|
[EA5A/W 2.5] Tuleja górna zwrotnicy tylnego koła Galant SE |
| Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 523 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21978 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-09-2010, 21:26
|
|
|
| zbir napisał/a: | | Czy może ktoś wyjasnić po ludzku o co chodzi manualowi w tej ramce na dole? | Jest pokazany ściągacz do sworzni. Nakrętkę luzujesz aż gwint sworznia będzie na równo z nią i zakładasz ściagacz. Nakrętki nie odkręcasz zupełnie aby nie uszkodzić gwintu. Jak sworzeń "wyskoczy" ze zwrotnicy to odkręcasz nakrętkę. To tak na chłopski rozum...
[ Dodano: 13-09-2010, 22:52 ]
| zbir napisał/a: | | aż nie wytrzymałem i zadzwoniłem do japaneze, potwierdził ze do zwrotnicy wszystkie trzy tuleje są takie same! | Siet, o jeden dzień za późno. Zamówiłem tylko 2 szt. i jutro odbieram. Taka okazja by wymienić wszystkie... |
|
|
|
 |
pelu
Forumowicz

Auto: GALANT 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 75 Skąd: kraków
|
Wysłany: 15-09-2010, 19:40
|
|
|
| rozumiem,ze te dolne tuleje sa dokladnie identyczne jak te gorne,czyli toczymy dolne tuleje rowniez? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 523 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21978 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-09-2010, 21:27
|
|
|
| pelu napisał/a: | | czyli toczymy dolne tuleje rowniez? | Po co? |
|
|
|
 |
pelu
Forumowicz

Auto: GALANT 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 75 Skąd: kraków
|
Wysłany: 15-09-2010, 22:16
|
|
|
| Hugo napisał/a: | Ja wczoraj szukałem w IC i niestety, mówią że nie namierzą po wymiarach
Jestem po wymianie jednej strony ( kupiłem to co pisze wyżej w IC, ze zniżką wyszło ok 15zł/szt ).
Miałem niewielki problem. A mianowicie otwór w zwrotnicy ma 35,5mm a nowa tulejka miała 36,5 mm. Trzeba było trochę przytrzeć papierem (uwaga, mocno się wtedy grzeje i może się rozwulkanizować=trzeba to robić chłodząc się browarkiem )
Drugą ( na przyszłość) liznąłem na tokarce w pracy |
o to mi chodzi |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 523 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21978 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-09-2010, 06:56
|
|
|
| irekkczek nic o tym nie pisał. Pewnie dlatego, że robił to w warsztacie i nic mu nie powiedzieli. |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-09-2010, 14:24
|
|
|
dzięki Hugo za wyjaśnienie.
A czy do wymiany tych tulejek wogóle trzeba ściagać zwrotnice? może da sie to zrobić na aucie tylko odczepiając wahacze....? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 523 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21978 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-09-2010, 15:09
|
|
|
| zbir napisał/a: | | A czy do wymiany tych tulejek wogóle trzeba ściagać zwrotnice? może da sie to zrobić na aucie tylko odczepiając wahacze....? | Też tak sobie myślałem, ale raczej nie widzę żadnych szans. Jak wybijesz starą tuleję i wciśniesz/wbijesz nową jak wszystko będzie się telepało? |
|
|
|
 |
pelu
Forumowicz

Auto: GALANT 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 75 Skąd: kraków
|
Wysłany: 20-09-2010, 09:10
|
|
|
| to w koncu jsak, trzeba toczyc czy nie, bo juz sam sie gubie.... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 523 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21978 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-09-2010, 07:40
|
|
|
| pelu napisał/a: | | to w koncu jsak, trzeba toczyc czy nie, bo juz sam sie gubie.... | Wczoraj wymianiałem. Z tego co powiedział ślusarz, który mi je montował, trzeba toczyć ok. 0,5 mm. Mi z pomiarów wychodziło, że otwór w zwrotnicy ma 35,5 mm, a tuleja 36,5 mm, ale ponoć stoczył tylko 0,5 mm. Fakt faktem-toczyć trzeba. |
|
|
|
 |
pelu
Forumowicz

Auto: GALANT 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 75 Skąd: kraków
|
Wysłany: 21-09-2010, 22:06
|
|
|
| Hugo napisał/a: | | pelu napisał/a: | | to w koncu jsak, trzeba toczyc czy nie, bo juz sam sie gubie.... | Wczoraj wymianiałem. Z tego co powiedział ślusarz, który mi je montował, trzeba toczyć ok. 0,5 mm. Mi z pomiarów wychodziło, że otwór w zwrotnicy ma 35,5 mm, a tuleja 36,5 mm, ale ponoć stoczył tylko 0,5 mm. Fakt faktem-toczyć trzeba. |
wielkie vdzieki za info,czyli te dwie dolne tuleje sa dokladnie takie same jak ta dolna??
i jeszcze pytanie auto na dziurach zarzucalo "tylkiem" przed wymiana?? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 21-09-2010, 22:23
|
|
|
| pelu napisał/a: |
wielkie vdzieki za info,czyli te dwie dolne tuleje sa dokladnie takie same jak ta dolna??
|
Czyli, że dwie dolne są takie jak górna. Inaczej mówiąc wszystkie tuleje w zwrotnicy są takie same. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
pelu
Forumowicz

Auto: GALANT 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 75 Skąd: kraków
|
Wysłany: 21-09-2010, 22:33
|
|
|
| swinks_UK napisał/a: | | pelu napisał/a: |
wielkie vdzieki za info,czyli te dwie dolne tuleje sa dokladnie takie same jak ta dolna??
|
Czyli, że dwie dolne są takie jak górna. Inaczej mówiąc wszystkie tuleje w zwrotnicy są takie same. |
aaa.... przepraszam za pomylke, caly dzien pracy daje o sobie znac
dzieki jeszcze raz
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 523 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21978 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-09-2010, 12:10
|
|
|
| pelu napisał/a: | | czyli te dwie dolne tuleje sa dokladnie takie same jak ta dolna?? | Nie mam pojęcia, bo ich nie wymieniałem i z powodu sporego nakładu czasu i pracy jaki musi zostać poświęcony na wyjęcie zwrotnic, nawet ich nie pomierzyłem, ale japaneze twierdzi, że są takie same. | pelu napisał/a: | | i jeszcze pytanie auto na dziurach zarzucalo "tylkiem" przed wymiana?? | Tak dokładnie, szczególnie na mokrym asfalcie, nie mówiąc o oblodzonej nawierzchni, kiedyś prawie mnie obróciło o 180 stopni. Teraz nic takiego nie zauważam, jedzie jak po szynach. |
|
|
|
 |
irekkczek
Forumowicz

Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 126 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 23-09-2010, 00:35
|
|
|
| pelu napisał/a: | | Hugo napisał/a: | | pelu napisał/a: | | to w koncu jsak, trzeba toczyc czy nie, bo juz sam sie gubie.... | Wczoraj wymianiałem. Z tego co powiedział ślusarz, który mi je montował, trzeba toczyć ok. 0,5 mm. Mi z pomiarów wychodziło, że otwór w zwrotnicy ma 35,5 mm, a tuleja 36,5 mm, ale ponoć stoczył tylko 0,5 mm. Fakt faktem-toczyć trzeba. |
wielkie vdzieki za info,czyli te dwie dolne tuleje sa dokladnie takie same jak ta dolna??
i jeszcze pytanie auto na dziurach zarzucalo "tylkiem" przed wymiana?? |
więc i ja się dołączę.
W warsztacie mi nie wspominali nic o toczeniu tulei dlatego nie mogłem się wypowiedzieć. Jeśli chodzi o "bujanie" tyłem na dziurach to jest duuuża poprawa po wymianie. Muszę jeszcze dodać, że owe "bujanie" powstało po "wyprostowaniu" tylnych kół, tzn. po skorygowaniu kątów do normalnych wartości czyli ok 1,3-1,1 °. Wcześniej jak miałem ponad 2 ° to bujania nie było. Teraz jest w końcu dobrze. |
|
|
|
 |
|
|