Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Szyszkowa
22-10-2010, 08:07
[PajeroII] Pytanie o zawieszenie
Autor Wiadomość
Plastik 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II 2.5TD 92r SS krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 26
Skąd: Gdynia
  Wysłany: 21-10-2010, 23:03   [PajeroII] Pytanie o zawieszenie

Witam

Pajero II 2.5tdi krótki

Stało się, amortyzatory odmówiły dalszej pracy, siadły sprężyny, przypuszczam że nic nie ruszane od nowości czyli od ponad 330kkm. Zakupiłem komplet amorków Dobinsons z 2 calowym liftem, po okazyjnej cenie. I teraz pytanie: jakie elementy resorujące zastosować? Myślałem o czymś takim:

Wariant 1:
tył - sprężyny Dobinsons C43-097, podobno do krótkiego optymalne rozwiązanie jeśli chodzi o Dobinsonsa.
przód - drążki OME.

Wariant 2:
tył - sprężyny OME910
przód - drążki OME

Wariant 3:
Dobinsons C43-097 i drążki Dobinsons


Ma ktoś doświadczenie z tymi elementami? jak to będzie razem pracować z kompletem amorków Dobinsons? Zależy mi na delikatnym lifcie i lekkim utwardzeniu zawieszenia, a słyszałem że ome910 to dość miękka sprężyna. Czy drążki ome też są miękkie? Cena tych od dobinsonsa jest 25% wyższa niż ome, czy są tego warte?

A może jakieś inne propozycje? Drążki TJM XGS, Rock Crawler itp?

Dodam że obecnie śmigam na patrolowskich springach i jest masakra, dupa zadarta, auto pływa, krzyżaki aż jęczą, chcę te sprężyny jak najszybciej zastąpić czymś bezpiecznym.

Pozdrawiam
Łukasz
 
 
 
Berni 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 368
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-10-2010, 20:57   



Uploaded with ImageShack.us

Sprężyna OME 910 podniesie Ci wózek jak na zdjęciu jeździ się fajnie- może dla prawdziwych offrołderów ta sprężyna jest miękka mi wypadają plomby z zębów za każdym razem jak przejeżdżam przez" hope"na zdjęciu koła to 15 na 235 -teraZ prezentuje się znacznie lepiej - na zawiechę do pajery wydałem prawie 4 tysie- amory ome ,drążki HD
z perspektywy czasu nie żałuję warto było ponieść koszty -auto prowadzi się dużo fajniej jest twarde- a poprzednio przypominało jazde kanapą
_________________

 
 
 
Plastik 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II 2.5TD 92r SS krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 26
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23-10-2010, 04:24   

Berni napisał/a:

Sprężyna OME 910 podniesie Ci wózek jak na zdjęciu jeździ się fajnie- może dla prawdziwych offrołderów ta sprężyna jest miękka mi wypadają plomby z zębów za każdym razem jak przejeżdżam przez" hope"na zdjęciu koła to 15 na 235 -teraZ prezentuje się znacznie lepiej - na zawiechę do pajery wydałem prawie 4 tysie- amory ome ,drążki HD
z perspektywy czasu nie żałuję warto było ponieść koszty -auto prowadzi się dużo fajniej jest twarde- a poprzednio przypominało jazde kanapą


Dzięki za odpowiedź. Nie zamierzam katować samochodu na rajdach ani nic takiego, chcę by auto prowadziło się pewnie i bezpiecznie po czarnym a jednocześnie jazda w terenie była komfortowa. Na oryginalnym zawieszeniu dobijało przy każdej niewielkiej dziurze. Topienia w błocie nie uprawiam, raczej długie jazdy po leśnych i drogach i łąkach. Amortyzatory Dobinsons są twardsze od OME, tak mówia. Wiadomo, jak robić markowy zawias to lepiej cały zestaw z jednej fabryki, ale te drążki od oldmana chętnie bym ożenił u siebie :D Wolę jednak uniknąć sytuacji kiedy tył jest twardy a przód klęka w każdej dziurze...

Kolego Berni, o ile udało Ci się podnieść przód? I jak ten przód pracuje? Tak samo miękko jak tył na ome910?

Co do Ironmana, prawda to że gnije w tempie ekspresowym?

Pozdr.
Łukasz
 
 
 
Berni 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 368
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2010, 11:08   

Plastik napisał/a:
Kolego Berni, o ile udało Ci się podnieść przód? I jak ten przód pracuje? Tak samo miękko jak tył na ome910?

heh jest "tak samo miękko" :lol:
na nowych drążkach HD poszedł 6cm-został wyrównany do tego co dawały sprężyny i amory z tyłu- dodatkowo od nowych kół dostał 3cm- na razie nie ma w nim wyciągarek, ani zderzaków ARB( i tych drugich raczej nie będzie) więc nie ma od czego "usiąść"
od zakupu zdecydowanie "urósł"- próg który był zbędny zaczął się przydawać przy wsiadaniu :p
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.