Przesunięty przez: Gene 02-06-2009, 08:48 |
[2.5 TD] Kontrolka napędu 4x4. |
Autor |
Wiadomość |
bieszczadnik
Nowy Forumowicz
Auto: pajero sport 2,5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 8 Skąd: bieszczady
|
Wysłany: 27-03-2010, 00:12
|
|
|
Witam!
widze że temat migającej kontrolki jest dosyć popularny bo u mnie jest dokładnie to samo,dodatkowo zapala mi się kontrolka abs-u i co ciekawe po załączeniu 4x4 gaśnie.Myśle ze czas rozwalić ten problem i dlatego mam kilka pytań;
po pierwsze za co odpowiedzialne są elektrozaworki podciśnienia
co jeśli jeden działa a drugi nie
jaki związek ma abs i zapięcie sprzęgiełek na napędzie przedniej osi
mam zamiar zakończyć ten temat jakimiś konkretami......
pozdrawiam wszystkich i dam znać o postępach!!!!! |
_________________ droga motoryzacyjna zawsze kończy się na terenówce!!!! |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-03-2010, 10:56
|
|
|
Konkretami powiadasz, to ja chetnie zobacze K94 ze sprzegielkami piast.
Teraz do rzeczy. Przyczyn mrugania moze byc kilka:
uszkodzone kable (zerwane, przegnite)
uszkodzone czujniki (reduktor i/lub most)
uszkodzona vacuum pompa lub inny element ukladu podcisnienia
Bieszczadnik napisał/a: | Za co odpowiedzialne są elektrozaworki podciśnienia? |
Generalnie za sterowanie siłownikiem. Jeden solenoid (usuwa czasteczki gazu) tworzy podcisnienie a drugi przywraca normalne cisnienie.
Jesli chodzi o ABS to nie wiem jaki zwiazek moze miec z silownikiem. Byc moze takze sam czujnik lub kabel sa uszkodzone i w chwili kiedy przekazywany jest naped na przednia os daja znac o sobie. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 28-03-2010, 20:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Vini
Forumowicz

Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-03-2010, 14:11
|
|
|
Przy uszkodzonych elektrozaworach, nie działa prawidłowo czujnik nr 10, dlatego ABS głupieje.
Oryginał można z powodzeniem zastąpić dwoma elektrozaworami firmy PIERBURG o oporności powyżej 30 OHM, nie więcej niż 45.
U mnie działa bez zarzutu i koszt naprawy banalny
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
bieszczadnik
Nowy Forumowicz
Auto: pajero sport 2,5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 8 Skąd: bieszczady
|
Wysłany: 28-03-2010, 20:39
|
|
|
Wielkie dzięki za wskazówki!!!!!
Powiedzcie jeszcze tylko czy przy załączonym napędzie na tył i wyjmowaniu wtyczek z elektrozaworów powinny cykać oba czy tylko ten bliżej kabiny????
Postaram się wymienić zaworek i dam znać jaki efekt!!!!
Komtrolka absu załącza się przy samym końcu hamowania przy minimalnej prędkości a gaśnie po przełączeniu napędu na 4 i powrocie na 2...???
pozdrawiam!
Aha jeszcze jedno,co powoduje odpięcie kół od przednich półosi???,w starym pajero odpinam je ręcznie przy kołach..... |
_________________ droga motoryzacyjna zawsze kończy się na terenówce!!!! |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-03-2010, 22:08
|
|
|
Bieszczadnik napisał/a: | Aha jeszcze jedno,co powoduje odpięcie kół od przednich półosi???,w starym pajero odpinam je ręcznie przy kołach..... |
nic
polosie sa spiete z kolami na stale |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
bieszczadnik
Nowy Forumowicz
Auto: pajero sport 2,5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 8 Skąd: bieszczady
|
Wysłany: 28-03-2010, 22:20
|
|
|
tzn.,że mimo odpiętego napędu na przód cały czas miele sie olej w przednim moście???
w takim razie pajero rocznik 1987 jest dużo lepszy pod tym względem!!! |
_________________ droga motoryzacyjna zawsze kończy się na terenówce!!!! |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-03-2010, 23:47
|
|
|
Mozna dobrac i zamontowac jakies sprzegielka manualne, moze AVM - ciut zyska sie na spalaniu. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Vini
Forumowicz

Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29-03-2010, 09:54
|
|
|
bieszczadnik napisał/a: | ...Powiedzcie jeszcze tylko czy przy załączonym napędzie na tył i wyjmowaniu wtyczek z elektrozaworów powinny cykać oba czy tylko ten bliżej kabiny?? |
Jeśli dobrze pamiętam to tak. Sprawdź omomierzem, powinno być około 35 OHM, możesz po odłączeniu podać 12V jeśli nie usłyszysz charakterystycznego kliknięcia, zaworek "nie żyje"
Cytat: | ...Komtrolka absu załącza się przy samym końcu hamowania przy minimalnej prędkości a gaśnie po przełączeniu napędu na 4 i powrocie na 2...??? |
Dokładnie tak było u mnie, martwy był zaworek oznaczony żółtą kropką (bliżej kabiny)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-04-2010, 20:31
|
|
|
Vini napisał/a: | Witam
Odświeżę temat elektrozaworów.
U mnie przez uszkodzony przewód podciśnieniowy między siłownikiem a zaworkiem jeden zatarł się od piasku, drugi "nie żyje" elektrycznie.
Kontrolka napędów oczywiście mruga.
Cena tego modułu zaworów w serwisie zabija (jest to jedna część i koszt 950 brutto)
Oba są identyczne, mają tylko po przeciwnych stronach założone filtry do wyrównania ciśnienia/podciśnienia.
Czy ktoś spotkał te zaworki w innym źródle (rozsądniejszej cenie)? |
Rano jadę do Gdańska, jak dasz szybko znać to mogę zabrać ze sobą taki moduł 602-673-905 |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Vini
Forumowicz

Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-04-2010, 20:51
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Rano jadę do Gdańska, jak dasz szybko znać to mogę zabrać ze sobą taki moduł 602-673-905 |
Bardzo dziękuje za troskę, reszta na PW. |
|
|
|
 |
bieszczadnik
Nowy Forumowicz
Auto: pajero sport 2,5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 8 Skąd: bieszczady
|
Wysłany: 19-04-2010, 21:37
|
|
|
wreszcie miałem troche czasu i dobrałem się do tych zaworków....
stwierdzony padnięty zaworek z niebieską kropką.....
kupiłem komplet zaworków na allegro za 100 pln,o dziwo jest ich całkiem sporo na aukcjach,wymieniłem i po problemie.....
kontrolka zgasła a abs też sie nie zapala......
ciekawe jaką żywotnośc mają te zaworki...dzięki za wskazówki
pozdrawiam!!! |
_________________ droga motoryzacyjna zawsze kończy się na terenówce!!!! |
|
|
|
 |
Vini
Forumowicz

Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-04-2010, 09:21
|
|
|
bieszczadnik napisał/a: | ...ciekawe jaką żywotnośc mają te zaworki.. |
Głownie jeżdżąc na 2H oba są pod zasilaniem, dlatego "używka" może szybko się "skończyć", czego absolutnie Ci nie życzę. |
|
|
|
 |
Grodziak
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2.5 TD '04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 5 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 03-10-2010, 09:53
|
|
|
Miałem taką samą usterkę.
Co dolegało "pacjentowi" ?
Jakieś zwierzątko przegryzło jeden z gumowych wężyków podłączonych do tych zaworków ciśnieniowych. Wymieniłem wężyk, kontrolka przestała migać, koszt naprawy 3 zł.
Radzę dokładnie obejrzeć gumowe wężyki przed szukaniem poważniejszej awarii |
|
|
|
 |
milley
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2.5TD '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 8 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 10-10-2010, 20:09
|
|
|
A czy jest różnica w spalaniu przed i po usunięciu tej usterki? |
|
|
|
 |
Vini
Forumowicz

Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-10-2010, 21:08
|
|
|
milley napisał/a: | A czy jest różnica w spalaniu przed i po usunięciu tej usterki? |
Jeżeli, to bardzo nieznaczna. |
|
|
|
 |
|