Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mechanizm szyby
Autor Wiadomość
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2010, 14:35   Mechanizm szyby

Wczoraj pojawil sie niepokojący odgłos przy podnoszeniu szyby w drzwiach kierowcy.
Przy opuszczaniu chodzi normalnie ale przy podnoszeniu strasznie głośno idzie - tak jakby coś tarło...zacierało.., wiem że jest jeden mechanizm i zastanawia mnie czemu opuszczanie jest OK a podnoszenie już nie. Czyżby mechanizm siadał i podnosząc "ciężej" pracuje??

Jakoś sie go czyści?? smaruje??
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 20-09-2010, 21:34   

Psiknij smarem silikonowym. Powinno pomóc na jakiś czas.
_________________

 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2010, 11:34   

Rozebralem dwa dni temu drzwi - wydaje mi sie że odgłos dobiega z silniczka, ale nie jestem pewny -strasznie cięzko podnosi, bardzo niewygodny dostęp do mechanizmu.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

rozumiem że należy odkręcić dwie małe śrubki aby zdemontować silniczek podnoszenia szyby - śrubki małe ale się nie ruszają-- problem że nie można wyciągnąć mechanizmu całego bo połączony jest linkami podnoszącymi i opuszczającymi szybę.

Jakiś patent jak to zdemontować czy walczyć ze śrubą do upadłego?? chciałem zrobić podmiankę z silniczkiem z tylnych drzwi ale też sie nie da odkręcić-nawet jeszcze gorsze dojście ze śrubokrętem............. ktoś miał pomysł z montażem.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-09-2010, 18:47   

dm17, musisz zdemontowac caly mechanizm, tylko uprzednio trzeba opuscic szybe do pewnego poziomu, do momenyu az listwa montazowa szyby pojawi sie w wykroju albo wnece drzwi (nie wiem jak jest dokladnie w tym modelu lancera), wtedy odkrecasz, albo odbezpieczasz listwe (zaleznie od rozwiazania), podnosisz rękoma szybe do góry, mocną taśma przyklejasz ja do ramki drzwi, odpinasz kosc elektryczna mechanizmu, odkrecasz wszystkie srubki od szyn mechanizmu, wyciagasz caly mechanizm, silniczek odkreca sie od mechanizmu podnoszenia, włacznnie z mechanizmem ślimakowym, jezeli linki sa w stanie dobrym lub wzglednym, nalezy przesmarowac mechanizm przesuwu oraz lineczki, jezeli natomiast linki zaczynaja sie snuc albo widac na nich przegiecia, to szykuj sie na zakup nowego mechanizmu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 03-10-2010, 00:27   

Dziś rano na szybkiego wyciągnąłem cały mechanizm - jednak silniczek umiera. Linki wyglądają bardzo dobrze nic im nie dolega-oczywiście jak juz rozkręciłem to przesmarowałem wszystko jednak bez zmian.

Przy okazji zrobiłem fotki jak to wygląda w całości.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Dzięki Robert za pomoc
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-10-2010, 11:20   

dm17, wymień sam silniczek, jeżeli szyna prowadząca i linki sa wporzadku, na zdjęciu elegancko widać, ze mechanizm wraz z napędem sa przykręcone na 3 srubki z łbem krzyzowym, ewentualnie zakup cały nowy mechanizm, jezeli dostaniesz tanio, a stary zostaw w rezerwie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 03-10-2010, 12:49   

Linki wyglądają dobrze - zobaczę jakie są ceny na rynku całości i samego silniczka. Jedno jest pewnie te śrubki od silniczka trzeba odkręcać na imadle bo w łapkach sie nie da :mrgreen:
Pozdrawiam

[ Dodano: 07-10-2010, 23:32 ]
Dziś cały mechanizm wymieniony na "nowy" z allegro -cena 70pln za całość. działa jak narazie bardzo ładnie-oczywiście przed założeniem ładnie go przesmarowałem, nasmarowałem prowadnice i wszystkie elementy.

Stary leży, linki i prowadnice na pewno są dobre, a silniczek rozbiorę w wolnej chwili.

robertdg dzięki!!
 
 
rsspeed 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.8 Invite '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Łódź
  Wysłany: 09-10-2010, 17:59   mechanizm

cześć,

u mnie padła linka wymontowałem cały mechanizm, ale nie mam pojęcia jak zabrać sie do wymiany linki i jakiej długości linkę kupić.

Moze ktoś pomóc w tym temacie?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-10-2010, 19:32   

rsspeed napisał/a:
u mnie padła linka wymontowałem cały mechanizm, ale nie mam pojęcia jak zabrać sie do wymiany linki i jakiej długości linkę kupić.
linke trzeba rozwinąć z mechanizmu, musisz sciagnąć silniczek i linka zawinieta jest na szpulce w rowkach, demontujesz linke, konieczne jest abys mial obie jej czesci, jedziesz do zakladu gdzie dorabiaja linki (dobieraja odpowiednia linke i odpowiednio ja zakuwaja), dostajesz nowa linke i ponownie ja montujesz w analogiczny sposob do demontazu, wazne jest aby dlugosc linki byla dobrana niemalze idealnie, gdyz za krotka i za dluga linka nie bedzie spelniac swojej funkcja.

P.S. zakuwanie linki musi sie odbyc w momencie gdy linka jest w swoich pancerzach, w przeciwnym wypadku skórka nie warta wyprawki, jezeli dorwiesz caly mechanizm w cenie okolo 50zl nie oplaca ci sie bawic w naprawe linki.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rsspeed 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.8 Invite '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-11-2010, 19:31   zrobione

Cześć

Oddałem cały mechanizm do zakładu naprawy linek samochodowych i naprawione, zamontowane i działa :biggrin:
_________________
rsspeed
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.