie są fabryczne znaki na kole rozrządu, ale mogłeś pomyśleć wcześniej i zrobić swoje. Teraz już za późno.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2006, 00:17   

Hugo napisał/a:
Nie wiem gdzie są fabryczne znaki na kole rozrządu, ale mogłeś pomyśleć wcześniej i zrobić swoje. Teraz już za późno.

Ten post jest bardzo pomocny. Bardzo. Jeżeli nie masz nic do dodania to nie pisz - to jedna z zasad forum.

promil69, ściągnij sobie service manual mechaniczny do C5x - tam masz to opisane - dział 9 strona 36 i 37.
natomiast jeśli Ci chodzi o wzniosy wałków masz je na stronie 52. Do 4G15 szły zawsze takie same wałki.

Pozdrawiam
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
promil69
[Usunięty]

Wysłany: 03-10-2006, 07:56   

Hugo - zrobiłem swoje znaki zanim ściągnołem :] ale chce żeby wszystko było na TIP-TOP. Dobra Hubeeert ściągne i zobaczymy co z tego wyjdzie :)
P.S - bez tego forum "leżym i kwiczym" :P
Dzięki za pomoc. :)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2006, 08:06   

promil69 napisał/a:
ale chce żeby wszystko było na TIP-TOP.

No to tylko service manual - tam masz wszystkie dane regulacyjno naprawcze do Twojego samochodu.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-10-2006, 11:22   

na fotce widać dziurkę na kole wałka rozrządu, na głowicy jest trójkąt
dodatkowo poniżej zaznaczyłem dla koła wału (zębatka zdjęta - tylko znak na bloku)
fotka trochę zamazana, bo clue miał być wał a nie wałek rozrządu, ale mam nadzieję, że widać
jest to 4G15 8v, przy 12v znacznik jest ciut dalej - tak poziomo (a dla 8v lekko w górę)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.