 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 02:24 |
Dalej nie odpala na zimnym - wina komputera? |
Autor |
Wiadomość |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2006, 17:59 Dalej nie odpala na zimnym - wina komputera?
|
|
|
Witam ponownie
Po kolejnej wizycie w ASO tym razem powiedziano mi, że za brak trzymania obrotów na zimnym silniku odpowiada ecu ktory nie steruje silnikiem krokowym.
Przypomne że jakiś miesiąc temu samochód nagle zdechł i nie chcial trzymac wolnych obrotów. Czyszczenie przepustnicy (ASO) pomogło na tyle że trzyma je na ciepłym. Zmiana silniczka krokowego nic nie pomogła (Krzyzak jak zwykle mial racje od początku twierdząc ze silniczek jest ok - jeszcze raz dzięki za wsparcie BTW).
Dzisiaj dowiedzialem się że na 100% własnie padł komp - otworzyli go nawet i coś tam kiedys bylo ruszane (ślady lutowania). Zaproponowali kupno nowego kompa (cenę przemilczę) lub używanego i wykasowanego gdzieś w Holandii (przemilczaną cenę podzielić przez 4). Nie wiedzą jeszcze czy można przelożyć kompa z innego samochodu, gdyż może nie uda się go zresetować.
No i pytanie co dalej robić?
Póki co jest w miarę ok - potrzymam go przez 30s na gazie i już nie gaśnie. Ale przyjdzie zima, a zimą to wiadomo - można i zamarznąć... |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 26-09-2006, 21:35
|
|
|
Yyyy - nie kumam...
To dziadyga odpalic nie chce czy wolnych nie trzyma????
Co mi przeszło przez głowę...
Świece - taki przypadek miałem z DENSO - nówki prosto ze sklepu.... nie mogłem odpalic na drugi dzień po założeniu... to tak na marginesie... w takim samym Colcie jak Twój...
Czujnik temperatury, brak przejścia na kostkach, kosteczkach,... jeżeli nie masz immobilajzera możesz śmiało przełożyc kompa z innego Coltolota na próbę - aby dokładnie dokonac diagnozy...
Nie znam poprzedniej dyskusji - co i jak - cieżko coś mi powiedzieć
Pozdrówka |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2006, 22:13
|
|
|
Źle się wyraziłem - odpala, ale od razu gaśnie. Na zimnym. Jak delikatnie przytrzymam gaz to nie gaśnie. Po ok. 30s silnik nagrzewa się na tyle że juz sam trzyma wolne obroty.
Co do przekładania ecu - sęk w tym że mam immo. W tej sytuacji muszą ecu zakodować na nowo w ASO pod kluczyk? Czy jak to się odbywa? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-09-2006, 22:15
|
|
|
A podnosi obroty przy toczeniu auta? Jak zachowuje się przy włączeniu obciążenia (ogrzewanie szyby, kręcenie kierownicą, klima)? |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2006, 22:19
|
|
|
lukamar napisał/a: | Co do przekładania ecu - sęk w tym że mam immo. W tej sytuacji muszą ecu zakodować na nowo w ASO pod kluczyk? Czy jak to się odbywa? |
Dokładnie, trzeba wkodować Twoje obecne kluczyki do nowego ECU za pomocą urządenia MUT II. Można sobie uprościć życie jeśłi masz kluczyk od tamtego kompa to wystarczy go przytrzymać przy stacyjce podczas odpalania i będzie ok. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24281 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-09-2006, 08:29
|
|
|
No w sumie to nawet świec nie wykręcaliśmy, a może od najprostszych rzeczy trzeba zacząć. Czujnik temp. sprawdziłem, silniczek krokowy też
Ja jednak stawiałem na EGR lub bypas. Bo po odpaleniu i przytrzymaniu gazu silnik nie gaśnie, więc gdyby to było ECU, to pewnie niezależnie od tego by gasł. Chyba, że coś się nagrzewa w samym ECU (też możliwe) i zaczyna przewodzić. Z tym, że:
- ASO już się nie raz pomyliło co do tego atua
- drugie ECU to koszt spory i zagadkownica czy będzie lepiej czy nie.
Do tego dochodzi oczywiście koszt zaprogramowania immo w nowym ECU (tylko ASO).
Jeśli coś w starym ECU było już kombinowane, to jest cień nadziei, że to jest to, ale żadnej pewności. |
|
|
|
 |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2006, 17:20
|
|
|
josie napisał/a: | A podnosi obroty przy toczeniu auta? Jak zachowuje się przy włączeniu obciążenia (ogrzewanie szyby, kręcenie kierownicą, klima)? |
Tzn jak się toczy na luzie? Nie podnosi. Przy włączeniu odbiorników pradu/klimy tez nie.
bartek_nkm napisał/a: | Można sobie uprościć życie jeśłi masz kluczyk od tamtego kompa to wystarczy go przytrzymać przy stacyjce podczas odpalania i będzie ok. |
To chyba nie takie proste - dorobiłem sobie kluczyk bez immo do mojego auta. Otwiera wszystkie drzwi i kreci silnikiem ale nie odpala. Przytrzymywanie oryginalnego kluczyka na wszelkie mozliwe sposoby przy stacyjce nic nie daje. Sam kluczyk oryginalny pali od razu - oczywsicie na ciepłym
Krzyzak - przypominam że przy odłaczonym silniczku auto zachowuje sie identycznie. Wiec albo faktycznie cos ze sterowaniem silniczka albo bypass albo nie wiem co jeszcze wpływa na silniczek (świece chyba nie??) Ale w ASO twierdza (pytalem 3 razy) ze EGR, bypass, czujnik temp, swiece, kable, pompa paliwa sa ok... (co nie znaczy ze im wierze, ale za bardzo nie mam jak im udowodnic ze nie mają racji)
Namierzyłem identyczny komputer ale z angielskiego auta - ktos kiedyś na forum pisał ze taki nie bedzie pasował. Tak jest naprawde? Wszystkie numery identyczne, a manual nie pisze o podziale ecu na LH i RH drive. Dzieli na te z immo i bez, i na MPI MVV i MPI except MVV (co to jest MVV??! - moj model to except MVV)
No i ostatnie pytanie - z tego co piszecie wygląda na to ze wsadzenie ecu z innego colta i przeprogramowanie kluczyka MUTem to nie problem. Tymczasem w ASO nie wiedzieli czy można tak zrobić - tzn twierdzil ze nowy ecu musi byc czysty przez fabryczne (?) wykasowanie m.in. kodu immo. Sciemniali czy sie nie znają?
Z gory dzieki za czytanie moich wypocin |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24281 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-09-2006, 09:52
|
|
|
MVV - Mitsubishi Vertical Vortex. Chodzi o silniki pracujące z ubogą mieszanką (nawet 25:1, zamiast tradycyjnych 14,7:1).
Co do programowania kluczyka i niewiedzy ASO - trudno się za nich wypowiadać. Wiem, że kolega zamówił kluczyk do swojego auta (z Niemiec) podając numer VIN. Następnie w ASO za ok. 180 zł kluczyk został "wprogramowany" w układ fabrycznego immobilisera i do ECU.
Narazie odbierz PW i możemy spróbować pokombinować. Pytałeś w ASO jak sprawdzali bypas i EGR? |
|
|
|
 |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 29-09-2006, 10:31
|
|
|
ASO dalej nie może się zdecydować czy można przeprogramować używany ecu czy nie. Ja wpadłem na inny pomysł (pochodny pomysłu Bartka z przykładaniem kluczyka) - oprócz ecu silnika przełożyć również ecu immo i wkładkę kluczyka w stacyjce i zobaczyć czy wszystko zagra - moge miec wszystkie elementy. Jakie jest wasze zdanie? Będzie to prostrze niż męczenie się z kodowaniem ecu pod stary kluczyk (albo kluczyka pod nowe ecu)?
Tak przy okazji do czego słuzy ecu immobilisera? Tylko do przesyłania sygnału dla ecu silnika czy też jest kodowany pod kluczyk? (BTW skoro ecu to engine control unit to bez sensu jest nazywanie sterownika czegokolwiek innego niz silnik własnie ecu). |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2006, 18:07 Re: Dalej nie odpala na zimnym - wina komputera?
|
|
|
lukamar napisał/a: | Witam ponownie
Po kolejnej wizycie w ASO tym razem powiedziano mi, że za brak trzymania obrotów na zimnym silniku odpowiada ecu ktory nie steruje silnikiem krokowym.
Przypomne że jakiś miesiąc temu samochód nagle zdechł i nie chcial trzymac wolnych obrotów. Czyszczenie przepustnicy (ASO) pomogło na tyle że trzyma je na ciepłym.
Póki co jest w miarę ok - potrzymam go przez 30s na gazie i już nie gaśnie. Ale przyjdzie zima, a zimą to wiadomo - można i zamarznąć... |
mam identyczne objawy na zimnym.. tez czyscilem przepustnice i na cieplym jest git.. jak sprawdzic czy komputer nie dziala??
ile taka przyjemnosc w ASO?? |
|
|
|
 |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2006, 19:34
|
|
|
A silniczek krokowy działa? Przyczyna takich objawów może byc różna - źle wyregulowane obroty, silniczek padnięty, zapchany bypass, czujnik temp, EGR i jeszcze pare rzeczy... Awaria ecu jest na samym końcu listy... U mnie nie działa silniczek-jak wyciagnę wtyczkę objawy są takie same. Ale sam silniczek jest sprawny (wsadziłem inny i to samo). W każdym razie w ASO po odrzuceniu tych rzeczy o których pisałem zdiagnozowali kompa. Jego historia w wątku "co nie tak z tym ecu" z wczoraj. W aso zapłaciłem 160 pln. (czyszczenie przepustnicy+diagnostyka). |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2006, 21:06
|
|
|
i tu jest haczyk boo... nie widze nigdzie u mnie silniczka krokowego...to mozliwe skoro jest na pelnym wtrysku??
wymieniona przez Ciebie lista jest dość dluga a nie dysponuje wszystkimi narzedziami wiec chyba oddam w rece fachowców...
[ Dodano: 03-10-2006, 21:10 ]
btw gdzie jest czujnik temperatury?? chodzi o termostat czy jakis inny?? |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 04-10-2006, 09:38
|
|
|
Termostat to termostat - jest to coś w stylu zaworu... ciepło-otwiera sie, zimno-zamyka sie...
Czujniki temperatury masz dwa jeden w chłodnicy, a drugi (ważniejszy) w głowicy lub przy glowicy w korpusie termostatu...
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24281 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-10-2006, 10:47
|
|
|
ROMEL napisał/a: | Czujniki temperatury masz dwa jeden w chłodnicy, a drugi (ważniejszy) w głowicy lub przy glowicy w korpusie termostatu... |
I trzeci pokazujący temp. przy zegarach |
|
|
|
 |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 05-10-2006, 15:08
|
|
|
Witam ponownie
Naprawa kompa chyba nie wchodzi w grę - padnięte scalaki są nie do dostania. Pytałem w Magserv, paru innych sporych sklepach internetowych i kiszka. Znalazłem nawet jakiegoś kolesia z forum OBD2 który też szuka tego układu - napisał mi że przez pół roku nie namierzył. Kupowanie ecu tylko po to zeby wylutować scalaki nie ma sensu, lepiej go wsadzic taki jaki jest. I mam teraz 2 opcje - przełożyc ecu silnika i ecu immo i zakodowac kluczyki w ASO (250 pln) lub do tego przełozyc zamki i cylinder stacyjki od tego drugiego auta (odpada konieczność kodowania). Czy taką operację moża przeprowadzić we własnym zakresie? Z service manuala wynika że żeby wyciągnąć wkładkę stacyjki potrzeba tylko śrubokreta - nie trzeba demontować kierownicy. Zamiana zamków w drzwiach tez chyba nie jest trudna...
Jak zwykle wdzięczny będe za wszelkie sugestie bardziej doświadczonych kolegów |
|
|
|
 |
|
|