[CA5A 1.8] Check Engine |
Autor |
Wiadomość |
rafalelo
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.8 Gti
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 23 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-10-2010, 10:32 [CA5A 1.8] Check Engine
|
|
|
Witam, Mam Problem znów z moim colcikiem... Wczoraj wieczorem próbwałem go odpalić i z niewiadomych przyczyn nie chciał, rozrusznik kręcił, ale nie odpalał, po kilku próbach w końcu odpalił, ale po kilku sekundach zapala się kontrolka check engine i silnik gaśnie. podejmowałem kilka prób, jak odpalał to próbowałem go dać na wyzsze obroty, lecz znów zapalała się kontrolka CE i silnik gaśnie. Koledzy pomóżcie |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 08-11-2010, 12:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ozzy89
Forumowicz

Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 192 Skąd: Paczyna
|
Wysłany: 24-10-2010, 10:37
|
|
|
Na początku spróbuj wymrugać sobie kody błędów zajrzyj tutaj |
|
|
|
 |
rafalelo
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.8 Gti
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 23 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-10-2010, 12:06
|
|
|
sprawdziłem błedy na ECU, mam dwa :/ pierwszy z nich to błąd numer 12, czyli jakiś problem z przepływomierzem a drugi błąd nr 23 czyli czujnik TDC 1 cylindra. Jak mogę sobie poradzić z tymi problemami? Mam już dość zostawiać autka u mechanika bo łączne naprawy wyniosły mnie grube kilka tysięcy.... |
|
|
|
 |
ozzy89
Forumowicz

Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 192 Skąd: Paczyna
|
Wysłany: 24-10-2010, 12:50
|
|
|
co do błędu przepływomierza, to może po prostu padł i czas wymienić na nowy
ten drugi to chyba czujnik położenia wałka rozrządu. Nie wiem jak to jest dokładnie w tym silniku. Może ktoś bardziej obeznany w tej jednostce się wypowie Jednak na początek radziłbym spróbować skasować błędy, tzn. odłącz akumulator na 10 min. Potem odpal silnik, jeśli się uda, to niech chodzi do załączenia się wentylatora. Polecam też zmianę mechanika |
|
|
|
 |
pyjte
Mitsumaniak Klaun Szyderca

Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 556 Skąd: Bojtom.
|
Wysłany: 24-10-2010, 12:56
|
|
|
Jak ci padła przypływka to ją poprostu odepnij przed odpaleniem. Auto powinno odpalić, trzymać wysokie obroty i palić tone paliwa ale działać. Wtedy wiesz że 100% masz do wymiany przepływkę |
_________________ Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi. |
|
|
|
 |
rafalelo
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.8 Gti
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 23 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-11-2010, 12:05
|
|
|
a więc zrobiłem tak jak zalecałeś... odłączyłem aku na 10 min i próbowałem odpalić, bez skutku. Dziwne, bo wygląda jak by akumulator byłby rozładowany, więc próbowałem odpalić na podpiętych kablach i to samo... ledwo co kręcił ale zapłonu nie ma. Sprawdziłem ponownie błędy i pozostał tylko a może aż jeden, błąd 23. Co mam zrobić w takiej sytuacji? Proszę o jakąś pomoc. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-11-2010, 12:19
|
|
|
rafalelo, TDC sensor jest umieszczony w czymś ala plomba po aparacie zapłonowym (dla silnika DOHC), trzeba wymienić i powinno odpalać. Opis diagnozy w manualu, plik 13.pdf strona 157 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
rafalelo
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.8 Gti
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 23 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-11-2010, 14:01
|
|
|
zabieram się do studiowania manuala i postaram się naprawić problem, dzięki robertdg |
|
|
|
 |
|