[EA2A/W 2.0] Silnik gaśnie zaraz po uruchomieniu. |
Autor |
Wiadomość |
tomahao
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 7 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 19-10-2010, 18:43 [EA2A/W 2.0] Silnik gaśnie zaraz po uruchomieniu.
|
|
|
Witam,
mój nowy nabytek chce mi powiedzieć, że coś go boli, ale nie wiem jak mu pomóc ;P.
Mianowicie:
silnik po uruchomieniu i zwolnieniu kluczyka momentalnie gaśnie. Dzieje się tak tylko przy uruchamianiu gdy jest zimny. Pomaga przytrzymanie przez chwilę (1-2min) na wyższych obrotach (~1200) i potem jest już ok, ale bywa to kłopotliwe, szczególnie w mieście.
Moja naiwna diagnoza, to za małe obroty biegu jałowego, bo zauważyłem, że gdy jest zimny, ale już na tyle ciepły, żeby nie gasnąc na jałowym, to dmuchawa włączona na maxa zmienia obroty po delikatnym wciśnięciu gazu, podobnie jest z oświetleniem deski rozdzielczej, które się rozświetla również po wciśnięciu gazu (oczywiście jest to delikatna różnica, a przy obrotach wyższych niż 1500 pozostaje już bez zmian). Po osiągnięciu normalnej temperatury pracy wszystkie w/w objawy ustępują.
Jak temu zaradzić? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-10-2010, 19:47
|
|
|
Może zawiesił Ci się silniczek sterujacy wolnymi obrotami, zacznij od kompleksowego czyszczenia przepustnicy i jej kalibracji. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
wujek183
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Dębina
|
Wysłany: 02-11-2010, 19:54
|
|
|
Mam ten sam problem, i jeszcze dziwnie go dusi na jedynce jak mam 1800 obrotów. I nie wiem co z tym robic, czy zaprowadzic go do mechanika czy sam cos działac. |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 02-11-2010, 20:04
|
|
|
Tak jak Ci robertdg napisał i od tego bym zaczął (mi czyszczenie znacznie podbiło obroty i je ustabilizowało więc i Tobie może pomoże - oczywiście adaptacja wskazana), co do przygasania światła to na forum ten temat był już badany i wyszło że to norma - też tak mam (nie szukaj problemu w regulatorze napięcia czy takich tam). |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
dominikg
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 82 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 02-11-2010, 21:48
|
|
|
proponuje "wymrugać" kody błędów, a może to któryś z czujników temperatury?
jest chłodno, nie wie że ma chłodno daje ubogą mieszankę, bo "myśli", że ciepły
i dopuki się nie zagrzeje to gaśnie. |
_________________ astro, foto, komp i moto |
|
|
|
 |
jogi_08521
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 23 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 03-11-2010, 20:59
|
|
|
Ja bym postawił na czujnik temperatury chłodziwa. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-11-2010, 22:18
|
|
|
99% silniczek krokowy albo jego sterowanie (scalak) w komputerze |
|
|
|
 |
dominikg
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 82 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 03-11-2010, 22:42
|
|
|
silniczek krokowy owszem, po objawach jak najbardziej, ale jego sterowanie w ECU (procek elementy wykonawcze) w japońkim aucie? Jestem elektronikiem i japońską elektronike serwisuję bardzo rzadko, jest prawie bezawaryjna, aczkolwiek może to byc wyjątek. Może kabelki i złącza do silniczka.
U mnie wybór padł na japończyka ze względu na niezawodność. Na Galanta EAxx zachorowałem dzięki Tobie "krzyżak" za co jestem Ci wdzięczny
Pozdrawiam. |
_________________ astro, foto, komp i moto |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-11-2010, 07:23
|
|
|
dominikg - jest jeszcze kwestia np. M5269L - scalak Mitsu, który steruje silniczkiem krokowym - widziałem kilka takich spalonych np. w Coltach CJ 1.6 |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 04-11-2010, 10:09
|
|
|
No to ja się też podłącze do tematu...również mam problem z odpalaniem z tym że na zimnym silniku ( np rano ) pali....jednak nie od "pierwszego kopa"...hm jakby to powiedzieć...tak jakby troszkę sie "dusił"....( wydaje mi się że w zimie na mrozach może być większy problem)....martwi mnie jednka to ze jak się przejade....powiedzmy np 1km...wyłacze silnik...i za np 10 minut ponownie włączam silnik wtedy ma już znacznie większy problem z odpaleniem....poprostu silnik mi przygasa...obroty spadają....jak przytrzymam wtedy na sprzęgle odpali.....a jak puszcze sprzęgło szybciej gaśnie.....w sumie mam w planach wymiane świec i przewodów zapłonowych.....czy przyczyną mogą być świece?....akumulator jest nowy Centry kupiony 5 miesięcy temu.... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-11-2010, 21:03
|
|
|
kurak80 napisał/a: | czy przyczyną mogą być świece?.... | Mogą, jak równiez przewody zapłonowe, czujnik temperatury silnika (2 pinowy ten od ECU), zabrudzona przepustnica i wiele innych. Zacząłbym od wyczyszczenia tego ostatniego i sprawdzenia tego przedostatniego wariantu. |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 06-11-2010, 13:51
|
|
|
Gdzie znajduję się czujnik temperatury silnika?....i w jaki najprostszy sposób mogę go sprawdzić?...po czyszczeniu przepustnicy muszę wyregulować obroty do 650 obr/min na biegu jałowym tak?...mam gala 2,5 V6...acha czy to że mam gaz ma jakieś znaczenie podczas regulacji ? czy reguluje tak jakbym go nie miał? |
|
|
|
 |
tomahao
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 7 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 10-11-2010, 11:55
|
|
|
Odświeżam temat, byłem w sprawie wolnych obrotów w serwisie i potwierdziły się Wasze diagnozy. Bardzo miły Pan mechanik przeczyścił przepustnicę, po czym obroty jałowe skoczyły na 2500 - syfu było, aż miło ;P. Odświeżył też silniczek krokowy i widać wyraźną różnicę w pracy silnika - płynniej pracuje, płynniej przyspiesza - ogólnie miód malina. Wydaje mi się, że nawet zniknęły drobne problemy z LPG, ale to się jeszcze okaże. Pozostaje jeszcze kwestia czujnika temperatury, który może być uszkodzony, ale tego już nie zdążył sprawdzić, bo nie miałem czasu czekać, aż silnik ostygnie. Jak po pracy wsiądę i będzie to samo (choć nie sądzę) - znaczy że czujnik temp. kaputt.
BTW wielki + dla serwisu Mitsu w Kielcach - bardzo miła obsługa, zero naciągania, same konkrety. Prawdę mówiąc bałem się trochę, że mnie finansowo przerzeźbia, ale skończyło się na 150 zł za super atmosferę, profesjonalną obsługę i kawę gratis Aha i zapomniałbym najważniejszego - za te 150 zł dowiedziałem się też, że mój Galant jest przekręcony równo o 101000 km ;P |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 22-11-2010, 14:23
|
|
|
Hm... świece wymieniłem przewody też...przepustnica czyszczona nie była jeszcze ale wydaje mi sie że jest ok ponieważ obrotu nie falują....trzymają się cały czas równo tak na około 600-650obr/min....auto dalej nieraz przygasa po uruchomieniu, wiec postanowiłem sprawidzić za radą Hugo czujnik temp. silnika....jaką powinien mieć on prawidłową oporność??....no bo tak chyba go najłatwiej i najtaniej sprawdzić....można też podłaczyć auto pod kompa ale najpierw chciałbym tak go sprawdzić..... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-11-2010, 16:55
|
|
|
kurak80 napisał/a: | jaką powinien mieć on prawidłową oporność?? | Funkcja SZUKAJ u góry ekranu. Ja sam pisałem o tym kilkanaście razy. |
|
|
|
 |
|