 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Elektrowentylator vs viskoza |
Autor |
Wiadomość |
Witold_Rybarz
Forumowicz Witold Rybarz
Auto: L200 '06 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 155 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: 28-10-2010, 09:33 Elektrowentylator vs viskoza
|
|
|
czy zastanawiał się ktoś na zmianie viskozy na elektrowentylator?
wydaje się że na plus wskazują:
1) szybszy czas nagrzewania,
2) zwiększenie mocy silnika (pewnie będzie z 5%),
3) zmniejszenie hałasu,
4) ......
na minus:
1) potencjanie więkasza awaryjność (czy aby napewno?)
2) ....
3) ....
Czekam na inne + i -
Bo coraz mocniej zastanawiam się nad tym eksperymentem |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-11-2010, 10:59
|
|
|
Z jakiegoś powodu instalują wentylatory wiskotyczne, może chłodnica klimy tego wymaga? dodatkowo założenie el. wentylatora może spowodować konieczność zabudowania części chłodnicy (mocowanie wentylatora), a to pogrubia cały układ, pytanie czy się zmieścisz???
co do mocy silnika... wiskoza nie zabiera wcale tak wiele mocy, energia jest energia, czy wiskoza czy elektryczny, taki sam wentylator będzie zabierał tyle samo, biorąc pod uwagę intensywność pracy wentylatora elektrycznego (musisz szybko schłodzić płyn) a ze względu na charakter pracy nie ma trybu ciągłego...
Co do szybszego nagrzewania, to wiskoza powoduje wolniejsze nagrzewanie tylko jeśli masz wadliwy termostat, bo w krótkim obiegu chłodnica jest zamknięta, a dopiero po osiągnięciu temperatury roboczej, termostat jest w pełni otwierany (duży obieg) i płyn przechodzi przez chłodnicę.
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
Witold_Rybarz
Forumowicz Witold Rybarz
Auto: L200 '06 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 155 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: 02-11-2010, 11:32
|
|
|
Kibloo napisał/a: | Z jakiegoś powodu instalują wentylatory wiskotyczne, może chłodnica klimy tego wymaga? dodatkowo założenie el. wentylatora może spowodować konieczność zabudowania części chłodnicy (mocowanie wentylatora), a to pogrubia cały układ, pytanie czy się zmieścisz???
co do mocy silnika... wiskoza nie zabiera wcale tak wiele mocy, energia jest energia, czy wiskoza czy elektryczny, taki sam wentylator będzie zabierał tyle samo, biorąc pod uwagę intensywność pracy wentylatora elektrycznego (musisz szybko schłodzić płyn) a ze względu na charakter pracy nie ma trybu ciągłego...
Co do szybszego nagrzewania, to wiskoza powoduje wolniejsze nagrzewanie tylko jeśli masz wadliwy termostat, bo w krótkim obiegu chłodnica jest zamknięta, a dopiero po osiągnięciu temperatury roboczej, termostat jest w pełni otwierany (duży obieg) i płyn przechodzi przez chłodnicę.
pozdro |
Co do intencji producenta to tam wiadomo każdy $ na wagę złota i nic się poza tym nie liczy(znane historyczne przypadki np forda Pinto gdzie kilka $ kosztowało dziesiątki ludzkich istnień, czy też z naszego podwórka - termostat olejowy skrzyni biegów)
Z mocą jak to z moca i zgadzam się nie ma co histeryzować jednak każdy kW zabrany przez wntylator przekłada się na zużycie paliwa
Z tym nagrzewaniem to bardziej chodziło mi o okres zimowy
wstaję rano -20 ruszam a wentylator ochaładza chłodnicę (i już co prawda nie olej ze skrzy biegów który fantazyjnie był chłodzony ) owiewa blok silnika i co zatym idzi tu już istotniw powoduje straty na czasie rozgrznia całego ustrojstwa |
|
|
|
 |
|
|