Pali bezpiecznik tylnych świateł, SRS świeci się |
Autor |
Wiadomość |
BolkoS
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2010 Posty: 8 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-10-2010, 17:53 Pali bezpiecznik tylnych świateł, SRS świeci się
|
|
|
Witam wszystkich.
Od kilku dni mam problem z tylnym lewym światłem postojowym. Na początku wymiana żarówki, oczywiście nie pomogła. Wymiana bezpiecznika pomogła na krótko bo po chwili znowu spalił się. Dodam, że śwaitła stop działają i nie ma znaczenia czy auto jest włączone czy wyłączone, wystarczy że są włączone postojówki i bezpiecznik "pstryk".
Żeby całej historii dodać smaku to dziś zaświeciła mi się czerwona kontrolka SRS. W czym może być problem? Pewnie jakieś zwarcie - tylko gdzie?
Z góry dzięki za pomoc |
Ostatnio zmieniony przez BolkoS 24-11-2010, 15:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-10-2010, 20:59
|
|
|
Postojówki ze stopem nie mają nic wspólnego a stop w wielu autach działa z wyjętym kluczykiem ze stacyjki.
A z tym palącym się bezpiecznikiem, to nie montowałeś czasem innego radia?
Normalnie w miśkach nie ma masy do radia i można ją pomylić z kablem sterującym ściemnianiem radia gdy włączymy światła. Normalnie działa jak masa ale jak włączymy postojówki to pojawia się na nim napięcie i może być taka sytuacja. |
|
|
|
 |
BolkoS
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2010 Posty: 8 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-10-2010, 21:18
|
|
|
Mam radio zamontowane od 7 lat to samo, nic nie grzebałem z podświetlaniem radia. Zastanawiam się tylko czy ten bezpiecznik od tylnych świateł ma jakiś związek z kontrolką SRS? Czy jest jakiś bezpiecznik lub przekażnik do SRS?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-10-2010, 07:48
|
|
|
SRS to całkiem osobny układ i że sie zapaliła to raczej zbieg okoliczności.
A jeśli spali ci sie ten bezpiecznik to nie świecą obydwie tylne lampy pozycyjne czy lampy pozycyjne z lewej strony auta?
Na początek przeczyść kostki podłączeniowe w tylnych lampach, czasem jak w lampach nie ma masy to dzieją się dziwne historie. |
|
|
|
 |
BolkoS
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2010 Posty: 8 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29-10-2010, 08:21
|
|
|
świeci się tylko prawa lampa postojowa |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 29-10-2010, 10:06
|
|
|
witam jak nie ma masy w lampach z tyłu to albo nic nie świeci albo jażą się tak delikatnie wszystkie. przepalający się bezpiecznik to zwara wypnij baterie i klosz z kostki i sprzwdź omomieżem przejście do masy i daj znać o wynikach. |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
BolkoS
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2010 Posty: 8 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29-10-2010, 11:02
|
|
|
nie jestem elektrykiem ale prościej mówiąc to mam odłączyć akumulator i sprawdzić przejście z przewodu prądowego do masy na stykach kostki - tak? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-10-2010, 12:16
|
|
|
Żeby tak sprawdzić to trzeba wyjąć bezpiecznik od tej strony i wyjąć żarówkę z postojowej przedniej, a jeśli podświetlenie zegarów też jest na tym bezpieczniku to trzeba by wyjąć wszystkie żarówki od podświetlenia bo przejście do masy dalej będzie przez te wszystkie żarówki które są w tym obwodzie więc jeśli podświetlenie jest na tym bezpieczniku to nie jest to dobry sposób zresztą potwierdzi on tylko że jest zwarcie ale nie pozwoli go zlokalizować.
Akumulatora nie trzeba odłączać bo jak światła są wyłączone to tak jakby był odłączony akumulator. |
|
|
|
 |
BolkoS
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2010 Posty: 8 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29-10-2010, 13:04
|
|
|
więc jak można to sprawdzić?
[ Dodano: 29-10-2010, 19:52 ]
Oto moje spostrzeżenia po krótkich poszukiwaniach przyczyny. Na początek zresetowałem komputer ale to nie pomogło pozbyć się błedu SRS. Okazało się, że brak jest również świateł cofania (spalony bezpiecznik) i ku mojemu zdziwieniu po założeniu nowego bezpiecznika do świateł cofania zniknęła kontrolka SRS (WTF). Teraz światła cofania raz się świecą a raz nie. Jeżeli chodzi o tylne światła postojowe to nadal pali bezpiecznik, jutro znowu bedę szukał i dam znać.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 29-10-2010, 20:48
|
|
|
akumulator odłanczam dla pewności ano z racji tego że jeśli mamy do czynienia ze zgrzanymi kabelkami do siebie rużnych obwodów może pojawić się napięcie a używam służbowego miernika za jakieś 700pln i nie stać mnie na błędy. kolega plecho1 ma racje przepraszam zapomniałem dodać że należy wypiąć koste z całą wiązką biegnącą do tyłu auta z pod skrzynki z bezpiecznikami. prawdopodobnie w aucie stopiły Ci się kabelki z powodu przeciążenia instalacji. ja bym zaczoł od zdjęcia listw wzdłusz progów i prześledzenia trasy kabli od skrzynki w kirunku tyłu auta, mam schemat instalacji spróbuje wysłać |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29-10-2010, 21:13
|
|
|
są pełne schematy na forum i necie do sigmy i diamante. SRS nie ma prawa ci gasnąć przez wsteczny - sprawdź kable i powiedz czy masz sprawne poduszki. Na schemacie widać co gdzie idzie i jak powinno być podłączone. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 29-10-2010, 21:15
|
|
|
podaj adres email to wyśle bo nie umiem lub nie moge dodawać załączników |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29-10-2010, 21:16
|
|
|
ogólnie opisz zachowanie kontrolek po przekręceniu stacyjki - najdokładniej jak się da. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
BolkoS
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2010 Posty: 8 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 10-11-2010, 10:41
|
|
|
witam napisz co był |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
|