Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
WYSOKIE OBROTY
Autor Wiadomość
tomak 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma Kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2010, 11:40   WYSOKIE OBROTY

Hej

Dzisiaj w nocy pojechałem w trasę moją Sigmą z Warszawy do Wrocławia. Na wjezdzie do Wrocławia zdarzyła mi się dziwna rzecz. Nagle zaswieciła się kontrolka Check engine a obroty wzrosły do ok 5000. Pedał gazu nie reagował, redukacja biegu i nic dalej wysokie obroty. Na szczęście hamulec działał :) . Zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik.
Po ponownym uruchomieniu na luzie - to samo - obroty do 5000, wrażenie takie jakby pedał gazu się zablokował.

Otworzyłem maskę i powyjmowałem bezpieczniki żeby zresetowac komputer.
Ale nic sie nie zmieniło. Poruszyłem pedałem gazu tam i z powrotem i w końcu po uruchomieniu silnika obroty wrociły do normy. Dojechałem ostronie na miejsce ale tak sobie dzisiaj myślę o co chodzi.

W sumie gdyby to sie stało w trasie, na przykład podczas wyprzedzania, to mogłoby byc niebezpiecznie.
 
 
KOŚCIEJ 
Nowy Forumowicz
maniak samochodowy

Auto: sigma 3.0 12V . galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 16
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 16-10-2010, 08:06   

Witaj.
Przykrość spotkała kolege !!!!!!!!!
Ja osobiście stawiam na problemy z przepustnicą , może brudna, może sie zablokowała w jakimś ustawieniu. ?
Warto spróbować samemu przeczyścić ( zmniejszasz koszty).
Jeśli bedziesz miał problemy , to pisz. Spróbuje pomóc.

[ Dodano: 16-10-2010, 08:14 ]
Jak bedziesz chciał sam próbować naprawić to przejrzyj ta strone . Warto

http://www.matdunkel.de/sigma/index.htm


Powodzenia
 
 
tomak 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma Kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2010, 11:46   

Dzięki

Na razie przejechałem przez pierwszego z brzegu mechanika, który obstawia silnik krokowy i wysyła mnie do diagnosty, żeby sczytać komputer. problem polega na tym, że nie mam kiedy tego zrobić. Na razie pojeździłem trochę po Wrocławiu i jest ok. Ale powinienem teraz wracać do Warszawy no i chyba jednak zdecyduje się na ostrożną jazdę.

Co nie zmienia faktu, że to może się stać ponownie. Zastanawiam się czy problem nie ujawnił się po dosyć ostrej jeździe bo docisnąłem wcześniej na trasie na kawałku drogi ekspresowej, na piątce dosyć wysokie obroty miałem. Ale to może coś mi się wydaje tylko i niepotrzebnie wiąże te sprawy.


edit: szczegóły są zbędne.
Ostatnio zmieniony przez mkm 16-10-2010, 12:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2010, 12:27   

Proszę moderatora działu o wyedytowanie postu użytkownika tomak.
 
 
tomak 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma Kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2010, 16:13   

sorrki ale nie chwaliłem się przekroczeniem prędkości myślałem, że ta informacja może przyczynić się do wykrycia problemu.

W każdym razie sorry nie chciałem żeby to tak zabrzmiało zwłaszcza, że jechałem tak tylko przez chwilę na odcinku autostrady.

bije sie w piersi i przepraszam


pozdrawiam
t
 
 
KOŚCIEJ 
Nowy Forumowicz
maniak samochodowy

Auto: sigma 3.0 12V . galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 16
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 16-10-2010, 17:31   

tomak napisał/a:
sorrki ale nie chwaliłem się przekroczeniem prędkości myślałem, że ta informacja może przyczynić się do wykrycia problemu.

W każdym razie sorry nie chciałem żeby to tak zabrzmiało zwłaszcza, że jechałem tak tylko przez chwilę na odcinku autostrady.

bije sie w piersi i przepraszam


pozdrawiam
t



Nie bardzo masz za co przepraszać , komuś sie nudzi wyraźnie i pisze banialuki. Twoja wypowiedz jest poprawna i nie nosi w żaden sposób znamion chwalenia sie !!!!!!!!!!
Piszesz tylko swoje spostrzeżenia i do tego bardzo trafne .
Pierwsze pytanie kazdego mechanika kiedy i jak to sie stało.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-10-2010, 19:06   

Ja bym stawial na zacinajaca sie przepustnice albo linke. Odczytanie błędu nie zaszkodzi ale wg mnie to sprawa czysto mechaniczna. Jak odczytać błędy jest w linku na u gory. ps. Odnośnie chwalenia sie to dodam tyle ze nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Jakby napisal ze byl kolo berlina byloby ok? Mamy sie bawić w kotka i myszkę wszyscy? Zreszta moze powinien napisać ze jechał na 5 i mial okolo 4200 obr? Wychodzi na to samo ale nie napisal dosłownie...nie bądźmy śmieszni:)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 17-10-2010, 11:43   

tomak napisał/a:
Dzięki

Na razie przejechałem przez pierwszego z brzegu mechanika, który obstawia silnik krokowy i wysyła mnie do diagnosty, żeby sczytać komputer. problem polega na tym, że nie mam kiedy tego zrobić. Na razie pojeździłem trochę po Wrocławiu i jest ok. Ale powinienem teraz wracać do Warszawy no i chyba jednak zdecyduje się na ostrożną jazdę.


Zablokowany krokowiec daje max 2000rpm biegu jałowego - po wyjęciu krokowca miałem 2200 :D

Stawiam na linkę gazu, lub sam pedał blokujący się w dolnej pozycji. Skoro problem ujawnił się po głębszym wdepnięciu gazu. Obejrzyj dokładnie podłączenie linki do pedału i powciskaj go(silnik OFF) do dechy, może jakiś drucik z linki puścił i blokuje linkę po depnięciu.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.