Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wibracje po raz kolejny. Proszę o radę
Autor Wiadomość
Plastik 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II 2.5TD 92r SS krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 26
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-10-2010, 20:06   Wibracje po raz kolejny. Proszę o radę

Na wstępie witam szanowne grono Mitsumaniaków.

Od niedawna jestem posiadaczem Pajero 2-gen. 2.5TD krótkiego. Z zaciekawieniem śledzę wątki na forum, poznając samochodzik. Nie jest to najnowszy model, rocznik 92, poprzedni właściciel nie dbał o niego, odkupiłem go za bezcen i powolutku doprowadzam do ładu. Dzisiaj, po powrocie z warsztatu, gdzie pajerak był na wymianie wydechu, wyczułem dziwne wibracje. Oto opis problemu:

Wibracje w okolicy środka pojazdu, przenoszące się na koło kierownicy, odczuwalne na plecach, pod stopami i lekko na osłonie zegarów i dźwigni zmiany biegów.
Brak żadnego hałasu, tylko wibracje.
Wibracje ustępują po wciśnięciu sprzęgła.
Na postoju, na luzie, wibracje nie występują.
Podczas załączonego biegu N na reduktorze i zmian biegów skrzyni, wibracje nie występują.
Najbardziej odczuwalne przy 3-4 biegu, przy obrotach silnika 1800-2500, prędkościach 40-80km/h
Podczas pokonywania łagodnych łuków na 3 biegu, po hamowaniu silnikiem, gdy obroty spadają do ok. 2000, wibracje się nasilają, zaczyna mocniej drżeć koło kierownicy.

Na początku myślałem że nieuważny mechanik podczas rozcinania palnikiem starego wydechu mógł stopić jakąś poduszkę np pod skrzynią, czy to możliwe? W sumie nie bardzo się orientuję jak taki demontaż starego wydechu wygląda w praktyce.

Auto w nic nie uderzyło, raczej odpada uszkodzenie mechaniczne.
Czy to wał napędowy?

Proszę o jakieś sugestie.

Pozdrawiam
Łukasz
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2010, 20:30   

Plastik napisał/a:
poduszkę np pod skrzynią


Możliwe, że to poduszka pod skrzynią, reduktorem czy silnikiem. Mogą być też inne przyczyny np. niewyważone koła.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 05-10-2010, 20:57   

Plastik witaj na forum. Ciężko jest zlokalizować co może być przyczyną wibrowania w czasie jazdy bo nadwozie jak pudło rezonansowe działa. Mam dla Ciebie taką propozycję: podnieś cały samochód najlepiej na BARDZO stabilnych kołyskach->> wystarczy aby koła były nad ziemią tak 15-20cm. Uruchom silnik i "jedź" czyli przełączaj wszystkie biegi załącz przód,rozłącz przód,rozpędź się do tej szybkości przy której zaczyna coś tam drgać. Najlepiej jest to robić w dwie osoby->> jedna w kabinie a Ty chodzisz i nasłuchujesz->> szybko wyjdzie co i jak. Jeśli będzie cisza to raczej może coś dziać się z poduszkami. Tą metodą stwierdzono u mnie nie wyważone koło->> tylne koło a bałem się że też coś z wałem.Tylko uważaj podczas tej próby i działaj rozważnie
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Plastik 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II 2.5TD 92r SS krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 26
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-10-2010, 21:01   

jawaldek napisał/a:
Plastik witaj na forum. Ciężko jest zlokalizować co może być przyczyną wibrowania w czasie jazdy bo nadwozie jak pudło rezonansowe działa. Mam dla Ciebie taką propozycję: podnieś cały samochód najlepiej na BARDZO stabilnych kołyskach->> wystarczy aby koła były nad ziemią tak 15-20cm. Uruchom silnik i "jedź" czyli przełączaj wszystkie biegi załącz przód,rozłącz przód,rozpędź się do tej szybkości przy której zaczyna coś tam drgać. Najlepiej jest to robić w dwie osoby->> jedna w kabinie a Ty chodzisz i nasłuchujesz->> szybko wyjdzie co i jak. Jeśli będzie cisza to raczej może coś dziać się z poduszkami. Tą metodą stwierdzono u mnie nie wyważone koło->> tylne koło a bałem się że też coś z wałem.Tylko uważaj podczas tej próby i działaj rozważnie


Spróbuję jutro. Trochę się zmartwiłem tymi wibracjami, niedawno reanimowałem silniczek (nowe paski rozrządu, napinacze, końcówki wtryskiwaczy, świece i uszczelniacze), koszt wyszedł niemały a teraz kolejna rzecz :(

Pozdrawiam
Łukasz
 
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 05-10-2010, 21:12   

Plastik napisał/a:
poprzedni właściciel nie dbał o niego, odkupiłem go za bezcen i powolutku doprowadzam do ładu
nie ma nic za darmoszkę...to się stało nagle?
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
Plastik 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II 2.5TD 92r SS krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 26
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-10-2010, 21:19   

gołąb napisał/a:
Plastik napisał/a:
poprzedni właściciel nie dbał o niego, odkupiłem go za bezcen i powolutku doprowadzam do ładu
nie ma nic za darmoszkę...to się stało nagle?

Wcześniej żadne wibracje tego typu nie występowały. Drgały półosie ale zostały wymienione razem z piastami.
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 05-10-2010, 22:11   

Plastik napisał/a:
Drgały półosie ale zostały wymienione razem z piastami.
mniemam że i łożyska igiełkowe też wymieniłeś ???? ale jak by coś nie tak było to wyraźnie czuł byś pod stopami "łaskotanie". Czy byłeś w terenie?? bo może prozaiczna sprawa->> na feldze od środka błota się nakleiło i jest jak jest albo felga od uderzenia w przeszkodę nieznacznie się zgięła??? zastanawia mnie tylko ten rozrzut prędkości przy której jest wibracja->> u mnie pojawiała się przy 90->>> miałem wibracyjną wiadomość że jadę 90km/h :mrgreen:
Jeszcze jedna sprawa do sprawdzenia->>> wszystkie gumki :roll: :mrgreen: na tylnym zawieszeniu ????
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Plastik 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II 2.5TD 92r SS krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 26
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-10-2010, 23:02   

jawaldek napisał/a:
Plastik napisał/a:
Drgały półosie ale zostały wymienione razem z piastami.
mniemam że i łożyska igiełkowe też wymieniłeś ???? ale jak by coś nie tak było to wyraźnie czuł byś pod stopami "łaskotanie". Czy byłeś w terenie?? bo może prozaiczna sprawa->> na feldze od środka błota się nakleiło i jest jak jest albo felga od uderzenia w przeszkodę nieznacznie się zgięła??? zastanawia mnie tylko ten rozrzut prędkości przy której jest wibracja->> u mnie pojawiała się przy 90->>> miałem wibracyjną wiadomość że jadę 90km/h :mrgreen:
Jeszcze jedna sprawa do sprawdzenia->>> wszystkie gumki :roll: :mrgreen: na tylnym zawieszeniu ????


Łożyska wymieniłem kompletne, igiełkowe i główne piast, czy jak się tam zwą. W terenie jeżdżę cały czas, taka praca. Jest to jednak lekki teren, podmokłe łąki i leśne drogi, podwozie było myte karcherem przed wystąpieniem tych wibracji, ale sprawdzę te felgi jeszcze. Na ostatnim powrocie z lasu urwał mi się tłumik i odgieła osłona baku od strony wydechu, może rzeczywiście przeciągnąłem po jakimś korzeniu. Auto jeszcze bez liftu na oponkach 215/70R15 więc prześwit malutki... O jakie gumki zawieszenia chodzi? Tuleje wahaczy?

Pozdrawiam
Łukasz
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-10-2010, 08:30   

Plastik napisał/a:
Tuleje wahaczy?
ooooo widzisz dokładnie o to chodzi a zobaczysz to mając cały tył podniesiony,tylko miejsca poparcia przy podnoszeniu muszą być na ramie.
Plastik napisał/a:
na oponkach 215/70R15 więc prześwit malutki...
no to faktycznie malutki prześwit jest. Nie obraź się ...... ale....... czy masz dociągnięte wszystkie śruby mocujące felgę->>> :? ten przedział prędkości z wibracjami 40-80 :shock:

[ Dodano: 06-10-2010, 08:34 ]
Plastik napisał/a:
W terenie jeżdżę cały czas, taka praca.
co niektórzy zazdroszczą Ci takiej pracy->>> przyjemne z pożytecznym :wink:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Plastik 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II 2.5TD 92r SS krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 26
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-10-2010, 10:07   

Dziś jadę sprawdzić wyważenie kół, felgi umyte od wewnątrz. Było trochę błota, ale chyba nie tak wiele by spowodować takie drgania. Dla pewności postoję w strumieniu, może jeszcze coś wypłucze. Cieszyłbym się gdyby to był problem z biciem koła, tuleja wahacza też do przeżycia, gorzej poduchy pod skrzynią/reduktorem, bo to chyba spory koszt.
Dziś ponownie bawiłem się skrzynią biegów z załączonym N na reduktorze, obroty do 4000, zmiana wszystkich biegów, zero drgań. Więc może to nie poduszki jednak?

Pozdrawiam
Łukasz

[ Dodano: 06-10-2010, 17:49 ]
Koła wyważone, dalej trzęsie. Mechanik zauważył delikatny luz na łożyskach przednich piast, oba były wymieniane niedawno, zakładam że wystarczy skasować luz. Nie wiem czy to to, już głupi jestem :roll:

Zauważyłem jeszcze coś. Otóż teraz mocniej drga koło kierownicy, a drgania nasilają się podczas dodawania gazu, a po zdjęciu nogi z pedału prawie ustają. Mowa cały czas o pojeździe w ruchu. Poza tym silnik po wyłączeniu dziwnie szarpie, jakby obijał się w komorze, wcześniej tego nie było, gasł łagodnym bujnięciem. Czyli jednak poduszka?

Pomysł z kobyłkami zrealizuję dopiero w poniedziałek, narazie misiek stoi na parkingu.

Pozdrawiam
Łukasz
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-10-2010, 18:10   

Plastik napisał/a:
Nie wiem czy to to, już głupi jestem :roll:
bo Mitsubishi jako ta kobieta grymaśna,niezdecydowana ale jeśli otrzyma ciepła i pieszczot trochę to jest najukochańszą istotą. To co teraz zrobisz odpłaci potem niezawodnością :mrgreen: :wink:
Plastik napisał/a:
Koła wyważone, dalej trzęsie.
z tym wyważaniem to dziwne sprawy się dzieją w jednym warsztacie jest OK a będąc za chwilę w innym jest do d....y Odnośnie poduszek pytaj zbyszekm2 ma warsztat na północy Polski może coś zaradzi->>> toć to masz rzut beretem ->>100km :mrgreen: do Niego
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 06-10-2010, 20:34   

Miałem bardzo podobne objawy i przyczyną była poduszka pod skrzynią biegów. Siadła i układ napędowy dotknął ramy. Pojawiły się dokładnie takie same drgania jakie opisałeś. Poduszka to nie taki wielki wydatek /ok 200 pln/ tylko modeli jest sporo. Na początek spróbuj coś cienkiego podłożyć pod wspornik poduszki i zobaczyć czy coś się zmieni.
Pozdrawiam
_________________

 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 06-10-2010, 20:46   

Pomysł z kobyłkami zrealizuję dopiero w poniedziałek,


Odradzam, to moze zle sie skonczyc dla silnika lub skrzyni, gdyz naped bedzie bez obciazenia. Wejdz pod autko i dobrze przyjzyj sie poduchom, wydechowi i krzyzakom. Ja mialem podobnie i byl to tylny krzyzak, z tym ze nie bylo wibracji przy gaszeniu motoru.
Pozdrawiam
 
 
Plastik 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II 2.5TD 92r SS krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 26
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-10-2010, 21:26   

Serdecznie dziękuję Wszystkim za rady. Póki co misiek postoi na parkingu i poczeka na przytycie portfela. Spróbuję podeprzeć czymś skrzynię na belce, jakimś gumowym klockiem, i zobaczę czy przestanie wibrować. Można bezpiecznie podnieść nieco skrzynię do góry lewarkiem? I jak sprawdzić zużycie krzyżaka? Będzie wyczuwalny luz?

Pozdrawiam
Łukasz
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-10-2010, 21:58   

hajmanek napisał/a:
Odradzam, to moze zle sie skonczyc dla silnika lub skrzyni, gdyz naped bedzie bez obciazenia
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Plastik napisał/a:
I jak sprawdzić zużycie krzyżaka? Będzie wyczuwalny luz?
będzie wyczuwalny wzdłużny->>wał przód tył ->> delikatny jest dopuszczalny,osiowy charakterystyczne stuki gorzej jak wał nie jest wyważony. Chłopie a jak jest w Twoim Miśku ze zbieżnością??? Czy masz zamontowany amortyzator drgań kół->> poprzeczny amortyzator z przodu
Plastik napisał/a:
Wibracje ustępują po wciśnięciu sprzęgła.
Na postoju, na luzie, wibracje nie występują.
czyli raczej stawiał bym na coś z układem jezdnym a nie na poduszki
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.