Centralny... |
Autor |
Wiadomość |
mitsu1234
Forumowicz
Auto: ----
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 43 Skąd: stąd
|
Wysłany: 16-09-2010, 17:12 Centralny...
|
|
|
Witam, mam pewien problem. Otóz zamontowalem sterownik centralnego zamka i z modulu sterownika wychodzi jeden przewod dajacy impuls na kierunkowskazy. Jak rozwiazac ta sytuacje aby po zamknieciu/ otwarciu migaly obie strony kierunkow, bo teraz mam ten przewod podpiety tylko pod lewa strone. Wiem, że mozna jeszcze sie wpiac w awaryjne, ale szczerze mowiac nie chce mi sie rozbierac konsoli srodkowej |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-09-2010, 00:02
|
|
|
Należy zastosować dwie diody prostownicze 3A(amperowe) które przeważnie są w komplecie ze sterownikiem. w sklepie elektrononicznym kosztują około 50gr za sztukę. Nimi rozdzielisz napięcie na dwie strony a po włączeniu kierunkowskazu nie będą migały obie strony:) |
|
|
|
 |
mitsu1234
Forumowicz
Auto: ----
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 43 Skąd: stąd
|
Wysłany: 17-09-2010, 16:26
|
|
|
Czyli do jednej i drugiej diody dolutowuje kabelki po obu stronach, z jednej strony mostkuje i dolutowuje do kabla z modulu a z drugiej strony z jednej diody do jednego kabla od kierunkow, a z drugiej do drugiego kabla od kierunkow?? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-09-2010, 22:03
|
|
|
Właśnie tak tylko w odpowiednią stronę trzeba ustawić diody i wszystko będzie ok.
Można też zastosować przekaźnik z dwoma stykami lub 2 pojedyncze przekaźniki ale rozwiązanie z diodami jest tańsze i prostsze. |
|
|
|
 |
mitsu1234
Forumowicz
Auto: ----
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 43 Skąd: stąd
|
Wysłany: 17-09-2010, 22:12
|
|
|
Polaryzacja w strone kabli od kierunkow?? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-09-2010, 22:23
|
|
|
Tak ale najpierw najlepiej sprawdzić:) |
|
|
|
 |
mitsu1234
Forumowicz
Auto: ----
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 43 Skąd: stąd
|
Wysłany: 17-09-2010, 22:26
|
|
|
W jaki sposob? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 17-09-2010, 22:51
|
|
|
Można się tez wpiąć w awaryjne i jest bez kombinowania. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-09-2010, 23:02
|
|
|
Podłączyć i sprawdzić, tylko w jednym kierunku dioda zadziała. Wszystko jak opisałeś czyli dwie te same elektrody diód złączyć i podłączyć do nich kabel ze sterownika a dwie pozostałe elektrody podłączyć do przewodów kierunkowskazów, jedną na jedną strone a drugą na drugą.
londolut to nie jest kombinowanie, tak jest to oryginalnie podłączane a jak chcesz się wpiąć w awaryjne, ten sygnał ze sterownika trzeba podzielić na obie strony, jak to zmostkujesz to przy włączeniu jednego kierunkowskazu będą migały obie strony. Dlatego stosuje się dwie diody aby zapobiec zmostkowaniu. |
|
|
|
 |
mitsu1234
Forumowicz
Auto: ----
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 43 Skąd: stąd
|
Wysłany: 18-09-2010, 11:25
|
|
|
Dzieki za pomoc, plecho1 poszlo pomogl |
|
|
|
 |
|