WYSOKIE OBROTY |
Autor |
Wiadomość |
tomak
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma Kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-10-2010, 11:40 WYSOKIE OBROTY
|
|
|
Hej
Dzisiaj w nocy pojechałem w trasę moją Sigmą z Warszawy do Wrocławia. Na wjezdzie do Wrocławia zdarzyła mi się dziwna rzecz. Nagle zaswieciła się kontrolka Check engine a obroty wzrosły do ok 5000. Pedał gazu nie reagował, redukacja biegu i nic dalej wysokie obroty. Na szczęście hamulec działał . Zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik.
Po ponownym uruchomieniu na luzie - to samo - obroty do 5000, wrażenie takie jakby pedał gazu się zablokował.
Otworzyłem maskę i powyjmowałem bezpieczniki żeby zresetowac komputer.
Ale nic sie nie zmieniło. Poruszyłem pedałem gazu tam i z powrotem i w końcu po uruchomieniu silnika obroty wrociły do normy. Dojechałem ostronie na miejsce ale tak sobie dzisiaj myślę o co chodzi.
W sumie gdyby to sie stało w trasie, na przykład podczas wyprzedzania, to mogłoby byc niebezpiecznie. |
|
|
|
 |
KOŚCIEJ
Nowy Forumowicz maniak samochodowy
Auto: sigma 3.0 12V . galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 16 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 16-10-2010, 08:06
|
|
|
Witaj.
Przykrość spotkała kolege !!!!!!!!!
Ja osobiście stawiam na problemy z przepustnicą , może brudna, może sie zablokowała w jakimś ustawieniu. ?
Warto spróbować samemu przeczyścić ( zmniejszasz koszty).
Jeśli bedziesz miał problemy , to pisz. Spróbuje pomóc.
[ Dodano: 16-10-2010, 08:14 ]
Jak bedziesz chciał sam próbować naprawić to przejrzyj ta strone . Warto
http://www.matdunkel.de/sigma/index.htm
Powodzenia |
|
|
|
 |
tomak
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma Kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-10-2010, 11:46
|
|
|
Dzięki
Na razie przejechałem przez pierwszego z brzegu mechanika, który obstawia silnik krokowy i wysyła mnie do diagnosty, żeby sczytać komputer. problem polega na tym, że nie mam kiedy tego zrobić. Na razie pojeździłem trochę po Wrocławiu i jest ok. Ale powinienem teraz wracać do Warszawy no i chyba jednak zdecyduje się na ostrożną jazdę.
Co nie zmienia faktu, że to może się stać ponownie. Zastanawiam się czy problem nie ujawnił się po dosyć ostrej jeździe bo docisnąłem wcześniej na trasie na kawałku drogi ekspresowej, na piątce dosyć wysokie obroty miałem. Ale to może coś mi się wydaje tylko i niepotrzebnie wiąże te sprawy.
edit: szczegóły są zbędne. |
Ostatnio zmieniony przez mkm 16-10-2010, 12:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 16-10-2010, 12:27
|
|
|
Proszę moderatora działu o wyedytowanie postu użytkownika tomak. |
|
|
|
 |
tomak
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma Kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-10-2010, 16:13
|
|
|
sorrki ale nie chwaliłem się przekroczeniem prędkości myślałem, że ta informacja może przyczynić się do wykrycia problemu.
W każdym razie sorry nie chciałem żeby to tak zabrzmiało zwłaszcza, że jechałem tak tylko przez chwilę na odcinku autostrady.
bije sie w piersi i przepraszam
pozdrawiam
t |
|
|
|
 |
KOŚCIEJ
Nowy Forumowicz maniak samochodowy
Auto: sigma 3.0 12V . galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 16 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 16-10-2010, 17:31
|
|
|
tomak napisał/a: | sorrki ale nie chwaliłem się przekroczeniem prędkości myślałem, że ta informacja może przyczynić się do wykrycia problemu.
W każdym razie sorry nie chciałem żeby to tak zabrzmiało zwłaszcza, że jechałem tak tylko przez chwilę na odcinku autostrady.
bije sie w piersi i przepraszam
pozdrawiam
t |
Nie bardzo masz za co przepraszać , komuś sie nudzi wyraźnie i pisze banialuki. Twoja wypowiedz jest poprawna i nie nosi w żaden sposób znamion chwalenia sie !!!!!!!!!!
Piszesz tylko swoje spostrzeżenia i do tego bardzo trafne .
Pierwsze pytanie kazdego mechanika kiedy i jak to sie stało. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-10-2010, 19:06
|
|
|
Ja bym stawial na zacinajaca sie przepustnice albo linke. Odczytanie błędu nie zaszkodzi ale wg mnie to sprawa czysto mechaniczna. Jak odczytać błędy jest w linku na u gory. ps. Odnośnie chwalenia sie to dodam tyle ze nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Jakby napisal ze byl kolo berlina byloby ok? Mamy sie bawić w kotka i myszkę wszyscy? Zreszta moze powinien napisać ze jechał na 5 i mial okolo 4200 obr? Wychodzi na to samo ale nie napisal dosłownie...nie bądźmy śmieszni:) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 17-10-2010, 11:43
|
|
|
tomak napisał/a: | Dzięki
Na razie przejechałem przez pierwszego z brzegu mechanika, który obstawia silnik krokowy i wysyła mnie do diagnosty, żeby sczytać komputer. problem polega na tym, że nie mam kiedy tego zrobić. Na razie pojeździłem trochę po Wrocławiu i jest ok. Ale powinienem teraz wracać do Warszawy no i chyba jednak zdecyduje się na ostrożną jazdę.
|
Zablokowany krokowiec daje max 2000rpm biegu jałowego - po wyjęciu krokowca miałem 2200
Stawiam na linkę gazu, lub sam pedał blokujący się w dolnej pozycji. Skoro problem ujawnił się po głębszym wdepnięciu gazu. Obejrzyj dokładnie podłączenie linki do pedału i powciskaj go(silnik OFF) do dechy, może jakiś drucik z linki puścił i blokuje linkę po depnięciu. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
|