Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
przełączanie napędów super selekt
Autor Wiadomość
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 27-09-2010, 08:41   przełączanie napędów super selekt

Witam
Jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość. Czytałem forum przez całą niedzielę i nie znalazłem odpowiedzi, dlatego postanowiłem założyć nowy temat.
Chcę kupić pajero z silnikiem 2.8 TD i skrzynią manualną super selekt.
Dzisiaj oglądałem taki samochód i wszystko jest niby ok, ale jest problem z przełączaniem napędów. to znaczy daje się włączyć 2H 4H i 4HLc. natomiast w Żaden sposób nie udało mi się włączyć pozycji N i 4LLc. Nie wiem czy aby to włączyć trzeba w jakiś specjalny sposób przesunąć dźwignię? Razem z właścicielem kręciliśmy lewarkiem na wszystkie strony (mało lewarka nie wyrwaliśmy) i nic.
Drugi problem to mrugające kontrolki od napędów. Jak włączę 2H to świecą się kontrolki tylnych kół a przednich migają, jak włączę 4H to świecą się kontrolki przednich i tylnych kół a mruga kontrolka między osiowego układu różnicowego. Jak włączę 4HLc to świecą się na stałe kontrolki kół i układu różnicowego między osiowego. Czy tak to powinno działać? trochę wkurzające jest to mruganie. Nie mruga tylko kontrolka blokady tylnego dyfra (włączana osobnym włącznikiem) ale ona włącza się podobno tylko w pozycji 4LLc której nie udało mi się włączyć.
Bardzo proszę o wyjaśnienie mi jak to działa i pomoc w ogarnięciu tego tematu.
Auto fajne i nie mam zbyt wiele czasu na podjęcie decyzji o kupnie. Sprzedawca jest handlarzem i widać że nie zna się na terenówkach.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 27-09-2010, 10:41   

Zobacz czy na przednich piastach jest napis AUTO FREE?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 27-09-2010, 13:44   

Na piastach nie ma żadnych napisów, są tak jakby chromowane kapsle założone. We fronterze miałem sprzęgiełka większe (bardziej wystające) tu wygląda to inaczej.
A jak z tą dźwignią do przełączania napędów, może trzeba ją wcisnąć aby przełączyć na N i 4LLc? na co jeszcze warto zwrócić uwagę w tym aucie? Jutro jadę do gościa z kasą i chyba go wezmę jak uda mi się włączyć N i 4LLc.
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 27-09-2010, 15:30   

Trzeba wcisnac wajche,a reszta twojego opisu jest ok - tak ma byc :)
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
boo 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero II 1997 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: NOWOGARD
Wysłany: 27-09-2010, 16:27   

:lol: jak kupiłem swoje pajero to też 20 minut próbowałem włączyć 4LLc :oops: trzeba zrobić tak ja pisze 5eba. u mnie jak mam na 2h to nic nie mruga-jak przełącze z 4h na 2h to chwile mruga przód i przestaje a świeci się tylko 2h jak z 2h na 4h to przód chwile mruga i zapala się na stałe - jakoś tak :shock:
 
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 27-09-2010, 17:00   

Musisz to wyczuć-o ile dobrze pamiętam to drążek do dołu trochę trzeba przydusić-i jeśli to skrzynia automatyczna, to musi być pozycja N włączona, aby nie powstawały naprężenia...
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 27-09-2010, 20:59   

W skrzyni SS sprzęgiełka na piastach są zbędne (mniej do psucia w błotku :biggrin: ), no chyba że ktoś wypasił miśka.

A z tym włączaniem reduktora to u mnie jest tak:
z pozycji 4HLc trzeba wcisnąć - lekko w prawo i do przodu - masz N - wcisnąć i dalej do przodu - masz 4LLc

wtedy włącz blokadę tyłu i przejedź pare metrów - wszystkie kontrolki powinny palić się na stałe
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 28-09-2010, 07:32   

rico.1 napisał/a:
lekko w prawo i do przodu - masz N - wcisnąć i dalej do przodu - masz 4LLc
hmm...u mnie w lewo.
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 28-09-2010, 17:19   

Zgadza się wajchę trzeba wcisnąć i lekko w prawo i do przodu. Wszystkie napędy i blokady działają. Natomiast kontrolki nie działają tak jak powinny i trzeba się będzie temu przyjrzeć.
Auto kupiłem i jak przebrnę przez jego rejestrację (auto z Niemiec) to zabiorę się za naprawę tych kontrolek. Wszelkie sugestie dodtyczące naprawy ich będą bardzo mile widziane.
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 28-09-2010, 19:26   

z tymi kontrolkami to nagminne.Zacznij od żarówek, potem czujniki...To najpierw kupiłeś, a później dochodziłeś jak i czy działa ???!!!??? Ciekawe z tymi stronami...może w automacie jest inaczej niż w manualu...
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 28-09-2010, 19:44   

A moze angol na inaczej??
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 28-09-2010, 20:15   

Nie najpierw jeszcze raz sprawdziłem czy wszystkie napędy się włączają a dopiero potem było płacenie. Kontrolki się zrobi jak się uda albo nie i też będzie dobrze. Ważne że napędy i blokady fizycznie działają. Ja mam skrzynię manualną i trzeba wcisnąć i lekko w prawo i do przodu. To nie jest angol, angola bym rozpoznał.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 28-09-2010, 20:36   

gołąb napisał/a:
Ciekawe z tymi stronami...może w automacie jest inaczej niż w manualu...

5eba napisał/a:
A moze angol na inaczej??


dokładnie tak jak piszecie, czyli jak drążek reduktora jest po prawej to go włączasz dając w prawo, a jak reduktor po lewej to włączasz dając w lewo, automaty mają po przeciwnych stronach, a w anglikach jest odwrotnie
 
 
Janek__22 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 52
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 29-12-2010, 16:55   

Mam pytanie , mam automata ze skrzynią SS i się zastanawiam do czego służy przycisk na dzwigni do biegów ( taki z boku sie naciska ) ,po naciśnięciu zapala sie kontrolka OD off , nie wiem czy u mnie to działa czy nie . Na jakich przełożeniach powinno się tego uzywac i co to powoduje ?
 
 
Maromer 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero Classic 2.5 TD 2001 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 26
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-12-2010, 16:59   

Janek__22 napisał/a:
Mam pytanie , mam automata ze skrzynią SS i się zastanawiam do czego służy przycisk na dzwigni do biegów ( taki z boku sie naciska ) ,po naciśnięciu zapala sie kontrolka OD off , nie wiem czy u mnie to działa czy nie . Na jakich przełożeniach powinno się tego uzywac i co to powoduje ?


http://forum.mitsumaniaki...ight=over+drive
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.