Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
spadek mocy
Autor Wiadomość
szikuna 
Forumowicz


Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 91
Skąd: Zambrów
Wysłany: 22-08-2010, 21:45   

na twojej stronce wchodzę do działu-
"23.12.2006 - w dziale technicznym przybył opis wymiany rozrządu w silniku 4G15"
a tam jest napisane-
"Uwaga:
Opis wymiany nadaje się także dla silnika 4G15 12 v - inaczej jest tylko położony znacznik koła wałka rozrządu. Z innej strony znajduje się też aparat zapłonowy - stąd możliwe różnice w wyglądzie silnika."
przepraszam że tak dociekam ale w końcu nie wiem czy miałem przestawiony rozrząd czy nie. Mój znajomy opowiadał mi kiedyś że w skodzie też ustawiał na znaki i nic dopiero w książce serwisowej wyczytał że znaki mają się mijać o kilka ząbków i o dziwo skoda zaczeła jeżdzić. Czy w Miśku nie ma takich manewrów
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-08-2010, 07:20   

już sprawdziłem - masz rację
spojrzałem, że masz 12v - tu faktycznie jest tak, jak zaznaczyłeś (lekko pod ukosem do góry)

czyli wygląda, że jest dobrze ustawione
a czy po ustawieniu na znaki wałka rozrządu, wał się zgadza? - czy wcięcie koła pasowego pokazuje T?
 
 
szikuna 
Forumowicz


Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 91
Skąd: Zambrów
Wysłany: 23-08-2010, 08:31   

jak wcięcie koła pasowego ustawie na T to znaki na kole wałka rozrządu zgadzają się czyli wszystko jest niby o.k. Dodam że jak miałem żle ustawiony pasek o 1 ząbek to silnik lekko przerywał tak jakby zapłon gubił. Jak ustawiłem na znaki silnik pracuje równo tylko z tym zapłonem mam problemy. Dzisiaj sprawdzę jeszcze luz zaworów. A może przerwę na świecach zapłonowych mam za duża bo mam 1.4 a wyczytałem że powinna być 1.0-1.1 ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-08-2010, 11:28   

powinno być 1.1
luz zaworów to też niezmiernie ważna rzęcz
 
 
szikuna 
Forumowicz


Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 91
Skąd: Zambrów
Wysłany: 23-08-2010, 13:43   

Wielkie dzięki Krzyzak. Po ustawieniu zaworów (0.15 ssące i 0.25 wydechowe) i ustawieniu zapłonu na 5 stopni lancerek śmiga aż miło.
 
 
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 02-09-2010, 12:51   

Przyłączam się do tematu.
Lancer ma spadek mocy przy 2500obr, wyregulowałem luzy zaworów i ustawiłem zapłon niestety nie pomogło. Wyciągnąłem knock sensor i odzyskał moc. Niestety przygasa przy ruszaniu tak jak by go zalewało.
Co można zrobić żeby zaczął jeździć normalnie?
Jeszcze chciał bym spróbować wyprzedzić zapłon np. o 15stopni żeby sprawdzić czy przypadkiem nie jest przestawiony pasek rozrządu - tylko czy taka próba nie będzie szkodliwa dla silnika?
 
 
 
szikuna 
Forumowicz


Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 91
Skąd: Zambrów
Wysłany: 02-09-2010, 15:09   

Sprawdzenie rozrządu to Latwa sprawa. Zdejmij górną osłone paska a koło pasowe ustaw na znaczniku na T i znaki powinny się zgadzać. W sumie masz do odkręcenia 3 śruby na klucz 10 mm.A co do przestawienia zapłonu to myślę że na moment nie zaszkodzi ale sprawdzić rozrząd lepiej tradycyjnym sposobem.
 
 
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 02-09-2010, 15:56   

OKi, dzięki za radę, myślałem że trzeba całą osłone rozrządu ściągać. A to by się równało praktycznie z wymianą paska (odkręcanie poduszki, ściąganie paska alternatora i od wspomagania oraz kołą pasowego).
Dzięki za pomoc, jutro będe sprawdzał :) .
 
 
 
szikuna 
Forumowicz


Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 91
Skąd: Zambrów
Wysłany: 15-09-2010, 17:11   

znowu mam ten problem tzn. lancerek na 5 stopniach ustawionych ze zmasowanym zł. zapłonu jest słaby i więcej pali ale wystarczy przekręcić aparat o 0.5 cm (bez zmasowanego zł. zapłonu) i nabiera siły. Czy mogę tak jeździć czy dalej dochodzić przyczyny ?
 
 
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 21-10-2010, 12:08   

U mnie rozrząd dobrze ustawiony na znakach. W silniku rzeczywiście słychać jakieś stuki dlatego po wyjęciu czujnika spalania stukowego auto zaczeło jeździć.
Ciekawe ile zrobię na tym silniku.

Ktoś wie co tam może stukać? Luzy zaworowe mam dobrze ustawione.
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 04-11-2010, 20:34   

stukać może:
- panewka
- poduszka silnika /są 4 szt./
- źle zmontowany popychacz tzw. piesek w głowicy :p
ale stawiam na panewkę
sprawdzić łatwo miska olejowa na dół /po spuszczeniu oleju/ i ręką na każdy cylinder poszarpać góra dół korbowód/ jak są luzy - czuć , jak trzeba wymienić to równie łatwo, ale trzeba sprawdzić czy niema resztek panewki na na wale. Jak nie był szlifowany wał dać panewki nominalne..... :p
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 11-11-2010, 21:53   

Dzięki za podpowiedź. A przy takim luzie na panewce to coś niebezpiecznego dla silnika?
Poduszki odpadają raczej bo to słychać zawsze, czy to wolne czy większe obroty.
A aby wymienić te penewki to jaka procedura?? Najlepiej krok po kroku.


Pozdrawiam.
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 12-11-2010, 19:24   

zależy jeżeli chodzi o tzw szybki kurs serwisowy to klucze 10 12 14 17
1wjechać na kanał spuścić olej z silnika /klucz 17
2następnie odkręcić belkę pod silnikiem i zdemontować belkę pod silnikiem i poduszki
3odkręcić miskę olejową
4sprawdzić na którym korbowodzie jest luz - szarpiemy ręką każdy korbowód
5jest luz zdemontować wszystkie panewki tłokowe sprawdzić gładkość wału korbowego
jeżeli występują nierówności w wyniku przylepienia sie resztek panewki oczyścic papierem ściernym /300, 500/
6wźąść komplet nowych panewek standart i założyć dodatkowo sobie ściągnąć wcześniej manual silnika - tam sa podane wymiary std 1 2 3 szlif mierzy się mikrometrem
7wymienić filtr oleju
8zamontować miskę belkę nalać olej.
to tak na szybko ewentualnie można zdemontować jedynie miskę bez demontażu belki
Na pełny zakresie demontujemy wał z silnika - mierzy się i wymienia się wszystkie panewki. Najłatwiej sprawdzić wał przy użyciu mikrometru - trzeba po pierwsze wykluczyć jajowatość czopów wału.
A czym grozi stukanie panewki zniszczeniem silnika, głowicy lub wału korbowego :p
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 15-11-2010, 09:04   

Dzięki za opis, czyli aby wymienić panewki to trzeba wymontować wał korbowya to się wiąże z wyciągnięciem tłoków? To już chyba dość skomplikowana operacja. Ściągnąć trzeba pewnie rozrząd?
 
 
 
omenek 
Forumowicz


Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 71
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 15-11-2010, 19:35   

Ja w takim razie podczepię się do tematu. Nabieram odwagi żeby wymienić panewki w swoim Miśku i w związku z tym mam pytanie czy jest duży problem z wyjęciem wału korbowego od dołu?

Pozdrawiam.
_________________
Zobacz mojego Colta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.