Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Silnik nie odpala po umyciu wodą !
Autor Wiadomość
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 28-10-2010, 16:45   [EA5A/W 2.5] Silnik nie odpala po umyciu wodą !

Oddałem we wtorek do wymiany uszczelki pod klawiatura i oleju. Machenicy umyli silnik ( gdzieś się dostała woda) i podczas odbioru autka, pale silnik - zapalil - przejechalem 10m zgasl i juz nie odpalil. Mechanik sprawdzil wszystko - świece, kopułke, kompresje. Coś go blokuje bo świece są mokre. Prawdopodonie alarm jakiś. Stawiają na antynapadówke. Czy da sie go jakos zneutralizowac? jakis przycisk czy cos ? Auto strasznie mi jest potrzebne a oni nie wiedzą co mają zrobić w tym warsztacie, Dodam ze mam jakies 2 piloty do Auta od alarmu. Kupilem go 2 tyg temu wiec nie za bardzo mam pojecie co i jak. Pomozcie szybko
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 31-10-2010, 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tomasek 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC60 MINI ONE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 7250
Skąd: stolica wschodu
Wysłany: 28-10-2010, 16:52   

Może po odpięciu aku go zresetuje

[ Dodano: 28-10-2010, 16:53 ]
jeśli to alarm
_________________
__________________________________________
 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 28-10-2010, 19:13   

ale mam pecha, masakra. Niestety dziś nic się nie udało zrobić. Iska jest. Benzynę podaje, powietrze również, z rury wydechowej leci powietrze - a nie zapala, nawet nie ma zamiaru. Mam w aucie jakieś przewalone dwa alarmy, które prawdopodobnie blokują zapłon. Niestety jutro dopiero przyjedzie elektronik jakiś i będzie próbował coś zrobić. Mechanicy sprawdzili dosłownie wszystko. Jeśli jutro elektronik nie pomoże jestem w wielkich tarapatach. Wie ktoś kto może mi pomóc w Krakowie z tym problemem ?
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 29-10-2010, 17:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 28-10-2010, 22:55   

hola hola iskra jest to i jest zapłon. może jakiś błąd się wkradł.wy mrugaj błędy i zobacz.może czujnik położenia wału w bambusa przycina.
może masz tak jak ja centralny odcina zapłon.Nie fajna sprawa przy wyprzedzaniu na trasie jak przekaźnik odetnie zapłon bo się przegrzeje,ja swoje autoalarmy wyciołem:) i działa wszystko oki.
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 28-10-2010, 22:59   Re: Koledzy pomocy. Mam problem z Miśkiem

wilukce napisał/a:
Coś go blokuje bo świece są mokre.

Znaczy iskry nie ma, bo nie pali mieszanki... :wink:
Przynajmniej ja to tak rozumiem.
Wtedy być może, rzeczywiście immo zadziałało.

Może też po prostu mechanicy oberwali kabele przy czujniku położenia wału, itd.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 28-10-2010, 23:02   

tak własnie mechanik mi powiedzial, ze byc moze czujnik polozenia wału uszukuje i swieca daje iskre ale nie w tym momencie co trzeba. Te moja alarmy są z lekka uciążliwe. Dwa piloty. Jeden odcina rozrusznik a drugi nadal nie wiemy za co jest odpowiedzialny. Nie mam żadnego schematu ich podłączenia i jest to takie lekkie błądzenie. Dziś podlaczany byl pol kompa i znalazł podobno 15 błędów w silniku. 13 wykasował, ale 2 nadal są - niewiadomo jakie ?? Jutro może specjalista obejrzy i będę wiedział coś więcej.

EDIT- wykropkowany wulgaryzm wciąż jest wulgaryzmem. Patrz zasady forum.
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
Ostatnio zmieniony przez Owczar 29-10-2010, 02:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sikub 
Mitsumaniak
Hałdziarz

Auto: Galant Wagon 2.0 + LPI Vialle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-10-2010, 07:50   

Sluchaj, jak nie poradzisz to polecam skolowac lawe i zawiezc auto do Pielgrzymowic do naszego malopolskiego speca p. Leszka. Calkiem w porzadku Pan. Zna sie na rzeczy i ma atrakcyjne cenki. Namiary znajdziesz na forum. Jesli nie daj znac przesle na priv.

Powodzonka
_________________
Zycie zaczyna sie przy trzech diamentach ...
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-10-2010, 08:25   

wilukce napisał/a:
Dziś podlaczany byl pol kompa i znalazł podobno 15 błędów w silniku. 13 wykasował, ale 2 nadal są - niewiadomo jakie ??
Na przyszłośc radze spisać błedy, a potem kasować
bieniak napisał/a:
hola hola iskra jest to i jest zapłon
bieniak napisał/a:
może czujnik położenia wału w bambusa przycina.
może masz tak jak ja centralny odcina zapłon
coś te zeznania się nie pokrywają ;-)
wilukce napisał/a:
Te moja alarmy są z lekka uciążliwe. Dwa piloty. Jeden odcina rozrusznik a drugi nadal nie wiemy za co jest odpowiedzialny.
Za radą kolegi bieniak pozbyć się dziadostwa
A czy mechanik zaglądał wogóle do aparatu zapłonowego - może poprostu został zalany podczas mycia silnika, albo jeszcze inaczej, ludzie z głową na karku elegancko obkleili elektryke w aucie faolia, zanim umyli silnik, zabrali sie za mycie, a pote,m byc moze jeden kawalek folii spadl niezauwazony i przyslonił czujnik polozenia wału - wystarczajaco czasu potrzebowal, przejechanie autem 10m.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 29-10-2010, 10:43   

Myślicie, że Leszek będzie umiał wyjąć z autka te alarmy bez schematu ich podłączenia ? Zna się na elektronice samochodowej ? Zadzwonie do niego może później, bo narazie czekam aż u mojego mechanika ten elektronik coś zdziała. Na razie jednak go nie ma i będzie dopiero wieczorkiem. Ja tymczasem wsiadam w pociąg i jade do domu na święta. Szkoda, że bez Miśka
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 29-10-2010, 11:40   

jesli to alarm to postaraj sie go zlokalizować i poprostu wyjmij bezbiecznik, mogła też spaść kostka elektryczna z aparatu zapłonowego, a przy okazji sprawdz bezpieczniki pod maska
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 29-10-2010, 15:26   

mi zapłon odcinało czasami jak przekaźnik w alarmie (od odcięcia zapłonu) się przegrzewał.zajęło mi to całe popołudnie,ale bez schematów wyciąłem alarm.widzisz jeżeli masz błędy to dowiedz się jakie i wtedy będziemy szukać
 
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-10-2010, 15:51   

i właśnie dlatego ja nie myję silnika. widziałeś, jak mechanicy to robili? myć też trzeba umić.
kiedyś miałem nubirę i przed sprzedażą postanowiłem umyć komorę silnika, skończyło się to dokładnie tak samo: jak dojechałem do domu, to już spod niego nie ruszyłem. nie pamiętam, co podano za główną przyczynę, ale woda była prawdopodobnie nawet pod pokrywą zaworów (uszczelka słaba z natury). tacy magicy się zdarzają.
na pewno sprawdziłbym cały układ zapłonowy i wszystkie kostki pod maską - teoretycznie jak dobrze taką zwykłą kostkę zalać wodą pod ciśnieniem to robi się zwarcie - może mało odkrywcze, ale najprostsze tłumaczenie wiadomo jakie bywa.
znam też przypadek całkowitego zdechnięcia, które było spowodowane brakiem którejś masy (w obwodzie immobilisera), ale w Twoim przypadku trochę dziwne, że stało się to po myciu.
 
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 29-10-2010, 20:37   

Ostatnio walczyliśmy z crv - paliwo leci, iskra jest, auto niepali. Diagnoza - czujnik połozenia wałka rozrządu, czekamy na częśc i zobaczymy co będzie dalej. Wracając do tematu - odłącz akumulator, poodpinaj wszytskie kostki w komorze silnika ( cewka,czujniki itp)i zostaw niech wszystko doschnie. Mnie w passacie pomogło ;)

crv po załozeniu nowego czujnika dalej nie odpala - czekam dalej co kolega wymóżdży :twisted:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-10-2010, 14:49   

Psikus napisał/a:
auto niepali. Diagnoza - czujnik połozenia wałka rozrządu

niestety błędna wg mnie - z tym uszkodzonym czujnikiem auto odpali (może najwyżej zgasnąć po 5 sek.)
jak nie pali wcale, to prędzej czujnik położenia wału korbowego - ale to pokaże komputer po 5 sek. kręcenia rozrusznikiem
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 31-10-2010, 15:51   

Krzyzak, 4 oddzielne cewki, 4 oddzielnie sterowane wtryskiwacze mogą sugerować, że położenie wałka rozrządu ma kluczowe znaczenie w rozruchu silnika ( jak np w silnikach z common rail ). Co nie zmienia faktu że ta powypadkowa padaka dalej nie pali a komp nie rejestruje żadnych błędów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.