 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Silnik kuleje na benzynie, jeden wtryskiwacz nie pracuje |
Autor |
Wiadomość |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 24-10-2010, 13:34 Silnik kuleje na benzynie, jeden wtryskiwacz nie pracuje
|
|
|
Witam! Mam Colta 1,5 12V z 91r. i mam tam założony gaz. Od dawna mam problemy z pracą silnika na benzynie, szarpał i wyglądało to tak jakby gdzieś na chwilę uciekał jeden cylinder. Teraz natomiast już w ogóle chyba nie chodzi na jeden cylinder na benzynie, na gazie jest wszystko ok.
[ Dodano: 24-10-2010, 13:36 ]
Odłączyłem wtyczki od wtryskiwaczy- każdą po kolei i znalazłem nie pracujący wtryskiwacz, wymieniłem go ale dalej to samo. Gdzie szukać przyczyny tego iż jeden wtrysk nie chodzi? |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 25-10-2010, 22:15
|
|
|
Może coś więcej o tej instalacji gazowej ? sekwencja / zwykły ( niepotrzebne skreślić). Nie wiem jak to dokładnie jest ale w sekwencji komputer gazu wyłącza wtryski więc są one podpięte przez komputer gazu. Może jest jakiś problem z tym przełączaniem wtrysków. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 28-10-2010, 20:55
|
|
|
PABLO998, ale to definitywnie wtryskiwacz?
czy podłączałeś "wadliwy" wtryskiwacz do innego cylindra?
a świece? przewody zapłonowe?
choć jak na gazie ok, to ta ścieżka bez sensu.
jeżeli nie dochodzi sygnał do wtryskiwacza, to musisz sprawdzić czy wychodzi z komputera, ale nie potrafię powiedzieć jak to zrobić |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 29-10-2010, 05:57
|
|
|
tomusn, Nie podłączałem tego ,,wadliwego" wtryskiwacza pod inny cylinder, tylko wstawiłem w jego miejsce całkiem inny (używany) i dalej to samo. Wczoraj byłem u elektronika z Ecu, obejrzał dokładnie cały sterownik, poprzelutowywał (bo myślał, że może jest jakiś zimny lut), ale i tak to nic nie dało. Stwierdził, że to ewentualnie może być padnięty ten mniejszy procesorek w ecu. |
_________________ Carisma DA1A
Outlander CU5W |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-11-2010, 22:12
|
|
|
PABLO998, czytałem twój post chyba jako pierwszy, ale wstrzymałem się z podpowiedzią mając nadzieję, że przybliżysz trochę auto a w szczególności instalację jaką posiadasz. Teraz otrzymałeś pytanie o jakieś szczegóły dotyczące tej instalacji gazowej, a ty dalej nic nie podajesz, więc co uważasz, ze na tym forum ludzie są jasnowidzami, zacznij trochę współpracować. Jest duża różnica w sekwencji a podciśnieniu, różnica w podłączeniu. Jeżeli chcesz wyeliminować usterkę, musisz odpiąć instalację gazową i wtedy zająć się układem zasilania benzyną. Nie znam dokładnie tego silnika, ale też jak masz na każdy gar cewkę to akurat na tym co nie pracuje mogła paść cewka. Jeżeli masz sekwencję to przy podłączaniu wtrysków gazowych trzeba ingerować w układ podłączenia benzynowych. Jak sekwencja to też sterownik gazowy i odpowiedzialna za dany cylinder sekcja. Możesz mieć przetarty gdzieś przewód na drodze do wtryskiwacza benzynowego. I na koniec pytanie o to czy do komputera podłączałeś, taki usterkę powinien wyłapać, zawsze będziesz miał jakieś bliższe informacje na temat awarii. |
|
|
|
 |
AArti
Forumowicz
Auto: grupa VW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 37 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-11-2010, 22:31
|
|
|
PABLO998 napisałeś,że byłeś u magika eketronika.A sam nie sprawdziłeś czy dochodzi napięcie na tą wtyczkę,na której wtrysk nie pracuje?
Miałem podobny problem z V40(na LPi)-jeden garnek nie pracował na benzynie wogóle-na gazie było ok.Wyeliminowałem zapłon i na końcu sprawdziłem jakie jest napięcie na wtyczce niedziałającego wtrysku.Po pomiarach okazało się,że około 6,5V czyli trochę za mało .Winowajczynią była jak się okazało końcówka mocy w ECU.Więc sprawdź może u siebie napiecie na wtyczce-jezeli będzie ponizej 12V musisz jeszcze ustalić czy prądzik "ucieka" na plusie czy masowym. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 05-11-2010, 20:57
|
|
|
Dzięki za wszystkie wskazówki, temat zamknięty, auto chodzi jak należy ( narazie ), jedna ścieżka w ecu była przerwana (zaśniedziała). Jeszcze raz wielkie dzięki! |
|
|
|
 |
|
|