[EA5A/W 2.5] Wyciek oleju |
Autor |
Wiadomość |
Jarcev
Forumowicz Dead before dishonor
Auto: Mitsubishi lancer 08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 212 Skąd: KAtowice
|
Wysłany: 04-10-2010, 18:18 [EA5A/W 2.5] Wyciek oleju
|
|
|
Wiec sprawa wyglada tak , jestem przed wymiana oleju , wymiana miała nastąpić na 175 tysiącu , jest 177 , a wiec kupiłem olej taki jak lany był w niemieckim aso , kupiłem filr i czekałem do weekendu azeby wymienic , w piątek stanąłem na wysokim krawezniku jedną stroną i ... kontrolka oleju .... bagnet - pod minimum . a wiec wchodze pod auto a tam mokro dookoła filtra(foto) , orientuje sie ktos skad to moze ciec ?? jak stoje , nawet dłuzsze postoje to plamy na ulicy nie ma jednak dół cały obryskany .... narazie nie chce lać całego nowego azeby nie wypuscic go dołem ... aha i szukając na forum natknąłem sie na przypadki ze na łączeniu skrzyni z silnikiem i slizgające sie przez to sprzegło , ja takich objawów nie mam
 |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=zczgh2hM_KE
 |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 05-10-2010, 12:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 04-10-2010, 19:29
|
|
|
Witam
Może to być wina uszczelki spod misy olejowej.
U mnie to samo wycieków nie ma ,plam pod autem nie ma a filtr i okolica cała zaolejona.
Jestem po wymianie (sobota) i narazie wszystko ok.
Pozdrawiam |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 04-10-2010, 20:38
|
|
|
Miałem olej też w tym miejscu, ale wycieki były w 2 różnych miejscach.
1 - uszczelka pod korkiem. Olej wali z uszczelki przy korku. Obrócenie uszczelki "do góry nogami" doraźnie pomaga na jakiś czas. Lepiej wymienić tą uszczelkę, ona grosze kosztuje.
2 - z prawego boku silnika jest taka wnęka, dziwne, że z tej wnęki był wyciek... Sprawdź czy tam jest sucho.
Możliwa jest też uszczelka pod głowicą, ale wtedy silnik byłby zapocony - pooglądaj dokładnie silnik, napewno znajdziesz wyciek... |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 04-10-2010, 20:41
|
|
|
Jarcev a filtr oleju jest dokręcony? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 04-10-2010, 20:50
|
|
|
andrew84 napisał/a: | Jarcev a filtr oleju jest dokręcony? |
też pomyślałem że to może być spod filtra... |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Jarcev
Forumowicz Dead before dishonor
Auto: Mitsubishi lancer 08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 212 Skąd: KAtowice
|
Wysłany: 04-10-2010, 21:00
|
|
|
panowie spod korka cieknie na bank bo to widziałem ale nie sądziłem ze az tam dopływa , chociaz kiedys wyczysciłem tam przy korku , przejechałem 100 km i znó było uwalone wiec dobrze cieknie :d jutro kupie korek moze rzeczywiscie tylko tam , a filtr to juz musze wymienic bo bede lał nowy wolej oby to było tylko to bo w kredycie jestem heheh ... na paliwo dzieki ps, mówimy o korku wleweu oleju ?? |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=zczgh2hM_KE
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 04-10-2010, 21:03
|
|
|
w tym miejscu bezposrednio moga byc wycieki spod filtru oleju (bardzo pradopodobne) oraz z krocca chlodnicy oleju badz wezyka chlodnicy. Wyczysc to ladnie odpal silnik i zobacz czy gdzies sie pojawia widoczny wyciek w konkretnym miejscu. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Jarcev
Forumowicz Dead before dishonor
Auto: Mitsubishi lancer 08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 212 Skąd: KAtowice
|
Wysłany: 04-10-2010, 21:10
|
|
|
trocha bede czyscił ok wymienie olej bo i tak juz musze , filtr , tym razem sam dokrece korek :d wyczyszcze to wszystko i zobaczymy mam nadzieje ze to nie ta uszczelka pod głowicą bo to pewnie niezły koszt , ale nie przybywa mi oleju hyhy wrecz odwrotnie a płyn z chłodnicy tez bez tłustych oczek a koledze "sampler" to juz jakis 6ciopak lece |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=zczgh2hM_KE
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24259 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-10-2010, 08:07
|
|
|
ten cały syf mógł się zebrać podczas poprzednich zmian oleju - umieszczenie filtra w V6 powoduje niestety, że syfi się wszystko wokoło (pomimo rynienki do spływu)...
może ktoś poprzednio nie doczyścił
wyczyść to i obserwuj - jak filtr jest dokręcony (a wcale mocno się nie dokręca, żeby było OK), to nie powinno być w tym miejscu przecieków |
|
|
|
 |
eddi1977
Forumowicz

Auto: uno 900 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 194 Skąd: Otwock,Chełm
|
Wysłany: 05-10-2010, 16:14
|
|
|
Jarcev napisał/a: | mam nadzieje ze to nie ta uszczelka pod głowicą |
Chodzi o uszczelki pod pokrywami zaworów,wymiana nie jest bardzo kosztowna ale jako że są dwie to już trochę.U mnie jest podobnie ale wyciek jest niewielki,nie ma plam oleju po dłuższym postoju. |
|
|
|
 |
pelu
Forumowicz

Auto: GALANT 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 75 Skąd: kraków
|
Wysłany: 05-10-2010, 22:53
|
|
|
eddi1977 napisał/a: | Jarcev napisał/a: | mam nadzieje ze to nie ta uszczelka pod głowicą |
Chodzi o uszczelki pod pokrywami zaworów,wymiana nie jest bardzo kosztowna ale jako że są dwie to już trochę.U mnie jest podobnie ale wyciek jest niewielki,nie ma plam oleju po dłuższym postoju. |
roweniez stawiam na uszczelki pod pokrywami, umnie jest to samo |
|
|
|
 |
Jarcev
Forumowicz Dead before dishonor
Auto: Mitsubishi lancer 08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 212 Skąd: KAtowice
|
Wysłany: 06-10-2010, 15:32
|
|
|
370 zł , znalazłem na jekiejs stronie to mam dwie takie kupic czy to jest juz do v jako dwie ?:D zaraz pojade do sklepu to mi powiedzą SZpece orientuje sie ktos ile wymiana? bo jak w audicy miałem tą uszczelke do wymiany to zapłaciłem chyba 14 zł hyhy i wymieniłem sam |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=zczgh2hM_KE
 |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 09-03-2011, 20:24
|
|
|
Podepnę się pod temat bo mam bardzo podobny problem. Dzisiaj spędziłem kilkanaście minut pod samochodem w poszukiwaniu wycieku. Też w okolicy filtra mam wszystko upaprane olejem - pod podstawą filtra wisiała kropelka oleju. Ale to raczej nie z filtra cieknie bo widać że to z góry coś leje. Z prawej strony silnika jak się stoi przed autem jest dosyć mokro - też na początku widać było że z korka cieknie ale to już wyeliminowałem jakiś czas temu. Cały kolektor wydechowy od spodu jest upaprany bo po nim ciągnie i po bloku silnika. Wygląda na to że z góry to tylko uszczelka pod pokrywą zaworów która faktycznie się poci w tych miejscach ale żeby aż tak. Najlepsze jest to że ubytków oleju nie ma i w płynie też się nic nie pojawia (więc to chyba nie głowica) - większość tych plam to może jeszcze efekt cieknącego wcześniej korka i wymiany oleju - jak już ktoś wspomniał w V6 przy wymianie filtra musi się upaprać - ale jak wisi kropelka to coś nie tak nadal jest. Z drugiej głowicy też coś popuszcza bo widać że ciągnie coś po kolektorze. Uszczelki pod pokrywy już mam (tylko wymienić) - nie wiele więcej tam widać bo tyle tam tego że ciężko cokolwiek stwierdzić. Plam oleju nie zostawiam bo jak już wspomniałem kontroluję stan - wymieniałem olej jakieś 1200km temu i nie zauważyłem żeby coś dużo ubyło - co się pojawi to pewnie pęd powietrza rozniesie po silniku. Nie wiem może odstawię auto do mechanika w celu wymiany tych uszczelek i może coś znajdą jeśli to nie to. Kurcze spać już nie mogę przez ten samochód |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
malina_drizzt
Forumowicz

Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 453 Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
|
Wysłany: 09-03-2011, 22:53
|
|
|
Cieknie ci klasycznie z pod pokrywy zaworów.
Mam to samo kropelka sobie wisi i silnik od uszczelki w dół upaprany, oleju pobiera tyle, że właściwie trudno to zmierzyć po kilku tys. km.
Poza tym nie trzeba litra oleju żeby cały silnik był uświniony. |
|
|
|
 |
Jarcev
Forumowicz Dead before dishonor
Auto: Mitsubishi lancer 08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 212 Skąd: KAtowice
|
Wysłany: 11-03-2011, 16:08
|
|
|
u mnie po wyczyszczeniu i załozeniu nowego filtra było juz sucho, ale drąząc ten temat pytałem paru osób to takze potwierdzały ze najszczęsciej uszczelka pokrywy zaworów, |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=zczgh2hM_KE
 |
|
|
|
 |
|