Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze skrzynią automatyczną
Autor Wiadomość
Jaca 
Nowy Forumowicz

Auto: sigma station wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: mikołów
Wysłany: 27-10-2010, 18:53   Problem ze skrzynią automatyczną

Witam!!
Mam problem ze skrzynią. Przy połozeniu R wszystko gra, gdy wrzucam D muszę odczekać z 2-4s aż "zaskoczy" . Podczas zmiany 3-4 czasami obroty wzrosną zanim zaskoczy. Co to może być? :) Kick-band?
Pozdrawiam
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-10-2010, 19:17   

Opisz w jakich warunkach to się zdarza, jak często itd. Diagnostyka automatu na odległość to i tak wróżenie z fusów. Najprościej na początek byłoby zmierzyć ciśnienia na poszczególnych obwodach bo jest to nieinwazyjna metoda diagnostyczna, a jest w stanie sporo powiedzieć.
Ponadto podstawowe pytanie jak filtr i olej - kiedy i czy w ogóle zmieniane?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Jaca 
Nowy Forumowicz

Auto: sigma station wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: mikołów
Wysłany: 28-10-2010, 19:22   

Dzięki za odpowiedź. Postanowiłem na początek zmienić olej i filtr. Optymistycznie wyjechałem na jazdę testową, a sigma postanowiła zrobić psikusa: nie ma dwójki! Sprawdziłem błędy: nr 52 czyli czujnik obrotów A, lub kick band slipage. Zastanawia mnie czy to przez zmianę oleju bo dawno nie był zmieniany ? kostki czujników nie ruszałem :( Jutro planuję zmierzyć ciśnienia. Jakieś pomysły?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-10-2010, 21:59   

Z objawów które podajesz domyślm się że jest to raczej mechaniczna usterka. A przypadkiem czwarty bieg działa czy może jest wyłączony guzikiem OD OFF na lewarku?
A jak pozostałe objawy które występowały wczesniej tzn. to powolne zapinanie biegów? (to co opisałeś wcześniej)


Bo w przypadku uszkodzenia tego hamulca powinien być też problem z 4tym biegiem.
Generalnie wymiana oleju w skrzyni w której był stary olej i to nie wiadomo jak długo nie jest zalecana. Na jakiej firmy olej wymieniłeś teraz? W wariancie optymistycznym zużyciu uległy tarczki w tym hamulcu, w wariancie pesymistycznym mogło coś ulec zmieleniu. Nie chcę straszyć, ale doświadczenie uczy że rzeczywistość bywa dla na brutalna, tak jak w kawale - Kto to jest pesymista? Opytmista z doświadczeniem życiowym.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
krzysiek65 
Forumowicz


Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 59
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 28-10-2010, 22:50   

Czy poziom oleju sprawdzałeś w pozycji N?
_________________
-------- COŚ POTRZEBA? pisz na PW, dzwoń lub smsuj na +49 152 169 86005
 
 
Jaca 
Nowy Forumowicz

Auto: sigma station wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: mikołów
Wysłany: 29-10-2010, 00:11   

Nie strasz!!!!!!! :shock: Zmieniłem na Pentosin ATF1 syntetyk... ale nie było niepokojących dzwięków. mam nadzieje ze to nie wina zmiany oleju, poziom sprawdzałem kilka razy.
Wczytałem się trochę w manualu o skrzyni i wydaje mi połaczenie dwóch problemów: sprzęgło jednokierunkowe : opóźnione zaskoczenie przy uruchamianiu DRIVE i szarpanie przy redukcji 2-1 oraz źle wyregulowane kickdown serwo lub zużyty kickband powoduje skok obrotów przy przełączaniu 3-4. Regulowal ktos kickdown serwo? te sprzeglo OWC jest wymienne?
pozdr
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 29-10-2010, 11:29   

Wymienne jest wszystko tylko rozebranie skrzyni i złożenie żeby chodziło to nie jest taki chlebek z masełkiem. Nie jest to niewykonalne, ale osobiście trochę się bym bał to robić w domu, choć akurat tak się składa że będę miał do zrobienia skrzynię znajomego.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Jaca 
Nowy Forumowicz

Auto: sigma station wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: mikołów
Wysłany: 01-11-2010, 00:00   

Dwójka wróciła ! W pośpiechu źle złożyłem jeden z zaworów magistrali olejowej. Przy okazji jak była zdemontowana mogłem sprawdzić luz opaski kickband - czy ona powinna byc taka luźna że między tłok włożyłem płytkę z chyba z 5mm grubą. Po za tym po wymianie oleju niedomagania pozostały, zwłoka w uruchomieniu D i skoki obrotów przy zmianie na wyższy bieg. :(
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 01-11-2010, 01:52   

Jaca napisał/a:
Dwójka wróciła ! W pośpiechu źle złożyłem jeden z zaworów magistrali olejowej. Przy okazji jak była zdemontowana mogłem sprawdzić luz opaski kickband - czy ona powinna byc taka luźna że między tłok włożyłem płytkę z chyba z 5mm grubą. Po za tym po wymianie oleju niedomagania pozostały, zwłoka w uruchomieniu D i skoki obrotów przy zmianie na wyższy bieg. :(


Dalej bym obstawiał sprawdzenie ciśnień. Jeśli wyjdą jakieś dziwne wskazania to płyta sterująca do podmiany/sprawdzenia. Jeśli nie to jest problem. Opaskę KICK-DOWN moge sprawdzić we wtorek bo mam na wierzchu skrzynię wiec musisz poczekać. Jesli czujesz sie na siłach to sciągnij serwisówkę MAGNA WORKSHOP. Bardzo ładnie opisane działanie skrzyni i wszystkich elementów wykonawczych, aż się dziwię że nie ma tego w książce o SIGMIE/DIAMANTE. (strona 350).

http://www.megaupload.com/?d=EYISLWSJ
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-11-2010, 22:11   

Wygląda na to że skok pomiędzy tłoczkiem kickdown a opaską wynosi okolo 2.5-3 mm. Myślę że maksymalnie weszłaby tam moneta 2 zł.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Jaca 
Nowy Forumowicz

Auto: sigma station wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: mikołów
Wysłany: 02-11-2010, 23:36   

Dzięki za informacje. Szykuję się więc do regulacji :) Na dniach będę miał czujnik ciśnienia więc mam nadzieje wszystkiego się dowiem. Oczekuje relacji z naprawy skrzyni :P
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 18-01-2012, 17:02   

Witam.
Mam taki przypadek,przy 2000tys.obrotów jest taki objaw po nagrzaniu,że przy zmianie z 2 na 3 tak jakby się sprzęgło ślizgało. Mam skrzynię automatyczną, najpierw jest wzrost obrotów a później zahaczy bieg i jedzie normalnie. Jak jest zimna skrzynia nie ma takich objawów .
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 19-01-2012, 00:41   

Tak jak już wcześniej pisał Łukasz. Należy zacząć od sprawdzenia ciśnień. Nie zaszkodzi sprawdzić jakie błędy zarejestrował sterownik skrzyni. Prawdopodobną przyczyną będzie spadek ciśnienia oleju w danym układzie spowodowany zacinającym się elektrozaworem. Warto też podmienić sam sterownik i tym samym wykluczyć jego uszkodzenie. Jak zwykle na koniec dodam, że są to tylko moje przypuszczenia.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19-01-2012, 15:13   

a olej z filterkiem kiedy ostatnio zmieniany ? :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 19-01-2012, 21:39   

Olej i filterek zmieniany niecałe 30000 tys. temu. Ale ostatnio kolizja z panem dzikiem była i jak odebrałem autko to po jakimś czasie takie cyrki zaczęły się dziać. Wymieniana chłodnica była główna, a ta od automatu też pewnie zdejmowana była . Oprócz tego jak dam w gaz to i przerywać zaczyna ale silnik tak jakby paliwa nie dostawał i zapala się check engine ,dzieje się tak i na benzynie jak i na gazie. Ale najbardziej to boję się o skrzynię. :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.