Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
15-10-2007, 02:25
Wymiana uszczelki pod głowicą
Autor Wiadomość
promil69
[Usunięty]

Wysłany: 03-10-2006, 17:53   

Ogromne dzięki! :D dokładnie o to mi chodziło. :)

Głowice dociągnołem na 85 Nm bo troszke słabo wydawało mi się 70 Nm. Mam nadzieję, że to nie zaszkodzi.
Pytanko - zawory reguluje się na goroncym silniku?

Jeszcze pytanko z tą regulacją zaworów - ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć działu DOWNLOAD :( możecie mi mapisać jak powinny być ustawione?

...i następne - wymieniam od razu pasek rozrządu, napinacz też wymienić (pasek był w dobrym stanie, prawdopodobnie wymieniany nie dawno ale ja wole to zrobić "po swojemu" - będe miał większą pewność, że wszystko jest GREAT :)
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 04-10-2006, 09:48   

Z głową po dociąnięciu o 15kN nie powinno sie nic stać - teoretycznie...

Zawory reguluje sie na gorąco...

Jak wymieniasz pasek, wymień rolkę (napinacz) i uszczelniacz wału i wałka rozrządu... będziesz miał spokój na dług długi czas...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-10-2006, 13:22   

ROMEL napisał/a:
Jak wymieniasz pasek, wymień rolkę (napinacz) i uszczelniacz wału i wałka rozrządu... będziesz miał spokój na dług długi czas...


Kup najlepiej rolkę firmy GMB, koszt 60-70 zł, ale pewna, najlepsza. Jeśli będziesz zmieniał uszczelniacze to kup np. firm Corteco lub NOK. Koszt za szt. to ok. 10 zł. Ja musiałem wymienić na wale i kupiłem najpierw z JC. Od razu po założeniu i odpaleniu silnika z uszczelniacza lał się olej "ciurkiem" :shock: (takie badziewie). Później założyłem NOK i susza do dzisiaj. Także wiem z autopsji co piszę.
 
 
promil69
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2006, 11:33   

Głowica założona - silnik o dziwo pali :) Tylko mam dwa problemy :]

1) - silnik cholernie szybko się grzeje około 5 minut na wolnych obrotach i już jest gorący (wskaz. od temp. w połowie)

2) problem z obrotami - reguluje tak jak na stronie Krzyzaka i pkt. 12 za kazdym razem kiedy podłanczam silniczek regulujący obroty to po odpalneniu obraty skaczą między 1000 a 1300 dopuki nie podłącze silniczka to wszystko jest GREAT - silnik pracuje równo, nie telepie itp. (Wszystko robie wg. instrukcji)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-10-2006, 11:51   

Spróbuj skombinować sobie Palma lub chociaż porządny miernik do pomiaru obrotów, bo ten z zegarów jest mocno niedokładny. Być może dajesz zbyt wysokie obroty jałowe i potem jest taki efekt skakanki.
Robiłeś reset po regulacji? - chodzi o bazowe ustawienie silniczka na środek zakresu.
 
 
promil69
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2006, 08:08   

Ok-i z obrotami doszedłem do ładu :) Tak jak pisałeś Krzyzak dawałem zbyt wysokie obroty, dałem "ciut" mniejsze i jest GREAT. Jeszcze pytanko - jak mocno musi być naciągnięty pasek rozrządu?? bo naciągnołem go tak żeby można było go przekręcić o 45` wydaje mi się troszzke mocno... proszę o rade
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-10-2006, 08:15   

ja robiłem tak, że założyłem NAJPIERW nowy napinacz i przykręciłem go na tyle, żeby był prosto; potem zakładałem pasek - najpierw wał, potem tą dłuższą stroną do wałka i na końcu przy napinaczyu - trzeba go odchylić i założyć pasek a on już sam - siłą sprężyny dociśnie pasek
potem ważne jest dokręcanie napinacza - najpierw śrubę na regulacji, potem tą drugą
a pasek powinien pod naciskiem ok. 10 kg odchylać się na środek śruby - tak mniej więcej na połowie tej jego wolnej strony
skrobię manual do tego, więc niedługo będzie wiadomo, co i jak

edit:
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 07-10-2006, 14:58   

Krzyzak napisał/a:
skrobię manual do tego, więc niedługo będzie wiadomo, co i jak
normalnie Etzold nam tu rośnie!!
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.