 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Pyt. o możliwość uszkodzenia automat. skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
Carrot
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI AT '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-09-2010, 00:47 [Cari 1.8 GDI] Pyt. o możliwość uszkodzenia automat. skrzyni
|
|
|
Witam, jestem użytkownikiem Carismy z 99r z automatyczną skrzynią. Auto ma przejechane prawie 150 tys. km. Skrzynia biegów zachowuje się świetnie.
Moim zmartwieniem jest to, że dziś został wrzucony bieg P podczas jazdy na Drive - myślę, że przy około 30 - 40 km/h. Osoba kierująca po prostu wcisnęła przycisk podczas jazdy i przełożyła drążek w pozycję P. Słychać było rzężenie (może nie jakieś intensywne - coś w rodzaju jakby spadł łańcuch z roweru podczas pedałowania, nie wyczuwalne były żadne wibracje czy szarpnięcia), po jakichś trzech sekundach auto zostało wyhamowane hamulcem.
Po chwili postoju nieśmiałe przełożenie na D i samochód zachowywał się bez zarzutów. Skrzynia po przejechaniu jakichś 30 km zachowuje się nadal świetnie.
Niepokój (czy też pewien niesmak, nerw) jednak pozostaje. Chciałem zapytać zorientowanych w tym temacie osób, czy mimo wszystko muszę sprawdzić skrzynię w serwisie, czy zawsze taka sytuacja jest groźna...
Interesuje mnie co technicznie wtedy dzieję się w skrzyni, czy też w całym układzie napędowym.
Dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam! |
Ostatnio zmieniony przez Carrot 16-09-2010, 10:02, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
mareqm
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI ,2003 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 94 Skąd: okolice W-wy
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-09-2010, 07:41
|
|
|
przyjacielu - wrzuć P na postoju i nie zapinaj ręcznego - sprawdź czy blokada jeszcze działa
możliwe, że wszystkie "kły" blokujące zostały pozrywane i spadły gdzieś na dół skrzyni nie czyniąc innych zniszczeń
tak czy siak skrzynia raczej jest uszkodzona - w zakresie biegu P |
|
|
|
 |
Carrot
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI AT '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-09-2010, 12:47
|
|
|
Witam ponownie. Byłem przed chwilą potestować delikatnie zachowanie samochodu na biegu P na spadku i wzniesieniu.
Na Drive podjeżdżałem do przodu w kierunku spadku, hamulec, przełożenie na P, delikatne popuszczanie hamulca - z 10 cm toczenia i zdecydowana blokada kół, powtórzyłem to kilkukrotnie - za każdym razem prawidłowo.
Na lekkim wzniesieniu bieg wsteczny R, cofanie w kierunku spadku, hamulec, przełożenie na P, delikatne popuszczanie hamulca - to samo: parę cm toczenia i zdecydowana blokada kół, też powtórzyłem to ze 3 - 4 razy.
Cały czas nasłuchiwałem przy otwartych szybach i nie odnotowałem żadnych niepokojących dźwięków.
Czy może to oznaczać, że rzeczywiście było w tym dużo szczęścia i czy myślicie, że mogę darować sobie wizytę w serwisie do czasu, aż nie zauważę żadnych niepokojących objawów? |
|
|
|
 |
|
|