[E52A 1.8] Domykanie szyb |
Autor |
Wiadomość |
A
Mitsumaniak
Auto: Yaris d-4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 65 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-09-2010, 17:15 [E52A 1.8] Domykanie szyb
|
|
|
Witam, był kiedyś na forum wątek o tym, że komuś udało się zrobić domykanie szyb w galu E5xA ale nie udostępniał publicznie schematów bo nie był pewien czy rozwiązanie działa stabilnie... Albo go teraz nie mogę znaleźć albo został usunięty (prawdopodobnie ten bo tylko jego mam w zakładkach).
Tak czy inaczej dzisiaj próbowaliśmy coś wymiarkować z kolegą ale do każdej szyby idzie wiązka kabli, całość oczywiście przez centralkę u kierowcy która steruje przełącznikami w poszczególnych drzwiach to wszystko oczywiście za imo i kluczykiem.
Wierzę, że da się to jakoś rozgryźć bez ciągnięcia osobnych kabli do silniczka w każdych drzwiach... Możecie jakoś pomóc? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-09-2010, 15:50
|
|
|
pochwal sie jak juz zrobisz, chetnie zrobie u siebie,a jesli Ci sie nie uda to sam to jakos sprobuje ogarnac ( u mnie juz troche jest taka prowizorka zrobiona ale z centralnym zamkiem, poprzedni wlasciciel dorobil centralke na pilocika i kable wlasnie są wlutowane w sterowanie w drzwiach podobnie mozna zrobic szybki na przekaznikach odrazu sprzeglbym to z centralnym ktory na szczescie juz tam jest ) |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
A
Mitsumaniak
Auto: Yaris d-4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 65 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-10-2010, 14:47
|
|
|
Niestety, ani my, ani znajomi znajomych elektryków nie byli w stanie rozgryźć jak przerobić tą płytkę żeby chciało działać... Jedyny plus to nowy panel kierowcy bo stara płytka przypadkiem się spaliła |
_________________ Wcześniej: Galant 95 1.8 GLi. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 16-10-2010, 16:54
|
|
|
O ile wiem,to trzeba dorobić płytkę,która będzie podłączona do wszystkich szyb na raz.Czytałem na forum,że można nawet podłączyć w ten sposób szyber Poszukaj dokładnie,bo na 100% ktoś od nas to zrobił. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-10-2010, 16:58
|
|
|
A, zmień elektryków... To jest prosta sprawa, nawet bez znajomości elektroniki można to zrealizować.
 |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-10-2010, 17:19
|
|
|
to zdjecie w sumie mowi tylko tyle ze sie da, przydalby sie jakis schemacik albo chociaz wiedziec co jest pod tym klejem
[ Dodano: 16-10-2010, 17:23 ]
no ale wlasnie skoro ktos to zrobil czemu nie byl na tyle mily zeby zamiescic wiecej szczegolow kurcze jestem elektronikiem z dyplomem ale zajelo by mi to troche czasu zeby zapoznac sie w temacie ). domyslam sie ze tam są przekazniki jakies ale chyba nie zaryzykowalbym testow ot tak |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-10-2010, 02:11
|
|
|
Kupujesz 4 takie przekaźniki:
Łączysz je równolegle z przełącznikami w panelu jak na schemacie. Wszystkie przekaźniki podłączasz pod masę, a drugą stronę pod wyjście z centralki.
Cała zabawa polega na symulacji podniesienia wszystkich 4 przycisków do górnej pozycji, w której szyby zamykają się do końca. Każdy przycisk w panelu jest 4 położeniowy. Środkowa pozycja neutralna, raz w dół, dwa w dół, raz w górę i dwa w górę. DWA w górę- szyba zasuwa się automatycznie do końca. Nie rozkręcałem tego panelu, ale obstawiam, że każdy przycisk ma po 5 pinów, może więcej... Na pewno jeden z nich jest sygnałem wejściowym (nie ważne czy to masa, plus, on będzie miał i tak swój obwód). Tylko teraz które piny podłączyć pod przekaźnik? ;>
Multimetr w łapkę, ustawiamy brzęczek, przycisk na skrajne górne położenie i sprawdzamy, które piny są zwarte. Dla pewności potem sprawdzamy przy puszczonym przycisku. Teraz dolutowujemy w dogodnym miejscu po kabelku do każdego pinu. Na zdjęciu ktoś się wlutował do płytki w różnych miejscach.
Widzę, że jest tam sporo miejsca, więc można pewnie zamknąć przekaźniki w środku, a z panela wyciągnąć tylko 2 kabelki, plus i minus dla przekaźników, a na upartego tylko 1, bo masę można pociągnąć z kostki. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 17-10-2010, 10:13
|
|
|
w EA wszystkie przełączniki od szyb są automatami? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-10-2010, 10:23
|
|
|
jacek11 napisał/a: | w EA wszystkie przełączniki od szyb są automatami? | tak |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 17-10-2010, 10:30
|
|
|
robertdg napisał/a: | jacek11 napisał/a:
w EA wszystkie przełączniki od szyb są automatami?
tak |
W E5,jest tylko jeden automat.Od szyby kierowcy.Z tego wynika,że ten schemat może być nie do końca dobry |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-10-2010, 10:59
|
|
|
W takim razie to komplikuje sprawę, ale nie aż tak bardzo. Będzie potrzebny układ podtrzymujący przekaźniki. Myślę, że ściemniacz do auta będzie dobry
http://allegro.pl/sciemni...1272735248.html |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-10-2010, 12:09
|
|
|
http://ase.hoste.pl/sklep/index.php
Jeśli chodzi o podtrzymanie to sprawdźcie ofertę tego sklepu, za 30 czy 40 zł można kupić odpowiedni przekaźnik czasowy, chyba będzie pasował typ przekaźnika 2SR. Niedawno przeglądałem ich ofertę bo będę montował znajomemu odpalanie z pilota. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 17-10-2010, 12:19
|
|
|
Albo zamontować przełączniki od EA,i wtedy mieć przy okazji pełen wypas |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
|