Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
15-10-2007, 02:22
Od czego zacząć ?
Autor Wiadomość
mitsunik
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2006, 10:22   Od czego zacząć ?

Witam wszystkich, mam następujący problem.
Wczoraj, gdy jechałem wieczorem w pewnym momencie zgasł silnik.
Przy próbie odpalenia, silnik odpala poczym zaraz gaśnie.
Podczas odpalania,gdy silnik załapie reaguje na pedał gazu ( wkręca się na obroty), niestety gaśnie, gdy odpuszczę rozrusznik.
Dokonywałem próby odpalenia na gazie jak i na benzynie z takim samym skutkiem L.
Od czego zacząć poszukiwanie przyczyny?
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 06-10-2006, 12:23   

Na początek zacznij od wysokiego napiecia...

-Kable WN
-świece
-kopułka / palec
-Cewka... to mi jest najbardziej podpadające...cewke dobrze by było sprawdzić na przyrządzie... uzwojenie pierwotne i wtórne...

LPG niszczy układ wysokiego napiecia....


Pozdr
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 06-10-2006, 13:49   

ROMEL, niby gaz go rozpuszcz??? Jest napewno b. wrazliwe na wady w instalacji w/n
ROMEL napisał/a:

LPG niszczy układ wysokiego napiecia....

sprawdz elektrozawory benzy , gaz /zachowuje sie tak jak przy braku gazu-paliwa resztki ci pozwola na wysokie obroty ale tylko bez obciazenia nie ruszysz/
pasek rozrzadu /punkty/
sprawdz uklad w/n /ale watpliwe bo niewszedl bys na wysokie obroty/
masz wtrysk czy nie? jezeli gaznik to najprawdopodobniej po stronie benzyny zawiesil ci sie plywak a po stronie gazu go zabraklo

Edit tomusn: nie można pisać po polsku? interpunkcja!!
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
Ostatnio zmieniony przez tomusn 06-10-2006, 17:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 06-10-2006, 14:26   

WOJMI1....

Opisywałem juz nie raz dlaczego LPG niszczy układ wysokiego napięcia...

Nie chce mi sie jeszcze raz tego pisać, użyj opcji SZUKAJ - ja tego nie wymiśliłem to są fakty wynikające same z siebie... Janizacja itd....

I gaz "niby" nie rozpuszcza niczego tylko podnośi bardzo mocno WN ... nie ma znamionowego 18Kv tylko 28Kv i wtedy juz nie wytrzymuje sprzęt po jakimś czasie - dlaczego czytaj wyżej...

na temat możliwych awarii samego układu LPG czy tez przeróbek zwiazanych z ta instalacja nie wypowidam sie i nie będę sie wypowiadał... bo nie uzywam i sie nie znam :wink:


PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 06-10-2006, 14:59   

dobra bede szukal ale smierdzi mi to czarami
bo cewka wn zyskuje nagle i gwaltowni wieksze przelozenie/z12V na 18KV benz. 12V na 28 kV/ po zmianie rodzaju paliwa no moze?
jedyne co moge ci przyznac to osprzed musi byc bardziej niezawodny -- brak koncentracji par /tez gaz/benzyny w kopule cylindra. przy lpg bardziej jalowa mieszanka o wyzszym wskazniku oktanu/105/
gdzie ta dziwaczna jonizacja chyba jedynie w cylindrze???
PRAW FIZYKI NIE ZMIENISZ- POZATYM LUBIE CZYTAC TO CO PISZESZ--NAPRAWDE MASZ DUZA WIEDZE
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2006, 15:06   

wojmi1, to jest nic :D

Tutaj jako SEMP prowadzę z nim dyskusję na forum MKP -> http://www.mitsubishiklub...=5917&KW=fasolk żebyś wiedział jaka byłą jego reakcja jak się zorientował że ja to ja :mrgreen:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 06-10-2006, 15:51   

ja tam z oswiecimia .............. moze sie ktos obrazic a po co wiec ugryze sie w jezyk ide czytac te peany
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2006, 15:53   

wojmi1, :lol: tu na forum mm jakoś mało obraźliwe jednostki siedzą a porządna techniczna dyskusja zawsze jest w cenie :mrgreen:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 06-10-2006, 16:10   

po fasolce sa przynajmniej baczki!!!
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 06-10-2006, 16:40   

hm... taaak - Hubcio - napisałeś to jakby z sarkazmem co do tamtej dyskusji... co do wyzszego napiecia to przyznałes racje... o ile pamiętam....

Chodzi tylko i wyłącznie o komore spalania.... i świece zapłonowe - a szczególnie jej elektrody...

Przy benzynie (mieszance) iskra pomiedzy elktrodami aby przeskoczyć potrzebuje 18KV (około) wszystko identyk ale na LPG (mieszance) iskra ma bardzo utrudnioną drogę przeskoku - czyli wyładowania, ponieważ brak jest odpowiedniej jonizacji miszanki... i wtedy cewka ładuje do momentu aż dostanie upustu - a że upust na świecy utrudniony to i napiecie jest wyższe... nie potrafie bardziej dogłębnie opisać - nie jest jak to Kolega zauważył pobocznie FIZYKIEM,,,

Tu jest wzmianka... proszę

A jeszcze mam pytanie,... dlaczego to awarie układu WN sa w przeważjącej wiekszości w autkach z LPG,
dlaczego są specjalne świece WN, dlaczego ludzie na umur kupuja i wyminiaja kopułki i przewody - praktycznie razem z wymianą oleju....

Zastanawiałeś sie dlaczego :?: w każdej mądrzejszej literaturzą piszą do użytkowników LPG żeby bardzo mocno dbać o układ WN.... cześciej zaglądać, częściej wymieniać itd...

Czekam na odpowiedź - TO NIE SĄ CZARY... TO FIZYKA

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
Ostatnio zmieniony przez ROMEL 06-10-2006, 17:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 06-10-2006, 17:12   

dobra to tobie nie chodzi o napiecie tylko o energie niezbedna do przeskoku iskry bo co palec zapierd....i nagle czeka az cewka zaladuje ........... koniec z bajkami regulujesz przerwa na swiecy, ustaw inny kont zaplonu. a problem przy lpg
wojmi1 napisał/a:
jedyne co moge ci przyznac to osprzed musi byc bardziej niezawodny -- brak koncentracji par /tez gaz/benzyny w kopule cylindra. przy lpg bardziej jalowa mieszanka o wyzszym wskazniku oktanu/105/
gdzie ta dziwaczna jonizacja chyba jedynie w cylindrze???

MY SE TU SMICHY CHICHY................
A LPG DZIALA
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 06-10-2006, 17:28   

Nie.... "palec" - nie czeka.... bo jest za wolnym urządzonkiem dla cewki i napiecia żedu 20KV.....

Czytałeś artykuł.... jest wzmianka o utrudnionym zapłonie mieszanki LPG... napisz dlaczego...

Daj jakieś argumenty,,... wtedy będzie dyskusja a nie czcza gadka pisana....

Cytujesz sam siebie - ale tam nie mam wytłumaczenia bezpośredniego powodu dla jakiego musisz dbać o układ WN - dlaczego o niego musisz tak dbac przy LPG...

I tu też o tym piszą/....... o tuuuu

Czekam ,,,,, :arrow:
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 06-10-2006, 17:49   

wojmi1 napisał/a:
Edit tomusn: nie można pisać po polsku? interpunkcja!!


tomek jak juz poprawiasz to poprawiaj dobrze, od kiedy nie wszedl sie razem pisze? :mrgreen:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 06-10-2006, 17:50   

cytat z długiego artykułu....

Dolce - Nie 26 Mar, 2006

W książce "sam naprawiam" jest opisany sposób pomiaru kabli WN właśnie omomierzem - oczywiście, że ten pomiar - w przypaku dobrej oporności kabli - nie da całkowicie pewności, iż kable nie są zużyte. Jenak jeśli zamist podczas pomiaru kabeków wyjdzie oporność sporo wyższa, lub 0 - jest to podstawą do stwierdzenia ich złego stanu. Podobie jest zresztą z cewką - pomiar oporności może okazać się dobry, natomiast cewka będzie miała np. przbicie - więc i tak będzie uszkodzona. A jeśli wyjdzie zła oporność ? A więc pomiar oporności ma sens i jest metodą wykluczenia. Co do gazu - zapłon mieszanki gazowej w stosunku do benzynowej wymaga ok. 30 % energii więcej, stąd to powszechne twierdzenie, że kable do gazu muszą być częściej wymieniane. Kable zużywają się stopniowo, ulegają zestarzeniu itp. Oczywiście mogą również ulec uszkodzeniu zaraz po zamontowaniu (wada) ale to już inna historia.

Koniec cytatu...
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 06-10-2006, 18:06   

ROMEL, wszystkROMEL, o dla ciebie, ustalenia poczatkowe :
rodzaj i wlasciwosci mieszanki pow lpg pkt.1,2,3,4,5, 6 wnioski 7
1
sklad gaz powietrze +gaz propanbutan - w komorze spalania lepsze wymieszanie skladnikow niz mieszanek benzynowych
2
wyzsza liczba oktanowa lpg 105, benzyna 95
3
brak zjawiska samozaplonu wynika pkt 2
4
koniecznosc trafienia w fazie pracy/ pkt2.3./ zaplon nastepuje tylko iskra elektryczna
5
mieszanka na bazie lpg bardziej jalowa masa 1kg lpg zajmuje wieksza objetosc niz 1kg benzyny
stad spadek mocy a wzrost zurzycia paliwa/10-15%/ wieksza elastycznos silnika / wzrost momentu/ w/w
wyzszej temp spalania
6
jonizacja gazow - mieszanki zaplonowej przeskok iskry utrudniony w wyniku pkt 1,2,5
7
regulacja inny kont zaplonu przyspieszony ok 6 stopni /dluzej trwa luk elektryczny/ mniejsza przerwa na swiecy np 4g37 zamiast 1.1-0.6 zmiana liczby przewodniej swiecy lepsze efekty spalania przy wielu elektrodach.
8 niechce mi sie szukac po podrecznikach cytatow
ALE CHYBA COS POJOLES ROMEL ---nie psucie instalacji tylko wyzsze wymagania
prosciej sie nie da ale .... to sie postaram jestem ze wsi
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.