Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektrowentylator vs viskoza
Autor Wiadomość
Witold_Rybarz 
Forumowicz
Witold Rybarz

Auto: L200 '06 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 155
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 28-10-2010, 09:33   Elektrowentylator vs viskoza

czy zastanawiał się ktoś na zmianie viskozy na elektrowentylator?
wydaje się że na plus wskazują:
1) szybszy czas nagrzewania,
2) zwiększenie mocy silnika (pewnie będzie z 5%),
3) zmniejszenie hałasu,
4) ......
na minus:
1) potencjanie więkasza awaryjność (czy aby napewno?)
2) ....
3) ....

Czekam na inne + i -
Bo coraz mocniej zastanawiam się nad tym eksperymentem
 
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-11-2010, 10:59   

Z jakiegoś powodu instalują wentylatory wiskotyczne, może chłodnica klimy tego wymaga? dodatkowo założenie el. wentylatora może spowodować konieczność zabudowania części chłodnicy (mocowanie wentylatora), a to pogrubia cały układ, pytanie czy się zmieścisz???

co do mocy silnika... wiskoza nie zabiera wcale tak wiele mocy, energia jest energia, czy wiskoza czy elektryczny, taki sam wentylator będzie zabierał tyle samo, biorąc pod uwagę intensywność pracy wentylatora elektrycznego (musisz szybko schłodzić płyn) a ze względu na charakter pracy nie ma trybu ciągłego...

Co do szybszego nagrzewania, to wiskoza powoduje wolniejsze nagrzewanie tylko jeśli masz wadliwy termostat, bo w krótkim obiegu chłodnica jest zamknięta, a dopiero po osiągnięciu temperatury roboczej, termostat jest w pełni otwierany (duży obieg) i płyn przechodzi przez chłodnicę.

pozdro
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
Witold_Rybarz 
Forumowicz
Witold Rybarz

Auto: L200 '06 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 155
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 02-11-2010, 11:32   

Kibloo napisał/a:
Z jakiegoś powodu instalują wentylatory wiskotyczne, może chłodnica klimy tego wymaga? dodatkowo założenie el. wentylatora może spowodować konieczność zabudowania części chłodnicy (mocowanie wentylatora), a to pogrubia cały układ, pytanie czy się zmieścisz???

co do mocy silnika... wiskoza nie zabiera wcale tak wiele mocy, energia jest energia, czy wiskoza czy elektryczny, taki sam wentylator będzie zabierał tyle samo, biorąc pod uwagę intensywność pracy wentylatora elektrycznego (musisz szybko schłodzić płyn) a ze względu na charakter pracy nie ma trybu ciągłego...

Co do szybszego nagrzewania, to wiskoza powoduje wolniejsze nagrzewanie tylko jeśli masz wadliwy termostat, bo w krótkim obiegu chłodnica jest zamknięta, a dopiero po osiągnięciu temperatury roboczej, termostat jest w pełni otwierany (duży obieg) i płyn przechodzi przez chłodnicę.

pozdro

Co do intencji producenta to tam wiadomo każdy $ na wagę złota i nic się poza tym nie liczy(znane historyczne przypadki np forda Pinto gdzie kilka $ kosztowało dziesiątki ludzkich istnień, czy też z naszego podwórka - termostat olejowy skrzyni biegów)

Z mocą jak to z moca i zgadzam się nie ma co histeryzować jednak każdy kW zabrany przez wntylator przekłada się na zużycie paliwa

Z tym nagrzewaniem to bardziej chodziło mi o okres zimowy
wstaję rano -20 ruszam a wentylator ochaładza chłodnicę (i już co prawda nie olej ze skrzy biegów który fantazyjnie był chłodzony ) owiewa blok silnika i co zatym idzi tu już istotniw powoduje straty na czasie rozgrznia całego ustrojstwa
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.