Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie Pajero I z silnikiem 3.0 V6 ma termostat???
Autor Wiadomość
mikaksopak 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 9
Skąd: Wawa
Wysłany: 06-10-2010, 20:11   Gdzie Pajero I z silnikiem 3.0 V6 ma termostat???

Witam wszystkich Forumowiczów

jak w temacie, gdzie w Pajero I z silnikiem 3.0 V6 ma termostat i czy po za termostatem potrzebna jest jeszcze jakaś uszczelka ?

pozdrawiam
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 06-10-2010, 21:48   Re: Gdzie Pajero I z silnikiem 3.0 V6 ma termostat???

mikaksopak napisał/a:
Witam wszystkich Forumowiczów

jak w temacie, gdzie w Pajero I z silnikiem 3.0 V6 ma termostat i czy po za termostatem potrzebna jest jeszcze jakaś uszczelka ?

pozdrawiam
Tam skąd wychodzi górny przewód do chłodnicy-pod tym dekielkiem siedzi termostat. Uszczelka przydała by się choć ostatecznie jak dobrze wyczyścisz obie powierzchnie to sylikon też będzie trzymał. :arrow:
 
 
 
mikaksopak 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 9
Skąd: Wawa
Wysłany: 07-10-2010, 21:59   

Witam, dzięki za info, rozumiem że to jest takie metalowe "kolanko" przykręcane na dwie śruby do silnika a z drugiej wychodzi strony górny wąż do chłodnicy? :) , i jeszcze dwa temaciki: którędy najlepiej spuścić płyn chłodzący z układu? może ktoś ma książkę w formacie pdf typu "sam naprawiam Pajero I" czy coś podobnego? pozdrawiam
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 07-10-2010, 23:02   

mikaksopak napisał/a:
Witam, dzięki za info, rozumiem że to jest takie metalowe "kolanko" przykręcane na dwie śruby do silnika a z drugiej wychodzi strony górny wąż do chłodnicy? :) , i jeszcze dwa temaciki: którędy najlepiej spuścić płyn chłodzący z układu? może ktoś ma książkę w formacie pdf typu "sam naprawiam Pajero I" czy coś podobnego? pozdrawiam
Dokładnie pod tym kolankiem masz termostat.
Jeżeli będziesz spuszczał płyn żeby wymienić ten termostat to na dole chłodnicy powinien być zawór. Jak planujesz pełna wymianę płynu to trzeba by było szukać jeszcze jakiegoś korka w bloku silnika, ale czy jest coś takiego to już nie wiem. Znaczna część płynu zejdzie chłodnica :arrow:
 
 
 
mikaksopak 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 9
Skąd: Wawa
Wysłany: 07-10-2010, 23:10   

dzięki kolego za pomoc, powoli zbieram się do wymiany tego termostatu, ponieważ mam wrażenie że jednak auto coś długo chodzi rano na "ssaniu" a potem w normalnych warunkach miejskich wskaźnik wychyla się do przerwy między krótką a długą białą linią temperatury ( to jakieś 1/4 lub 1/3 skali) ale najpierw zmierzę jeszcze temperaturę na chłodnicy i płynu miernikiem bo może termostat jest OK , tylko ma niską temperaturę otwarcia ? , a jak u Ciebie to wygląda?? pozdro
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 07-10-2010, 23:35   

mikaksopak napisał/a:
dzięki kolego za pomoc, powoli zbieram się do wymiany tego termostatu, ponieważ mam wrażenie że jednak auto coś długo chodzi rano na "ssaniu" a potem w normalnych warunkach miejskich wskaźnik wychyla się do przerwy między krótką a długą białą linią temperatury ( to jakieś 1/4 lub 1/3 skali) ale najpierw zmierzę jeszcze temperaturę na chłodnicy i płynu miernikiem bo może termostat jest OK , tylko ma niską temperaturę otwarcia ? , a jak u Ciebie to wygląda?? pozdro

Przy normalnych wiatrach wskazówka jest gdzieś w połowie skali. Co do tego sprawdzenia termostatu to sposób jest bardzo prosty. Na zimnym jeszcze silniku odkręć korek chłodnicy i zapal silnik. Jak przy zimnym silniku w chłodnicy zobaczysz rzekę tzn. płyn będzie ostro przelewał się w chłodnicy to masz pewne że termostat jest podparty i się nie zamyka. Po rozgrzaniu silnika czyli przy optymalnej temperaturze ma prawo płyn krążyć w chłodnicy. Na początku krąży jedynie w małym obiegu czyli nagrzewnica, przepustnica, kolektor i parownik jak masz oczywiście instalację LPG.
Jak będziesz wybierał termostat to bierz ten na 88C, taka jest u nas optymalna temperatura płynu.Ten na 82C nie będzie szybko dogrzewał silnika, a co za tym idzie dłużej będzie chodził na ssaniu, a z tym się wiąże oczywiście większe spalanie. Jak wymiana termostatu nie pomoże i ssanie dalej będzie opornie się wyłączać to trzeba będzie go ustawić. Cały mechanizm jest w przepustnicy. Jak trzeba będzie to Ci podpowiem ci i jak. :arrow:
Ostatnio zmieniony przez 1405 07-10-2010, 23:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mikaksopak 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 9
Skąd: Wawa
Wysłany: 07-10-2010, 23:46   

OK, jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc, może w weekend temat ogarnę, bo się zaczyna zimno robić :) , pozdrawiam
 
 
Marcinp-ń 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-11-2021, 08:04   

1405 napisał/a:
mikaksopak napisał/a:
dzięki kolego za pomoc, powoli zbieram się do wymiany tego termostatu, ponieważ mam wrażenie że jednak auto coś długo chodzi rano na "ssaniu" a potem w normalnych warunkach miejskich wskaźnik wychyla się do przerwy między krótką a długą białą linią temperatury ( to jakieś 1/4 lub 1/3 skali) ale najpierw zmierzę jeszcze temperaturę na chłodnicy i płynu miernikiem bo może termostat jest OK , tylko ma niską temperaturę otwarcia ? , a jak u Ciebie to wygląda?? pozdro

Przy normalnych wiatrach wskazówka jest gdzieś w połowie skali. Co do tego sprawdzenia termostatu to sposób jest bardzo prosty. Na zimnym jeszcze silniku odkręć korek chłodnicy i zapal silnik. Jak przy zimnym silniku w chłodnicy zobaczysz rzekę tzn. płyn będzie ostro przelewał się w chłodnicy to masz pewne że termostat jest podparty i się nie zamyka. Po rozgrzaniu silnika czyli przy optymalnej temperaturze ma prawo płyn krążyć w chłodnicy. Na początku krąży jedynie w małym obiegu czyli nagrzewnica, przepustnica, kolektor i parownik jak masz oczywiście instalację LPG.
Jak będziesz wybierał termostat to bierz ten na 88C, taka jest u nas optymalna temperatura płynu.Ten na 82C nie będzie szybko dogrzewał silnika, a co za tym idzie dłużej będzie chodził na ssaniu, a z tym się wiąże oczywiście większe spalanie. Jak wymiana termostatu nie pomoże i ssanie dalej będzie opornie się wyłączać to trzeba będzie go ustawić. Cały mechanizm jest w przepustnicy. Jak trzeba będzie to Ci podpowiem ci i jak. :arrow:



Cześć wiem żę tamat stary sle o co chodzi z tą regulacją w przepustnicy?

[ Dodano: 24-11-2021, 08:04 ]
1405 napisał/a:
mikaksopak napisał/a:
dzięki kolego za pomoc, powoli zbieram się do wymiany tego termostatu, ponieważ mam wrażenie że jednak auto coś długo chodzi rano na "ssaniu" a potem w normalnych warunkach miejskich wskaźnik wychyla się do przerwy między krótką a długą białą linią temperatury ( to jakieś 1/4 lub 1/3 skali) ale najpierw zmierzę jeszcze temperaturę na chłodnicy i płynu miernikiem bo może termostat jest OK , tylko ma niską temperaturę otwarcia ? , a jak u Ciebie to wygląda?? pozdro

Przy normalnych wiatrach wskazówka jest gdzieś w połowie skali. Co do tego sprawdzenia termostatu to sposób jest bardzo prosty. Na zimnym jeszcze silniku odkręć korek chłodnicy i zapal silnik. Jak przy zimnym silniku w chłodnicy zobaczysz rzekę tzn. płyn będzie ostro przelewał się w chłodnicy to masz pewne że termostat jest podparty i się nie zamyka. Po rozgrzaniu silnika czyli przy optymalnej temperaturze ma prawo płyn krążyć w chłodnicy. Na początku krąży jedynie w małym obiegu czyli nagrzewnica, przepustnica, kolektor i parownik jak masz oczywiście instalację LPG.
Jak będziesz wybierał termostat to bierz ten na 88C, taka jest u nas optymalna temperatura płynu.Ten na 82C nie będzie szybko dogrzewał silnika, a co za tym idzie dłużej będzie chodził na ssaniu, a z tym się wiąże oczywiście większe spalanie. Jak wymiana termostatu nie pomoże i ssanie dalej będzie opornie się wyłączać to trzeba będzie go ustawić. Cały mechanizm jest w przepustnicy. Jak trzeba będzie to Ci podpowiem ci i jak. :arrow:



Cześć wiem żę tamat stary sle o co chodzi z tą regulacją w przepustnicy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.