 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 02:25 |
Wymiana uszczelki pod głowicą |
Autor |
Wiadomość |
promil69 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2006, 17:53
|
|
|
Ogromne dzięki! dokładnie o to mi chodziło.
Głowice dociągnołem na 85 Nm bo troszke słabo wydawało mi się 70 Nm. Mam nadzieję, że to nie zaszkodzi.
Pytanko - zawory reguluje się na goroncym silniku?
Jeszcze pytanko z tą regulacją zaworów - ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć działu DOWNLOAD możecie mi mapisać jak powinny być ustawione?
...i następne - wymieniam od razu pasek rozrządu, napinacz też wymienić (pasek był w dobrym stanie, prawdopodobnie wymieniany nie dawno ale ja wole to zrobić "po swojemu" - będe miał większą pewność, że wszystko jest GREAT |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 04-10-2006, 09:48
|
|
|
Z głową po dociąnięciu o 15kN nie powinno sie nic stać - teoretycznie...
Zawory reguluje sie na gorąco...
Jak wymieniasz pasek, wymień rolkę (napinacz) i uszczelniacz wału i wałka rozrządu... będziesz miał spokój na dług długi czas...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-10-2006, 13:22
|
|
|
ROMEL napisał/a: | Jak wymieniasz pasek, wymień rolkę (napinacz) i uszczelniacz wału i wałka rozrządu... będziesz miał spokój na dług długi czas... |
Kup najlepiej rolkę firmy GMB, koszt 60-70 zł, ale pewna, najlepsza. Jeśli będziesz zmieniał uszczelniacze to kup np. firm Corteco lub NOK. Koszt za szt. to ok. 10 zł. Ja musiałem wymienić na wale i kupiłem najpierw z JC. Od razu po założeniu i odpaleniu silnika z uszczelniacza lał się olej "ciurkiem" (takie badziewie). Później założyłem NOK i susza do dzisiaj. Także wiem z autopsji co piszę. |
|
|
|
 |
promil69 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-10-2006, 11:33
|
|
|
Głowica założona - silnik o dziwo pali Tylko mam dwa problemy :]
1) - silnik cholernie szybko się grzeje około 5 minut na wolnych obrotach i już jest gorący (wskaz. od temp. w połowie)
2) problem z obrotami - reguluje tak jak na stronie Krzyzaka i pkt. 12 za kazdym razem kiedy podłanczam silniczek regulujący obroty to po odpalneniu obraty skaczą między 1000 a 1300 dopuki nie podłącze silniczka to wszystko jest GREAT - silnik pracuje równo, nie telepie itp. (Wszystko robie wg. instrukcji) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-10-2006, 11:51
|
|
|
Spróbuj skombinować sobie Palma lub chociaż porządny miernik do pomiaru obrotów, bo ten z zegarów jest mocno niedokładny. Być może dajesz zbyt wysokie obroty jałowe i potem jest taki efekt skakanki.
Robiłeś reset po regulacji? - chodzi o bazowe ustawienie silniczka na środek zakresu. |
|
|
|
 |
promil69 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2006, 08:08
|
|
|
Ok-i z obrotami doszedłem do ładu Tak jak pisałeś Krzyzak dawałem zbyt wysokie obroty, dałem "ciut" mniejsze i jest GREAT. Jeszcze pytanko - jak mocno musi być naciągnięty pasek rozrządu?? bo naciągnołem go tak żeby można było go przekręcić o 45` wydaje mi się troszzke mocno... proszę o rade |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-10-2006, 08:15
|
|
|
ja robiłem tak, że założyłem NAJPIERW nowy napinacz i przykręciłem go na tyle, żeby był prosto; potem zakładałem pasek - najpierw wał, potem tą dłuższą stroną do wałka i na końcu przy napinaczyu - trzeba go odchylić i założyć pasek a on już sam - siłą sprężyny dociśnie pasek
potem ważne jest dokręcanie napinacza - najpierw śrubę na regulacji, potem tą drugą
a pasek powinien pod naciskiem ok. 10 kg odchylać się na środek śruby - tak mniej więcej na połowie tej jego wolnej strony
skrobię manual do tego, więc niedługo będzie wiadomo, co i jak
edit:
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 07-10-2006, 14:58
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | skrobię manual do tego, więc niedługo będzie wiadomo, co i jak | normalnie Etzold nam tu rośnie!! |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
|
|