GALANT 2.4 GDI 2001r Kombi |
Autor |
Wiadomość |
fiodorczy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 54 Skąd: Goch
|
Wysłany: 02-11-2010, 13:13 GALANT 2.4 GDI 2001r Kombi
|
|
|
Witam.
Zakupilem go 29.10.2010.
wyglada tak:
Uploaded with ImageShack.us
Mitsubishi Galant 2.4 GDI kombi
rok produkcji: 2001
przebieg: 147 000
30.10.2010
Zrobilem przeglad
ustawienie zbieznosci
stan amortyzatorow:
82%
82%
86%
88%
Temat (zalozylem, poniewaz nie za bardzo moge kontynuowac...)/Jest KONTYNUACJA tego .
Chcialem kupic galanta, szukalem tylko benzyniaka.
Obejzalem 4 auta, 3 "trupy" i moj (byl bezkonkurencyjny)
sebo199 "To GDI według duńskiej strony ma prawdziwy przebieg."
fj_mike "Wychodzi na to, że nie masz nivomatów "
ostatni post z poprzedniego tematu:
fiodorczy napisał/a: | ale pieczatka z wyrejestrowanie jest z kwietnia.
EDIT OT
[ Dodano: 02-11-2010, 10:33 ]
Tak zeby wszystko mialo rece i nogi to napisze jeszcze tu.
tu jest skan.
[url=http://img801.images...uzy.jpg]Obrazek[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
Ktos napisal, ze nie ma tempomatu, a sie okazalo ze ma.
fj_mike czy on wchodzi w sklad wyposazenia podstawowego? |
Nie wiem jak wlaczyc tempomat(musi byc jakas okreslona predkosc? od do?).
Albo nie dziala |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 02-11-2010, 13:46
|
|
|
fiodorczy napisał/a: | Nie wiem jak wlaczyc tempomat(musi byc jakas okreslona predkosc? od do?). |
Chyba cos powyzej 40 km/h.
Wlacz Cruise control i pozniej przytrzymaj dzwignie tempomantu do siebie przez kilka sek. Powinna sie zalaczyc zielona kontrolka na zegarach i tempomat. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
fiodorczy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 54 Skąd: Goch
|
Wysłany: 02-11-2010, 15:15
|
|
|
Wlasnie probowalem i nic:(
Albo predkosc musi byc wyzsza, albo cos w innej kolejnosci, albo nie dziala:(
ps. do siebie mam - cancel |
|
|
|
 |
fiodorczy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 54 Skąd: Goch
|
Wysłany: 02-11-2010, 15:37
|
|
|
Szykuje sie na wymiane rozrzadu(paski+walki) + uszczelniacz na wale + olej.
ewentualnie sprawdzenie stanu napinacza+koło pasowe.
jak dam pasek mitsuboshi(czy jakos tak), olej mobil 10w40 to bedzie dobrze?
moze ktos ma jekies rady? i gdzie to kupic? sklepy maja czy trzeba przez internet?
co jeszcze musze zrobic na poczatek?
czy czyscic: przepustnice kolektor egr dolot ??? |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8674 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 02-11-2010, 17:33
|
|
|
Tempomat działa powyżej 40km/h (licznikowej prędkości) jak masz już tą prędkość to dźwignie do dołu. (naciśnij 2-3 razy |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 02-11-2010, 19:01
|
|
|
fiodorczy napisał/a: | Szykuje sie na wymiane rozrzadu(paski+walki) + uszczelniacz na wale + olej.
ewentualnie sprawdzenie stanu napinacza+koło pasowe. |
Te wałki to rolki (prowadzące lub zwrotne) ja kupiłem kompletny rozrząd tu http://allegro.pl/show_user.php?uid=6476328 bezkonkurencyjni cenowo (ten sam towar w sklepie kosztował dokladnie 230zł drożej: chodzi o kompletny rozrząd z pompą wody i napinaczem hydraulicznym)
uszczelniacz na wale? jakim wale? Chodzi ci o półośki?
olej ok choć może być 5W40 (szykuje się sroga zima) syntetyk lub półsyntetyk |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
fiodorczy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 54 Skąd: Goch
|
Wysłany: 02-11-2010, 20:08
|
|
|
Hej sveno, dzieki za namiary i rady.
Hmm...a z ta pompa wody i napinaczem to jak sprawa wyglada? mozna sobie odpuscic?
ceny chyba pompa jakies 160 a napinacz to prawi 4 stowki.
uszczelniacz na wale - chyba wlasnie tak mi powiedzieli(podczas ust. zbieznosci)
jakas uszczelka puscila i olej sie wydostaje, chociaz nie kapie, ale z dolu silnika jest
brudno od oleju.
myslalem zeby wlac polsyntetyk(nie wiem jaki byl)
najzimniejszy okres to chyba bede w holandii, a czy 5w40 nie bedzie sie spalal? Jakie ma minusy(wady)? |
|
|
|
 |
SiM
Mitsumaniak
Auto: Galant Avance 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 178 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 02-11-2010, 22:13
|
|
|
1. tempomat aktywujesz przyciskiem na dźwigni sterującej. jak masz już właściwą prędkość to puść gaz i daj dźwignię w dół i powinno samo zadziałać. każde dotknięcie pedałów, przesunięcie dźwigni do siebie jak i wciśnięcie przycisku na niej spowoduje wyłączenie tempomatu.
2. 5W40 jest prawdopodobnie olejem syntetycznym co za tym idzie trwalszym i o lepszych parametrach ale i bardziej rzadkim co za tym idzie samochód z dużym przebiegiem mogą tzw. brać olej np na uszczelniaczach zaworów które nie są już tak szczelne. poza tym nie powinno się zmieniać oleju na rzadszy również z ww powodu. |
_________________
świat z perspektywy obiektywu mojego aparatu
studio tatuażu i kolczykowania |
|
|
|
 |
fiodorczy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 54 Skąd: Goch
|
Wysłany: 03-11-2010, 12:29
|
|
|
Co prawda wiedzialem, ze dotknienie pedalow rozlacza tempomat, ale myslalem
ze dopiero po zalaczeniu, a tu zalaczac trzeba tez bez gazu.
Tempomat dziala, tylko ze zadna kontrolka sie nie zapala, doslownie nic.
W ktorym miejscu powinna sie palic?
No i po dodaniu gazu nie wylacza mi tempomatu, tylko przyspiesza.
Po puszczeniu gazu wraca do ustalonej predkosci.
SiM dzieki za dokladne wytlumaczenie |
|
|
|
 |
buhhu
Mitsumaniak GDI fanatic

Auto: Carisma 1.8 GDI 125 KM EXE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 47 Skąd: Łódź/Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 03-11-2010, 13:13
|
|
|
Witam Ładny Misio i do tego GDI jak ze spalaniem po wymianie filtrów ? trasa/miasto ? |
_________________ Długie proste są dla szybkich samochodów.
Ciasne zakręty są dla szybkich kierowców.
Gość poznaj historie mojej Carismy i oceń!
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8674 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 03-11-2010, 18:34
|
|
|
fiodorczy napisał/a: |
No i po dodaniu gazu nie wylacza mi tempomatu, tylko przyspiesza.
Po puszczeniu gazu wraca do ustalonej predkosci. |
Tempomat tylko wyłącza się gdy zachamujesz albo dasz dźwignię do siebie.
Nie wiem jak w GDI, ale w V6 jest w lewym górnym rogu ;)Kontrolka, w sumie 2 kontrolki |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 03-11-2010, 18:48
|
|
|
witam co do rozrządu to wymień uszczelniacze bo w każdym gdi cieknie w tym samym miejscu a robota jedna co do oleju ja do swego gdi leje mobil1 5w50 auto ma przejechane już 250tyśkm w tym ja już prawie 60tyśkm na mobilu i silnik chodzi idealnie nie klepie i pracuje równo , w sprawie dolotu to jeżeli silnik pracuje równo to nic nie rób gdyby ci poszarpywał to jest odpowiedzialny za to zawór egr jak jest zawalony nalotem to się w tedy nie domyka wystarczy go wyczyścić i cieszyć się bez awaryjną jazdą |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-11-2010, 00:00
|
|
|
fiodorczy napisał/a: | czy 5w40 nie bedzie sie spalal? | Będzie spalał każdy rodzaj oleju, albo żaden. Jakieś obserwacje co do w/w zjawiska? SiM napisał/a: | 5W40 jest prawdopodobnie olejem syntetycznym co za tym idzie trwalszym i o lepszych parametrach ale i bardziej rzadkim co za tym idzie samochód z dużym przebiegiem mogą tzw. brać olej | J/w. Branie oleju w Mitsubishi jest bardziej uzależnione od marki oleju niż od jego parametrów. fiodorczy napisał/a: | W ktorym miejscu powinna sie palic? | Prawdopodobnie tu: Juiceman napisał/a: | jest w lewym górnym rogu | dodam, ze w lewym górnym rogu licznika (zegarów). Kolor zielony. fiodorczy napisał/a: | No i po dodaniu gazu nie wylacza mi tempomatu, tylko przyspiesza. | Po dodaniu gazu pedałem w podłodze czy dźwignią przy kierownicy, bo z tego co pamiętam u mnie dodanie gazu przy kierownicy powoduje przyśpieszenie, a po odpuszczeniu dźwigni powrót do wcześniejszej prędkości, natomiast dodanie gazu w podłodze rozłącza tempomat. |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 04-11-2010, 18:10
|
|
|
Hugo napisał/a: | Po dodaniu gazu pedałem w podłodze czy dźwignią przy kierownicy, bo z tego co pamiętam u mnie dodanie gazu przy kierownicy powoduje przyśpieszenie, a po odpuszczeniu dźwigni powrót do wcześniejszej prędkości, natomiast dodanie gazu w podłodze rozłącza tempomat. |
BŁĄD
Tempomaty w zasadzie w kazdym aucie działają podobnie: przede wszystkim przy predkosciach powyżej 40km/h, w Galantach "uzbrajasz" go przyciskiem na desce za kierownica po prawej stronie, wtedy zapala sie on na pomaranczowo i zapala sie pomaranczowa kontrolka nad wskaznikiem poziomu paliwa, ustalasz predkosc z jaka chcesz jechac i dzwignia tempomatu w dol, wtedy zapali sie zielona kontrolka obok tej pomaranczowej, dodajac gazu, pedałem przyspieszysz, ale tempomat sie nie wylaczy a po puszczeniu gazu wroci do ustalonej wczesniej predkosci, wylaczyc tempomat mozna na 4 sposoby:
1. wcisnąć sprzegło
2.wcisnac hamulec
3. pociagnac dzwignie tempomatu do siebie (cancel)
4. nacisnac ten guzik na desce swiecacy sie na pomaranczowo
Gdy juz jedziemy na tempomacie, mozna przyspieszac lub zwolnic ciagnac dzwignie tempomatu odpowiednio w gore albo w dol, ale oznacza to zmiane wczesniej ustalonej predkosci na wyzsza/nizsza
no i jeszcze jedna wazna zaleta: jedziesz na tempomacie np 100km/h i nagle musisz przychamowac, co oczywiscie dezaktywuje tempomat, nie musisz potem przyspieszac do 100 zeby wcisnac ta dzwignie w dol, mozesz odrazu pociagnac ja do gory, auto przyspieszy do ustalonej wczesniej predkosci, zmiana biegu takze wyłącza tempomat i trzeba uwazac bo to glupia bestia: np. jedziesz 100 na 5 pbiegu, hamujesz i redukujesz do dwójki, rozpedzasz sie do 40km/h dzwignia w gore a on bedzie ciagnal do 100 na drugim biegu chyba ze masz automat |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-11-2010, 21:17
|
|
|
Zgadza się. sveno napisał/a: | dodajac gazu, pedałem przyspieszysz, ale tempomat sie nie wylaczy | Tu popełniłem błąd. Właśnie wróciłem z trasy gdzie pomykałem autostradą i... masz rację. |
|
|
|
 |
|