Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Silnik gaśnie zaraz po uruchomieniu.
Autor Wiadomość
tomahao 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: 19-10-2010, 18:43   [EA2A/W 2.0] Silnik gaśnie zaraz po uruchomieniu.

Witam,

mój nowy nabytek chce mi powiedzieć, że coś go boli, ale nie wiem jak mu pomóc ;P.

Mianowicie:

silnik po uruchomieniu i zwolnieniu kluczyka momentalnie gaśnie. Dzieje się tak tylko przy uruchamianiu gdy jest zimny. Pomaga przytrzymanie przez chwilę (1-2min) na wyższych obrotach (~1200) i potem jest już ok, ale bywa to kłopotliwe, szczególnie w mieście.

Moja naiwna diagnoza, to za małe obroty biegu jałowego, bo zauważyłem, że gdy jest zimny, ale już na tyle ciepły, żeby nie gasnąc na jałowym, to dmuchawa włączona na maxa zmienia obroty po delikatnym wciśnięciu gazu, podobnie jest z oświetleniem deski rozdzielczej, które się rozświetla również po wciśnięciu gazu (oczywiście jest to delikatna różnica, a przy obrotach wyższych niż 1500 pozostaje już bez zmian). Po osiągnięciu normalnej temperatury pracy wszystkie w/w objawy ustępują.

Jak temu zaradzić?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-10-2010, 19:47   

Może zawiesił Ci się silniczek sterujacy wolnymi obrotami, zacznij od kompleksowego czyszczenia przepustnicy i jej kalibracji.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wujek183 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Dębina
Wysłany: 02-11-2010, 19:54   

Mam ten sam problem, i jeszcze dziwnie go dusi na jedynce jak mam 1800 obrotów. I nie wiem co z tym robic, czy zaprowadzic go do mechanika czy sam cos działac.
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 02-11-2010, 20:04   

Tak jak Ci robertdg napisał i od tego bym zaczął (mi czyszczenie znacznie podbiło obroty i je ustabilizowało więc i Tobie może pomoże - oczywiście adaptacja wskazana), co do przygasania światła to na forum ten temat był już badany i wyszło że to norma - też tak mam (nie szukaj problemu w regulatorze napięcia czy takich tam).
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
dominikg 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 82
Skąd: Skawina
Wysłany: 02-11-2010, 21:48   

proponuje "wymrugać" kody błędów, a może to któryś z czujników temperatury?
jest chłodno, nie wie że ma chłodno daje ubogą mieszankę, bo "myśli", że ciepły
i dopuki się nie zagrzeje to gaśnie.
_________________
astro, foto, komp i moto
 
 
 
jogi_08521 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 23
Skąd: Ełk
Wysłany: 03-11-2010, 20:59   

Ja bym postawił na czujnik temperatury chłodziwa.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-11-2010, 22:18   

99% silniczek krokowy albo jego sterowanie (scalak) w komputerze
 
 
dominikg 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 82
Skąd: Skawina
Wysłany: 03-11-2010, 22:42   

silniczek krokowy owszem, po objawach jak najbardziej, ale jego sterowanie w ECU (procek elementy wykonawcze) w japońkim aucie? Jestem elektronikiem i japońską elektronike serwisuję bardzo rzadko, jest prawie bezawaryjna, aczkolwiek może to byc wyjątek. Może kabelki i złącza do silniczka.

U mnie wybór padł na japończyka ze względu na niezawodność. Na Galanta EAxx zachorowałem dzięki Tobie "krzyżak" za co jestem Ci wdzięczny ;)
Pozdrawiam.
_________________
astro, foto, komp i moto
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-11-2010, 07:23   

dominikg - jest jeszcze kwestia np. M5269L - scalak Mitsu, który steruje silniczkiem krokowym - widziałem kilka takich spalonych np. w Coltach CJ 1.6
 
 
kurak80 
Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 106
Skąd: Strzegom
Wysłany: 04-11-2010, 10:09   

No to ja się też podłącze do tematu...również mam problem z odpalaniem z tym że na zimnym silniku ( np rano ) pali....jednak nie od "pierwszego kopa"...hm jakby to powiedzieć...tak jakby troszkę sie "dusił"....( wydaje mi się że w zimie na mrozach może być większy problem)....martwi mnie jednka to ze jak się przejade....powiedzmy np 1km...wyłacze silnik...i za np 10 minut ponownie włączam silnik wtedy ma już znacznie większy problem z odpaleniem....poprostu silnik mi przygasa...obroty spadają....jak przytrzymam wtedy na sprzęgle odpali.....a jak puszcze sprzęgło szybciej gaśnie.....w sumie mam w planach wymiane świec i przewodów zapłonowych.....czy przyczyną mogą być świece?....akumulator jest nowy Centry kupiony 5 miesięcy temu....
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-11-2010, 21:03   

kurak80 napisał/a:
czy przyczyną mogą być świece?....
Mogą, jak równiez przewody zapłonowe, czujnik temperatury silnika (2 pinowy ten od ECU), zabrudzona przepustnica i wiele innych. Zacząłbym od wyczyszczenia tego ostatniego i sprawdzenia tego przedostatniego wariantu.
 
 
kurak80 
Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 106
Skąd: Strzegom
Wysłany: 06-11-2010, 13:51   

Gdzie znajduję się czujnik temperatury silnika?....i w jaki najprostszy sposób mogę go sprawdzić?...po czyszczeniu przepustnicy muszę wyregulować obroty do 650 obr/min na biegu jałowym tak?...mam gala 2,5 V6...acha czy to że mam gaz ma jakieś znaczenie podczas regulacji ? czy reguluje tak jakbym go nie miał?
 
 
tomahao 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: 10-11-2010, 11:55   

Odświeżam temat, byłem w sprawie wolnych obrotów w serwisie i potwierdziły się Wasze diagnozy. Bardzo miły Pan mechanik przeczyścił przepustnicę, po czym obroty jałowe skoczyły na 2500 - syfu było, aż miło ;P. Odświeżył też silniczek krokowy i widać wyraźną różnicę w pracy silnika - płynniej pracuje, płynniej przyspiesza - ogólnie miód malina. Wydaje mi się, że nawet zniknęły drobne problemy z LPG, ale to się jeszcze okaże. Pozostaje jeszcze kwestia czujnika temperatury, który może być uszkodzony, ale tego już nie zdążył sprawdzić, bo nie miałem czasu czekać, aż silnik ostygnie. Jak po pracy wsiądę i będzie to samo (choć nie sądzę) - znaczy że czujnik temp. kaputt.

BTW wielki + dla serwisu Mitsu w Kielcach - bardzo miła obsługa, zero naciągania, same konkrety. Prawdę mówiąc bałem się trochę, że mnie finansowo przerzeźbia, ale skończyło się na 150 zł za super atmosferę, profesjonalną obsługę i kawę gratis ;) Aha i zapomniałbym najważniejszego - za te 150 zł dowiedziałem się też, że mój Galant jest przekręcony równo o 101000 km ;P
 
 
kurak80 
Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 106
Skąd: Strzegom
Wysłany: 22-11-2010, 14:23   

Hm... świece wymieniłem przewody też...przepustnica czyszczona nie była jeszcze ale wydaje mi sie że jest ok ponieważ obrotu nie falują....trzymają się cały czas równo tak na około 600-650obr/min....auto dalej nieraz przygasa po uruchomieniu, wiec postanowiłem sprawidzić za radą Hugo czujnik temp. silnika....jaką powinien mieć on prawidłową oporność??....no bo tak chyba go najłatwiej i najtaniej sprawdzić....można też podłaczyć auto pod kompa ale najpierw chciałbym tak go sprawdzić.....
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-11-2010, 16:55   

kurak80 napisał/a:
jaką powinien mieć on prawidłową oporność??
Funkcja SZUKAJ u góry ekranu. Ja sam pisałem o tym kilkanaście razy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.