Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 11:12 |
Regulacja zaworów |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-10-2006, 09:41 Regulacja zaworów
|
|
|
Witam! Dzisiaj jestem umówiony z mechanikiem na kolejną regulację zaworów. Ostatnio regulowane były 3 m-ce temu, ale wciąż hałasują. Jak w temacie jak powinien być rozgrzany silnik do regulacji, ewentualnie ile km powinno się przejechać? Czy musi być aż tak rozgrzany aby włączył się wentylator czy wystarczy jak silnik pochodzi tylko chwilę na wolnych obr? Nikt nie może mi wyregulować poprawnie tych zaworów. Nie wiem może coś jest z nimi nie tak. Dzisiaj się coś okaże. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-10-2006, 09:44
|
|
|
no musi być gorący - aż wskazówka temp. silnika osiągnie swoją nominalną wartość - tam, gdzie się znajduje, gdy jedziesz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-10-2006, 14:06
|
|
|
Rozgrzałem silnik tak jak napisałeś. Pojechałem do trzeciego z kolei mechanika, który wyregulował zawory (wcześniej po każdej regulacji hałasowały). Dzisiaj na zimnym silniku prawie gasł i strasznie przerywał . Zawory tak hałasowały, że chodził jak pierwszy lepszy ciągnik. Jak się rozgrzał chodził ładnie równo i cicho. Ja już nie wiem co robić. Chyba nie idzie w tym silniku wyregulować zaworów. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 11-10-2006, 15:14
|
|
|
Hugo, sprawdz pierw elektryke, cos ci chyba przerywa moze palec???odpalales na benzynie czy lpg?? |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-10-2006, 10:45
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | cos ci chyba przerywa moze palec |
Pseudo-mechanik już poprawnie ustawił mi zawory. Wcześniej tak podregulował, że na zimnym silniku nie miały w ogóle luzu!!! Cud, że odpalił. Poleciało kilka słów na k... i ch... i zaraz potrafił to zrobić.
A palec sprawdzałem i rzeczywiście coś z nim nie tak, choć jest nowy. Od spodu ma 3 pęknięcia (rysy). Pokazałem mechanikowi i stwierdził, że od tego może mieć przestrzały iskry, szczególnie na zimnym silniku. Wymienię palec i zobaczę. Jak będzie OK to dostaniesz "pomógł" |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 12-10-2006, 11:54
|
|
|
nie bądź skąpy, dawaj, dawaj! zwróć uwagę na domasowienie silnika--tak dla świętego spokoju |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
Ostatnio zmieniony przez tomusn 12-10-2006, 14:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
DAWID [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2006, 12:13 ZAWORY W 4G15
|
|
|
Pytanie.Może ktos mi powie czy w silniku 4g15 12v z 90r reg. zaworow odbywa sie hydraulicznie?Czy nalezy przeprowadzac reg. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 15-10-2006, 14:37
|
|
|
Odbywa sie mechanicznie...
Wałek rozrządu pracuje w głowicy, i za pośrednictwem regulowanych manualnie dźwigienek otwiera zawory...
Zawory reguluje sie manualnie na gorącym silniku...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 29-10-2006, 16:19
|
|
|
jezeli silnik jest troche glosniejszy to moze byc wina zaworow?
u mojego znajomego silniczek ten czyli1.8 chodzil zupelnie cichutko i rowniutko
u mnie jest inaczej ten silnik jest troche glosniejszy(chodzi oczywiscie wciaz o nizsze obroty np. na postoju)czy to sprawa przebiegu? moj ma moze wiekszy
przeciez silniki Coltow sa zopelnie cichutkie i rowno pracuja
fakt popychacze teraz! bede wymienial ale tak mysle jak ocenic ze zawory tez sa do wymiany, po czym poznac? |
|
|
|
 |
|