 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Gdzie Pajero I z silnikiem 3.0 V6 ma termostat??? |
Autor |
Wiadomość |
mikaksopak
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 9 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 06-10-2010, 20:11 Gdzie Pajero I z silnikiem 3.0 V6 ma termostat???
|
|
|
Witam wszystkich Forumowiczów
jak w temacie, gdzie w Pajero I z silnikiem 3.0 V6 ma termostat i czy po za termostatem potrzebna jest jeszcze jakaś uszczelka ?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 06-10-2010, 21:48 Re: Gdzie Pajero I z silnikiem 3.0 V6 ma termostat???
|
|
|
mikaksopak napisał/a: | Witam wszystkich Forumowiczów
jak w temacie, gdzie w Pajero I z silnikiem 3.0 V6 ma termostat i czy po za termostatem potrzebna jest jeszcze jakaś uszczelka ?
pozdrawiam | Tam skąd wychodzi górny przewód do chłodnicy-pod tym dekielkiem siedzi termostat. Uszczelka przydała by się choć ostatecznie jak dobrze wyczyścisz obie powierzchnie to sylikon też będzie trzymał. |
|
|
|
 |
mikaksopak
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 9 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 07-10-2010, 21:59
|
|
|
Witam, dzięki za info, rozumiem że to jest takie metalowe "kolanko" przykręcane na dwie śruby do silnika a z drugiej wychodzi strony górny wąż do chłodnicy? , i jeszcze dwa temaciki: którędy najlepiej spuścić płyn chłodzący z układu? może ktoś ma książkę w formacie pdf typu "sam naprawiam Pajero I" czy coś podobnego? pozdrawiam |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 07-10-2010, 23:02
|
|
|
mikaksopak napisał/a: | Witam, dzięki za info, rozumiem że to jest takie metalowe "kolanko" przykręcane na dwie śruby do silnika a z drugiej wychodzi strony górny wąż do chłodnicy? , i jeszcze dwa temaciki: którędy najlepiej spuścić płyn chłodzący z układu? może ktoś ma książkę w formacie pdf typu "sam naprawiam Pajero I" czy coś podobnego? pozdrawiam | Dokładnie pod tym kolankiem masz termostat.
Jeżeli będziesz spuszczał płyn żeby wymienić ten termostat to na dole chłodnicy powinien być zawór. Jak planujesz pełna wymianę płynu to trzeba by było szukać jeszcze jakiegoś korka w bloku silnika, ale czy jest coś takiego to już nie wiem. Znaczna część płynu zejdzie chłodnica |
|
|
|
 |
mikaksopak
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 9 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 07-10-2010, 23:10
|
|
|
dzięki kolego za pomoc, powoli zbieram się do wymiany tego termostatu, ponieważ mam wrażenie że jednak auto coś długo chodzi rano na "ssaniu" a potem w normalnych warunkach miejskich wskaźnik wychyla się do przerwy między krótką a długą białą linią temperatury ( to jakieś 1/4 lub 1/3 skali) ale najpierw zmierzę jeszcze temperaturę na chłodnicy i płynu miernikiem bo może termostat jest OK , tylko ma niską temperaturę otwarcia ? , a jak u Ciebie to wygląda?? pozdro |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 07-10-2010, 23:35
|
|
|
mikaksopak napisał/a: | dzięki kolego za pomoc, powoli zbieram się do wymiany tego termostatu, ponieważ mam wrażenie że jednak auto coś długo chodzi rano na "ssaniu" a potem w normalnych warunkach miejskich wskaźnik wychyla się do przerwy między krótką a długą białą linią temperatury ( to jakieś 1/4 lub 1/3 skali) ale najpierw zmierzę jeszcze temperaturę na chłodnicy i płynu miernikiem bo może termostat jest OK , tylko ma niską temperaturę otwarcia ? , a jak u Ciebie to wygląda?? pozdro |
Przy normalnych wiatrach wskazówka jest gdzieś w połowie skali. Co do tego sprawdzenia termostatu to sposób jest bardzo prosty. Na zimnym jeszcze silniku odkręć korek chłodnicy i zapal silnik. Jak przy zimnym silniku w chłodnicy zobaczysz rzekę tzn. płyn będzie ostro przelewał się w chłodnicy to masz pewne że termostat jest podparty i się nie zamyka. Po rozgrzaniu silnika czyli przy optymalnej temperaturze ma prawo płyn krążyć w chłodnicy. Na początku krąży jedynie w małym obiegu czyli nagrzewnica, przepustnica, kolektor i parownik jak masz oczywiście instalację LPG.
Jak będziesz wybierał termostat to bierz ten na 88C, taka jest u nas optymalna temperatura płynu.Ten na 82C nie będzie szybko dogrzewał silnika, a co za tym idzie dłużej będzie chodził na ssaniu, a z tym się wiąże oczywiście większe spalanie. Jak wymiana termostatu nie pomoże i ssanie dalej będzie opornie się wyłączać to trzeba będzie go ustawić. Cały mechanizm jest w przepustnicy. Jak trzeba będzie to Ci podpowiem ci i jak. |
Ostatnio zmieniony przez 1405 07-10-2010, 23:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mikaksopak
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 9 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 07-10-2010, 23:46
|
|
|
OK, jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc, może w weekend temat ogarnę, bo się zaczyna zimno robić , pozdrawiam |
|
|
|
 |
Marcinp-ń
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-11-2021, 08:04
|
|
|
1405 napisał/a: | mikaksopak napisał/a: | dzięki kolego za pomoc, powoli zbieram się do wymiany tego termostatu, ponieważ mam wrażenie że jednak auto coś długo chodzi rano na "ssaniu" a potem w normalnych warunkach miejskich wskaźnik wychyla się do przerwy między krótką a długą białą linią temperatury ( to jakieś 1/4 lub 1/3 skali) ale najpierw zmierzę jeszcze temperaturę na chłodnicy i płynu miernikiem bo może termostat jest OK , tylko ma niską temperaturę otwarcia ? , a jak u Ciebie to wygląda?? pozdro |
Przy normalnych wiatrach wskazówka jest gdzieś w połowie skali. Co do tego sprawdzenia termostatu to sposób jest bardzo prosty. Na zimnym jeszcze silniku odkręć korek chłodnicy i zapal silnik. Jak przy zimnym silniku w chłodnicy zobaczysz rzekę tzn. płyn będzie ostro przelewał się w chłodnicy to masz pewne że termostat jest podparty i się nie zamyka. Po rozgrzaniu silnika czyli przy optymalnej temperaturze ma prawo płyn krążyć w chłodnicy. Na początku krąży jedynie w małym obiegu czyli nagrzewnica, przepustnica, kolektor i parownik jak masz oczywiście instalację LPG.
Jak będziesz wybierał termostat to bierz ten na 88C, taka jest u nas optymalna temperatura płynu.Ten na 82C nie będzie szybko dogrzewał silnika, a co za tym idzie dłużej będzie chodził na ssaniu, a z tym się wiąże oczywiście większe spalanie. Jak wymiana termostatu nie pomoże i ssanie dalej będzie opornie się wyłączać to trzeba będzie go ustawić. Cały mechanizm jest w przepustnicy. Jak trzeba będzie to Ci podpowiem ci i jak. |
Cześć wiem żę tamat stary sle o co chodzi z tą regulacją w przepustnicy?
[ Dodano: 24-11-2021, 08:04 ]
1405 napisał/a: | mikaksopak napisał/a: | dzięki kolego za pomoc, powoli zbieram się do wymiany tego termostatu, ponieważ mam wrażenie że jednak auto coś długo chodzi rano na "ssaniu" a potem w normalnych warunkach miejskich wskaźnik wychyla się do przerwy między krótką a długą białą linią temperatury ( to jakieś 1/4 lub 1/3 skali) ale najpierw zmierzę jeszcze temperaturę na chłodnicy i płynu miernikiem bo może termostat jest OK , tylko ma niską temperaturę otwarcia ? , a jak u Ciebie to wygląda?? pozdro |
Przy normalnych wiatrach wskazówka jest gdzieś w połowie skali. Co do tego sprawdzenia termostatu to sposób jest bardzo prosty. Na zimnym jeszcze silniku odkręć korek chłodnicy i zapal silnik. Jak przy zimnym silniku w chłodnicy zobaczysz rzekę tzn. płyn będzie ostro przelewał się w chłodnicy to masz pewne że termostat jest podparty i się nie zamyka. Po rozgrzaniu silnika czyli przy optymalnej temperaturze ma prawo płyn krążyć w chłodnicy. Na początku krąży jedynie w małym obiegu czyli nagrzewnica, przepustnica, kolektor i parownik jak masz oczywiście instalację LPG.
Jak będziesz wybierał termostat to bierz ten na 88C, taka jest u nas optymalna temperatura płynu.Ten na 82C nie będzie szybko dogrzewał silnika, a co za tym idzie dłużej będzie chodził na ssaniu, a z tym się wiąże oczywiście większe spalanie. Jak wymiana termostatu nie pomoże i ssanie dalej będzie opornie się wyłączać to trzeba będzie go ustawić. Cały mechanizm jest w przepustnicy. Jak trzeba będzie to Ci podpowiem ci i jak. |
Cześć wiem żę tamat stary sle o co chodzi z tą regulacją w przepustnicy? |
|
|
|
 |
|
|