Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
15-10-2007, 11:12
Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-10-2006, 09:41   Regulacja zaworów

Witam! Dzisiaj jestem umówiony z mechanikiem na kolejną regulację zaworów. Ostatnio regulowane były 3 m-ce temu, ale wciąż hałasują. Jak w temacie jak powinien być rozgrzany silnik do regulacji, ewentualnie ile km powinno się przejechać? Czy musi być aż tak rozgrzany aby włączył się wentylator czy wystarczy jak silnik pochodzi tylko chwilę na wolnych obr? Nikt nie może mi wyregulować poprawnie tych zaworów. Nie wiem może coś jest z nimi nie tak. Dzisiaj się coś okaże.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-10-2006, 09:44   

no musi być gorący - aż wskazówka temp. silnika osiągnie swoją nominalną wartość - tam, gdzie się znajduje, gdy jedziesz
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-10-2006, 14:06   

Rozgrzałem silnik tak jak napisałeś. Pojechałem do trzeciego z kolei mechanika, który wyregulował zawory (wcześniej po każdej regulacji hałasowały). Dzisiaj na zimnym silniku prawie gasł i strasznie przerywał :evil: . Zawory tak hałasowały, że chodził jak pierwszy lepszy ciągnik. Jak się rozgrzał chodził ładnie równo i cicho. Ja już nie wiem co robić. Chyba nie idzie w tym silniku wyregulować zaworów.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 11-10-2006, 15:14   

Hugo, sprawdz pierw elektryke, cos ci chyba przerywa moze palec???odpalales na benzynie czy lpg??
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-10-2006, 10:45   

wojmi1 napisał/a:
cos ci chyba przerywa moze palec


Pseudo-mechanik już poprawnie ustawił mi zawory. Wcześniej tak podregulował, że na zimnym silniku nie miały w ogóle luzu!!! Cud, że odpalił. Poleciało kilka słów na k... i ch... i zaraz potrafił to zrobić.

A palec sprawdzałem i rzeczywiście coś z nim nie tak, choć jest nowy. Od spodu ma 3 pęknięcia (rysy). Pokazałem mechanikowi i stwierdził, że od tego może mieć przestrzały iskry, szczególnie na zimnym silniku. Wymienię palec i zobaczę. Jak będzie OK to dostaniesz "pomógł" :D
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 12-10-2006, 11:54   

nie bądź skąpy, dawaj, dawaj! zwróć uwagę na domasowienie silnika--tak dla świętego spokoju
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
Ostatnio zmieniony przez tomusn 12-10-2006, 14:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
DAWID
[Usunięty]

  Wysłany: 15-10-2006, 12:13   ZAWORY W 4G15

Pytanie.Może ktos mi powie czy w silniku 4g15 12v z 90r reg. zaworow odbywa sie hydraulicznie?Czy nalezy przeprowadzac reg.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 15-10-2006, 14:37   

Odbywa sie mechanicznie...

Wałek rozrządu pracuje w głowicy, i za pośrednictwem regulowanych manualnie dźwigienek otwiera zawory...

Zawory reguluje sie manualnie na gorącym silniku...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2006, 16:19   

jezeli silnik jest troche glosniejszy to moze byc wina zaworow?

u mojego znajomego silniczek ten czyli1.8 chodzil zupelnie cichutko i rowniutko

u mnie jest inaczej ten silnik jest troche glosniejszy(chodzi oczywiscie wciaz o nizsze obroty np. na postoju)czy to sprawa przebiegu? moj ma moze wiekszy

przeciez silniki Coltow sa zopelnie cichutkie i rowno pracuja

fakt popychacze teraz! bede wymienial ale tak mysle jak ocenic ze zawory tez sa do wymiany, po czym poznac?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.