Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1,6 tuning
Autor Wiadomość
Piacho 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 11
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 24-10-2010, 20:31   Carisma 1,6 tuning

Witam! Mam pytanie. Co dałaby zmiana wtryskiwaczy i na jakie zmienić? Dodatkowo zmienie wyczynowe świece+sportowy dolot+strumiennica i inna końcówka wydechu. Mam carisme 1,6 90KM o ile moc wzrosłaby po takich przeróbkach? Wiem że jak podnosze moc to powinienem zmienić hamulce i tak też już zrobiłem(z przodu Mikoda GT+trw+nowe tłoczki+nowy płon o wyższej temp. wżenia). Zmianie ulegnie też zawieszenie na twardsze i obniżające o 4 cm.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 24-10-2010, 20:36   

na oko +10 procent

[ Dodano: 24-10-2010, 20:36 ]
sprzedaj i kup gdi
 
 
 
Piacho 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 11
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 24-10-2010, 20:37   

No ale jakie wtryskiwacze dać? od czego będą pasowały?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 24-10-2010, 21:27   

Spróbuj od 1.8 msx

[ Dodano: 24-10-2010, 21:29 ]
nie szalej tak bo cari z silnikiem 1.6 99KM ma słabsze przyspieszenie do setki niż 90KM

[ Dodano: 24-10-2010, 21:30 ]
nadal proponuje zmienić na gdi lepsze przyspieszenie i spalanie mniejsze
 
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-10-2010, 16:35   

Piacho napisał/a:
Co dałaby zmiana wtryskiwaczy


Nic. Podejrzewam, że ich wydajność i tak starczy nawet jakbyś miał 130KM. A + 30 % to ty w wolnossącym silniku nie uzyskasz.

Piacho napisał/a:
sportowy dolot


To może dać Tobie z 5%. Tylko musi być zrobiony dobrze a nie wciśnięcie stożka gdzie się da. Ważny by powietrze zasysane przez silnik nie było ciepłe.

Piacho napisał/a:
strumiennica


To nic nie da. Możesz jedynie odczuć przypływ mocy związany z wywaleniem zapchanego katalizatorem. nic więc.

Piacho napisał/a:
nna końcówka wydechu


To może Tobie dać +10% ale do lansu :lol:

Możesz poczytać sobie ile pracy włożył <b>pawela<b> w swojego Colta by uzyskać parę KM. Koszty IMHO trochę nie adekwatne do mocy uzyskanej.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 25-10-2010, 17:20   

Piacho kup GDI. Wyjdzie cię najtaniej i bez zbędnej pracy i od razu po jednym podpisie na umowie zyskasz 34KM. Więc to chyba najrozsądniejsze wyjście.

pawelsonx napisał/a:
nie szalej tak bo cari z silnikiem 1.6 99KM ma słabsze przyspieszenie do setki niż 90KM
:?:
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 25-10-2010, 17:52   

siwek napisał/a:

pawelsonx napisał/a:
nie szalej tak bo cari z silnikiem 1.6 99KM ma słabsze przyspieszenie do setki niż 90KM
:?: -



http://pl.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Carisma

1,6 moc 90KM przy 5500 obr/m do setki ma 12s
1,6 moc 99KM przy 5750 obr/m do setki ma 12,1s

druga generacja
1,6 moc 103KM pzy 6000 obr/m do setki 12,4s

[ Dodano: 25-10-2010, 17:59 ]
N=M · n
gdzie:
N - moc,
M - moment,
n- prędkość obrotowa.
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 25-10-2010, 18:30   

zwróć jeszcze uwagę na przełożenia skrzyni biegów, bo te są inne :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23648
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-10-2010, 19:01   

pawelsonx napisał/a:
N=M · n
gdzie:
N - moc,
M - moment,
n- prędkość obrotowa.


Na co ten wzór :?: Gdzie jednostki :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 25-10-2010, 19:21   

robertdg napisał/a:


Na co ten wzór :?: Gdzie jednostki :?:


a jaki jednostki cie interesują konie mechaniczne waty czy
momennt Nm lb/ft kGm

wszystko jest do wyprowadzenia ja tylko wskazuje że jak ma się więcej koni przy większej ilości obrotów wtedy krzywa mocy jest przesunięta i ma się inną krzywą momentu dlatego takie różnice w przyspieszeniu

http://wasze.motofakty.pl...t_obrotowy.html

[ Dodano: 25-10-2010, 19:25 ]
gigant87 napisał/a:
zwróć jeszcze uwagę na przełożenia skrzyni biegów, bo te są inne :)


skrzynie jb3-254(F5MR1)

raczej chodzi o to że zwiększając moc przy wyższej liczbie obrotów zwiększyli przy tym samym przełożeniu większą prędkość max
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23648
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-10-2010, 19:35   

pawelsonx, ale ten wzór jest niepełny i zbyt uogólniony, a dlaczego jednostki, bo moc można oznaczyć w [KM], [kW], Moment obrotowy można określić w [Nm], [lb/ft], [kGm], prędkośc obrotową mozna okreslić w [obr/h], [obr/min], [obr/s].
Więc tymbardziej bez podania jednostek ten wzór nie ma jakiegokolwiek zastosowania.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 25-10-2010, 19:42   

to się zgadza ale można za pomocą niego wykminić że moc jest adekwatna do momentu przy pewnej ilości obrotów
a przekształcając go że moc dzielona przez obroty wykazuje że więcej obrotów dla danej mocy nie daje większego momentu
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2010, 09:42   

Piacho, silnika 4G92 nie ma sensu tuningować. Szkoda kasy. Bardziej opłacalny jest swap lub zmiana samochodu.

pawelsonx napisał/a:

nie szalej tak bo cari z silnikiem 1.6 99KM ma słabsze przyspieszenie do setki niż 90KM

Tak, bo:
1) ma dłuższy drugi bieg
2) poliftowa Carisma jest cięższa o mniej więcej 100 kg

Mimo wszystko różnica jest niewielka...
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 28-10-2010, 11:10   

kuzi napisał/a:
2) poliftowa Carisma jest cięższa o mniej więcej 100 kg

Cari przed liftem też maja po 99 KM
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
Piacho 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 11
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 03-11-2010, 19:21   

Aha, ok. A jaki silnik bez większych problemów podejdzie do Carismy? chodzi mi o jednostkę do tuningu. A i pytanie mam jakie zawieszenie gwintowane pasuje gdo niego? Tzn od jakiego auta nie licząc volvo s40/v40.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.