Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Instalacja pakietu nardi torino w prelifcie
Autor Wiadomość
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8675
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
  Wysłany: 19-10-2010, 20:47   [EA5A/W 2.5] Instalacja pakietu nardi torino w prelifcie

Mam takie pytanko, czy ktoś się orientuje czy gałka zmiany biegów jest adaptowalna z polifta?

W prelifcie, ów gałka miała dodatkową śrubkę, która wchodziła w trzpień gałki, natomiast po lifcie już czegoś takiego nie ma.

Czy to ma jakieś znaczenie?

Drugie pytanie instalacja pakietu nardi na hamulec ręczny czy wymienia się go całego, czy jest to tylko nakładka, czy nakładka plus skóra ?
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 19-10-2010, 23:58   

Przemek, z hamulcem pewnie tak jak z opcją MOMO - nakładka. Zgaduję, ale to najbardziej prawdopodobna wersja.
Co do wajchy biegów. W vr-kach Nardi szły w serii, mocowanie jest po przyciskiem od biegów, wyciskasz "kapsla" i na długim nagwintowanym pręcie nakrętka 12mm (głęboka nasadka). Nie było mocowania z boku na wkręt.
Tak samo jak w tiptronicach.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8675
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 20-10-2010, 00:19   

Zgadza się na ręczny jest to nakładka 2 częściowa plus srebrny bolec.

Natomiast co do gałki :



Oraz Tiptronic


W zwykłym idzie śruba do gałki która wchodzi w jej czpień.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-10-2010, 08:22   

Trochę nie rozumiem problemu.

Ja mam pre-lifta w wersji Nardi Torino. Nie sądzę żeby były problemy z adaptacją "post-liftowego" pakietu do "pre-liftowego".
Jak się przyjrzeć schematom wybieraków to drążek na który nachodzi gałka jest taki sam. Różnią się dwiema śrubami. Warto wziąć śrubę nr 24582Q z post-lifta bo może mieć znaczenie przy mocowaniu gałki zamiast tej z pre-lifta 24574Q.
Też się zastanawiałem nad taką wymianą...
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
Ostatnio zmieniony przez pitbu77 20-10-2010, 15:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8675
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 20-10-2010, 14:05   

Ale w gałce od nardi nie ma wejścia na tą śrubkę, no cóż dziś lub jutro będę się bawił w te przekładki ;) , ale dobrze wiedzieć, że u Ciebie to hula. Wniosek w każdym będzie grać :)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-10-2010, 14:14   

Juiceman, bez rzeźby się nie obędzie - tyczka od zwykłego automata nie ma gwintu na końcu, bo ma śrubki z boku do mocowania gałki. Tyczki od tipa nie przełożysz, bo jest zupełnie inna - myślę, źe jedynym sensownym rozwiązaniem będzie nawiercenie otworów na "preliftowe" śrubki, zwłaszcza, że pod skórą wyczujesz miejsca, gdzie one mają być.

Co do rękawa - plug&play - nakładka jest delikatnie przyklejona, a jeżeli będziesz miał zestaw z LHD - przekładaj całość
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8675
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 20-10-2010, 14:46   

No to nie pocieszyłeś ehh, w takim razie pitbu77 mógłbyś porobić fotki jak to u Ciebie wygląda:>?
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-10-2010, 15:10   

Juiceman napisał/a:
No to nie pocieszyłeś


przepraszam :oops:

Przy odrobinie ślusarki można by zespawać górę z gwintem z dołem bez gwintu - kwestia sprytnego ślusarza i pocięcia wybieraka z tiptronica.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-10-2010, 16:00   

Juiceman napisał/a:
w takim razie pitbu77 mógłbyś porobić fotki jak to u Ciebie wygląda:>?

Ale ja nie pisałem, że tak zrobiłem tylko, że się zastanawiałem nad takim rozwiązaniem... :shock:

Bartek napisał/a:
Przy odrobinie ślusarki można by zespawać górę z gwintem z dołem bez gwintu - kwestia sprytnego ślusarza i pocięcia wybieraka z tiptronica.....


A nie prościej będzie końcówkę drążka nagwintować :?:
Jak robiłem short shifter w Maździe to właśnie tak skróciłem drążek. Obciąłem (czego tutaj nie sugeruję) i nagwintowałem ponownie. Tak też można... Tylko trzeba mieć narzynkę...
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8675
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 20-10-2010, 16:13   

Ew, przerobić gałkę na prelifta:), te prace odłożę chyba na next weekend.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-10-2010, 17:02   

pitbu77, można nagwintować, ale patyk wybieraka to rurka, nie pręt, więc znając życie i Mitsu wymiar rurki nie da się dopasować do gwintu M8 jaki jest na końcówce poliftowej tyczki ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-10-2010, 10:11   

Tak sobie "pomacałem" wczoraj w czasie jazdy gałkę zmiany biegów. I ja mam dwie śruby od przodu a nie jedną jak pokazuje schemat... :shock:

I o co kaman?
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8675
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 21-10-2010, 12:59   

Też mam dwa otwory ;) więc spokojnie schemat pewnie ogólny jest.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
KucharZ 
Mitsumaniak

Auto: EA5W '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 449
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-10-2010, 20:30   

Up!
_________________
Galant EA5W 08.2009 - ...
Colt CA4A 01.2008 - 03.2009 - sprzedany

Witaj Gość, zobacz mojego Galanta

 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8675
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 25-10-2010, 20:34   

Dzięki KucharZ za podbicie :)

Tak sobie przeglądałem pdf'y mitsubishi i znalazłem o to takie zdjęcie :


Jest to pierwszy polift ;) Jak widzicie jest tam ta sama skrzynia co w preliftach. Jutro rozbiorę przycisk od gałki, może da się jakoś to przerobić bez zbędnego wiercenia w gałce. W każdym bądź razie nadzieja jest ;)

A swoją drogą fajnie wygląda taki przebieg jak na obrazku powyżej. :D

[ Dodano: 26-10-2010, 16:11 ]
Koniec końców wynik tej historii jest taki:

Gałkę z nardi torino można zainstalować w zwykłym automacie tylko i wyłącznie, jeśli owa gałka jest z wersji przejściowej.

Gałki narditorino z Tiptronica nie da się przenieść do zwykłego automata bez rzeźby. Mianowicie drążek w automacie jest grubszy niż w Tiptronicu.


Temat można zamknąć.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.