Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Słabiej wieje...
Autor Wiadomość
zuber
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2006, 23:30   Słabiej wieje...

Witam wszystkich.
Autko postalo mi pod blokiem ponad 3 tygodnie - bylem za granicą, wrociłem i pare rzeczy mi nie pasuje. Po pierwsze jakby słabiej wieje z nawiewów, na pozycji 4 jest tak jak kiedyś na 2, pierwszy raz w carismie zaparowały mi szyby!!! Co trzeba zrobić żeby to jakoś samemu naprawić? Proszę o jakieś sugestie w tym temacie. A poza tym to jeszcze mam problem z spryskiwaczem na tylnej szybie, raz działa raz nie, i tak w kółko... W wolnej chwili tam również bym zajrzał, ale gdzie dokładnie niewiem.
Na deser jeszcze cos mi tak pyrka inaczej, jakby silnik głośniej chodził, albo coś w układzie wydechowym....
znaczy nie ma co zostawiać autka na tak długo bez jeżdzenia....
pozdrawiam
 
 
Efa! 
Mitsumaniak
queen of Off Topic


Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 02 Maj 2005
Posty: 3528
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-10-2006, 02:12   

Nawiewy spróbuj potraktować pianką do odkażania/czyszczenia klimatyzacji - można taką dostać na stacjach benzynowych. Ewentualnie sprawdź wloty między maską, a przednią szybą - mogą tam być liście (wszak jest jesień), utrudniające przepływ powietrza. Jak to nic nie da, to pewnie pozostaje czyszczenie u serwisie, razem z wymianą filtra.

Spryskiwacz być może ma przewody zatkane osadem z kamienia - mój sposób to wetknięcie w wyloty na masce szpilki i poruszanie nią lekko celem wykruszenia brudu z wewnątrz. Bywa też, że układ nie jest do końca szczelny na połączeniach gumowych wężyków - zajrzyj od spodu maski, czy nie przecieka. Ja miałam taki problem i poradziłam sobie, uszczelniając szpary taśmą wodoszczelną do... zaklejania ubytków w oponach (też zakup ze stacji benzynowej).
Jednak ostatni wariant może być też taki, że masz mało płynu w zbiorniku spryskiwacza i trochę więcej potrzeba czasu, żeby pompka wtłoczyła ciecz do przewodów.

A z tym "pyrkaniem" to już niczego nie potrafię powiedzieć - zostawiam kwestię kolegom mitsumaniakom, bo mechanik ze mnie żaden 8)
_________________
Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo
 
 
arekp 
Mitsumaniak


Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 2784
Skąd: jestem z miasta
Wysłany: 06-10-2006, 04:23   

Efa! napisał/a:
mój sposób to wetknięcie w wyloty na masce szpilki i poruszanie nią lekko celem wykruszenia brudu z wewnątrz


W ten sposob zalatwilem sobie jeden wylot na tylnym spryskiwaczu. Musze sie w koncu na dniach za to zabrac bo latem spryskiwacz nie byl potrzebny a teraz bedzie problem.

Efa! napisał/a:
zajrzyj od spodu maski, czy nie przecieka. Ja miałam taki problem


Hmm ... to ciekawe, bo problem u mnie tez istnial. Plyn nie docieral do tylnego spryskiwacza poniewaz zostawal w w komorze silnika.
_________________
odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-10-2006, 05:42   

Efa! napisał/a:
czyszczenie u serwisie, razem z wymianą filtra.


zakładając, ze kolega Zuber ma wersję przed liftingiem, to zrobię duże oczy :shock: i zapytam "gdzie tam filtr do wymiany :?: :?: :?: " :mrgreen: NIE MA, po liftingu był.

Codo pyrkania, to może pojawiają się pierwsze oznaki wyeksploatowania wydechu, czyli gdzieś malenka dziura.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 06-10-2006, 11:04   

zuber napisał/a:
na pozycji 4 jest tak jak kiedyś na 2, pierwszy raz w carismie zaparowały mi szyby!!! Co trzeba zrobić żeby to jakoś samemu naprawić?


a moze miales zamkniety obieg i dlatego albo poprostu ustawiles inaczej nawiew i stad ta roznica w dmuchaniu, lub jeszcze ktora kratka byla zamknieta - to wplywa na sluchowe wrazenie ze cos jest nie tak, a za granica pewnie jezdziles innymi autkami, w ktorych dmuchawa chodzila glosniej - to takze oddzialowuje na nasze uszy :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Efa! 
Mitsumaniak
queen of Off Topic


Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 02 Maj 2005
Posty: 3528
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-10-2006, 13:36   

Chooper napisał/a:
Efa! napisał/a:
czyszczenie u serwisie, razem z wymianą filtra.


zakładając, ze kolega Zuber ma wersję przed liftingiem, to zrobię duże oczy :shock: i zapytam "gdzie tam filtr do wymiany :?: :?: :?: " :mrgreen: NIE MA, po liftingu był.

A ktoś powiedział, że ma wersję sprzed, czy po liftingu?
Chooper, nie nadinterpretujesz czasami?
_________________
Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2006, 13:39   

http://www.mitsubishi-gra...ighlight=#52098 Efa! popatrz na temat :wink:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 06-10-2006, 14:30   

Nie można powiedzieć że Efa nie ma racji poniewarz były chyba Carismy przed liftem:
- z klimą i filtrem
- z klimą i bez filtra (szczególnie GDI)
- i bez klimy też po lifcie :cry:
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-10-2006, 15:06   

Chooper napisał/a:
po liftingu był

A wcale, że nie prawda :mrgreen:
Ja mam Cari po lifcie i nie miałem filtra - założyłem dopiero ostatnio, po czyszczeniu parownika.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-10-2006, 18:03   

teraz Wy nie rozumiecie. Dopiero po liftingu do carismy zastosowano filtr wymienny papierowo-węglowy, zamiast elektrostatycznego, i dopiero po lifcie istniała mozliwość jego wymiany. To czy go w danym aucie z klimą zastosowano, czy też nie zalezy od stopnia upalenia holendrów na liniii montażowej, więcj jest to inna baja.


Dobra, koniec wywodzenia i dochodzenia, kto z kim spał :twisted: :mrgreen:
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Efa! 
Mitsumaniak
queen of Off Topic


Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 02 Maj 2005
Posty: 3528
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-10-2006, 23:29   

Chooper, jesteś totalnym mistrzem OT :!:
Skupcie się na rozwiązaniu problemu kolegi Zubera, o.k?
_________________
Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-10-2006, 11:45   

"Dopiero po liftingu do carismy zastosowano filtr wymienny papierowo-węglowy, zamiast elektrostatycznego, i dopiero po lifcie istniała mozliwość jego wymiany. To czy go w danym aucie z klimą zastosowano, czy też nie zalezy od stopnia upalenia holendrów na liniii montażowej, więcj jest to inna baja. "


jak to jest OT, to ja będę nastepnym prezydentem w tym kraju....

Zuber, zdemontuj schowek pasażera i przy włączonym nawiewie tylko posłuchaj, czy dmuchawa nie wydaje jakiś dziwnych odgłosów, może silnik sie konczy...
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2006, 12:26   

nie wiem czy to w carismie czy w a3 :D ale 3 i 4 bieg nawiewu jest zintegrowany z innym bezpiecznikiem i jesli nie ma tych dwoch biegow to wina moze byc postronie bezpiecznikow, sa one zintegrowane jeszcze z czyms ale juz nie pamietam z czym.
 
 
Yapa
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2006, 16:28   

Ja mam Cari przed liftem - nie mam klimy - filtr owszem - wymieniałem przy okazji wymiany nagrzewnicy - papierowo węglowy on nie był - gąbka w metalowej siatce - ale co do wymiany to można, jak ktoś chce - kosztował mnie ok. 100 zł
 
 
zuber
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2006, 20:35   dzięki za rady

Dzięki za porady.
Sprawa pyrkania wyjaśniła się sama, w weekend zrobiłem z 500 km i z pyrkania zrobił się solidny bas. Wjechałem więc na kanał i zobacyzłem przyczynę - dziurę na łączeniu środkowego i końcowego tłumika. Nie wiem czy już muszę wymieniać cały tłumik (jak mi radził mechanik) czy coś tam wspawać?? Szkoda troche wywalać, bo cały tłumik wygląda o.k. i jest to orgyginał, pewnie lepszy niż jakieś dziadowskie zamienniki.
Z wentylacją zamierzam się pobawić jutro lub pojutrze, jak będę miał chwilę, dziękuje za rady.
a propos, mam cari sprzed liftingu, więc filtr elektrostatyczny...
W srode też mam wymianę sworzni i obluk przed zimą w japan cars w w-wie. ciekawe co jeszcze znajdą.....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.