Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Słaby hamulec ręczny
Autor Wiadomość
tom912 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA 1.8i DA2A 4G93 DOHC 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Tczew
  Wysłany: 20-10-2010, 19:51   [Cari 1.8 GDI] Słaby hamulec ręczny

witam wszystkich!
Mój ręczny od początku mozna było podciągnąć rączkę do samego końca ale trzymał a od niedawna niestety słabo trzyma. Dodatkowo po podciągnięciu ręcznego koło prawe się blokuje (na postoju) i dopiero jak ledwo ruszę autem to cos jakby strzeli w owym kole i jedzie bez problemu nie blokując się. Dziś sprawdziłem żę szczęki mają ok 3 mm grubości, czy to wystarcza?
Co może być przyczyną słabego ręcznegi i tego strzału podczas ruszania i jak ewentualnie podciągnąć linkę?
Dodam że tego stuku w kole nie ma jeśli nie zaciągam ręcznego. Dziekuję za wszelkie pomysły.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-10-2010, 20:37   

Sprawa nie jest taka prosta jak się wydaje, stukanie najprawdopodobniej powstaje z powodu nie odbijajacej szczeki - moze byc zapieczona linka, moze ramie szczeki sie klinuj, a regulacja recznego, to nie tylko regulacja na lince, trzeba najpierw zaczac od pomiaru srednicy bebna, nastepnie oceny szczek, potem wymiany elementów uszkodzonych badź już nie nadajacych sie do eksploatacji, linke recznego zluzowac z naciagu, potem zalozyc beben i regulowac szczeki samoregulatorem, zarowno z prawej jak i z lewej strony, w momencie kiedy regulator zostanie na tyle podregulowany, ze nie klinuje bebna a pozwala na jego swobodny obrot, dalsza regulacje nalezy wykonywac juz na samej lince recznego, pamietac aby nie naciagajac za mocno, jezeli sa nowe elementy, to dac sie im "dotrzec".
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tom912 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA 1.8i DA2A 4G93 DOHC 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Tczew
Wysłany: 20-10-2010, 22:22   

robertdg to mnie załamałeś. A myślałem że to tylko kwestia naciągnięcia linki. O co chodzi z tym samoregulatorem, co to wogóle i jak to ugryść?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-10-2010, 23:35   

tom912 napisał/a:
O co chodzi z tym samoregulatorem, co to wogóle i jak to ugryść?

52301L i R zdjęcie jest poglądowe, numer który opisałem wedle zdjęcia to samoregulator dla strony prawej lub lewej - tak tak róznią się kierunkiem gwintu, rzecz polega na tym aby umiejetnie ustawic odleglosc szczek od bebna, przy czym nalezy pamietac, ze beben ma swoj minimalny wymiar pracy i potem nadaje sie na ponowny przetop, trzeba pamietac jeszcze aby dzwigienki rozpieracza recznego chodzily luzno ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tom912 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA 1.8i DA2A 4G93 DOHC 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Tczew
Wysłany: 21-10-2010, 20:15   

Dziekuję ci bardzo za foto. Na spokojnie postaram się skupic nad tym i dam znać jak mi poszło. pozdrawoam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.