|
[Cari 1.8 GDI] Dławienie, szarpanie, problemy z odpalaniem |
| Autor |
Wiadomość |
sixersfan
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 13 Skąd: Radom
|
Wysłany: 28-08-2010, 08:59 [Cari 1.8 GDI] Dławienie, szarpanie, problemy z odpalaniem
|
|
|
Witam wszystkich. Mam problem z moją Cari 98r GDI. Mianowicie nie dawno pojawił się taki problem - po przejechaniu kilkunastu lub kilkudziesięciu km ( różnie to bywa) samochód traci moc, zaczyna nim szarpać przy próbie gwałtowniejszego przyspieszenia. Tak jakby miał problemy z dostarczaniem paliwa. Chwilowe spalanie skaczy mocno w górę. Jak samochód podczas jazdy trzyma się na niskich obrotach to jakos da się jechać, jednak każda próba przyspieszenia kończy się gwałtownym szarpaniem, zapala się check. Zauwazyłem, że czasami nawet na jałowym nie można go wkręcić powyżej 4000 obrotów (ale nie jest to regułą). Samochód często odpala dopiero za drugim razem, zdarzają się strzały z wydechu. Nadmienie, iz przepustnica, recylkulator spalin zostały wyczyszczone.
Wybieram się na diagnoze do serwisu - na co waszym zdaniem zwrócić szczególną uwagę. Diagnoza to koszt 183 zł i chciałbym, żeby precyzyjnie określić przyczyne takiego zachowania samochodu. Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
rodman26
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 80 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: 06-09-2010, 20:06
|
|
|
| Witam forumowiczów po długiej nieobecności!Dopisze sie do tematu ponieważ mam tez problem z odpalaniem mojej Cari.Mianowicie po rannym odpaleniu auta (dodam że na rys)przejadę 15 lub 50km to bez znaczenia i zgaszę samochód,po 20 minutowej przerwie chcę go ponownie odpalić i już jest problem ponieważ zachowuje sie tak jak by miał odcięte paliwo("brak paliwa").Czasami uda mi się go odpalić po 10 minutowej wojnie a czasami dopiero na hol.Dodam również że dzieje mu się to raz na 2 może 3 tygodnie,no i objawy mulenia też ma w czasie jazdy.Proszę o pomoc albo przynajmniej o jakiś trop |
_________________ Siła tkwi w detalach
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-09-2010, 21:40
|
|
|
| w obu powyższych przypadkach stawiam na układ paliwowy - zacząć od najtańszych fantów (filtry), przez sprawdzenie pompy niskiego ciśnienia i skończyć na pompie wysokiego ciśnienia...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
rodman26
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 80 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: 06-09-2010, 21:52
|
|
|
| Więc nie mam wybory i od czegoś bedę musiał zacząć.Tylko dlaczego zaczęło sie to dziać z tym odpalaniem jak alarm zaczął szwankować(w czasie jazdy potrafił wyłączyć silnik,zegary zgasły i włączyły sie awaryjne światła)i dlatego został wycięty co do kabla.Po tym zabiegu 2 miesiące spokoju i znowu coś |
_________________ Siła tkwi w detalach
 |
|
|
|
 |
ciniak
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 07-09-2010, 06:34
|
|
|
| Sprawdź z innym kluczykiem. Bardzo podobne objawy miałem, co prawda w innym aucie z immo. |
|
|
|
 |
rodman26
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 80 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: 07-09-2010, 19:28
|
|
|
| Miałem tylko jeden kluczyk oryginał i tak robił,więc dlatego dorobiłem drugi i to samo!? 2 tygodnie spokoju i zaś zonk.Wydaje mi sie że paliwo bym wykluczył ponieważ na hol odpali ale może są warunki jakieś typu słaby impuls no nie wiem,nie mam pojęcia |
_________________ Siła tkwi w detalach
 |
|
|
|
 |
sixersfan
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 13 Skąd: Radom
|
Wysłany: 10-09-2010, 15:19
|
|
|
| Witam ponownie. Odwiedziłem serwis z moja Carismą i kompyter wykazał błą 56 (ciśnienie paliwa) oraz 41 ( wtryskiwacze). Ze względu na duże koszty jakie są w serwisie i nieufność wobec tamtejszych mechaników ( nowy serwis w Radomiu i mechanicy jeszcze zieloni w temacie) udałem się do niezłego elektryka w celu dalszej diagnozy. Najbardzej podejrzana pompa WC, jednak elektryk powiedział, żebym zrobił test - mianowicie jak zacznie samochodem szarpać to zatrzymać się zgasić i spróbować natychmiast odpalić - jeżeli odpali to oznacza błąd w elektryce, jeżeli nie to będzie już jakiś defekt mechaniczny - pompa WC. Samochód odpalił więc głównym podejrzanym jest czujnik ciśnienia paliwa( ten w regulatorze). Waszym zdaniem to ma sens??? I jeszcze jedno - cięzko dostać taki czujnik w sklepach mówią, że juz chyba wyszły z produkcji. Ja kupiłęm czujnik używany wraz z regulatorem jednak od mitsubishi pinin 1.8 gdi - czy będzie pasował???? Dzieki za odpowiedz. Próbowałęm sam go wymienić jednak za cholere nie moge go wyjąć z regulatora, więc w pon jedae do tegoż elektryka - napisze czy pomoglo. |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 10-09-2010, 16:38
|
|
|
| sixersfan napisał/a: | | Waszym zdaniem to ma sens??? |
Nie. Przy sprawnym układzie paliwowym autko będzie jeździć , wkręcać się na obroty nawet ze zdjętą wtyczką z tego czujnika, czyli w sumie bez czujnika, błąd 56 oczywiście będzie, a u ciebie, jak sam piszesz, tak nie jest, znaczy szarpie itd. Awaria czujnika jest rzadkim zjawiskiem i nie powoduje takich objawów.
Kolega wyżej już ci sugerował:
| Bartek napisał/a: | | w obu powyższych przypadkach stawiam na układ paliwowy - zacząć od najtańszych fantów (filtry), przez sprawdzenie pompy niskiego ciśnienia i skończyć na pompie wysokiego ciśnienia...... |
Może to ci pomoże: jak sprawdzić pompę |
|
|
|
 |
sixersfan
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 13 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-09-2010, 10:19
|
|
|
| W takim razie jakie są objawy awarii czujnika?? Czy ten od mitsubishi pinin 1.8 gdi bedzie pasowal?? Jedna rzecz mnie zastanawia - gdy po przejechaniu jakiegoś dystansu zaczyna samochodem szarpac to po zatrzymaniu zgaszeniu silnika i odpaleniu jest już ok - nic nie szarpie wkręca się i po przejechaniu znowu jakiegos tam dystansu problem się powtarza. Filterki w pompie raczej dawałyby ciągłe objawy. Uszkodzona pompa też. Elektryk sugerował też jakieś zwarcie, ale powiedział, że należałoby zacząć od samego czujnika. A co z regulatorem???Czy on może powodować te problemy??? Jego błąd to 89, ale mając wpływ na ciśnienie może powodować też pojawianie sie błędu 56. |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 11-09-2010, 14:17
|
|
|
Podłącz się pod EvoScana i zobacz czy spadki ciśnienia na pompie WC nie pokrywają się ze spadkami napięcia |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 12-09-2010, 14:00
|
|
|
| sixersfan napisał/a: | | W takim razie jakie są objawy awarii czujnika?? |
Skrajnie niewłaściwe ciśnienie /zgodnie z manualem mniejsze jak 20 bar, bądź wyższe jak 69 bar przez czas 4 sekund i więcej/, czy też "zwalony" czujnik spowodują tę samą reakcję; błąd 56.
W przypadku gdy ciśnienie jest prawidłowe, nominalnie około 50 bar w całym zakresie obrotów, auto będzie jeździć normalnie pomimo niesprawnego czujnika.
Celowo podałem przykład z tym odpiętym czujnikiem bo robiłem taką próbę. Moje GDI jest z rocznika 1999. ECU w tym przypadku na pompie widzi 80 bar- pomiar Evoscanem /jest to więcej jak 69 bar i wywala błąd 56/. Autko wtedy jeździ normalnie, but do odcinki, nic się nie dzieje, problemów nie ma.
Znajdź kogoś kto ci to ciśnienie pomierzy, bądź zrób to sam, koniecznie w czasie jazdy, właśnie wtedy gdy autko zaczyna szarpać, a chwilowe spalanie leci w górę. Masz klasyczne objawy niesprawności układu paliwowego, do tego uszkodzony czujnik?. Za dużo tego "szczęścia"…. |
|
|
|
 |
sixersfan
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 13 Skąd: Radom
|
Wysłany: 19-10-2010, 11:57
|
|
|
| Witam wszystkich! Troche mnie nie bylo, ale jakoś przynajmniej narazie ppozbylem się tego problemu o którym pisałem. Kupiłem na allegro czujnik wraz z regulatorem od 1.8 GDi Mitsubishi Pinin. Czujnik wymieniłem i problem nie znikł, samochód jak się dławił tak i po wymianie. Postanowiłem, ze wymien ie pompe, ale kasy nie miałem to mowie, że się wstrzymam bo w sumie jak jezdze po mieście to nic się nie dzieje, dopiero na trasie. I tak jezdziłem ok 3 tyg. po czym musiałem pojechać do w-wy jakies 100km. Odziwo przez całą trase do wawy i z powrotem nic się nie działo i do tej pory problem się nie pojawil. Nie wiem czy moze wymiana czujnika cos pomogla ( ale bezpośrednio po wymianie nic na lepsze sie nie zmienilo). Tak czy siak w obecnej syt. odkładam wymiane pompy. Został mi reg. ciśnienia z czujnikiem ( tym ktory wyjolem ze swojego, więcnie wiem czy dobry) do sprzedania. Jakby ktoś był chętny to gg: 1483175 |
|
|
|
 |
pawlo
Forumowicz

Auto: LANCER 2.0 CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 40 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 19-10-2010, 18:37
|
|
|
| Moja Cari ma problem taki że faluje obrotami i szarpie podczas jazdy aż wkońcu zapala się i mruga CHECK ENGINE i przechodzi auto w tryb serwisowy.Wiem że padła w tym przypadku przepustnica. taki objaw jest wtedy gdy odklei się jeden z magnesów na elektromagnesie wychylenia przepustnicy miałem to samo rok temu przyklejali go na serwisie "..." i tak jeździłem do dzisiaj i znowu to samo ręce opadają.nie wiem co z tym zrobić. |
_________________
 |
| Ostatnio zmieniony przez pawlo 19-10-2010, 21:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-10-2010, 19:33
|
|
|
Jeżeli zrobili to dobrze, to oberwał się drugi magnes, jeżeli źle i oberwał się ten sam, dopiero wtedy można ich nazwać jak to zrobiłeś .
Jak nie chcesz oddawać do serwisu, zapraszam poradzę sobie z tematem wysyłkowo. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
pawlo
Forumowicz

Auto: LANCER 2.0 CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 40 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 19-10-2010, 21:02
|
|
|
| za pierwszym razem po sklejeniu odpadł w ten sam dzień więc podejrzewam że za trzecim razem prędzej odpadnie ich robota niż oryginał |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|