Bydlak |
Autor |
Wiadomość |
luckyluck
Mitsumaniak

Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 960 Skąd: Znad Pilicy
|
Wysłany: 11-09-2010, 22:56 Bydlak
|
|
|
Witajcie,
Tak sobie czytam te Wasze romanse i stwierdziłem, że również się pochwalę...
2 lata temu jeździłem Galem 2.0 GLSi z roku 93. Auto było fenomenalne i bezawaryjne więc mój następny egzemplarz też musiał być Miśkiem. Wyglądało tak:
Długo szukałem następcy w internecie aż w końcu znalazłem i wybrałem się na łowy. Posłuchajcie... (?)
Gala 2.5 V6 Wagon, wersja Avance (zwany pieszczotliwie - Bydle ) kupiłem 22 kwietnia 2010r. Rocznik 99, kolor - perłowy granat, przebieg prawdopodobnie 168kkm.
Generalnie nie miałem zamiaru kupować auta w bryle wagon, jednak dech mi zaparło gdy go zobaczyłem. Pamiętam jak dziś, był ciepły wieczór, komary gryzły jak oszalałe a Gal stał sobie w zielonej trawie i uśmiechał się do mnie szelmowsko... Wystarczył tylko jeden rzut oka i stwierdziłem: ten łobuz musi być mój. Najpierw Misiek został sprawdzony czujnikiem lakieru, wynik - brzytwa . Po jeździe próbnej, umówiłem się na drugi dzień na oględziny wnętrzności i podwozia. Wszystko grało.
Był to jeden jedyny Gal jaki obejrzałem i od razu strzał w dziesiątkę (identycznie zresztą kupiłem E55A). Po prostu miłość od pierwszego spojrzenia.
W Bydlaku zostało wymienione/zrobione:
- rozrząd, a właściwie tylko pasek gdyż okazało się, że reszta komponentów jest w stanie bardzo dobrym
- olej silnikowy - Castrol Magnatec 5w40 (po obserwacji wpisów na forumie zdecydowałem przy następnej wymianie przejdę prawdopodobnie na Valvoline)
- olej skrzyni biegów - Texaco MTF 94
- klocki hamulcowe - TRW
- tylne tarcze - Lukas
- zabezpieczenie podwozia - Valvoline Body Safe
Do wymiany/naprawy kwalifikują się:
- łożyska na wałku sprzęgłowym
- rolka napinająca wspomagania/klimy
- tylne nadkola do lekkiej poprawki
- usunięcie kleju z tylnego zderzaka (próbowałem już różnych środków w tym zachwalany na forum TAR REMOVER firmy K2 i nic) lub naklejenie nowej nakładki
- założenie podwójnej końcówki tłumika
A teraz najlepsze czyli fotka Bydlaka:
 |
_________________ Bydlak
 |
Ostatnio zmieniony przez luckyluck 03-03-2014, 18:31, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 11-09-2010, 23:03
|
|
|
Ładna gablota proszę pana poka trochę zdjęć ze środka |
|
|
|
 |
luckyluck
Mitsumaniak

Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 960 Skąd: Znad Pilicy
|
Wysłany: 11-09-2010, 23:22
|
|
|
Psikus napisał/a: | Ładna gablota proszę pana poka trochę zdjęć ze środka |
THX.
A pokażę, pokażę tylko nie mam...
Miałem zrobić ale pogoda była licha i we środku lampa błyskała jak głupia i wszystko na szaro wychodziło. Brr...
Jedno jedyne co trochę widać to takie, czyli nic nie widać:
Ale oczywiście poprawię się, gdyż założony temat zobowiązuje... |
_________________ Bydlak
 |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 12-09-2010, 14:09
|
|
|
Czarny avance, czarny środek mniam. Kiedy sprzedajesz?:P |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 12-09-2010, 14:52
|
|
|
Psikus, luckyluck napisał/a: | kolor - perłowy granat |
Zacna fura choć bardziej do mnie przemawiają sedany. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 12-09-2010, 15:55
|
|
|
luckyluck, witamy w Naszych Miśkach
Piękny ten twój Bydlak |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 12-09-2010, 20:49
|
|
|
Na tych zdjęciach wygląda jak czarny, co nie zmienia faktu ze i tak mi sie podoba
luckyluck, może mi lotke odsprzedasz? |
|
|
|
 |
fck
Forumowicz

Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 342 Skąd: Płock
|
Wysłany: 12-09-2010, 21:44 Re: Kronika Wuja Luke'a ...
|
|
|
luckyluck napisał/a: |
W Bydlaku zostało wymienione/zrobione:
- rozrząd, a właściwie tylko pasek gdyż okazało się, że reszta komponentów jest w stanie bardzo dobrym
|
trochę głupio zrobiłeś ze przy okazji nie wymieniłeś wszystkiego co z paskiem się wymienia |
_________________ Mój Sport Edition A71 Hamilton Silver http://forum.mitsumaniaki...t=49430&start=0 |
|
|
|
 |
luckyluck
Mitsumaniak

Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 960 Skąd: Znad Pilicy
|
Wysłany: 12-09-2010, 21:55
|
|
|
Psikus napisał/a: |
luckyluck, może mi lotke odsprzedasz? |
Prawda, że piękna jest? Niby jedno małe skrzydełko a zmienia auto niesamowicie...
Chłopaki dzięki za miłe słowa ale przestańcie tak go komplementować, bo jeszcze w pychę wpadnie i w Alfę się zmieni!
Fck, mam sprawdzonego mechanika, który do mnie dzwonił podczas roboty i przekonywał, że bez sensu to wszystko zmieniać. Dla niego to i tak żadna oszczędność była (ani pieniędzy, ani czasu) więc zaufałem chłopinie. Może nic się nie wydarzy. To co miał zmienić dodatkowo - zmienił, to co do roboty dodatkowo - powiedział.
Aha, Bydle ma w tej chwili przejechane 172 400 km. |
_________________ Bydlak
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-09-2010, 22:38
|
|
|
Piękny Avance , gratuluje Bydlaka |
|
|
|
 |
KucharZ
Mitsumaniak
Auto: EA5W '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 449 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-09-2010, 11:53
|
|
|
Śliczny galancik, niech sie sprawuje i dbaj o niego Niestety nie miałem czasu przeczytać historii, ale jutro to nadrobie |
_________________ Galant EA5W 08.2009 - ...
Colt CA4A 01.2008 - 03.2009 - sprzedany
Witaj Gość, zobacz mojego Galanta
 |
|
|
|
 |
luckyluck
Mitsumaniak

Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 960 Skąd: Znad Pilicy
|
Wysłany: 22-09-2010, 09:58
|
|
|
Znalazłem końcówkę jaką zamotuje na wydech. Nie wiem tylko czy te śrubki będą trzymać, może lepiej przyspawać?
 |
_________________ Bydlak
 |
|
|
|
 |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 22-09-2010, 10:30
|
|
|
te śrubki trzymają jak końcówka rury wchodzi na styk na oryginał, testowałem podobne rozwiązanie w hondzie i wyglądało to słabo, nie dość że widac że to lipa a nie wydech to jak się poluzuja te śrubki to klekocze i trąca prowincją. Tak więc po wywaleniu tego dziadostwa na allegro kupiłem cały wydeh końcowy i słuzył mi az do sprzedania auta i posłuzy jeszcze pewnie wiele lat. koszt z tego co pamietam końcowego tłumnika z polerowanym końcem był w okolicach 150 zł. |
|
|
|
 |
luckyluck
Mitsumaniak

Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 960 Skąd: Znad Pilicy
|
Wysłany: 22-09-2010, 10:54
|
|
|
Szwagroz, do silników 2.0 tłumików jest znacznie więcej. Gdy szukałem do swojego końcowego wydechu nic nie mogłem znaleźć. Pisałem do wielu firm i wszędzie koszt wykonania tłumika przekraczał 500zł. Trochę dużo a przecież seria bardzo dobrze brzmi. W końcu znalazłem tłumik końcowy ale jakąś używkę na allegro. Zaryzykowałem, kupiłem i wszystko jest ok. Jestem zadowolony.
Dlatego chciałbym tylko końcówkę ozdobną wrzucić. Tak mi się zdawało, że śrubki nie będą trzymać i utwierdziłeś mnie, że trącą wiochą . Choć z drugiej strony nie byłoby ich widać z perspektywy kierowcy auta za mną. Ale jak robić to robić porządnie. Pójdę potem na parking i zmierzę średnicę rury, dobiorę końcówkę na styk i dospawam. Najlepiej gdyby wyszło na równo ze ścianką tłumika. Z tego co pamiętam od ścianki tłumika do równi ze zderzakiem jest chyba 20cm. |
_________________ Bydlak
 |
|
|
|
 |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 22-09-2010, 11:30
|
|
|
mój ojciec ma w mikrze dokrecaną końcówkę, ale on ma na imbusy i po dwa w rzędzie (3 rzędy po 2 imbusy) co sprawia ze nie wystepuje efekt opadania i całość równo się trzyma, cała końcówka jest z podwójnej blachy i jak ma dokrecone imbusy to są na styk z blachą i ich nie widać, tu natomiast sa na klucz zdaje się 8 albo 10 na wystajacych blaszkach, a pomysł z obcięciem tych blaszek ze śrubkami i przyspawanie do tłumnika jest jak najbardziej logiczny i chyba jedynie słuszny.
a tłumik kupowałem od tego gościa:
http://allegro.pl/listing...47170&country=1
niestety nie ma juz tej serii tłumików co kupowałem dobre 3 lata temu, do tamtych podawało się jakie auto i pojemność a oni dobierali niby najbardziej odpowiedni, no i mozna było dobrać czy dźwięk seria, lekki bas czy hard |
|
|
|
 |
|