Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Gaśnie podczas jazdy!!!
Autor Wiadomość
antek18 
Nowy Forumowicz
antoine

Auto: COLT CAO 1,3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 8
Skąd: Dziwnów
  Wysłany: 07-09-2010, 15:09   [CA1A 1.3] Gaśnie podczas jazdy!!!

Witam Wszystkich! Mój problem już się ciągnie parę miesięcy! Auto gasło mi podczas jazdy więc wysłałem aparat zapłonowy do regeneracji, w międzyczasie zmieniłem kable i świece. Po regeneracji to samo więc wysłałem jeszcze raz razem z ECU. Dostałem z powrotem i było niby wszystko w porządku do dziś! Jechałem ok 100km i nic się nie działo gorzej było w drugą stronę!!! Z 15 razy stawałem: auto zgasło, przez chwilę nie mogłem odpalić aż w końcu zagadał i tak aż do domu! Zauważyłem, że w momencie gaśnięcia coś cyka w okolicach radia tylko nie wiem co to? Jak już zgaśnie i próbuję go odpalić nie świecą się żadne kontrolki, dopiero po jakimś czasie lampki się zaczynają palić i wtedy zielonę światło!
Tu moje pytanie co to może cykać? I ogólnie co się może dziać że tak się dzieje???
Ostatnio zmieniony przez karolgt 08-12-2010, 00:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 07-09-2010, 19:59   

Witam,
Z opisu przypuszczam że uszkodzona jest kostka stacyjki lub przekaźnik, który?....
Pozdrawiam
 
 
antek18 
Nowy Forumowicz
antoine

Auto: COLT CAO 1,3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 8
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 07-09-2010, 20:01   

No dobra ale gdzie tego szukać? Czy można się upewnić że to to?
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 07-09-2010, 20:23   

jeżeli masz dwie skrzynki bezpieczników to w tej w kabinie powinien byc przekaźnik od zapłonu, jeżeli jedna pod maska to wniej. Kostka mniej prawdopodobna. Nie chcę wprowadzać w błą bo nie znam instalacji w Colcie ale szukał bym w przekaźnkach miałem take obiawy w innych autach i bł to przekażnk.
Pozdrawiam
 
 
Gonor 
Nowy Forumowicz

Auto: CA0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 27
Skąd: ---
Wysłany: 07-09-2010, 20:49   

Jeżeli chodzi o przekaźnik i cykanie to w tym miejscu, ale nic na jego temat nie wiem :P


 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-09-2010, 22:57   

antek18 napisał/a:
w momencie gaśnięcia coś cyka w okolicach radia tylko nie wiem co to?
Przekaźnik pompy paliwa.
 
 
ozzy89 
Forumowicz


Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 192
Skąd: Paczyna
Wysłany: 07-09-2010, 23:38   

Hugo napisał/a:
antek18 napisał/a:
w momencie gaśnięcia coś cyka w okolicach radia tylko nie wiem co to?
Przekaźnik pompy paliwa.


http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31296 :wink:
 
 
 
bartek999 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 5
Skąd: Radom
Wysłany: 09-09-2010, 09:40   

Miałem podobny objaw po wymianie padniętego aparatu zapłonowego na używkę. Po rozgrzaniu podczas jazdy potrafił zgasnąć. Wymieniłem 'bebechy' w moim starym aparacie , zamontowałem go i problem ustał. Ponadto lekko podgiąłem piny we wtyczce 6 cio pinowej i umocowałem wtyczkę żeby się nie zsuwała z gniazda aparatu.
Posadź kogoś za kierownicą żeby posłuchał czy przy ruszaniu kostką przy aparacie zapłonowym i włączonym kluczyku na "on"również słychać to 'klikanie' zza radia (główny relay)
 
 
araneus666 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: Poznan
Wysłany: 15-09-2010, 15:31   

witam

mam problem podobny.
moze zaczne od poczatku.

jakis tydzien temu wjechalem w dosc gleboka kaluze.. poskutkowalo to zalaniem niektorych elementow. a co za tym idzie: moj Colt strasznie szarpal, slabo przyspieszal, gasl. nie chcial potem w ten sam dzien odpalic. odczekalem przez noc i byla znaczna poprawa. przyspieszenie w normie, nie gasl, nie szarpal. problem pojawil sie ponownie po tankowaniu na stacji. zatankowalem (przed tankowaniem kreska byla juz na minimum - rezerwa co prawda sie nie zapalila), ruszam i to samo czuje, jak auto wibruje, ma problem z przyspieszeniem. po paru minutach sie ogarnal. az do nastepnego tankowania (dzisiaj - czyli po okolo tygodniu). wyjezdzam ze stacji a moj biedny misiek zaczyna wariowac. czuc wyrazne wibracje, brak wlasciwego przyspieszenia. ziomek za mna az wyszedl sie zapytac gdzie tankowalem bo mi z wydechu az kapie. i teraz nie wiem czy wjazd w kaluze mogl cos uszkodzic? auto oczywiscie jak na razie chodzi ok, ale jak po kazdym tankowaniu mam miec takie szopki to ja dziekuje. jakies pomysly? swiece do wymiany? filtr paliwa? dodam ze przebieg jest dosc spory bo 189 tys km. roczink 93 benzyna 1.3.

pls hlp :(
PS - auto swiezo co kupione wiec i tak rozrzad bede musial zrobic. prosze tylko o wstepna alalize tego problemu i co moze byc tego przyczyna. chce unikac sytaucji w ktorej mi mechanik powie ze mam zmienic pincet rzeczy.

pozdrawiam
 
 
antek18 
Nowy Forumowicz
antoine

Auto: COLT CAO 1,3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 8
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 16-09-2010, 21:37   

no zmiana kabli, świec, kopułki itd mogło ci elektrykę zalać ajeżeli to nie pomoże to trzeba się zagłębić!!!

[ Dodano: 16-09-2010, 21:42 ]
U mnie przyczyną prawdopodobnie jest immo. Nie jest on oryginalny, jakiś adolf sobie go po prostu dołożył. Ma dwa poziomy zabezpieczeń czy coś takiego jeden idzie na zapłon a drugi na pompę paliwa. Podczas jazdy robiło się zwarcie czy tam kabelki się przypiekły i mi gasł. Teraz mam jeden poziom immo i nie gaśnie podczas jazdy ale nie mogę go odpalić za pierwszym razem dopieru grugi trzeci raz daje radę!!!
 
 
araneus666 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: Poznan
Wysłany: 17-09-2010, 12:19   

dzieki za hinta. wymienie. jeszcze tylko maly off top czy colty 1.3 CA0 CA1A byly tylko 12 zaworowe? czy sa tez modele 16v? jak to sprawdzic?
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 17-09-2010, 12:31   

araneus666 napisał/a:
jeszcze tylko maly off top czy colty 1.3 CA0 CA1A byly tylko 12 zaworowe?

Tylko
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 17-09-2010, 12:49   

araneus666, 16V było tylko w 4G92/3 czyli 1,6 i 1,8.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
araneus666 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: Poznan
Wysłany: 17-09-2010, 18:49   

dzieki chlopaki

[ Dodano: 29-09-2010, 19:25 ]
no, wiec wymienilem:

filtr oleju/paliwa/powietrza
pompe wodna
rozrzad (napinacz+pasek)
olej
swiece
przewody WN

tak pro-forma w sumie wszystko bo problem "przymulania" po tankowaniu zniknal po 2 tankowaniach. pewnie bylo jeszce cos wilgotne. nie wiem.

w kazdym razie pali okolo 8.8-9l/100km (mierzylem co prawda sposobem ze zapalila sie rezerwa, zatankowalem za 50 zl, poczekalem az sie zapali rezerwa. ponoc sposob nie bardzo miaro-dajny ale zawsze jakas orientacja tam jest).

nie wiem jak sonda. bede sprawdzal. ktos moze przypomniec jak mozna komputer podlaczyc? tego sposobu z dioda nie ogarniam. mam pod kierownica z prawej strony jakies zlacze. czy to zlacze wlasnie do kompa?

aha. no i np. stoje sobie na swiatlach, colcik na chwile jakby traci obrotry, co objawia sie wibrowaniem kierownicy - na niej najbardziej widac wibracje. przechodzi mu po okolo 2 sekundach. ale dzieje sie tak co kilkanascie-dziesiat sekund powiedzmy. taki 'cykl', hehe. tak samo jest jak np wlaczam ogrzewanie tylnej szyby. czy to silniczek krokowy? wyczyscic? chociaz co on ma do ogrzwania ?tak jak napisalem swiece i przewody juz wymienilem, a problem z wibracjami byl od poczatku, ale juz mnie zaczal pomalu denerwowac wiec musze to ogarnac.

pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-09-2010, 07:22   

araneus666 zdejmij kopułkę aparatu zapłonowego i wytrzyj w środku, przeczyść styki palca i kopułki
a najlepiej ją wymień
+ kable i świece oraz regulacja luzu zaworów i wyprzedzenia zapłonu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.