 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
POTRZEBNA POMOC BO JUZ NIE MAM SILY |
Autor |
Wiadomość |
radzik8313
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 16 Skąd: łuków
|
Wysłany: 08-09-2010, 21:45 POTRZEBNA POMOC BO JUZ NIE MAM SILY
|
|
|
witam wszytkich.
mam sigme rok 92 3.0 24v skrzynia manual.
problem jest taki ze stracila moc i brak mi juz sily i pomalu zaczyna brakowac tez piniedzy bo juz nie wiem co robic
najpierw zaczolem od wymiany przewodow i swiec przewody hert bus i swiene ngk platinum
nie pomoglo auto nadal nie ma mocy ani na gazie ani na benzynie jak jest zimna to jeszcze jakos sie wmiare wkreca ale na jakies 3\4 mocy a jak sie rozgrzeje to predkosc maksymalna 120km/h
ostatnio jak by tego bylo malo padla mi skrzynia kupilem 2ga i co sie okazalo wymienilem skrzynie i odrazu caly komplet sprzeglowy taki z wyzszej polki, i co ? zlozyli skrzynie i 2gi bieg zgrzyta - normalnie brak slow, czy jak przejade 1000km i zaleja skrzynie pol syntetykiem to zniknie zgrzytanie??
co do mocy wymienielem jeszcze przplywomierz i tez nic nie pomoglo ,
wymienilem filtr powieterza na k&n i filtr gazu tez nic.
zdemontowalem kolektor dolotowy i caly rozebralem na czesci pierwsze i przeczyscilem z nagaru, - tez nie pomoglo. zauwazyem ze na jednej z glowic w kanale dolotowym jest nagar a na drugiej juz nie, swiece wypalone jednakowo czyste.
jedno co zauwazylem po zalozeniu ze obroty delikatnie zaczely falowac. czy jak odpinalem kolektor to po prawej stronie patrzac od maski jest cos ala silniczek ktory otwiera przepustnice w kolektorze i zle to zlozylem?? (zlorzylem na zamknietej przepustnicy)
nie wiem co teraaz robic ?? jak podpiolem diode do czytania bledow podawala bledy nr 12 , i 41
a dodam jeszcze ze sporo zaczela palic , czy teraz mam wymienic sonde?? bo juz nie wiem co robic, kasa mi sie konczy i checi, zona glowe suszy ze to zlom i by sprzedac ale ja kocham ten samochod pomocy!!!
[ Dodano: 08-09-2010, 21:52 ]
a i jeszcze zapomnialem dodac ze po przejechaniu jakichich 5 km zaczyna mi sie gotowac , jakies 3 tys km temy byl wymieniony kompletny rozrzad z pompa wody, teraz wymienilem termostat na wahlera chyba taki lepszy z oznaczeniem 78, tem otwarcia wentylatory sie zalaczaja ale nadal nie pomaga, zaczolem ja plykac plukaczami do chlodnic firmy preston i jak na razie troche pomoglo ale nadal po dluzszej jezdzie sie gotuje , jak plukam chlodnice to leci z niej piana taka biala czy to normalne czy moze swiadczy o peknietej glowicy lub uszkodzonej uszczlce pod glowica? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-09-2010, 22:35
|
|
|
Dobrze że opisałeś jak sprawa się ma - przynajmniej wiadomo że miał gaz czyt. będa problemy jeśli był mieszalnik. Wygląda na to że masz silnik raczej w niezbyt dobrym stanie. Nie wiem co to za samochód (kiedy kupiłeś i z jakiej okolicy?).
Jeśli się gotuje to obawiam się że problem może być z uszczelką, niestety. Co prawda kolega Zbyszek05 opisywał podobny problem i się okazało że chłodnica była zakamieniona, jednak u niego temperatura skakała tylko trochę ponad środek skali (jeśli układ chłodzenia i silnik są OK to nie ma prawa skoczyć ponad 1/2 skali - nawet przy duzym obciązeniu - sprawdzone w bojach przezemnie). Ogólnie potrzebujesz jechać do kogoś kto ma pojęcie o mechanice i najlepiej żeby miał pojęcie o starszych silnikach Mitsubishi. Błąd 41 to problem z wtryskiwaczami - może to być kilka rzeczy - uszkodzenie cewki wtryskiwacza, uszkodzenie wtyczek lub kabli. Ze względu na to że jeździł na gazie - zapewne na mieszalniku to obawiam się że wtryskiwacze mogą być zapieczone. Mówiąc - krótko - długa drogą jeszcze. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 08-09-2010, 22:50
|
|
|
możesz wpaść do mnie - pomogę ci w diagnozie i naprawie za przysłowiowe piwo. Miejsce - tarnów |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 09-09-2010, 00:11
|
|
|
Z tego co opisałeś powyżej, wszystko wskazuje, że problem z przegrzewaniem leży po stronie uszczelki lub głowicy. Ja stawiał bym na to pierwsze. Zazwyczaj jest to poprzedzone wcześniejsza nie fachową wymianą. Pisałeś też, że wymieniałeś rozrząd wraz z pompą "wody". Radził bym zaglądnąć tam jeszcze raz i sprawdzić, czy pasek sie nie poluzował. Przy odrobinie "niesczęscia" mógł przeskoczyć o kilka zębów (podwyższone spalanie, brak odpowiedniej mocy). Luz paska może powodować ślizganie się pompy "wody"(problemy z chłodzeniem). Co do samej pomy, zdażają się buble które padają po 1000km, szczególnie w tanich zamiennikach Wieć jak sam widzisz, opcji jest wiele. Dodam tylko że są to moje domysły w twojej sprawie. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
radzik8313
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 16 Skąd: łuków
|
Wysłany: 09-09-2010, 17:17
|
|
|
Silnik hm czy jest w dobrym stanie? hm teoretycznie i mnie to dziwi ze na 10 000km doleje moze 0.3l oleju, jezdze na castrolu 15w40, wiec wydaje mi sie ze to niezly wynik biorac pod uwage pojemnosc, choc powiem szczeze ze cos sie odzywa klawiatura albo jakas szklanka puka ale po rozgrzaniu sie troche wycisza,
Co do gotowania po wczorajszym plukaniu zobaczylem ze mniej juz sie gotuje moze byc to spowodowane temperatura na dworze lub tym ze troche pomoglo, dziwi mnie fakt ze przy spuszczaniu wody jak plukam leci biala piana i nie wiem czy to z tego plukacza czy to cos innego, natomiast jesli wlacze grzanie na 30stopni i nawiew na polowe zakresu trzyma temperature jak nalezy,a jeszcze dodam ze kiedys mialemlekko pekniety przewod ten co idzie do parownika i by go naprawic uciolem uszkodzony kawalek i wstawilem w srodek metalowa rurke i scisnolem opaskami, byc moze to ma cos doo rzeczy jesli chodzi o przepustowosc i sprawnosc pompa wody brana byla dosyc dobra , mam dojcsie do dobrych czesci w dobrych cenach. mowa o nowych.
Jesli chodzi o wtryskiwacze to nie wiem moze i zapieczone jak zrobilem skrzynie zalalem do pelna 98 paliwko i dodalem preparat ktory wytraca wode z paliwa, i drugi ktory czysci wtryskiwacze firmy STP. kable do swiec byly nowe i takie lepsze wiec nie sadze by byla to ich wina. autko pali na dotyk. gaz jest zwykly tzn byl z komputerem ale go odpiolem i nigdy z nim nie bylo problemu raz tylko jakies poł roku temu regeneracji byl poddany parownik wymienione membrany i takie tam.
[ Dodano: 09-09-2010, 17:21 ]
ja jestem z łukowa woj lubelskie gdy bym mial troche blizej to napewno bym podjechal i nie tylko z jednym piwem ale i z grilem ale pracuje od poniedzialku do soboty a niedziela jest dla rodziny i takie to buty a pozatym ta sigma to ja nie wiem czy bym dojechal na chwile obecna.
a co do rozrzadu to tez mam takie przypuszczenia i chyba pojade do kogos by mi to sprawdzil czy nie przeskoczyl , lub czy nie przestawil sie zaplon jesli jest taka mozliwosc??
[ Dodano: 09-09-2010, 17:23 ]
a co myslicie o sondzie czy to moze byc jej wina??
reasumujac od czego zaczac prosze napiszcie w punktach co i jak po koleji robic ?? bo rece mi opadaja |
|
|
|
 |
stiop3
Nowy Forumowicz stiop3
Auto: hyundai sonica
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 29 Skąd: skarzysko-kam
|
Wysłany: 10-09-2010, 00:00
|
|
|
sprawdz czy rozrząd jest prawidlowo ustawiony ( to mozesz zrobic sam),zmierz cisnienie na cylindrach - koszt niewielki, a wiele powie o kondycji silnika. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 10-09-2010, 10:20
|
|
|
Witam. Po pierwsze - piana nie powinna lecieć z układu chłodzenia - źle wypłukałeś układ po czyszczeniu środkami - preston - prosta rzecz ,odkręcasz korek gdy nie masz płynu w chłodnicy i patrzysz na szoty ,jeżeli nie jesteś w stanie spostrzec szczelin przez które przepływa płyn - chłodnica do wywalenia /powinny mieć ok 1,5 mm na uzywanej ,sprawnej chłodnicy/ a gotowania nie zobaczysz tylko na wskaźniku - zobacz czy płyn nie przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego - temat opisany przeze mnie
Co do silnika - zauważ że nie wszyscy piszą ile im sigma połyka oleju i nikt ci tego nie napisze - ogólnie gdybyś zalał olej 10/40 twoje ubytki byłyby w okolicach 1 l na 5-6 tys.
Ogólnie jeszcze co do kabli to nie wszystkie się sprawdzają a te które podałeś osobiście dla mnie nie rewalcja - są tańsze i lepsze/ łukasz ma ngk osobiście mam takie same ale jeszcze czekają na montaż - po 17 latach użytkowania stare jeszcze ciagną bardzo dobrze/ - po prostu nie kazdy silnik lubi każdy kabel ponadto jeżeli masz gaz i jezdziłeś długo na gazie a przypuszczam ze auto jezdzi non stop na tym paliwie i na lipnej instalacji gazowej bo niewielu ma zrobioną na 98 % dobrze to napiszę ci że żadne stp nie pomogą by wtryskiwacze poprawnie działały - wnioskując jezdziłeś na samym gazie bo miałeś rąbniętą pompkę paliwa kiedy zaczeły się problemy z gazem chciałeś zapodać pb a tu nic - no nieważne .Rozrzad też jest ważny - myślę tak jak koledzy abyś go sprawdził , niewiele osób w tym mechaników umie poprawnie to ustawić , wystarczy ze na pierwszym wałku będzie różnica jednego ząbka i będziesz miał brak mocy, sprawdziłbym też impulsator czy ma poprawnie ustawiony zapłon jak i cały dolot czy nie łapie lewego powietrza i silniczek krokowy ,który odpowiada za falujące obroty . A najważniejsze to zrób zasilanie pb i sprawdzaj auto na pb, potem jezeli wszystko będzie ok -podepnij się z gazem . To jest stosunkowo prosty silnik tylko nie ma ogólnie fachowców mechaników |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
Ostatnio zmieniony przez zbyszek05 10-09-2010, 12:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
radzik8313
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 16 Skąd: łuków
|
Wysłany: 10-09-2010, 10:38
|
|
|
Dzieki wiekie za wszelaka pomoc
Zaczne tak jak mowicie od sprawdzeienia rozrzadu, i impulsatora
jesli chodzi o jazde na gazie w baku zawsze jest 1,4 paliwa i staram sie rozgrzewac auto na benzynie chociarz te 4 km zawsze jezdzi na benzynie a pozniej dopiero gaz.
co do kabli to jakie proponujesz tansze lepsze np sentech??
mogl by ktos podac link jak ten krokowy ustawic bo nie moge znalesc a kiedys czytalem o tym, ale dokladnie to nie pamietam. tzn te obroty nie faluja tak mocno wrecz sa prawie nie zauwazalne ale delikatnie widac , nie jest to skok z 1000-1500.
lapac nie lapie lewego powietza wszystko ladnie przylega opaski scisle trzymaja |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 02-11-2010, 22:23
|
|
|
witam mam troche podobną sytuacje jak możesz napisz co bolało sigme |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
|
|