Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
11-10-2006, 08:53
[Cari 1.8 GDI] Filtr paliwa w GDI 98r. pod maską.
Autor Wiadomość
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 10-10-2006, 08:55   [Cari 1.8 GDI] Filtr paliwa w GDI 98r. pod maską.

Wymieniłem filtr paliwa w GDI 98r.
Narazie opiszę tak wstępnie bo brak czasu ale jak zrobię trochę fotek poglądowych to zrobię dokładny opis. Generalnie temat jest dla odważnych bo trzeba mieć ok 3h. czasu i anielską cierpliwość, ponadto rączki jak 5 letnie dziecko i trochę nietypowe klucze ale do tematu co potrzebujemy:
- filtr paliwa (taka czarna bańka, ja kupiłem w serwisie Mitsu za 56zł)
-zestaw kluczy: 8 nasadową na któtkiej przedłużce raczej bez pokrętła
10 płaską do odkręcenia skrzynki z bespiecznikami
12 płaską do odkręcenia filtra węglowego
14;17, 19 płaskie bezpośrednio do filtra paliwa
-lewarek do podniesienia samochodu z lewego przodu
-klucz do kół (do zdjęcia koła)

Prace nasze zaczynamy od zdjęcia górnej obudowy od filtra powietrza, odkręcenia skrzynki z bezpiecznikami i odkręcenia i wyjęcia filtra węglowego.
Po tych wszystkich zabiegach ukaże sie nam na ścianie kielicha od amortyzatora przykręcony obejmą czarny filtr paliwa. Nasze prace zaczynamy od odkręcenia górnej części filtra paliwa czyli w ręce bierzemy klucze 17 i 19 możliwie jak najkrótsze ze względu na ogólny brak miejsca. Wyginamy ciało w chińskie osiem próbując odkręcić górna część filtra do której wchodzi gumowy wężyk (który uprzednio oczywiście zdjęliśmy)
Po odkręceniu górnej części filtra która składa sie z 2 części:
- pierwsza trzyma grzybek od gumowego wężyka
- druga trzyma metalową końcówkę węża który idzie do pompy paliwa (ponadto ten wężyk siedzi w takim specjalnym gnieździe które jest w obudowie filtra)

Po odkręceniu odydwóch górnych części filtra możemy przystąpić do poluzowania obejmy filtra kluczem 8, jak już to zrobimy możemy przystąpić do podnoszenia samochodu na lewarku i zdejmujemy przednie lewe koło.
Po zdjęciu koła odkręcamy kluczem 10 i 14 plastikową ogudowę (część zakola) która chroni skrzynię przed błotem ( ja ją tylko odkręciłem górą ale nie zdejmowałem).
Po wykonaniu tych czynności przez niewielki prześwit między częściami ukaże nam się dolna część filtra paliwa z dochodzącym metalowym wężem. Przystępujemy do odkręcania owego wężę: w rękę bierzemy klucze 14 i 19 i zaczynamy cyrkowe sztuczki aby przez otwór który uzyskaliśmy przez odkręcenie części zakola założyć 19 a od dołu pod pewnym kątem zakładamy 14 i próbujemy poluzowac śróbę która dokręca metalowy wężyk do filtra.
Po wykonaniu nie lada sztuczki możemy wyjąć ( w dół) filtr paliwa i zaczynać wszystko od nowa z filtrem który chcemy przykręcić.

Ważne: pierwsza górna część filtra z wyjściem na gumowy wężyk i takim grzybkiem jest zrobiona jako kontra i ma uszczelkę gumową daje to możliwość właściwego ustawienia wyjść na wężyki z filtra tak aby nie były poprzeginane w złym kierunku.
Wszystkie górne łaczenia filtra mają uszczelki miedziane i nie wolno ich pominąć.

Ogólnie w pewnym momencie żałowałem że nie pojechałem z tym do serwisu ale w końcu jak kitajce czy kto inny to zrobił to i ja dałem radę.

Strat w narzędziach nie odnotowano, dodam więcej po złamaniu pierwszego zwoju gwintu wszystkie śróby odkręcały się ręką - 8 letnia bryczka.
Co prawda ręce wyglądają jak bym się ciachać chciał.

To narazie tyle jak zrobię zdjęcia to opisze i wstawię wszystka jako pomocnik dla innych.
W razie pytań walcie jak do Zawiszy.

Miłej pracy :D .
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
Ostatnio zmieniony przez glina 21-01-2013, 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 10-10-2006, 09:55   

student od gory tez mozna odkrecic filtr - tyle ze trzeba go przegiac z wezami zeby byl poziomo, a nie pionowo, ja tak zrobilem jak wymienialem pierwszy raz, przy drugim podejsciu skapitulowalem - za mocno przykrecilem przy pierwszej wymianie i teraz klucz mi sie obrocil musze kupic morse'a i wtedy sprobuje odkrecic twoim sposobem przez nadkole :mrgreen:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10-10-2006, 09:56   

Szkoda że fotek nie masz...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 10-10-2006, 10:39   

Fotki będą tylko trochę czasu potrzeba ponadto musze podgoić ręce :(
Przegięcie wchodzi w grę w momencie gdy odkręcisz obejmę filtra od kielicha amortyzatora ale tem też ciężki dostęp, ja poszedłem w wysówanie góra - dół
Bałem się przeginać w poziomie bo jak coś strzeli np. przewód zasilający to tyle kłopotów że ho ho.

Ważne jest to aby była druga osoba która jest chętna do pomocy, samemu to naprawdę kiepsko choć dałem radę.
Zauważyłem pewną różnicę w filtrach:
- orginalny w bańce ma papier zwinięty w taką harmonijkę, ten co kupiłem a Mitsu nie ma papierka tylko siatkę po zewnątrz a w środku jest pusty.

Matejko mie wiem czy Mors podejdzie jest tam strasznie mało miejsca (pewnie omsknąleś 14 na metalowym przewodzie) generalnie nie trzeba go tak mocno przykręcać gdyż działa na takiej samej zasadzie jak przewody hamulcowe przy pompie dośc dobrze się sam uszczelnia.

Co więcej widzę różnicę w jeździe samochodem, nie mam pewnej zwłoki przy wciśnięciu gazu która była przed wymianą filtra. Generalnie zacząłem od oleju i filtra, filtr powietrza, teraz filtr paliwa, jutro olej w skrzyni, no i pewnie akumulatorek kupię.

Bryczk ana zime będzie miała pełen serwis płynów i innych części
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 242
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 13-12-2006, 20:00   

A ja wlasnie dzis wymienilem filtr paliwa w swojej Carismie- ale 1.8 16V. Piszac wymienilem mam na mysli mechanika bo czytajac ten opis powyzej uznalem, ze sie nie biore za to:)
Koles tez sie nameczyl sporo- w sumie zajelo mu to prawie godzine. Istotnie nie obylo sie bez odkrecania kola, puszki z bezpiecznikami i czesci oslon przy kole. Na poczatku chcial bez tego- ale sie poddal. Strasznie malo miejsca na jakikolwiek ruch reka a tym bardziej kluczem. O ile z gory jeszcze spoko tak z dolu zero manewru + sztywne rurki zamiast wezyka. No ale sie udalo. Filtr 45zl + robota 35zl, nie tak strasznie.

Dodam jeszcze, ze (podobnie jak ktos pisal na forum) silnik jakby lekko odetchnal po wymianie. Nie to zeby wczesniej sie dlawil itd ale jeszcze sie uspokoil.
 
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 08-04-2007, 14:02   

Witam :)
Odpowiedz jak zrobic to łatwo i szybko znajdziecie w dziale Mitsubishi CJO.
Pozdrawiam :)
 
 
 
mOOp
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2007, 12:22   

Siemka

Koledzy a do GDI jaki najlepiej filterek paliwka?? bo wiem ze sa takie za 30 PLN'ow i za 70 :-/ jest jakas znaczaca roznica w jakosci?? jakby ktos mial model filtra to poprosze i z gory dzieki.

pozdrawiam i zycze wesolych Swiat chociaz sie juz koncza:))

[ Dodano: 10-04-2007, 13:22 ]
.....teraz mam metlik bo dzwonilem do japaneze to uslyszalem ze GDI 98r ma jedynie filtr paliwa w zbiorniku paliwa i kosztuje ok 200 zl ??

o so chozi?? :-/
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 04-09-2007, 12:28   

Odświeżam temat z tego wzgl. że faktycznie japaneze twierdzi że jest w zbiorniku a w tym sklepie wybierając CARISMA (DA_) -> 1.8 16V GDI 125 KM wychodzi na, to:
http://sklep.intercars.com.pl/?start=tree
O co chodzi ? Jeden taki :

A drugi taki :

Nie ma żadnego co mógłby być w baku.Jezeli ktoś wie jak on wygląda lub ma zdjecie niech wklei.
 
 
mOOp
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2007, 20:05   

Siemanko

Wymienilem i mialem taki jak na zdjeciu pierwszym (ten czarny) :)

pozdro
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 04-09-2007, 21:21   

mOOp, Ty masz Cari sprzed a ja po lifcie stąd moje pytanie.
Czy ten drugi to ten z baku ?
Właśnie szukałem w W.Manualu i w suplemencie D do którego klasyfikuję mój model w pozycji Fuel na stronie 13F-3 jest rozrysowany m.in. bak i nie ma tam filtra.
 
 
mOOp
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2007, 22:05   

No wlasnie ja nie wiem czy mam w baku. japaneze twierdzil ze tylko tam mam filtr a jednak sie mylil.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-09-2007, 23:01   

Bo na przełomie gdy przechodzili okres zmiany liftingowej pewnie montowali co mieli. Po prostu trzeba najpierw pozaglądać pod maskę pod puchę z bezpiecznikami i jeszcze niżej pod ten czarny walec - jak tam nie ma to dopiero kuknąć do baku.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 09-09-2007, 20:30   

Czyli wychodzi na to że jak nie ma pod machą to jest tylko w baku a jak jest pod machą to w baku też może być ale niekoniecznie?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 09-09-2007, 22:00   

Nie no aż tak to nie - albo tu albo tam :p
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 12-09-2007, 22:16   

Aha,bo właśnie kiedyś czytałem że mogą być dwa filtry:P
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.