Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
02-06-2009, 08:48
[2.5 TD] Kontrolka napędu 4x4.
Autor Wiadomość
bieszczadnik 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero sport 2,5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 8
Skąd: bieszczady
Wysłany: 27-03-2010, 00:12   

Witam!
widze że temat migającej kontrolki jest dosyć popularny bo u mnie jest dokładnie to samo,dodatkowo zapala mi się kontrolka abs-u i co ciekawe po załączeniu 4x4 gaśnie.Myśle ze czas rozwalić ten problem i dlatego mam kilka pytań;
po pierwsze za co odpowiedzialne są elektrozaworki podciśnienia
co jeśli jeden działa a drugi nie
jaki związek ma abs i zapięcie sprzęgiełek na napędzie przedniej osi
mam zamiar zakończyć ten temat jakimiś konkretami......
pozdrawiam wszystkich i dam znać o postępach!!!!!
_________________
droga motoryzacyjna zawsze kończy się na terenówce!!!!
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2010, 10:56   

Konkretami powiadasz, to ja chetnie zobacze K94 ze sprzegielkami piast.
Teraz do rzeczy. Przyczyn mrugania moze byc kilka:
uszkodzone kable (zerwane, przegnite)
uszkodzone czujniki (reduktor i/lub most)
uszkodzona vacuum pompa lub inny element ukladu podcisnienia

Bieszczadnik napisał/a:
Za co odpowiedzialne są elektrozaworki podciśnienia?

Generalnie za sterowanie siłownikiem. Jeden solenoid (usuwa czasteczki gazu) tworzy podcisnienie a drugi przywraca normalne cisnienie.
Jesli chodzi o ABS to nie wiem jaki zwiazek moze miec z silownikiem. Byc moze takze sam czujnik lub kabel sa uszkodzone i w chwili kiedy przekazywany jest naped na przednia os daja znac o sobie.
_________________
C'est La Vie suckers
Ostatnio zmieniony przez Gene 28-03-2010, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-03-2010, 14:11   



Przy uszkodzonych elektrozaworach, nie działa prawidłowo czujnik nr 10, dlatego ABS głupieje.

Oryginał można z powodzeniem zastąpić dwoma elektrozaworami firmy PIERBURG o oporności powyżej 30 OHM, nie więcej niż 45.

U mnie działa bez zarzutu i koszt naprawy banalny :)

Pozdrawiam
 
 
bieszczadnik 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero sport 2,5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 8
Skąd: bieszczady
Wysłany: 28-03-2010, 20:39   

Wielkie dzięki za wskazówki!!!!!
Powiedzcie jeszcze tylko czy przy załączonym napędzie na tył i wyjmowaniu wtyczek z elektrozaworów powinny cykać oba czy tylko ten bliżej kabiny????
Postaram się wymienić zaworek i dam znać jaki efekt!!!!
Komtrolka absu załącza się przy samym końcu hamowania przy minimalnej prędkości a gaśnie po przełączeniu napędu na 4 i powrocie na 2...???
pozdrawiam!
Aha jeszcze jedno,co powoduje odpięcie kół od przednich półosi???,w starym pajero odpinam je ręcznie przy kołach.....
_________________
droga motoryzacyjna zawsze kończy się na terenówce!!!!
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2010, 22:08   

Bieszczadnik napisał/a:
Aha jeszcze jedno,co powoduje odpięcie kół od przednich półosi???,w starym pajero odpinam je ręcznie przy kołach.....

nic :D
polosie sa spiete z kolami na stale
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
bieszczadnik 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero sport 2,5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 8
Skąd: bieszczady
Wysłany: 28-03-2010, 22:20   

tzn.,że mimo odpiętego napędu na przód cały czas miele sie olej w przednim moście???
w takim razie pajero rocznik 1987 jest dużo lepszy pod tym względem!!!
_________________
droga motoryzacyjna zawsze kończy się na terenówce!!!!
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2010, 23:47   

Mozna dobrac i zamontowac jakies sprzegielka manualne, moze AVM - ciut zyska sie na spalaniu.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-03-2010, 09:54   

bieszczadnik napisał/a:
...Powiedzcie jeszcze tylko czy przy załączonym napędzie na tył i wyjmowaniu wtyczek z elektrozaworów powinny cykać oba czy tylko ten bliżej kabiny??

Jeśli dobrze pamiętam to tak. Sprawdź omomierzem, powinno być około 35 OHM, możesz po odłączeniu podać 12V jeśli nie usłyszysz charakterystycznego kliknięcia, zaworek "nie żyje"
Cytat:
...Komtrolka absu załącza się przy samym końcu hamowania przy minimalnej prędkości a gaśnie po przełączeniu napędu na 4 i powrocie na 2...???

Dokładnie tak było u mnie, martwy był zaworek oznaczony żółtą kropką (bliżej kabiny)

Pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 04-04-2010, 20:31   

Vini napisał/a:
Witam

Odświeżę temat elektrozaworów.
U mnie przez uszkodzony przewód podciśnieniowy między siłownikiem a zaworkiem jeden zatarł się od piasku, drugi "nie żyje" elektrycznie.
Kontrolka napędów oczywiście mruga.
Cena tego modułu zaworów w serwisie zabija (jest to jedna część i koszt 950 brutto)
Oba są identyczne, mają tylko po przeciwnych stronach założone filtry do wyrównania ciśnienia/podciśnienia.
Czy ktoś spotkał te zaworki w innym źródle (rozsądniejszej cenie)?

Rano jadę do Gdańska, jak dasz szybko znać to mogę zabrać ze sobą taki moduł 602-673-905
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-04-2010, 20:51   

zbyszekm2 napisał/a:
Rano jadę do Gdańska, jak dasz szybko znać to mogę zabrać ze sobą taki moduł 602-673-905

Bardzo dziękuje za troskę, reszta na PW.
 
 
bieszczadnik 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero sport 2,5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 8
Skąd: bieszczady
Wysłany: 19-04-2010, 21:37   

wreszcie miałem troche czasu i dobrałem się do tych zaworków....
stwierdzony padnięty zaworek z niebieską kropką.....
kupiłem komplet zaworków na allegro za 100 pln,o dziwo jest ich całkiem sporo na aukcjach,wymieniłem i po problemie.....
kontrolka zgasła a abs też sie nie zapala......
ciekawe jaką żywotnośc mają te zaworki...dzięki za wskazówki
pozdrawiam!!! :roll:
_________________
droga motoryzacyjna zawsze kończy się na terenówce!!!!
 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-04-2010, 09:21   

bieszczadnik napisał/a:
...ciekawe jaką żywotnośc mają te zaworki..

Głownie jeżdżąc na 2H oba są pod zasilaniem, dlatego "używka" może szybko się "skończyć", czego absolutnie Ci nie życzę.
 
 
Grodziak 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2.5 TD '04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 03-10-2010, 09:53   

Miałem taką samą usterkę.

Co dolegało "pacjentowi" ?

Jakieś zwierzątko przegryzło jeden z gumowych wężyków podłączonych do tych zaworków ciśnieniowych. Wymieniłem wężyk, kontrolka przestała migać, koszt naprawy 3 zł.
Radzę dokładnie obejrzeć gumowe wężyki przed szukaniem poważniejszej awarii 8)
 
 
milley 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2.5TD '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 10-10-2010, 20:09   

A czy jest różnica w spalaniu przed i po usunięciu tej usterki?
 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-10-2010, 21:08   

milley napisał/a:
A czy jest różnica w spalaniu przed i po usunięciu tej usterki?

Jeżeli, to bardzo nieznaczna.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.