Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
uszczelka pod glowica
Autor Wiadomość
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-10-2010, 18:43   uszczelka pod glowica

czy ktos moze mi dac dokladna instrukcje jak, powinienem przykrecac glowice w moim pajero?

bede wdzieczny!
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 26-10-2010, 19:43   Re: uszczelka pod glowica

Anntoni napisał/a:
czy ktos moze mi dac dokladna instrukcje jak, powinienem przykrecac glowice w moim pajero?

bede wdzieczny!

musisz zacząć przykręcać od środka, głowicy, przesuwać się na boki, kręcąc śruby na krzyż.
Rano może znajdę schemat o zamieszczę.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-10-2010, 22:03   

dzieki

schemat by sie przydal.
slyszalem ze trzeba uszczelke wysmarowac olejem przed przykrecaniem, a i jeszcze to ze sruby sie pierw dokreca pozniej luzuje i znow dokreca.
nie mam niestety klucza z dynamometrem.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 27-10-2010, 12:17   

Nie to bym się mądrzył, ale skoro masz takie pytania to lepiej sam tego nie rób bo Ci nie wyjdzie a koszt będzie. Znajdź kogoś kto parę razy w życiu zmieniał uszczelkę i zróbcie to razem. I żadnego oleju na uszczelkę!!!!!
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 30-10-2010, 20:55   

Heilsberg napisał/a:
Nie to bym się mądrzył, ale skoro masz takie pytania to lepiej sam tego nie rób bo Ci nie wyjdzie a koszt będzie. Znajdź kogoś kto parę razy w życiu zmieniał uszczelkę i zróbcie to razem. I żadnego oleju na uszczelkę!!!!!
No zgadzam się. Dobrze by było żeby ktoś koledze pokazał cu i jak...dobrze że tylko smarowanie olejem ktoś podpowiedział bo ja słyszałem ze na towot to jeszcze lepiej się składa. I żadnego odkręcania głowicy...kto takie bzdury wymyślił. Raz dokręcona szpilka tak ma zostać, ostatecznie to tylko dociąganie wchodzi w grę. Według mojej wiedzy zluzowana uszczelka jest już do wyżucenia :wink: Co do kolejności to przyjrzyj się opakowaniu uszczelki...tam producent z reguły dodaje schemat dokręcania szpilek :arrow:
 
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 31-10-2010, 16:51   

Bez klucza dynamometrycznego nawet nie ma co próbować, tym bardziej, że momenty dokręcenia są spore. Uszczelka do chwili samego montażu ma być zafoliowana. Kolejność i momenty dokręcenia są w serwisówce, znajdziesz na forum. Głowica ma być splanowana przez fachowca. Dopuszczalna odchyłka 0,05 mm. Śruby nowe, choć niektórzy używają starych. Jeśli coś się zrypie to cała impreza od początku. Moment dokręcenia śrub 118 Nm lub 12 kgm. Dociągać na trzy razy. Uszczelka raz ściśnięta do wyrzucenia.

[ Dodano: 31-10-2010, 17:00 ]
Tu masz schemat z kolejnością dokręcania śrub.




Uploaded with ImageShack.us
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
flinston 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 89 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-11-2010, 22:40   

i taka mała sugestia jeżeli jeszcze nie kupiłeś części
nie zalecam uszczelek firmy Ajusa (mam złe doświadczenie z tą firmą w japońskich autach) zdecydowanie lepszy jest Erling
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.