przełączanie napędów super selekt |
Autor |
Wiadomość |
masonry
Forumowicz
Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Nowe Warpno
|
Wysłany: 27-09-2010, 08:41 przełączanie napędów super selekt
|
|
|
Witam
Jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość. Czytałem forum przez całą niedzielę i nie znalazłem odpowiedzi, dlatego postanowiłem założyć nowy temat.
Chcę kupić pajero z silnikiem 2.8 TD i skrzynią manualną super selekt.
Dzisiaj oglądałem taki samochód i wszystko jest niby ok, ale jest problem z przełączaniem napędów. to znaczy daje się włączyć 2H 4H i 4HLc. natomiast w Żaden sposób nie udało mi się włączyć pozycji N i 4LLc. Nie wiem czy aby to włączyć trzeba w jakiś specjalny sposób przesunąć dźwignię? Razem z właścicielem kręciliśmy lewarkiem na wszystkie strony (mało lewarka nie wyrwaliśmy) i nic.
Drugi problem to mrugające kontrolki od napędów. Jak włączę 2H to świecą się kontrolki tylnych kół a przednich migają, jak włączę 4H to świecą się kontrolki przednich i tylnych kół a mruga kontrolka między osiowego układu różnicowego. Jak włączę 4HLc to świecą się na stałe kontrolki kół i układu różnicowego między osiowego. Czy tak to powinno działać? trochę wkurzające jest to mruganie. Nie mruga tylko kontrolka blokady tylnego dyfra (włączana osobnym włącznikiem) ale ona włącza się podobno tylko w pozycji 4LLc której nie udało mi się włączyć.
Bardzo proszę o wyjaśnienie mi jak to działa i pomoc w ogarnięciu tego tematu.
Auto fajne i nie mam zbyt wiele czasu na podjęcie decyzji o kupnie. Sprzedawca jest handlarzem i widać że nie zna się na terenówkach. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 27-09-2010, 10:41
|
|
|
Zobacz czy na przednich piastach jest napis AUTO FREE? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
masonry
Forumowicz
Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Nowe Warpno
|
Wysłany: 27-09-2010, 13:44
|
|
|
Na piastach nie ma żadnych napisów, są tak jakby chromowane kapsle założone. We fronterze miałem sprzęgiełka większe (bardziej wystające) tu wygląda to inaczej.
A jak z tą dźwignią do przełączania napędów, może trzeba ją wcisnąć aby przełączyć na N i 4LLc? na co jeszcze warto zwrócić uwagę w tym aucie? Jutro jadę do gościa z kasą i chyba go wezmę jak uda mi się włączyć N i 4LLc. |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 27-09-2010, 15:30
|
|
|
Trzeba wcisnac wajche,a reszta twojego opisu jest ok - tak ma byc |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
boo
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero II 1997 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 4 Skąd: NOWOGARD
|
Wysłany: 27-09-2010, 16:27
|
|
|
jak kupiłem swoje pajero to też 20 minut próbowałem włączyć 4LLc trzeba zrobić tak ja pisze 5eba. u mnie jak mam na 2h to nic nie mruga-jak przełącze z 4h na 2h to chwile mruga przód i przestaje a świeci się tylko 2h jak z 2h na 4h to przód chwile mruga i zapala się na stałe - jakoś tak |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 27-09-2010, 17:00
|
|
|
Musisz to wyczuć-o ile dobrze pamiętam to drążek do dołu trochę trzeba przydusić-i jeśli to skrzynia automatyczna, to musi być pozycja N włączona, aby nie powstawały naprężenia... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 27-09-2010, 20:59
|
|
|
W skrzyni SS sprzęgiełka na piastach są zbędne (mniej do psucia w błotku ), no chyba że ktoś wypasił miśka.
A z tym włączaniem reduktora to u mnie jest tak:
z pozycji 4HLc trzeba wcisnąć - lekko w prawo i do przodu - masz N - wcisnąć i dalej do przodu - masz 4LLc
wtedy włącz blokadę tyłu i przejedź pare metrów - wszystkie kontrolki powinny palić się na stałe |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 28-09-2010, 07:32
|
|
|
rico.1 napisał/a: | lekko w prawo i do przodu - masz N - wcisnąć i dalej do przodu - masz 4LLc | hmm...u mnie w lewo. |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
masonry
Forumowicz
Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Nowe Warpno
|
Wysłany: 28-09-2010, 17:19
|
|
|
Zgadza się wajchę trzeba wcisnąć i lekko w prawo i do przodu. Wszystkie napędy i blokady działają. Natomiast kontrolki nie działają tak jak powinny i trzeba się będzie temu przyjrzeć.
Auto kupiłem i jak przebrnę przez jego rejestrację (auto z Niemiec) to zabiorę się za naprawę tych kontrolek. Wszelkie sugestie dodtyczące naprawy ich będą bardzo mile widziane. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 28-09-2010, 19:26
|
|
|
z tymi kontrolkami to nagminne.Zacznij od żarówek, potem czujniki...To najpierw kupiłeś, a później dochodziłeś jak i czy działa ???!!!??? Ciekawe z tymi stronami...może w automacie jest inaczej niż w manualu... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 28-09-2010, 19:44
|
|
|
A moze angol na inaczej?? |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
masonry
Forumowicz
Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Nowe Warpno
|
Wysłany: 28-09-2010, 20:15
|
|
|
Nie najpierw jeszcze raz sprawdziłem czy wszystkie napędy się włączają a dopiero potem było płacenie. Kontrolki się zrobi jak się uda albo nie i też będzie dobrze. Ważne że napędy i blokady fizycznie działają. Ja mam skrzynię manualną i trzeba wcisnąć i lekko w prawo i do przodu. To nie jest angol, angola bym rozpoznał. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 28-09-2010, 20:36
|
|
|
gołąb napisał/a: | Ciekawe z tymi stronami...może w automacie jest inaczej niż w manualu... |
5eba napisał/a: | A moze angol na inaczej?? |
dokładnie tak jak piszecie, czyli jak drążek reduktora jest po prawej to go włączasz dając w prawo, a jak reduktor po lewej to włączasz dając w lewo, automaty mają po przeciwnych stronach, a w anglikach jest odwrotnie |
|
|
|
 |
Janek__22
Forumowicz
Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 52 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 29-12-2010, 16:55
|
|
|
Mam pytanie , mam automata ze skrzynią SS i się zastanawiam do czego służy przycisk na dzwigni do biegów ( taki z boku sie naciska ) ,po naciśnięciu zapala sie kontrolka OD off , nie wiem czy u mnie to działa czy nie . Na jakich przełożeniach powinno się tego uzywac i co to powoduje ? |
|
|
|
 |
Maromer
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Classic 2.5 TD 2001 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 26 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29-12-2010, 16:59
|
|
|
Janek__22 napisał/a: | Mam pytanie , mam automata ze skrzynią SS i się zastanawiam do czego służy przycisk na dzwigni do biegów ( taki z boku sie naciska ) ,po naciśnięciu zapala sie kontrolka OD off , nie wiem czy u mnie to działa czy nie . Na jakich przełożeniach powinno się tego uzywac i co to powoduje ? |
http://forum.mitsumaniaki...ight=over+drive |
_________________
 |
|
|
|
 |
|