Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
07-03-2008, 08:32
Oponki dla eLżbietki
Autor Wiadomość
L200 
Forumowicz

Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 36
Skąd: Jas
Wysłany: 12-09-2010, 19:30   

Witam. Co sądzicie o rozmiarze zimówek 235/65/17 do eli/06.bo słyszałem opinie ,że w zimę lepiej spisują węższe opony.Co o tym sądzicie?
 
 
Misieklbn 
Forumowicz

Auto: Colt 1,3 94r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 67
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 13-09-2010, 18:22   

Węższe jak najbardziej, ale również wyższe są lepsze z własnego doświadczenia, jak będą na 70 to bierz inna jazda, nie czuc tak dołów osobiście polecam firestone
 
 
 
L200 
Forumowicz

Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 36
Skąd: Jas
Wysłany: 13-09-2010, 22:33   

Co sądzicie o oponach dunlop grandtrek WTM2 ?Jakie odczucie + , - ,.Pozdrawiam.
 
 
johnson 
Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 34
Skąd: Wro
Wysłany: 14-09-2010, 08:33   

ja smigalem zeszla zime na conti winter cross contact wlasnie 235/65/17 tyle ze z nosnoscia 108 i bylem bardzo zadowolony, cicho, stabilnie, na mokrym duzo lepiej niz fabryczne bridgestony 840
 
 
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 27-09-2010, 19:37   

Niemal idealna całoroczna opona szosowa
Nokian WR SUV

Kiedy odbierałem swoją Elkę w styczniu 2007 byłem przekonany,że jest wyposażona w opony zimowe - Michelin Cross Terrain - wskazywały na to lamele i miękkość gumy. Nie wierzyłem wtedy informacjom na stronie Michelina, że jest to opona letnia. Na początku było bardzo dobrze.
Ale zima 2006/2007 była jak była - sami wiecie. Niestety jazdy zimą 2008 i 2009 roku były coraz bardziej niebezpieczne. Bieżnik ścierał się i ujawniał plastikowe klocki udające gumę.
Dlatego po 83 tkm wyrzuciłem Micheliny i założyłem nowe opony.
Ponieważ micheliny jeździły coraz gorzej zimą, postanowiłem znaleźć opony zimowe zdatne do jazdy przez okrągły rok.
Tak trafiłem na Nokian WR SUV. Amerykańska strona firmy rekomendowała te opony jako letnie i zimowe.
Na ichniejszych forach internetowych użytkownicy tych opon chwalili je za wszechstronność.
W Polsce Nokiany WR SUV mają za to uznaną pozycję jako dobre opony zimowe. Ale nie jako opony całoroczne.
Założyłem Nokiany na początku października 2009. Fabryczna wysokość bieżnika to 14/32 cala, czyli nieco ponad 11,1 mm. Przejechałem już 30 tkm, jeżdżąc non stop, w tym przez lipcowe upały w Polsce. Wczorajszy pomiar bieżnika pokazał nieco ponad 9 mm. Stąd proste wyliczenie, że jeżeli wyrzucę opony przy 4 mm bieżnika, to przy zachowaniu bieżnika tak jak do tej pory opona da mi 105 tkm. W USA Nokian daje gwarancję na 65 000 mil, czyli dokładnie tyle, ile mi wychodzi z dotychczasowego zużycia bieżnika.
Zachowanie opony w czasie upałów jest łatwe do przewidzenia. Jest miękko, a nawet gumowato. Za to podczas deszczu Nokian odrabia straty. Na prowadzenie wychodzi oczywiście zimą. Gorąco polecam tym, którzy nie lubią zmieniać opon co 6 miesięcy
_________________
jajacek
 
 
konri 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 27-09-2010, 21:40   

ja założyłem tydzień temu bfg 265/70r17, jak narazie nie narzekam :) zobaczymy jak będą sobie radziły w zimniejsze śnieżne dni :)



 
 
 
HugoOrmo 
Forumowicz
Was? Kielbasa i Kwas


Auto: L200 '07 Chip 167KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 460
Skąd: Frei Stadt Danzig
Wysłany: 28-09-2010, 14:09   

Czesc,
Mozesz podac pelne oznaczenie opony?

dzieki
_________________
Kazio i Izabel = WNMPSG - Wielka Nieskonczona Milosc Po Sam Grob
 
 
konri 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 28-09-2010, 16:10   

BFGoodrich All Terrain T/A KO 265/70R17 112 R M+S.
 
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 28-09-2010, 16:21   

przy indeksie predkosci R mozna smigac niby 170 ale u mnie juz przy dluzszych wypadach 130-140 i obciazeniu 500kg + 2 twarze, druty wyszly. Cisnienie z przodu 2.2 z tylu 2.6. Bieznik tez popekal. Krawezniki wolno bralem. Wadliwa partia?
 
 
konri 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 28-09-2010, 17:07   

hmmm... nie wiem :) ja i tak nie jeżdzę powyżej 120, silnik zagłusza rozmowę ;) :twisted:
 
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 28-09-2010, 22:22   

niektorzy potrafia Elkami smigac autobahnem i 180, tacy sie tu wypowiadali (głowicowi), te oponki tak do 120 nie halasuja zbytnio, pozniej melodia... :D
 
 
maćko z lubań 
Forumowicz


Auto: L200 HP, V50 D2, T4 2.4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 69
Skąd: Lubań
Wysłany: 29-09-2010, 15:26   

180 zdarzyło się nieraz i nie dwa, a z głowicą nic się nie dzieje i nie działo :) . A co do oponek używam i polecam GoodYear Wrangler ATR. W terenie bardzo fajnie, zimą też bardzo pozytywnie, a co do lata, jest średnio ale jak się nie szaleje na zakrętach to można przejeździć :)
_________________
Zmiana warty:
-L200 2.5 DID 136 KM Intense 2008 - 02.2008-10.2012 295 000 km - sprzedana, aktualnie ma 340 000 km i dalej jeździ
-L200 2.5 DID HP 178 KM Intense Plus 2012 - 06.2012-... 152 000 km za nami, ale kilka
problemów już było :(
-Dodatkowo Pajero Sport 2014 Intense Plus AT - pierwsze 30000 km zrobione - Super Auto :)
 
 
 
visien 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2010, 17:24   

No to i ja dorzucę fotkę ,a kapcie to BFG 265/70/17 .


Przy okazji podziękowania dla kolegi konri !
 
 
konri 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 14-10-2010, 21:58   

ależ nie ma za co :) tak z ciekawości się jeszcze zapytam, ile dałeś za wymianę? :)
 
 
 
miczon 
Mitsumaniak


Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-10-2010, 16:26   

visien napisał/a:
BFG 265/70/17

Świetne w terenie, kiepskie na asfalcie, zwłaszcza mokrym. Moim zdaniem nie nadają się na dłuższe trasy szosowe przy wyższych prędkościach. Są dość głośne i mało stabilne.
Myślę, że jednak lepszym rozwiazaniem , jako kompromis dla auta terenowo-ciężarowo-szosowego są:
maćko z lubań napisał/a:
GoodYear Wrangler ATR

Dobrze sobie radzą na czarnym, świetnie odprowadzają wodę na asfalcie (czego nie można powiedzieć o BFach ATekach). Przesiadłem sie na takie z BF-ów w poprzedniej eLce, za namową Gene'go i bardzo sobie chwaliłem. Obecnie jeżdżę na Yokohamach Geolandar AT-S o bardzo podobnej charakterystyce i też świetnie się spisują.
Na zimę jednak proponuję "zimówki". Serie AT to półśrodek na śnieg i lód. Zdecydowanie lepiej zainwestować w coś co z założenia ma jeździć w takich właśnie warunkach.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.